Start Wielerseizoen 2024

Mauro Schmid stond nu al paar keer op voorlopige startlijsten, bij diverse koersen maar iedere keer enkele dagen ervoor wordt hij eraf gehaald.
(Ik weet dat pcs vaak eens fout is, maar hij nu nog 0 koersdagen)

Dacht nu dag hij bij jayco ging rijden dat hij toch beschermd renner ging zijn voor het klassieke seizoen.

Ook niks te vinden bij Google (nieuws) waarom , vreemd...

Schmid zal als alles goed gaat hervatting in Coppi e Bartali.

De voorlopige startlijst van Strade was gewoon een heel oude, daar stonden heel veel namen op waarvan geweten is dat ze niet fit zijn of er niet gingen starten. Kron is bijvoorbeeld al een hele maand buiten strijd, maar stond daar ook nog op.
 
Remco is van 25 januari 2000, Dus 20 geworden op 25 januri 2020, alles vanaf nr 6 is dus na zen 20e verjaardag. Verder verrgelijken kan niet, want Joshua Tarling is nog maar net 20 geworden vorige week.
Precies of die gaat binnen enkele maanden even al die andere koersen winnen van die lijst. Het kan uiteraard maar dat is zeer twijfelachtig.
 
Precies of die gaat binnen enkele maanden even al die andere koersen winnen van die lijst. Het kan uiteraard maar dat is zeer twijfelachtig.

Wie weet wint hij 6-7 TT en daardoor enkele kleine rondjes dit jaar, plus een medaille of zelfs winst op WK of OS en het is meer dan Remco in zijn 2e jaar.

Kwa tijdrijden schat ik de toekomst van Tarling hoger in. Remco is een toptijdrijder, Tarling wordt waarschijnlijk de tijdrijder van de komende jaren.

Remco is het beste wat het Belgische wielrennen in 50 jaar gehad heeft, maar hij is behalve in het zwaardere eendagswerk nergens echt de beste. In het langere rondewerk moet hij de 2 tenoren van de voorbije tours net laten voorgaan, in het kortere werk is Roglic net iets beter volgens mij. Voor het Vlaamse werk weegt hij te ligt en in het TT is een Tarling met een veel hoger absoluut vermogen volgens mij de te kloppen man.
 
Wie weet wint hij 6-7 TT en daardoor enkele kleine rondjes dit jaar, plus een medaille of zelfs winst op WK of OS en het is meer dan Remco in zijn 2e jaar.

Kwa tijdrijden schat ik de toekomst van Tarling hoger in. Remco is een toptijdrijder, Tarling wordt waarschijnlijk de tijdrijder van de komende jaren.

Remco is het beste wat het Belgische wielrennen in 50 jaar gehad heeft, maar hij is behalve in het zwaardere eendagswerk nergens echt de beste. In het langere rondewerk moet hij de 2 tenoren van de voorbije tours net laten voorgaan, in het kortere werk is Roglic net iets beter volgens mij. Voor het Vlaamse werk weegt hij te ligt en in het TT is een Tarling met een veel hoger absoluut vermogen volgens mij de te kloppen man.

Remco zijn 2de jaar werd er amper gekoerst door corona en brak hij zijn heup in Lombardije.
Wel grappig dat je de huidige wereldkampioen tijdrijden, buiten in het zwaardere eendagswerk (waar Pogacar toch niet de mindere is), nergens echt de beste in vindt. Hij is de wereldkampioen tijdrijden, waar hij Tarling geklopt heeft. Momenteel kan je toch absoluut niet beweren dat Tarling de te kloppen man is? Ganna is ook meerdere keren geklopt door Remco terwijl die zijn absoluut vermogen ook veel hoger is.
Moest hij starten in het Vlaamse werk is die ook gewoon direct mee topfavoriet.
 
Ganna zijn doelen waren dan ook later in het seizoen é :unsure: . Maar het is ondertussen duidelijk dat sommigen hier graag de prestaties van Evenepoel minimaliseren. Maar zijn erelijst is wat ze is natuurlijk. :coolbrows:
 
Daar gaan we weer, Remco zijn prestaties proberen te minimaliseren.

Om nergens de beste in te zijn heeft hij toch een mooie erelijst :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Dat Tarling een groot TT talent is, dat is duidelijk, maar verdere grootspraak mag nog even wachten. Ganna ging de TT ook jàren domineren...

Remco is momenteel de beste tijdrijder ter wereld en heeft als voordeel dat hij meer verschillende soorten parcoursen aankan. We zullen wel zien. Laat hen maar mooie duels uitvechten.
 
In het langere rondewerk moet hij de 2 tenoren van de voorbije tours net laten voorgaan,
Vier GT' gereden.
Een gewonnen; twee uitgevallen / uitgestapt en eentje waarin hij doorzakte.
Beetje te vroeg om dit al te zeggen over Remco. Zelfs na volgende Tour. Vanaf drie uitgereden GT' met die twee monsters op een fiets, kan je zoiets schrijven.
+ nog niet gereden tegen Tadej in een GT ;).
Iedereen weet toch de beste klimtijdrijder Alexander Foliforov is !
Kleine nuance.
 
Vingegaard kan dan weer geen deftige uitslag rijden in een klassieker. Maar die tekortkoming wordt hem precies vergeven omdat hij de tour wint.

Qua allround coureur is het toch gewoon Pogacar, Evenepoel en dan pas Vingegaard.
Ik vind dat je Vingegaard dan nog vrij hoog zet.
Ik denk dat we ook gewoon eerlijk moeten zijn, zo allround is Vingegaard niet. Zijn overwinningen zijn ofwel in een GT ofwel in een klimkoers of rit of in een wedstrijd tegen Janneke en Mieke.
Maar het zou het wordt wezen denk ik dan. Die jongen heeft geen ambitie om een LBL te winnen ofzo, en waarom zou hij ook als je uitblinkt in het grote rondewerk.

Om het dan weer op Remco te betrekken, die jongen is veel en veel breder.
Ook gewoon interessanter en een pak meer charisma. Laat ons ook een kat een kat noemen, hij kan niet alleen gruwelijk hard met de fiets rijden maar is ook een persoon waarover je iets kan zeggen. Positief en negatief dan, wat niet erg is natuurlijk.
Maar het probleem is dat hij moet opboksen tegen mannen die echt uitzonderlijk goed zijn in één onderdeel, en hij daartegenover misschien soms net ietsje tekort komt.
Die mannen kunnen niet wat hij allemaal kan, maar pakken wel de overwinning in de koers die hij kwam winnen.
 
Laatst bewerkt:
En eerste profoverwinning voor Jarne Van de Paar in Monseré!

EDIT: 2e natuurlijk, vorig jaar gewonnen in het machtige Taihu Lake!
 
De uitzending start en El Tractor sleurt het peloton vooruit. Sommige dingen veranderen nooit. Zo hoort het in een conservatieve sport als wielrennen.
 
Terug
Bovenaan