JoskeVermeulen

Member
Crowdfunder FE
640px-Flag_of_the_Philippines.svg.png


Taal: Filipijns, Engels
Munt: Filipijnse peso
Tijdsverschil: +7u wintertijd, +6u zomertijd (BE)
Hoofdstad: Manila
Reisdocumenten: Internationaal paspoort met een geldigheidsdatum van minstens 6 maand na vertrek en geen visum vereist voor verblijven tot max 30 dagen (zie url FOD voor recentste info)

Nuttige links:
Reisadvies FOD Buitenlandse Zaken België (oa reisdocumenten, inenting, etc)
Officiële dienst Toerisme (het SSL certificaat is vervallen waardoor je tijdelijk de browsermelding kan krijgen dat de website onveilig is)
Tripadvisor - Wat te doen? (oa Top 10, etc)

De Filipijnen is een land in Azië en bestaat uit ruim 7000 tropische eilandjes. Er zijn drie (hoofd) eilandengroepen, van noord naar zuid: Luzon (hier ligt ook de hoofdstad Manila), Visayas en Mindanao. Vooral op de Visayas vindt u enkele van de mooiste eilanden ter wereld, zoals Palawan en Boracay. Maar ook op andere plekken vindt u prachtige stranden en een kleurrijke onderwaterwereld. Daarnaast biedt de Filipijnen ook een groene natuur (denk aan rijstvelden, jungle, vulkanen, etc.) en een interessante cultuur met een Spaans-Amerikaanse invloed.
 
En hopla, een late beslissing gemaakt om voor de tigste keer te gaan. Het zal mijn 2de keer zijn dat dit tijdens kerstmis is. Ik had nog wat te veel verlofdagen over om daar gewoon mee thuis te blijven zitten. Hopelijk verloopt alles vlot zodat ik toch zeker tegen kerstavond op mijn eindbestemming ben om het samen te vieren. 😀
 
En naar waar ga je dan juist? Mijn volgende zal pas over 2-3 jaar zijn. Dit jaar in Dauin geweest en mijn duikbrevet gehaald. Anders zit ik in Bataan bij de schoonfamilie
 
@Wazzipi Zalig. Toevallig naar Apo Island geweest dan om te duiken/snorkelen? Hoor nog regelmatig van kameraden dat onze boot toer daar 1 van de beste ooit was toen we op doorreis waren enkele jaren geleden.

Ik ga nu naar Bacolod dus zelfde eiland als Dauin. Zonder mijn vriendin te laten weten dat ik afkom en ze heeft mij onlangs hier nog maar bezocht. 😁 Gewoonlijk vlieg ik op Cebu uit gemak en zal na 10 jaar nog eens via Manila zijn. Ben benieuwd naar die vernieuwde NAIA Terminal 3.
 
Jammer genoeg Apo niet kunnen doen moesten met minimum 4 zijn maar zal er wel ooit eens geraken.

Voor mij blijft Coron een van de beste die ik gedaan heb.

Ik vlieg altijd op Clark is dichterbij voor waar ik moet zijn en geen drukke luchthaven weinig wachtrijen en voordeel met kleine kindjes vliegen is dat ze je voor nemen.
 
De Filipijnen. Zalig. Zijn een paar jaar terug ook geweest. Van alles content behalve local food :) heel veel vlees en BBQ. Op Camiguin wel op een zalige plek verbleven waar we heerlijk gegeten hebben.

Verder teveel gepland in die maand verlof. Het reizen was heel zwaar en vermoeiend. Vluchten die terugkeerden halverwege de vlucht en dan nacht doorbrengen op de luchthaven, boten die niet vaarden waardoor 2 dagen stuck etc.

Wij hebben bohol gedaan, daarna Camiguin, dan Siargao ( waaauw ), daarna Palawan. Eerst Port Barton, daarna El Nido en als afsluiter Coron.

Siargao was voor ons de topper. Wat een vette paradijselijke bestemming ❤️ op de voet gevolgd door Palawan (daar rekening ik gemakkelijkheidshalve Coron ook bij mee) en Camiguin.
 
De Filipijnen. Zalig. Zijn een paar jaar terug ook geweest. Van alles content behalve local food :) heel veel vlees en BBQ. Op Camiguin wel op een zalige plek verbleven waar we heerlijk gegeten hebben.

Verder teveel gepland in die maand verlof. Het reizen was heel zwaar en vermoeiend. Vluchten die terugkeerden halverwege de vlucht en dan nacht doorbrengen op de luchthaven, boten die niet vaarden waardoor 2 dagen stuck etc.

Wij hebben bohol gedaan, daarna Camiguin, dan Siargao ( waaauw ), daarna Palawan. Eerst Port Barton, daarna El Nido en als afsluiter Coron.

Siargao was voor ons de topper. Wat een vette paradijselijke bestemming ❤️ op de voet gevolgd door Palawan (daar rekening ik gemakkelijkheidshalve Coron ook bij mee) en Camiguin.
Siargao staat hier op de bucketlist als surfbestemming!

Ik heb wel gehoord dat het eiland serieus afgezien heeft van de typhoon 2 jaar geleden. Er zouden amper nog palmbomen recht staan aan veel van de gekende stranden.
 
Terug van weggeweest. Alles vlot verlopen, mooi op tijd tegen kerstavond er geraakt en amper regen gehad. In het vervolg toch terug liever op Mactan-Cebu ipv NAIA vliegen met een non-Chinese luchtvaartmaatschappij wanneer mogelijk maar dat was op zich geen ramp. :)
 
Terug
Bovenaan