Ronde van Zwitserland 11/06 - 18/06

Ik vermoed dat hij snel voelde dat de benen er niet waren en hij van het podium zou vallen en dat hij dan mentaal niet meer wilde vechten voor plaats 4 of zo?

Of je nu 4des wordt of 8ste maakt nu ook weer niet zoveel uit he?
 
Dit is voor Skjellmose wel een heel zot eindpodium, dat mag je gerust inkaderen. Een dijk van een TT, perfect ingedeeld.

Dat Ayuso goed voor dag komt in zo´n zwaardere TT mag niet verrassen. Reed bij de vorige passage in Zwitserland ook al alles op een hoopje. Ook toen liet hij GC liggen in de (berg)ritten in lijn.
 
Straffe tijdrit van de jonge gasten. Ayuso is 1 van de grootste toptalenten die er momenteel rondrijdt in het peloton. Was bij de beloften al veruit de sterkste bergop ook. Skjelmose hield vroeger zelfs gelijke tred met Remco bij de junioren in een tijdrit. Zijn dus zeker geen pannekoeken.

De Remco van deze week is ongeveer op 90 procent. Duidelijk dat hij bergop en in 2e deel van de tijdritten niet door de muur kan gaan. Heeft hij zelf ook gezegd. Komt wel goed tegen WK TT en San Sebastian eind juli/begin augustus.
 
Wtf steekt die gall uit, bij de beste 3 bergop deze ronde en nu gene meter vooruit geraken?
Ik zou Padun-vibes zeggen, maar Gall kan betere brieven voorleggen bij de jeugd.
Hopelijk deemstert de Oostenrijker niet weg.
Of je nu 4des wordt of 8ste maakt nu ook weer niet zoveel uit he?
In deze Tour helemaal niet, na het overlijden van.
Op PCS staat dat Evenepoel (en de rest) punten heeft gescoord.
Oké, er werd een 20-tal km gekoerst, maar om in die rit nu punten te geven?
Vandaag, in de TT kan ik dat nog begrijpen, maar zaterdag was het imo nog een eerbetoon aan Gino.
 
Op PCS staat dat Evenepoel (en de rest) punten heeft gescoord.
Oké, er werd een 20-tal km gekoerst, maar om in die rit nu punten te geven?
Vandaag, in de TT kan ik dat nog begrijpen, maar zaterdag was het imo nog een eerbetoon aan Gino.

De renners hebben besloten om niet te koersen voor ze aan de check kwamen waar de tijd werd opgenomen maar de koers was niet geneutraliseerd. Vrijdag hebben ze wel de koers officieel geneutraliseerd. Dat is ook hoe het tot nu toe altijd is verlopen renner sterft volgende dag rijden ze in groep en laten de ploegmaats als eerste over de streep gaan en volgende dag gewoon weer koersen. Ik heb nog nooit geweten dat ze 2 dagen na elkaar neutraliseren, dan hadden ze beter de stekker volledig uit de ronde getrokken waarom dan nog vandaag wel rijden.

Er werd wel degelijk gekoerst zaterdag, Ineos trok fors door, ook VA zat helemaal klaar. Er kon geen tijd gewonnen worden, maar er werden wel punten uitgedeeld voor het punten klassement.
 
Ik heb nog nooit geweten dat ze 2 dagen na elkaar neutraliseren, dan hadden ze beter de stekker volledig uit de ronde getrokken waarom dan nog vandaag wel rijden.
Voor een renner die sterft in een koers in eigen land is dat een lastige.
Dat een grote ronde blijft doorgaan, ja, oké, maar een weekkoers, met nog anderhalve dag koers, hadden ze beter stopgezet na vrijdag.
Nu was er de wens van de familie om door te gaan en zoiets moet ingewilligd worden, akkoord daamee.

Het zijn die punten waar ik het wat lastig mee heb.
Stel dat Remco nu op het einde van het jaar op 1 staat, met een twintigtal punten extra op Pogacar of iemand anders.
Dan ben je de beste renner van het jaar met een wrange nasmaak, toch?
 
Voor een renner die sterft in een koers in eigen land is dat een lastige.
Dat een grote ronde blijft doorgaan, ja, oké, maar een weekkoers, met nog anderhalve dag koers, hadden ze beter stopgezet na vrijdag.
Nu was er de wens van de familie om door te gaan en zoiets moet ingewilligd worden, akkoord daamee.

