Eens een vraagje over zwarte zaterdag hier. Is dat in 2 richtingen veel file dan?

Wij zouden op vrijdag 28 juli van het Garda meer terug rijden naar België en eventueel een nachtje blijven slapen in Zwitserland. Maar die dag erna is het zwarte zaterdag. Zou ik dan veel file hebben als ik van Zwitserland via Frankrijk terug naar België rol?
Af best een dagje minder in Italië en donderdag vertrekken?
Er noemen dat inderdaad zwarte zaterdag omdat er dan in de twee richtingen veel verkeer is. De mensen die half juli vertrokken zijn komen terug en degenen die pas beginnen vertrekken naar het zuiden.

Als je maandag niet moet werken, doe u eigen een plezier en boek een nachtje extra ergens in een b&b en ga in de buurt wat wandelen.
Wij hebben enkele jaren geleden op een zwarte zaterdag van Zwitserland naar Leuven +- 15u in de auto gezeten.
 
Bedankt voor de info, dat wil ik inderdaad dus vermijden. :)

Is dat de zondag dan ook zo? Best gewoon heel dat weekend vermijden zeker? Zal vrijdag en maandag misschien ook al druk zijn.
Voor mij heeft het geen belang, verlof genoeg.
 
Bedankt voor de info, dat wil ik inderdaad dus vermijden. :)

Is dat de zondag dan ook zo? Best gewoon heel dat weekend vermijden zeker? Zal vrijdag en maandag misschien ook al druk zijn.
Voor mij heeft het geen belang, verlof genoeg.
Zondag is dat al een pak beter. Maar wij proberen eigenlijk altijd op een donderdag of vrijdag te vertrekken... We boeken dan in de heenreis een b&b op enkele km's van ons uiteindelijke huisje voor één nacht of proberen een huisje van vrijdag tot vrijdag te huren.

Terugreis hetzelfde, zaterdag uit huisje en dan één of twee nachten ergens b&b om vervolgens vlot en goedgemutst naar huis te rijden :) .
 
Zondag is dat al een pak beter. Maar wij proberen eigenlijk altijd op een donderdag of vrijdag te vertrekken... We boeken dan in de heenreis een b&b op enkele km's van ons uiteindelijke huisje voor één nacht of proberen een huisje van vrijdag tot vrijdag te huren.

Terugreis hetzelfde, zaterdag uit huisje en dan één of twee nachten ergens b&b om vervolgens vlot en goedgemutst naar huis te rijden :) .

Sorry dat ik blijf lastig vallen. Maar jij bent de enige die ik ken die hier ervaring mee heeft. De vrijdagavond/namiddag vertrekken, is dat ook een optie? Die nacht rijden dus?
 
Sorry dat ik blijf lastig vallen. Maar jij bent de enige die ik ken die hier ervaring mee heeft. De vrijdagavond/namiddag vertrekken, is dat ook een optie? Die nacht rijden dus?
Geen probleem :) .

Ik heb er geen ervaring mee om in de nacht te rijden. Maar je zal toch een hol in de nacht moeten vertrekken wil je het verkeer voor zijn. De inwoners van Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk hebben natuurlijk redelijk wat voorsprong op ons :) . Tevens kom je dan aan , zit u ritme helemaal verkeerd en ben je doodop waardoor je aan die eerstvolgende dag ook weinig tot niets hebt.
Maar das een persoonlijke mening natuurlijk.

Voor mij is de reis naar de bestemming ook onderdeel van de vakantie. Rustig cruisen met de zon op het snoetje en een goed muziekske. Ik kijk er al naar uit :) .
 
Geen probleem :) .

Ik heb er geen ervaring mee om in de nacht te rijden. Maar je zal toch een hol in de nacht moeten vertrekken wil je het verkeer voor zijn. De inwoners van Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk hebben natuurlijk redelijk wat voorsprong op ons :) . Tevens kom je dan aan , zit u ritme helemaal verkeerd en ben je doodop waardoor je aan die eerstvolgende dag ook weinig tot niets hebt.
Maar das een persoonlijke mening natuurlijk.

Voor mij is de reis naar de bestemming ook onderdeel van de vakantie. Rustig cruisen met de zon op het snoetje en een goed muziekske. Ik kijk er al naar uit :) .

