Start Wielerseizoen 2024

Dat was inderdaad 100% zijn eigen fout. Ik denk dat hij gefrustreerd is omdat normaal volgwagens stoppen voor bochten zodat renners binnenbocht kunnen nemen, maar dat gebeurt echt niet altijd. Ging gewoon met veel te veel snelheid in die bocht.

Hopelijk valt de schade mee.
 
WAT EEN KUT KOERS!

DS: NEEEEEEE NIET STOPPEN!! :(
Toch even gegniffeld :rofl:
Is ook deels zijn eigen fout natuurljk. Maar goed ik snap zijn reactie wel ergens, als je zit te sukkelen en dan zo lullig ten val komt.
 
Hij is dan ook nog maar net 20 geworden (10 dagen geleden trouwens). We gaan toch geen 4 jaar oudere wereldtopper vergelijken met iemand die net komt piepen (maar wel al de tijdritwereld deels op zijn kop zet)?
Op 19 jarige leeftijd was Remco al EK Tijdrijden dat zijn de feiten en had hij ook al de San Sebastian gewonnen. Veelzijdiger dus. Dat heb ik Tarling eerlijk gezegd nog niet zien doen buiten steengoede tijdritten. Ik baseer mij louter op de feiten op dezelfde leeftijd.
 
Tarling speelt dan ook in een andere klasse. 1m94 en 78kg vs 1m71 en 61kg. Dat is geen klassementsman, maar in vlakke tijdritten waar het absolute vermogen belangrijker is zal Remco toch regelmatig geklopt worden.
Dat ontken ik niet. Is idd ook een ander type renner.. meer klassiek.
 
Uiteindelijk kan je dat bijna zeggen over quasi elke sport. Veel hangt ook af van factoren zoals talent, geld, begeleiding, interesse en dergelijke.


Wat een vreemde opmerking is dit nu weer. Die jongen is net twintig geworden...
Toen Remco net 20 geworden was had hij al meer bereikt.. kijk de exacte feiten maar eens na.
 
Toen Remco net 20 geworden was had hij al meer bereikt.. kijk de exacte feiten maar eens na.
Podium in het WK TT, 1 overwinning in de WT en 3 individuele overwinningen waaronder het EK TT. Tot zover het palmares van beide renners.

De verschillende zijn enorm klein. Remco heeft zijn 5e overwinning 3 dagen na zen 20e verjaardag behaald, Joshua heeft die pas de 7e dag na zen 20e verjaardag gehaald en Remco stond een plaatsje hoger op het podium van het WK TT.
 
Toen Remco net 20 geworden was had hij al meer bereikt.. kijk de exacte feiten maar eens na.
Maar enfin. :laugh:

De discussie begint hier omdat iemand zegt dat Remco nog 'peren gaat zien' met Tarling na een opmerking over een tijdrit, en vervolgens begin jij allerlei andere koersen aan te halen. Het is gewoon een feit dat Remco een vette kluif zal hebben met Tarling in de toekomstige tijdritten.

Je hoeft niet altijd vol in de verdediging als iemand een opmerking maakt met betrekking tot Evenepoel hoor.
 
Tarling wordt een probleem voor Evenepoel in de tijdritten, dat is toch geen schande om toe te geven en staat ook los van Tarlings andere doelen of kwaliteiten?
Ja, maar ook niet. Ik bedoel, hij heeft het WK ITT al op zijn palmares staan. Uiteraard wilt die dat wel wat vaker worden, maar ik denk niet dat die er wakker van gaat liggen als Tarling de betere tijdrijder van de twee zal zijn (liefst na Parijs pas). Remco's doelen liggen elders. En daar zal Tarling geen concurrent worden.
 
Dat was inderdaad 100% zijn eigen fout. Ik denk dat hij gefrustreerd is omdat normaal volgwagens stoppen voor bochten zodat renners binnenbocht kunnen nemen, maar dat gebeurt echt niet altijd. Ging gewoon met veel te veel snelheid in die bocht.

