Hoe omgaan met een toxische manager?

@cege thanks voor het advies. Ook al ben ik het niet met alles eens, weet ik dat het goed bedoeld is. Ik vertik wel te geloven dat er minstens 1 ouder een no-brain 9-15 admin job moet hebben om een deftig huishouden te kunnen hebben :) We zullen zien wat de toekomst brengt I guess.

Sommige opmerkingen van mij waren zeker wat naïef, maar ja als 24-jarige weet je gewoon nog niks. En wellicht zal ik dat binnen 2 jaar nog eens zeggen.

Het huishouden managen we perfect. Ik zet de kids een 2x per week af en haal ze meestal op. Mijn vrouw zet ze 3x per week af voordat ze trein neemt, en haalt ze af als ze trein niet mist. We maken ze iedere ochtend samen wakker, en steken ze bijna iedere avond samen in bad en in bed.

Ik vind nog de tijd om 4-5/week te gaan trainen (weights en bjj), en ben ook nog een master bedrijfskunde op het gemak aan het bij studeren. Tijdens examenperiode pak ik dan wat verlof. Gaat allemaal perfect.

Vrouw werkt 3 dagen on-site, 2 dagen thuis. Om 7u30 zit ze op de trein en werkt ze 45 mins tot ze aankomt. Dan 15 mins stappen en werken tot 16u45. Opnieuw trein nemen. Als er plaats is werkt ze opnieuw. Relatief frequent werkt ze dan nog wat als de kids in bed zitten. En heel af en toe in het weekend.

Het is veel, en soms wat te veel, maar op zich moest het hierbij stoppen zou het dragelijk zijn voor haar. Ze haalt veel voldoening uit het werk dat ze aflevert. Het is gewoon dit in combinatie met haar manager die nooit genoeg heeft, nooit positieve feedback kan geven en continu passieve agressieve opmerkingen maakt, die het ondraaglijk aan het maken is.

Morgen heeft ze een 1-op-1 met haar manager na de interventie met HR. Eens benieuwd waar ze nu mee gaat afkomen.


Wel, ik heb een ex-vriendin gehad die zichzelf in de psychiatrie gewerkt heeft. Die was volledig normaal in verlof periodes en als ze niet werkte, in goeie periodes ook in het weekend. Als er werk bij kwam werd die altijd koekoek 50-60h werken. 3-4 jobs in 3-4y. Repeat repeat repeat; altijd hetzelfde probleem. Ook obvious sweat shops solliciteren en self-imposed de nek omwringen. Uiteindelijk is die de psychiatrie in geraakt, daar 1 of 2 y gezeten en cege was weg. Ik was 28 of zo, ik had geen zin om na 3-4y miserie nog eens 30-40y hetzelfde mee te maken. Just my 2 cents over waarom je waakzaam moet zijn/blijven.

Ivm de combi met thuissituatie. Managers zijn managers. Debielen heb je altijd en overal. Maar als je mooi je computertje om 17-18h kunt dichtdoen en een volledige avond niet aan je werk moet denken, dan kun je dat toch gewoon van je af zetten? Maar als je natuurlijk kak kak kak op het werk hebt. Thuis komt. kinderen die lastig zijn. Daarna opnieuw werken en dan bed in, ja, dan is het niet meer leuk. Zeker als je dan in het weekend nog structureel mag beginnen werken.

Ik versta wel niet hoe ze met dat schema aan structureel 50-60h per week kan zitten, lunch pauze van 15 min of zo ? Tenzij ze structureel 2h 's avonds werkt en 10h in het weekend. of 3-4h 's avonds. In both cases, veel avondlijk plezier zal er niet meer inzitten vermoedelijk.
 
