Indonesië

Rinjani is echt hard. Daar moet ge een week van bekomen :)


Maar als je je tijd er voor neemt en iets sportiever bent, dan zal dit zeker een heel mooie wandeling zijn.

Toch even nuanceren (en hopen dat ik niemand schoffeer, dat is niet de bedoeling), maar Rinjani is geen grote uitdaging voor wie gewend is om in de bergen rond te trekken. Ook omdat al het zware materiaal door locals naar boven wordt gedragen, zodat jij enkel een lichte rugzak nodig hebt.
 
Toch even nuanceren (en hopen dat ik niemand schoffeer, dat is niet de bedoeling), maar Rinjani is geen grote uitdaging voor wie gewend is om in de bergen rond te trekken. Ook omdat al het zware materiaal door locals naar boven wordt gedragen, zodat jij enkel een lichte rugzak nodig hebt.
Daarmee bedoel ik dus iets sportiever 😉

Hier niets gewoon buiten mijn wekelijkse bouldersessie. Dus vond de beklimming van +2000m toch vrij pittig en had het hard onderschat. Daarom wilde ik het maar meedelen voor andere mensen die een vrij basis fysiek hebben en er over denken.
1. Denk er goed over na
2. Neem je tijd
3. Bereid je voor (of vantevoren door te sporten of op de spierpijn achteraf 😜)
 
Toch even nuanceren (en hopen dat ik niemand schoffeer, dat is niet de bedoeling), maar Rinjani is geen grote uitdaging voor wie gewend is om in de bergen rond te trekken. Ook omdat al het zware materiaal door locals naar boven wordt gedragen, zodat jij enkel een lichte rugzak nodig hebt.
Je schoffeert zeker mij niet. Goed dat er ook mensen zijn waarbij het met de vingers in de neus lukt. In onze groep waren er bitter weinig die fluitend naar boven gingen. Zeker die laatste push naar de top in het midden van de nacht tegen het vriespunt en bij 5 Beaufort wind. Op handen en voeten naar boven, elke 2 stappen die je zet glijdt je er weer ene naar beneden. Daar heb ik er veel zien breken en jankend boven komen.

Maar bon, het lijkt me dat de Rinjani wel de enige uitdagende sportieve trekking is van de opties die hier zijn besproken.
 
De kogel is door de kerk. Via Turkish een retourvlucht kunnen boeken begin oktober, 3 weken voor 650€ incl stoelkeuze, verzekering en bagage.
Landen op Jakarta en dan een tour doen, het plannen kan beginnen. En ja, Bali slagen we over.
Zin in!
 
Heeft er iemand ervaring met portable wifi of E-SIM in Indonesie? Niet zeker of portable wifi ondersteund worden door de lokale carriers...
 
650 euro is wel heel goedkoop. Als ik naar vluchten kijk, is dat altijd los over de duizend euro
Momenteel al terug tegen de 900.
Het ligt er echt aan, we hebben dan ook maanden liggen zoeken achter goedkope vluchten en uiteindelijk was het prijs.
 
Terug
Bovenaan