kil911ler

Well-known member
250px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png


taal: Nederlands
munt: Euro
tijdsverschil: zelfde tijd als in België
hoofdstad: Amsterdam
reisdocumenten: Geldige identiteitskaart (zie url FOD voor meer info!)

nuttige links:

Reisadvies FOD Buitenlandse Zaken België (oa reisdocumenten, inenting, etc)
Officiële dienst Toerisme
Tripadvisor - Wat te doen? (oa Top 10, etc)

Wandelen door de heuvels, met de kinderen kamperen, fietsen door de bossen, relaxen op het strand of juist uitgebreid shoppen. Het kan allemaal tijdens een vakantie in Nederland. Ons eigen land is ontzettend veelzijdig, zoals je ontdekt wanneer je op fietsvakantie gaat in Nunspeet of gaat kamperen in Twente. Ben je toe aan echte ontspanning? Kom dan eens naar Vlieland, waar op het Noordzeestrand zen een nieuwe betekenis krijgt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een topic voor onze andere buurland :)

We zouden eind deze maand mss voor 3-4 nachten een citytrip willen doen. Ofwel Amsterdam ofwel Rotterdam. Heb eigenlijk nog nooit een grote Nederlandse stad gedaan, dus geen idee wat ik kan verwachten. Gelijkaardig met onze grotere (Vlaamse) steden?

Tips zijn altijd welkom! :)
 
Rotterdam nog niet gedaan, maar wel zeer fijne herinneringen aan Amsterdam. Behoorlijk toeristisch maar misschien dat het nu nog meevalt zonder busladingen aan Chinezen.

Ook de moeite: Utrecht, Gouda, Amersfoort, Eindhoven, Breda en Maastricht. Omgeving rondom Gouda is ook fijn, je hebt in Oudewater bijvoorbeeld een heksenwaag waar ze vroeger mensen wogen die van hekserij werden beschuldigd. Misschien geen goed idee om je vriendin daar op te zetten. :unsure:
 
Maastricht en Utrecht zijn beiden wat kleiner, maar wel zeer gezellig. Amsterdam is natuurlijk wel veel groter, maar ben er wel fan van. Het is wel een zeer levendige stad. Dus een beetje afhankelijk waar je voorkeur ligt. Ik ken in België niet echt een stad die ik zou vergelijken met Amsterdam.
 
Als je 3-4 nachten in dezelfde stad wil blijven, dan lijkt Amsterdam mij de enige optie.
In Rotterdam heb je zeker genoeg met 2 nachten en is het toch een pak minder levendig dan Amsterdam.
Ofwel moet je 2 steden doen, met openbaar vervoer of de auto kan je er wel iets uitpikken dat niet te ver van elkaar ligt.
 
Wat met Den Haag? Mijn enige referentiepunt is dat Sterretje & co uit Oh Oh Cherso uit Den Haag kwamen, dus dat is misschien niet de beste associatie. :p

Leiden lijkt me ook erg mooi.
 
Hier al verschillende Nederlandse steden bezocht:
  • Rotterdam: heel moderne stad waar wel wat te doen is, zeer goed openbaar vervoer
  • Delft: een beetje het Brugge van NL, ook een studentenstad, wel leuk voor 2 dagen
  • Eindhoven: eigenlijk vooral om eens te gaan shoppen, voor de rest niet veel te zien
  • Maastricht: Gezellige stad met veel restaurantjes
  • Den Haag: je kan altijd eens naar de kust, maar je hebt daarvoor in NL veel mooiere plekken
  • Breda: rijden we af en toe eens naartoe voor een dagje shoppen en een hapje
  • Middelburg: zelfde als Breda
Voor 3-4 dagen zal enkel Amsterdam echt groot genoeg zijn denk ik, maar Rotterdam, Delft en den Haag liggen vlak bijeen, dus je kan die altijd wel combineren.
 
Wat met Den Haag? Mijn enige referentiepunt is dat Sterretje & co uit Oh Oh Cherso uit Den Haag kwamen, dus dat is misschien niet de beste associatie. :p
Den Haag heeft ons onlangs positief verrast. Klein, dat wel, maar heel gezellig. Leuke marktjes gedaan. Ook gevarieerd, vers en goedkoop kunnen eten (in tegenstelling tot Rotterdam, bijvoorbeeld). De kust aan Den Haag (Scheveningen, heet dat, dacht ik) was hypercommercieel en weinig interessant. Eerder te mijden, zou ik stellen.
 
