Oorlog tussen Hamas en Israël

De enige mensen die hiervan profiteren zijn Hamas en Netanyahu, die willen niets liever dan elkaars bevolking volledig uitmoorden. De internationale gemeenschap mag zich ook diep schamen door dit conflict zolang te hebben genegeerd.
 
Ik ken iemand die daar woont, blijkbaar gaat Hamas die schuilkelders zelfs binnen om daarbinnen iedereen uit te moorden.
Met alle respect, hoewel ik zeker ben dat Hamas verre van onschuldig is, moet je oppassen met dergelijke verhalen omdat zeker in oorlogstijden er langs alle kanten propaganda verteld wordt. Dus is het zeker al belangrijk om erbij te vermelden wat je bron is en vanuit welke hoek die verteld wordt.
 
Net beelden op het nieuws gezien waar dat meiske van 14 in een wagen geduwd wordt terwijl het crapuul lekker “allahu akbar” scandeert. Waarschijnlijk wacht haar een hoop verkrachtingen en de dood. Ik ging bijna over m’n nek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met alle respect, hoewel ik zeker ben dat Hamas verre van onschuldig is, moet je oppassen met dergelijke verhalen omdat zeker in oorlogstijden er langs alle kanten propaganda verteld wordt. Dus is het zeker al belangrijk om erbij te vermelden wat je bron is en vanuit welke hoek die verteld wordt.

Residents tell Israeli TV that militants are trying to break into homes​

From CNN's Amir Tal and Hadas Gold in Jerusalem

Residents of two Israeli communities told the country's Channel 12 television station that assailants from Gaza are trying to break into their homes. They have repeatedly pleaded on television for assistance from the Israel Defense Forces.
One resident of Kibbutz Nir Oz told the broadcaster over the phone that his family, including two children ages 7 and 9, have barricaded themselves in a safe room while militants fired at the door.
Some background: A kibbutz is a type of self-sustaining community in Israel. Traditionally agrarian, the kibbutzim (plural for kibbutz) were more popular in the country's early years.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JPV
Hoeveel zou Putin ze gegeven hebben om wat de aandacht van zijn conflict te proberen afleiden?

Hamas -> Iran -> Rusland right?
Poetin gaat hier niets mee te maken hebben want Rusland haalt hier geen enkel voordeel uit buiten misschien wat minder media aandacht voor de SMO. Het is nu niet dat het Westen nu opeens massaal materieel gaat moeten gaan leveren aan Israël om hun overleven te garanderen.

In die filmpjes zie ik vooral wannabee soldaten en stoere burgers die zich vooral bezighouden met het ontvoeren en doden van burgers en dienstplichtigen die grensposten bemannen. Hoewel ik Israël helemaal niet steun in hun kolonisering van de Gazastrook en hun totaal gebrek aan respect voor het internationaal recht mag men nu toch gerust met de grove borstel door dat terroristisch nest in Palestina gaan.

We zullen zien hoe Akbar Allah nog is als de Israëlische luchtmacht massaal begint terug te slaan en honderden Hamas militanten onder de grond steekt.:rofl:
Veel steun gaat Hamas toch niet krijgen van de Arabische landen. Syrië heeft nog steeds zijn handen vol met een burger oorlog, Jordanië is westers gezind en gaat zijn handen niet branden aan dat conflict, Egypte wordt kort gehouden door de VS sinds ze Rusland wouden steunen in het RUS-UA conflict, Saudi-Arabië probeert de relatie met Israël te verbeteren en kan Israël sowieso niet aanvallen tenzij zich door een muur blauwhelmen willen vechten met alle gevolgen van dien. Wie blijft er dan nog over? Libanon en Iran. Libanon heeft de middelen niet en Iran moet zijn steun aan Rusland aanhouden en ondertussen de binnenlandse "problemen" aanpakken dus die zie ik ook niets doen.
 
Met alle respect, hoewel ik zeker ben dat Hamas verre van onschuldig is, moet je oppassen met dergelijke verhalen omdat zeker in oorlogstijden er langs alle kanten propaganda verteld wordt. Dus is het zeker al belangrijk om erbij te vermelden wat je bron is en vanuit welke hoek die verteld wordt.
Begrijpelijk. Hij is een Belg dat daar woont vanwege zijn vriendin. Hijzelf is vrij neutraal buiten de impact op zijn familie. Zijn bron is de Israëlische media zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Ik denk niet dat na deze week Palestina nog zal bestaan.
Geen enkele president kan dit negeren en laten voorbijgaan.
 

How the world is reacting to the fighting in Israel​

World leaders are reacting to Hamas' surprise attack on Israel Saturday morning. Many are, as has been the case during previous conflicts, calling for calm and restraint.
Here's what's being said in the Middle East:
Egypt: Often the mediator between the two sides, Egypt is already trying to find a way to stop the bloodshed. Foreign Minister Sameh Shoukry said he is in “intensive” communication with peers and international officials to "halt the ongoing escalation," the ministry said in a statement.
Turkey: Speaking at a political conference, Turkish President Recep Tayyip Erdogan said his country calls on "the parties to act with restraint in light of the events in Israel this morning and to stay away from impulsive steps that will escalate tension."
Saudi Arabia: The Kingdom said it is closely following the “unprecedented” situation and called on “both sides to immediately stop the escalation. The Saudi Foreign Miinstry said in a statement that it is repeating its "previous repetitive warnings of the dangers of the situation blowing up as a result of the continuing occupation and depriving the Palestinian people of their legitimate rights."
Iran: An adviser to Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei expressed support for the Palestinian militant attack on Israelis on Saturday, Iranian state-affiliated ISNA said.
 