Wel, ik heb een ex-vriendin gehad die zichzelf in de psychiatrie gewerkt heeft. Die was volledig normaal in verlof periodes en als ze niet werkte, in goeie periodes ook in het weekend. Als er werk bij kwam werd die altijd koekoek 50-60h werken. 3-4 jobs in 3-4y. Repeat repeat repeat; altijd hetzelfde probleem. Ook obvious sweat shops solliciteren en self-imposed de nek omwringen. Uiteindelijk is die de psychiatrie in geraakt, daar 1 of 2 y gezeten en cege was weg. Ik was 28 of zo, ik had geen zin om na 3-4y miserie nog eens 30-40y hetzelfde mee te maken. Just my 2 cents over waarom je waakzaam moet zijn/blijven.

Ivm de combi met thuissituatie. Managers zijn managers. Debielen heb je altijd en overal. Maar als je mooi je computertje om 17-18h kunt dichtdoen en een volledige avond niet aan je werk moet denken, dan kun je dat toch gewoon van je af zetten? Maar als je natuurlijk kak kak kak op het werk hebt. Thuis komt. kinderen die lastig zijn. Daarna opnieuw werken en dan bed in, ja, dan is het niet meer leuk. Zeker als je dan in het weekend nog structureel mag beginnen werken.

Ik versta wel niet hoe ze met dat schema aan structureel 50-60h per week kan zitten, lunch pauze van 15 min of zo ? Tenzij ze structureel 2h 's avonds werkt en 10h in het weekend. of 3-4h 's avonds. In both cases, veel avondlijk plezier zal er niet meer inzitten vermoedelijk.
Bedankt voor het advies en het delen van je verhaal. Verklaart wellicht waarom je dit zo serieus neemt.
We zijn zeker waakzaam voor haar mentale gezondheid. Als het te veel wordt trek ik de stekker eruit en gaat ze ook luisteren.
Mijn vrouw is iemand met heel sterke capaciteiten, maar iemand die ook heel onzelfzeker is. Ik moet haar dus constant positieve feedback geven. Helaas werkt ze voor een baas die alleen negatieve feedback geeft. Voor sommige mensen werkt dat misschien als motivator, maar voor mijn vrouw absoluut niet.

Ze werkt toch gemiddeld een uur per dag op de trein als ze naar kantoor gaat. Dan minimaal 8 uur op kantoor per dag. Lunch skipt ze of ze gaat snel een soep/slaatje halen in de cafetaria en eet ze voor haar PC. En toch gemiddeld minimum een uur per dag nog s'avonds. Dan zit je al aan 50 voor een normale, casual week.

Ze zou wellicht productiever zijn remote. Voor haar job moet je eigenlijk totaal niet op kantoor zijn, maar helaas zijn 3 dagen op kantoor sectoraal vastgelegd.

Vandaag heeft de manager blijkbaar toch wat feedback aanvaard. Ze heeft nu richtlijnen gegeven hoeveel tijd mijn vrouw aan bepaalde taken zou moeten spenderen. We zullen zien hoe dat verloopt... mijn vrouw en haar manager en haar manager zijn alle 3 perfectionisten (misschien is dat een vrouw ding?), dus een 70-80% resultaat afgeven, zeker voor communicatie dat richting shareholders etc moet.. weet niet of dat lang gaat duren.
 
Yup, instant vertrekken. Als er iemand op u kakt en je kan die niet van het balkon smijten? Ander voorstel zoeken, wanneer je kan tekenen naar HR gaan en zeggen wat er allemaal is gebeurd, vervolgens ontslag indienen en vertrekken. Eventueel blijven als ze de ander ontslaan en je het nog ziet zitten.

1x iets toxisch meegemaakt dat bij mij zwaar in het verkeerde keelgat terecht kwam en de week erop had ik ander werk. Beste beslissing van mijn leven, instant tonnen progressie gemaakt op persoonlijk en professioneel vlak. Zulke beunhazen houden u enkel maar op in het leven.
 
Ze zou wellicht productiever zijn remote. Voor haar job moet je eigenlijk totaal niet op kantoor zijn, maar helaas zijn 3 dagen op kantoor sectoraal vastgelegd.
sectoraal? ik ken geen enkele sector die een aantal dagen aanwezigheid op het werk verplicht. Zou ook heel vreemd zijn.
 
Terug
Bovenaan