Vorig jaar weekje een huisje gehuurd op 13min van Siena. Dit jaar zouden we iets in de buurt van Firenze willen zoeken. Mensen andere voorstellen qua steden om te verblijven in Toscane?
 
Vorig jaar weekje een huisje gehuurd op 13min van Siena. Dit jaar zouden we iets in de buurt van Firenze willen zoeken. Mensen andere voorstellen qua steden om te verblijven in Toscane?
Pistoia of Lucca. Beiden als heel gezellig ervaren. Vanuit Pistoia is er uitstekend openbaar vervoer (trein) om Firenze te bezoeken.
 
Iemand recent naar Italië geweest en op de hoogte van de huidige coronamaatregelen?

Wij vertrekken komende vrijdag naar het Gardameer. Als ik mij niet vergis is de coronapas er nog van toepassing? Mondmaskers zullen we ook wel nog meenemen.
 
Iemand een idee welke website betrouwbaar is om te zoeken naar agrotoeristische verblijven? Eerste keer dat ik misschien een huisje zou boeken, maar ik weet helemaal niet waar te beginnen.
 
Vorig jaar weekje een huisje gehuurd op 13min van Siena. Dit jaar zouden we iets in de buurt van Firenze willen zoeken. Mensen andere voorstellen qua steden om te verblijven in Toscane?
san gimignano ook doenbaar. of zoals gezegd in pisa of luca.

firenze is niet goedkoop om te logeren
 
We zijn hier momenteel. Blijkbaar was covid pas nog tot eind april van toepassing, nu niet meer. Al merk je wel dat het hier nog fel onder de mensen leeft, heel wat lokale bevolking draagt nog mondmaskers en gebruiken fervent ontsmettingsmiddel.
 
Al merk je wel dat het hier nog fel onder de mensen leeft, heel wat lokale bevolking draagt nog mondmaskers en gebruiken fervent ontsmettingsmiddel.
Men heeft heel hard gehamerd op het dragen van een mondmasker, ook in open lucht deze winter. Hoe je het masker droeg was dan weer veel minder van belang, maar dan wel op veel plaatsen FFP2 verplichten. :rolleyes:
 
Iemand recent naar Italië geweest en op de hoogte van de huidige coronamaatregelen?

Wij vertrekken komende vrijdag naar het Gardameer. Als ik mij niet vergis is de coronapas er nog van toepassing? Mondmaskers zullen we ook wel nog meenemen.

"green pass" is al lang afgeschaft, al waren er van regio tot regio nog kleine verschillen.
 
san gimignano ook doenbaar. of zoals gezegd in pisa of luca.

firenze is niet goedkoop om te logeren
Daar hebben wij geboekt. Op wandelafstand van san gimignano om vandaaruit toch wat te city hoppen. Florence, livorno, sienna.
op terugweg nog even een stop van 3 dagen tussen turijn en milaan.
 
Dit jaar willen we de streek van Lucca verblijven. Iemand ervaringen daar met een goed verblijf?
Hotel? Ik ben in Montecatini op hotel geweest en dat was wel een zeer goed verblijf. Wil het gerust eens opzoeken als dat qua regio voldoet.
 
Zijn niet echt "hotel mensen". Liever een huisje met een terrasje.
Je mag het wel altijd eens doorsturen, wie weet spreekt het ons toch aan
 
Eens een vraagje over zwarte zaterdag hier. Is dat in 2 richtingen veel file dan?

Wij zouden op vrijdag 28 juli van het Garda meer terug rijden naar België en eventueel een nachtje blijven slapen in Zwitserland. Maar die dag erna is het zwarte zaterdag. Zou ik dan veel file hebben als ik van Zwitserland via Frankrijk terug naar België rol?
Af best een dagje minder in Italië en donderdag vertrekken?
 
Terug
Bovenaan