Net beelden op het nieuws gezien waar dat meiske van 14 in een wagen geduwd wordt terwijl het crapuul lekker “allahu akbar” scandeert. Waarschijnlijk wacht haar een hoop verkrachtingen en de dood. Ik ging bijna over m’n nek. Heel dat hamas volkje moet gewoon de kogel krijgen. Stuk voor stuk tot er geen enkele meer over is.
Er circuleren zelfs beelden waar een kind de keel wordt overgesneden. (Als ik reddit moet geloven tenminste)

Ik heb dat uiteraard niet bekeken, maar mijn dag is alvast omzeep.
 
Ook ik rol over de grond van het lachen bij de escalatie van een conflict waarbij tientallen (honderden?) burgerslachtoffers (nog zullen) vallen.
Ik heb geen compassie met die mensen. Hamas is nog steeds één van de grote politieke partijen in Palestina, de mensen verkiezen die terroristen daar letterlijk om hen te vertegenwoordigen. Als diezelfde "burgers" dan ook nog eens massaal ontvoerde Israëlische burgers mishandelen en de lichamen van gedode soldaten onteren dan verdienen die niet beter dan plat gebombardeerd te worden.


Mocht het hier nu gaan over een organisatie zoals ISIS die niet gewild waren door het overgrote deel van de bevolking dan kon ik nog enig medelijden hebben. Als je als burger massaal een terroristische organisatie steunt in de naam van Allah dan verdien je niet beter.
Maar blijf gerust medelijden hebben met terroristen en deze die hen steunen als je dat wil.

anyway, blijkbaar zou er een Israëlische generaal gevangen zijn genomen door Hamas.

edit: die arme burgers toch...
 
Laatst bewerkt:
Wat een dag, weeral. Ik had geen idee dat Hamas zover zou geraken. Hoe komt het dat IDF dit niet in de mot had? Dit kan je toch niet onopvallend plannen?
 
De "internationale gemeenschap" heeft dat conflict niet jarenlang genegeerd zoals sommigen hier denken.

De VS (en bij uitbreiding het hele Westen) steunen bv. al jarenlang Israël. Iran (en bij uitbreiding het hele Midden-Oosten) steunt Palestina.
Er is gewoon geen internationale consensus. Als de grote landen het niet eens geraken, dan krijg je dat niet opgelost.

Ik geloof dat beide partijen niet voor elkaar moeten onder doen.

Dit 100% he. Ik zie veel steun voor Israël, wat begrijpelijk is nu vanuit de verontwaardiging over wat je ziet. Maar de Israëli's kunnen er ook wat van natuurlijk. Het lijkt bijna alsof ze de Palestijnen zo wanhopig gekregen hebben dat Hamas nu dit doet.

Terzijde: fuck religie.
 
Ik heb geen compassie met die mensen. Hamas is nog steeds één van de grote politieke partijen in Palestina, de mensen verkiezen die terroristen daar letterlijk om hen te vertegenwoordigen. Als diezelfde "burgers" dan ook nog eens massaal ontvoerde Israëlische burgers mishandelen en de lichamen van gedode soldaten onteren dan verdienen die niet beter dan plat gebombardeerd te worden.


Mocht het hier nu gaan over een organisatie zoals ISIS die niet gewild waren door het overgrote deel van de bevolking dan kon ik nog enig medelijden hebben. Als je als burger massaal een terroristische organisatie steunt in de naam van Allah dan verdien je niet beter.
Maar blijf gerust medelijden hebben met terroristen en deze die hen steunen als je dat wil.

anyway, blijkbaar zou er een Israëlische generaal gevangen zijn genomen door Hamas.

edit: die arme burgers toch...
Praat totaal niet goed wat er vandaag gebeurd, integendeel, maar het conflict heeft wel wat meer context dan wat er vandaag gebeurd natuurlijk.
 

Netanyahu calls on Israel to unite​

Speaking at the beginning of a cabinet meeting, Israeli prime minister Benjamin Netanyahu said the country now focuses on three goals:

  • To clear the impacted areas from militants and restore security
  • To impose a vast cost on Israel’s enemy
  • To shore up other areas so that no one would make the mistake of joining the war
“I call on all of Israel’s citizens to unite,” he said, so that the country would reach its aim of winning this war.
 
Dit. Niemand is heilig in dit conflict. E Gazastrook is een concentratiekamp waarin radicalisatie onvermijdelijk is. Er is ook nog de Westelijke Jordaanoever.

Jup, Israël oogst wat het zaait.
En na vandaag zal Palestina ook weer oogsten wat het zaait.
Tot in den eeuwigheid, amen / allah akbar.
 
Praat totaal niet goed wat er vandaag gebeurd, integendeel, maar het conflict heeft wel wat meer context dan wat er vandaag gebeurd natuurlijk.
Oh maar dat ontken ik niet hoor. Maar dat conflict is ondertussen zoals het kip en het ei. Een product van slechte westerse dekolonisatie en foute politieke beslissingen. Ik ga mij hier niet aan een politieke discussie laten vangen, mijn posts ging gewoon "over die arme Palestijnse burgers die niets gedaan hebben en nu weer...". De arme burger is diegene die straks alles kwijt is door colleteral damage. Maar die mensen die Israëliërs doden, verkrachten of mishandelen of die actief deelnemen aan het conflict door bijvoorbeeld het grenshek en militaire posten te vernielen met hun bulldozers dat zijn geen "arme burgers" maar legitieme militaire doelwitten.µ

Voor de geïnteresseerde personen. Livemap heeft nu ook een map waarop het conflict visueel wordt weergegeven en waarop je het laatste (niet geverifieerde) nieuws kan volgen.
https://israelpalestine.liveuamap.com/
 
Terug
Bovenaan