Het zijn die punten waar ik het wat lastig mee heb.
Stel dat Remco nu op het einde van het jaar op 1 staat, met een twintigtal punten extra op Pogacar of iemand anders.
Dan ben je de beste renner van het jaar met een wrange nasmaak, toch?
Op het einde van het jaar spreekt niemand nog van hoe hij die overwinning gehaald heeft, het enige dat dan nog telt is 3e in GC, 1 ritzege en de kenners gaan nog weten dat hij 3 keer 2de is geweest deze week.
 
Dan ben je de beste renner van het jaar met een wrange nasmaak, toch?

Waarom? Hj heeft vandaag ook weer punten gepakt zijn die dan ook wrang? Wanneer zijn punten niet meer wrang, na een week? na 2 weken? Stel nu dat je de wedstrijd volledig stil legt na donderdag en hij dus gisteren en ook vandaag geen punten pakt en er straks een paar te kort komt om nummer 1 te zijn is dat dan ook niet wrang?

Het is niet dat hij hier 2e stond na Mader en nu won omdat Mader gestorven is of zo.

Na de dood van Bjorg Lambrecht ging de ronde van Polen na een dag ook gewoon verder. Toen zelfs met de rest van de Lotto ploeg.
 
Op het einde van het jaar spreekt niemand nog van hoe hij die overwinning gehaald heeft, het enige dat dan nog telt is 3e in GC, 1 ritzege en de kenners gaan nog weten dat hij 3 keer 2de is geweest deze week.
De TT buiten beschouwing gelaten, dat was van start tot finish alles geven, was de rit van zaterdag niet echt een rit te noemen. Een dik halfuur koers. Heb de rit niet gezien. Werd er gekoerst achter Evenepoel om hem in te halen?
Kan je een grotendeels geneutraliseerde koersdag na een overlijden van een paar dagen eerder, werkelijk een overwinning benoemen voor je erelijst?
Waarom? Hj heeft vandaag ook weer punten gepakt zijn die dan ook wrang? Wanneer zijn punten niet meer wrang, na een week? na 2 weken? Stel nu dat je de wedstrijd volledig stil legt na donderdag en hij dus gisteren en ook vandaag geen punten pakt en er straks een paar te kort komt om nummer 1 te zijn is dat dan ook niet wrang?

Het is niet dat hij hier 2e stond na Mader en nu won omdat Mader gestorven is of zo.

Na de dood van Bjorg Lambrecht ging de ronde van Polen na een dag ook gewoon verder. Toen zelfs met de rest van de Lotto ploeg.
Euhm, neen. Daar gaat toch niemand naar kraaien? Dat zou geen enkele renner boeien als je berekening maakt.
De TT zelf werd niet voor een stuk geneutraliseerd. Dat ze daar punten voor geven en de eindklassering, oké.
Al denk ik niet dat Skjelmose zijn eindoverwinning op één zal zetten, mocht zijn huidige erelijst de finale zijn.
Zelfde met Sivakov. Ik betwijfel ten zeerste dat hij wil herinnerd worden aan zijn Poolse zege op het einde van zijn carrière.
Zo'n koersen wil je graag voor jezelf uitwissen met een andere gelijkwaardige overwinning qua niveau en veeleer terugblikken naar herinneringen met Lambrecht / Mäder als men die koersen erbij haalt.

Dat eenweekrondes doorgaan na een overlijden vind ik hard, tenzij het de wens is van de familie.
Mochten ze twijfelen, dan beëindig je de koers en laat je de coureurs zelf bepalen wanneer ze terug in koers willen komen, want voor sommigen komt zoiets hard aan natuurlijk.
Spijtig voor de organisatie, maar als je financieel in de problemen zou komen met een drietal dagen koers, dan kan je beter stoppen met organiseren.
 
Zelfde met Sivakov. Ik betwijfel ten zeerste dat hij wil herinnerd worden aan zijn Poolse zege op het einde van zijn carrière.
Zo'n koersen wil je graag voor jezelf uitwissen met een andere gelijkwaardige overwinning qua niveau en veeleer terugblikken naar herinneringen met Lambrecht / Mäder als men die koersen erbij haalt.

Zeer vreemde denkwijze hoor.
Waarom zou Sivakov niet willen herinnerd worden aan zijn overwinning in Polen? Hij heeft die ronde gewoon op een eerlijke manier gewonnen, net zoals Skjelmose deze ronde eerlijk heeft gewonnen.

Ja er zal altijd een bepaalde naklank bij horen aangezien er iemand gestorven is tijdens die ronde. Maar dat doet toch niks af aan de prestatie die je zelf hebt geleverd? En is toch geen reden om er niet fier op te zijn?
Ze hebben gisteren echt niet zachter gereden hoor.

