Ontslag en toch uitkering?

helaba

Member
Dag allen,
Ik werk nu al vijf jaar als ICT consultant (4,5 jaar bij bedrijf A, en enkele maanden nu bij bedrijf !) en voel me al maanden uitgeblust, oververmoeid en gefrustreerd. Er is enorm veel werk, we zijn zwaar onderbemand en ik kan het privé en werk niet meer met elkaar combineren. Dat is zo in mijn huidige functie maar ook bij mijn vorige WG

Daarom de beslissing genomen om voor een andere job te gaan waar meer vrije tijd is voor familie/privé. Geen consultancy meer, ook niet in de prive sector. De job start in September pas maar ik heb het gevoel dat ik het niet zal uithouden tegen dan.
Elke dag is een kwelling, ik heb enorm veel stress en loop gefrustreerd rond (zowel thuis als opt werk). Management kent de problemen maar kunnen op korte termijn niets doen.

Ik zou graag asap ontlag indienen maar zit dan zonder uitkering voor 1-2 maanden.. is dat altijd zo? Zijn er uitzonderingen mogelijk voor iemand in mijn situatie? Ik ben nooit werkloos geweest en werk sinds mijn 17e. Ben zeker geen “profiteur” maar kan me spijtig genoeg geen 2 maanden veroorloven zonder inkomen (net huis gekocht)
2 maanden lijkt peanuts.. maar als ik naar mijn mentale gezondheid kijk, gaat die echt met de dag achteruit.

Wat denken jullie? Toch mogelijk om een uitkering te krijgen voor 1 maand of 2? Of zolang je zelf ontslag indient, krijg je nada

Dank!
 

Staat gewoon onderaan.

Maar als je niet meer in privé gaat werken, ga je dus naar de overheid. Heb je dan geen verlof dat op moet?

Besides als je consultant bent gewoon uw uren doen en als uw werk op die tijd niet klaar is u niets van aantrekken. Wat kan er wordt case gebeuren: dat ze u contract daar stopzetten?
En wat kan uw werkgever dan wordt case doen: u ontslagen? Dan moet hem u opzeg laten doen (gewoon vingers draaien) of die opzeg uitbetalen...
 
Dag allen,