Hopelijk valt de schade mee.

De 1.1 koersen geen succes dit jaar, driemaal gestart, driemaal DNF!

Afgezien van de schuldvraag in de val blijf ik het toch altijd een gigantisch risico vinden om met je ster van het voorjaar een wedstrijd als Le Samyn te rijden. Hoeveel wordt daar wel niet gevallen ieder jaar? Als je je tactiek er op aanpast door zsm het peloton uit te dunnen en de controle te verhogen kan ik het nog volgen, maar zoals gisteren... Dat zijn dan wedstrijden waar gevochten wordt voor de punten alsof het een sprint is voor de achtste plaats van OHN en dan zou je je toprenner daar nog tussen moeten gooien. Ik denk dat De Lie dat ook beseft en daarom zo enorm pissig is.

Ik begrijp het wel vanuit de optiek van de sportieve directie van Lotto, maar ideaal is het niet. Zullen ze daar natuurlijk ook wel beseffen.
 
De 1.1 koersen geen succes dit jaar, driemaal gestart, driemaal DNF!

Afgezien van de schuldvraag in de val blijf ik het toch altijd een gigantisch risico vinden om met je ster van het voorjaar een wedstrijd als Le Samyn te rijden. Hoeveel wordt daar wel niet gevallen ieder jaar? Als je je tactiek er op aanpast door zsm het peloton uit te dunnen en de controle te verhogen kan ik het nog volgen, maar zoals gisteren... Dat zijn dan wedstrijden waar gevochten wordt voor de punten alsof het een sprint is voor de achtste plaats van OHN en dan zou je je toprenner daar nog tussen moeten gooien. Ik denk dat De Lie dat ook beseft en daarom zo enorm pissig is.

Ik begrijp het wel vanuit de optiek van de sportieve directie van Lotto, maar ideaal is het niet. Zullen ze daar natuurlijk ook wel beseffen.

Alsof er in grote wedstrijden niet veel gevallen wordt. In Kuurne zijn er nog voor de live uitzending vier grote valpartijen geweest, had hij even goed kunnen bijzitten.

Uiteindelijk viel het gisteren ook gewoon mee? 1 grote valpartij, net voor het einde. De Lie's val heeft niets met het soort koers te maken.

Je kan zeggen dat een val in Samyn wat lulliger aanvoelt dan een val in een grotere wedstrijd, maar vallen is vallen hé.

Akkoord wel dat je als grotere ploeg zo een wedstrijd hard zou moeten maken om zo de risico's te verkleinen. Maar Lotto kon dit gisteren duidelijk niet, de ploeg rond De Lie leek gewoon zwak.
 
Laatst bewerkt:
Op 19 jarige leeftijd was Remco al EK Tijdrijden dat zijn de feiten en had hij ook al de San Sebastian gewonnen. Veelzijdiger dus. Dat heb ik Tarling eerlijk gezegd nog niet zien doen buiten steengoede tijdritten. Ik baseer mij louter op de feiten op dezelfde leeftijd.

Dat ontken ik niet. Is idd ook een ander type renner.. meer klassiek.

Op gebied van bij de haren trekken kan dit toch wel tellen.

Alles wat je aanhaalt heeft toch geen fluit te maken met het feit dat je nu al kan zeggen dat een kerel die net 20 geworden is de grootste uitdager gaat worden in elke tijdrit die geen klimtijdrit is?
En dat je met zekerheid kan zeggen dat Remco het moeilijk gaat krijgen tegen hem.
 
Op gebied van bij de haren trekken kan dit toch wel tellen.

Alles wat je aanhaalt heeft toch geen fluit te maken met het feit dat je nu al kan zeggen dat een kerel die net 20 geworden is de grootste uitdager gaat worden in elke tijdrit die geen klimtijdrit is?
En dat je met zekerheid kan zeggen dat Remco het moeilijk gaat krijgen tegen hem.
Bij de haren getrokken? :thinking: Als je dat niet ziet dat hij een klassiek type is ben je echt niet mee. Gewoon al zijn fysiek (1m94 en 78kg) is genoeg om te weten dat hij een klassieker type is qua renner.

