Start Wielerseizoen 2024

OK Jonas heeft op ralenti gereden ma da tijdritje van Tarling, jaaande! Remco gaat ook nog zijn peren zien met dat gastje :cool:
Buiten tijdrijden heeft die Tarling op nog geen andere koersen gefocust of prijs gereden. Laat hem tegen Remco rijden in een rittenkoers dan wil ik het nog wel eens zien.
 
Buiten tijdrijden heeft die Tarling op nog geen andere koersen gefocust of prijs gereden. Laat hem tegen Remco rijden in een rittenkoers dan wil ik het nog wel eens zien.
Hij is dan ook nog maar net 20 geworden (10 dagen geleden trouwens). We gaan toch geen 4 jaar oudere wereldtopper vergelijken met iemand die net komt piepen (maar wel al de tijdritwereld deels op zijn kop zet)?
 
ik reageer dan ook enkel op zijn post.

Tuurlijk is het zinloos om zo'n zaken te vergelijken. En is het een probleem dat het wielrennen vooral op West-Europa gericht is? Geen idee. Wel is het niet goed voor het wielrennen an zich dat de toppers maar uit een paar landen komen en dat zoiets beter zou gespreid zijn (imo)
Uiteindelijk kan je dat bijna zeggen over quasi elke sport. Veel hangt ook af van factoren zoals talent, geld, begeleiding, interesse en dergelijke.

Buiten tijdrijden heeft die Tarling op nog geen andere koersen gefocust of prijs gereden. Laat hem tegen Remco rijden in een rittenkoers dan wil ik het nog wel eens zien.
Wat een vreemde opmerking is dit nu weer. Die jongen is net twintig geworden...
 
Buiten tijdrijden heeft die Tarling op nog geen andere koersen gefocust of prijs gereden. Laat hem tegen Remco rijden in een rittenkoers dan wil ik het nog wel eens zien.

Tarling speelt dan ook in een andere klasse. 1m94 en 78kg vs 1m71 en 61kg. Dat is geen klassementsman, maar in vlakke tijdritten waar het absolute vermogen belangrijker is zal Remco toch regelmatig geklopt worden.
 
Ik wil niet grof of cru zijn maar als je de mensen laat kiezen om de mannen een uur eerder uit te zenden ipv de vrouwen na de mannenkoers in beeld te brengen denk ik dat er veel voor het eerste kiezen. Zeker in de voorjaarskoersen.
Zeker en vast. Zondag ben ik naar de omloop vh Hageland gaan kijken bij de dames. Niet het deelnemersveld van de omloop maar toch veel grote ploegen zoals sd worx, EF, fdj, canyon, trek, uae, Alpecin.
Op het eind stonden we op een helling op 7km van de aankomst. Daar stond op heel die strook hooguit 20 man te kijken, waar van de helft dan nog uit hun huis kwam gewoon om te kijken wat er int straat te doen was.

De vrouwenkoers wordt helemaal gehyped maar zonder mannenwedstrijd die er rond hangt boeit het duidelijk geen kat.
 

Ah voila ik had dan toch gelijk :)

Dan moeten ze dat toch eens oplossen voor alle vlaamse klassiekers in het weekend en WT races.
Smijt voor de laatste 100km wat reclameblokken erin en enkel op de livestream.
en Karl die kan nog wat productplacement kan maken voor waar hij overal is gaan eten..

En dan eventueel een betaalabbonement voor mensen die geen reclame willen

win-win voor iedereen.
wielerteams meer in beeld
iedereen kan koers zien
waarschijnlijk worden inkomsten goed gedekt met reclameblokken
Karl kan overal gratis gaan eten.

Maar waarschijnlijk zijn er wat restricties omdat het een openbare omroep is.
 
Dan moeten ze dat toch eens oplossen voor alle vlaamse klassiekers in het weekend en WT races.
Smijt voor de laatste 100km wat reclameblokken erin en enkel op de livestream.
en Karl die kan nog wat productplacement kan maken voor waar hij overal is gaan eten..

En dan eventueel een betaalabbonement voor mensen die geen reclame willen

win-win voor iedereen.
wielerteams meer in beeld
iedereen kan koers zien
waarschijnlijk worden inkomsten goed gedekt met reclameblokken
Karl kan overal gratis gaan eten.

Maar waarschijnlijk zijn er wat restricties omdat het een openbare omroep is.
Ik zou die inkomsten toch maar niet overschatten... als dat zulke interessante blokken zouden zijn dan zou Eurosport hier niet gewoon reclame maken voor zijn eigen programma's. Ik weet dat er in andere landen in die blokken (minstens deels) wel reclame gedraaid wordt maar de Belgische markt is daar blijkbaar niet voldoende interessant voor. Misschien zou dat op een VRT met meer kijkers anders zijn maar toch...
Ik meen mij overigens bijvoorbeeld ook te herinneren dat er ooit eens ergens een artikel geweest is over reclame tussen voetbal wedstrijden en dat zelfs dat geen vetpotten zijn. De realiteit is dat reclame zeer vaak richting vrouwen (en kinderen) gericht is en véél minder naar mannen toe omdat het huishoudbudget vaak voornamelijk door vrouwen gespendeerd wordt. En laat mannen nu net 90% van het publiek zijn voor sportevents, zelfs voor vrouwen wedstrijden is de (zeer ruime) hoofdbrok van de kijkers mannelijk.
 
Buiten tijdrijden heeft die Tarling op nog geen andere koersen gefocust of prijs gereden. Laat hem tegen Remco rijden in een rittenkoers dan wil ik het nog wel eens zien.
Genoeg andere koersen om uit te pakken als Tarling zijnde.
Gemaakt voor Parijs-Roubaix; TT' her en der en WK TT. Misschien eens een late uitval in een laatste kilometer...
Beetje zoals die Zwitser van enkele jaren terug.
 
Dan moeten ze dat toch eens oplossen voor alle vlaamse klassiekers in het weekend en WT races.
Smijt voor de laatste 100km wat reclameblokken erin en enkel op de livestream.
en Karl die kan nog wat productplacement kan maken voor waar hij overal is gaan eten..

En dan eventueel een betaalabbonement voor mensen die geen reclame willen

win-win voor iedereen.
wielerteams meer in beeld
iedereen kan koers zien
waarschijnlijk worden inkomsten goed gedekt met reclameblokken
Karl kan overal gratis gaan eten.

Maar waarschijnlijk zijn er wat restricties omdat het een openbare omroep is.
Moest er aan koersen uitzenden goed geld te verdienen zijn, de commerciële omroepen zouden er al lang op gesprongen zijn. Maar meer dan eens wat crossen of vroeger een BK uitzenden, is er niet geweest van de VTM's en dergelijke.

Eurosport kan het doen door de massa aan sporten die ze uitzenden en inderdaad, betalende abbonementen.

We mogen in België absoluut niet klagen wat er uitgezonden wordt. 't Is in het buitenland véél magerder. Het enige wat nog altijd steekt, is dat ze zo weinig nog op locatie gaan om commentaar te geven en dat de VRT al een tijd de Giro kwijt is. De Giro met Renaat en José toen er in de Giro soms nog echte wandeletappes waren. Legendarische slow TV.
 
Terug
Bovenaan