Dat eenweekrondes doorgaan na een overlijden vind ik hard, tenzij het de wens is van de familie.
Mochten ze twijfelen, dan beëindig je de koers en laat je de coureurs zelf bepalen wanneer ze terug in koers willen komen, want voor sommigen komt zoiets hard aan natuurlijk.
Spijtig voor de organisatie, maar als je financieel in de problemen zou komen met een drietal dagen koers, dan kan je beter stoppen met organiseren.

Ze hebben niemand verplicht om te starten.
Bahrain is volledig gestopt, andere renners konden ook gewoon stoppen als ze dat wouden. Dus iedereen aan de start staat daar omdat ze willen rijden, of het gevoel van niet te willen niet opweegt tegen hun verplichtingen.

Daarbij heeft het onderzoek nog niks opgeleverd. Dus waarom jij de organisator wilt straffen is mij onduidelijk.
Een vroegtijdig beëindigen van de ronde heeft zeker een financiële impact. Eventueel gaat de organisator zelfs kopje onder.
Dat is toch niet zo gek om te bedenken, en toch ook nergens voor nodig op dit moment?
 
Laatst bewerkt:
Toch altijd een beetje vreemd om zulke procenten erop te plakken.
Dat geeft ineens dit podium en deze uitslag een andere kleur.
Wat jij in concreto zegt is dat hij nog 10% beter kan dan nu?

Weet je hoeveel dat is? Dat is nog meer dan 2 minuten sneller.
Toch duidelijk dat hij bijlange niet aan zijn topvorm zit.. Mss is 90 procent niet helemaal correct en ook niet letterlijk te nemen. Een Remco in topvorm wint hier de tijdrit en Ronde van Zwitserland zonder veel discussie
 
Zeer vreemde denkwijze hoor.
Waarom zou Sivakov niet willen herinnerd worden aan zijn overwinning in Polen? Hij heeft die ronde gewoon op een eerlijke manier gewonnen, net zoals Skjelmose deze ronde eerlijk heeft gewonnen.

Ja er zal altijd een bepaalde naklank bij horen aangezien er iemand gestorven is tijdens die ronde. Maar dat doet toch niks af aan de prestatie die je zelf hebt geleverd? En is toch geen reden om er niet fier op te zijn?
Ze hebben gisteren echt niet zachter gereden hoor.
Als iemand Sivakov / Skjelmose zal laten herinneren aan zijn zege in respectievelijke koersen, dan ga je als coureur en mens zijnde toch niet alleen spreken over jouw prestatie tegen je medecollega's, maar zit er altijd die doorn in het oog met het overlijden van een collega?
Het zijn mooie overwinningen voor deze twee heren, maar dat overlijden overschaduwt zo'n koers toch?
Het moet bijvoorbeeld nog een pak erger zijn voor een Vicioso bv. Hij won de rit waarin Weylandt stierf, ook al kwam het nieuws later op de avond.
Voor Weening, die twee dagen later bij de hervatting won, gaat zijn zege in die Giro toch bijkomstig zijn i.t.t. zijn ritzege enkele jaren later?
Ze hebben niemand verplicht om te starten.
Bahrain is volledig gestopt, andere renners konden ook gewoon stoppen als ze dat wouden. Dus iedereen aan de start staat daar omdat ze willen rijden, of het gevoel van niet te willen niet opweegt tegen hun verplichtingen.

Daarbij heeft het onderzoek nog niks opgeleverd. Dus waarom jij de organisator wilt straffen is mij onduidelijk.
Een vroegtijdig beëindigen van de ronde heeft zeker een financiële impact. Eventueel gaat de organisator zelfs kopje onder.
Dat is toch niet zo gek om te bedenken, en toch ook nergens voor nodig op dit moment?
Dat Bahrain stopte is logisch, die stonden nog dichter bij Mäder. Landgenoten en goede vrienden + coureurs, die zoiets eerder hebben meegemaakt idem.
Andere coureurs weten mss niet goed wat ze ermee moeten aanvangen. Zeker als de twijfel aanslaat met uitstekende benen om verder te rijden voor een potentiële ritzege of zou ik beter stoppen uit respect.
De hogere beslissing van UCI om 'stop' te zeggen en evt. de organisatie te vergoeden had ook gekund.
Zwitserland werd in 2020 ook niet gereden. Een halve koers minder hadden die wel aangekund voor een overleden landgenoot.

Uiteindelijk is de koers hard en ben ik dat niet :).
 
Terug
Bovenaan