Wij gaan in december 3 nachten naar Utrecht. Iemand tips voor dingen om daar te doen?
 
Utrecht is gewoon heel gezellig vind ik. Kleinere versie van a’dam idd. Weinig cultureel gedaan daar maar toen wij er waren in de zomer kunt ge er perfect hele dagen terrasjes doen en mensen afkijken haha :D ook wel een gezellig nachtleven. T valt misschien op dat dit een venten weekendje was 😂
 
Amsterdam doe je vooral voor de geschiedenis, Rotterdam voor de modernere architectuur. Beide steden hebben iets maar in Amsterdam kan je je inderdaad langer bezighouden.
 
We gaan opteren voor Amsterdam. Willen op 1 plaats blijven voor die paar dagen. We hebben deze zomer al veel rondgereisd (Normandië :p)

Tips voor de Nederlandse hoofdstad?
 
We gaan opteren voor Amsterdam. Willen op 1 plaats blijven voor die paar dagen. We hebben deze zomer al veel rondgereisd (Normandië :p)

Tips voor de Nederlandse hoofdstad?

Het Anne Frank huis (wel even checken qua drukte, kan echt een lange rij staan. Mogelijks tickets op voorrand kopen).

De Wallen.

Moest ge met de auto gaat, sowieso in een P+R zetten. Is perfect geregeld en ge betaalt u blauw in de stad zelf.

Wij hadden vanalles uit "time to momo" gehaald. Staan wel leuke dingen in dat boekje.
 
@Lemme

Utrecht is heel gezellig maar wel nogal klein voor 3 nachten imo. Is idd "klein Amsterdam" dus die 2 combineren lijkt me niet echt nodig. Na 2 dagen Utrecht zijn wij richting Spa Sereen getrokken, als dat je ding is echt een aanrader, zowat de mooiste wellness van de Benelux.

 
Wij gaan in november eens wat dichtbij huis blijven en naar Nederland rijden met de hond voor een 5 a 7 dagen. Graag hadden we 2 dagen Rotterdam gedaan en de resterende dagen in de natuur doorgebracht. Is Zeeland 'speciaal genoeg' of rijden we beter een heel stuk noordelijker naar de Waddeneilanden ?
 
@Lemme

Utrecht is heel gezellig maar wel nogal klein voor 3 nachten imo. Is idd "klein Amsterdam" dus die 2 combineren lijkt me niet echt nodig. Na 2 dagen Utrecht zijn wij richting Spa Sereen getrokken, als dat je ding is echt een aanrader, zowat de mooiste wellness van de Benelux.


Merci voor de tip. Had zondag al een massage geregeld bij Five City Spa. Daar toevallig ervaring mee?
Zijn er in Utrecht musea die de moeite zijn? Op zich is het voor ons eerder het weg zijn, de kerstsfeer opsnuiven en wat kerstshoppen dus ik denk dat we ons wel bezig kunnen houden.

Heb voorlopig gereserveerd bij Seafood Bar, WT Urban kitchen & Florent Le Bistro. Goeie keuzes?
 
Merci voor de tip. Had zondag al een massage geregeld bij Five City Spa. Daar toevallig ervaring mee?
Zijn er in Utrecht musea die de moeite zijn? Op zich is het voor ons eerder het weg zijn, de kerstsfeer opsnuiven en wat kerstshoppen dus ik denk dat we ons wel bezig kunnen houden.

Heb voorlopig gereserveerd bij Seafood Bar, WT Urban kitchen & Florent Le Bistro. Goeie keuzes?

Niet echt museum ganger, dus geen idee.

Wij zijn oa gaan eten toen bij https://restaurantblauw.nl/. Bij de betere Indonesische restaurants in NL blijkbaar, hebben ook een zaak in A'dam. Was zeker goed. Andere ken ik niet.

Hier overnacht: https://www.mothergoosehotel.com/
 
In oprijden door Dordrecht gestopt bij hotel/lunchresto Villa Augustus in de bakfietssfeer

In A'dam fietstocht gedaan in een krul rondom de grachtengordel: De Pijp, Rivierenbuurt, langs de Schinkel, Baarsjes, Westerpark, Jordaan, dan kom je iets minder toeristen tegen.
 
Terug
Bovenaan