Tarling is voorlopig enkel en alleen een steengoede tijdrijder en heeft ook nog niets anders gewonnen buiten tijdritten. Dat zijn de feiten.
 
Podium in het WK TT, 1 overwinning in de WT en 3 individuele overwinningen waaronder het EK TT. Tot zover het palmares van beide renners.

De verschillende zijn enorm klein. Remco heeft zijn 5e overwinning 3 dagen na zen 20e verjaardag behaald, Joshua heeft die pas de 7e dag na zen 20e verjaardag gehaald en Remco stond een plaatsje hoger op het podium van het WK TT.
Sja, enkel tijdritten staan op Tarling zijn palmares voorlopig. De feiten juist weergeven is blijkbaar moeilijk.
 
Podium in het WK TT, 1 overwinning in de WT en 3 individuele overwinningen waaronder het EK TT. Tot zover het palmares van beide renners.

De verschillende zijn enorm klein. Remco heeft zijn 5e overwinning 3 dagen na zen 20e verjaardag behaald, Joshua heeft die pas de 7e dag na zen 20e verjaardag gehaald en Remco stond een plaatsje hoger op het podium van het WK TT.
Fout. Hieronder de correcte lijst op 20-jarige leeftijd. Het verschil is een pak groter op die leeftijd.

 
Fout. Hieronder de correcte lijst op 20-jarige leeftijd. Het verschil is een pak groter op die leeftijd.

Remco is van 25 januari 2000, Dus 20 geworden op 25 januri 2020, alles vanaf nr 6 is dus na zen 20e verjaardag. Verder verrgelijken kan niet, want Joshua Tarling is nog maar net 20 geworden vorige week.
 
Bij de haren getrokken? :thinking: Als je dat niet ziet dat hij een klassiek type is ben je echt niet mee. Gewoon al zijn fysiek (1m94 en 78kg) is genoeg om te weten dat hij een klassieker type is qua renner.

Tarling is voorlopig enkel en alleen een steengoede tijdrijder en heeft ook nog niets anders gewonnen buiten tijdritten. Dat zijn de feiten.
Lees je wel wat er staat?
Wie beweert er volgens u iets dat meer is dan Tarling is een zeer goed tijdrijder?

Ik herhaal het nog maar eens want volgens mij begrijp je het niet goed, Tarling is net 20 geworden.
Die jongen hoeft niks te bewijzen, veel van zijn leeftijdsgenoten kunnen alleen maar dromen van wat hij nu al kan.
 
Mauro Schmid stond nu al paar keer op voorlopige startlijsten, bij diverse koersen maar iedere keer enkele dagen ervoor wordt hij eraf gehaald.
(Ik weet dat pcs vaak eens fout is, maar hij nu nog 0 koersdagen)

Dacht nu dag hij bij jayco ging rijden dat hij toch beschermd renner ging zijn voor het klassieke seizoen.

Ook niks te vinden bij Google (nieuws) waarom , vreemd...
 
Lees je wel wat er staat?
Wie beweert er volgens u iets dat meer is dan Tarling is een zeer goed tijdrijder?

Ik herhaal het nog maar eens want volgens mij begrijp je het niet goed, Tarling is net 20 geworden.
Die jongen hoeft niks te bewijzen, veel van zijn leeftijdsgenoten kunnen alleen maar dromen van wat hij nu al kan.
Ja, ik lees wat er staat. Ik vrees dat u het niet goed begrijpt. Het komt er gewoonweg op neer dat Remco op 20 jarige leeftijd intrinsiek heel wat meer op de erelijst heeft staan ivg met Tarling. En ook op het gebied van tijdrijden. EK TT en 2e WK TT bv. Bij de feiten blijven graag.. al de rest is in deze discussie niet belangrijk.
 
Terug
Bovenaan