Bedankt. Het ging mij niet echt over de dag extra, maar de kinderen zijn op paardenkamp de week ervoor en dan missen ze een dag van dat kamp.
Zat hier eigenlijk te denken om bvb. om ca. 17u te vertrekken en dan bvb rond 2-3 uur ergens in Zwitserland te slapen en de dag erna het laatste stuk in Italië te rijden. Maar inderdaad de anderen hebben een voorsprong die zaterdagochtend. :)
Maar in de file staan om mijn vakantie te beginnen daar heb ik écht geen zin in. :)
 
Bedankt. Het ging mij niet echt over de dag extra, maar de kinderen zijn op paardenkamp de week ervoor en dan missen ze een dag van dat kamp.
Zat hier eigenlijk te denken om bvb. om ca. 17u te vertrekken en dan bvb rond 2-3 uur ergens in Zwitserland te slapen en de dag erna het laatste stuk in Italië te rijden. Maar inderdaad de anderen hebben een voorsprong die zaterdagochtend. :)
Maar in de file staan om mijn vakantie te beginnen daar heb ik écht geen zin in. :)
Doe u eigen dan een plezier en zorg dat je gotthard door/over bent voor dat je nachtrust neemt.
Das een bekende strop, eens je daar door bent en op tijd kan vertrekken volgende dag zal je bijna geen file hebben denk ik.
 
Iemand ervaring met zo’n tolbadge toestel dat ge kunt kopen voor sneller door de péage te gaan?

Wij gaan begin juli naar Italië dus aan het overwegen omdat aan te schaffen.
 
Net mijn vluchten geboekt voor september. Eens daar ga ik alles met de trein doen.
6 dagen Firenze (met wat daguitstappen naar dingen in de buurt en mss een dag je met de vespa door Toscane)
2 dagen Rome (al gedaan maar kreeg het niet over mijn hart om er voorbij te rijden en niet een dag of 2 in mijn favoriete stad rond te lopen)
6 dagen Amalfikust (Pompei + paar dagen wat kalmer aan. Wss de ferry nemen om de kust wat af te varen en in de dorpjes wat terrasjes te gaan doen etc)
 
Net mijn vluchten geboekt voor september. Eens daar ga ik alles met de trein doen.
6 dagen Firenze (met wat daguitstappen naar dingen in de buurt en mss een dag je met de vespa door Toscane)
2 dagen Rome (al gedaan maar kreeg het niet over mijn hart om er voorbij te rijden en niet een dag of 2 in mijn favoriete stad rond te lopen)
6 dagen Amalfikust (Pompei + paar dagen wat kalmer aan. Wss de ferry nemen om de kust wat af te varen en in de dorpjes wat terrasjes te gaan doen etc)
 
Net mijn vluchten geboekt voor september. Eens daar ga ik alles met de trein doen.
6 dagen Firenze (met wat daguitstappen naar dingen in de buurt en mss een dag je met de vespa door Toscane)
2 dagen Rome (al gedaan maar kreeg het niet over mijn hart om er voorbij te rijden en niet een dag of 2 in mijn favoriete stad rond te lopen)
6 dagen Amalfikust (Pompei + paar dagen wat kalmer aan. Wss de ferry nemen om de kust wat af te varen en in de dorpjes wat terrasjes te gaan doen etc)

Je kan daar ook veel gratis met de trein. Stations zijn zoals de metro hier bij ons met van die automatische poortjes als je je ticket erin steekt. Maar een groot deel heeft niet van die poortjes en op de trein is er nooit controle.

Die tip en het dichtste zulk station bij ons hotel hebben we van de uitbater gekregen. 😁
 
  • Haha
Waarderingen: Sond
In mei 4 dagen naar rome,iemand tips ?
Doe eens wat moeite en gebruik zoekfunctie ;) ?

Ik heb zelf deze topic opgestart, aangezien ik ook ga naar Rome in April. Zal mijn bevindingen daar in neer schrijven dan ;)

 
Misschien een idee om dat topic hieronder te zetten?
Er wordt zowel hier als in dat topic over en weer gelinkt en de ene zet zijn info hier en de andere daar.
 
Wij willen deze zomer weer eens een all-incl vakantie doen met de kinderen, eerst waren we aan Kreta aan het denken maar dat steen/zand strand spreekt minder aan. Daarom aan het nadenken over Italie. NIet te duur hotel gevonden in zowel Sardinie en Sicilie. Dat hotel in Sicilie is echter in Marsala, is dat niet zo'n zuiptoeristen-trekpleister of mix ik dat met een andere plaats?
Wat zouden jullie kiezen, Sardinie of Sicilie?
- 7 jaar en 2 jaar, kinderen.
- Luie vrouw die enkel aan zwembad en strand wil liggen.
- Stil, weinig geluidsoverlast.
- De minst warme plek heeft een streepje voor, gezien ik een roodharig mormel ben met lichte huid en sproeten. Met andere woorden, ik verbrand al bij 15 graden.
 
Zolang het in juli en niet augustus is, raad ik Zuid-Italië aan.

In augustus heb ik daar wel een trauma opgelopen gezien heel noord italie daar dan ook zit. Vergeet uw stille plekken dan maar.
 
Terug
Bovenaan