Ik heb al enkele wandelroutes gevonden, indien er nog tips rond Winterberg zijn qua wandelingen/bezienswaardigheden mag dat zeker vermeld worden.
We gaan met 4 volwassenen en 2 keeshondjes.
Vorig jaar een week in Winterberg gezeten.
Enkele van de mooie wandelingen die we hebben gemaakt, en dan vooral die eerste twee:
  • Burchhauser Steine
  • Goldene pfad op de Hochheide
  • Khaler Asten
Dan zijn er nog enkele meren:
  • Diemelsee (hier een bootje gehuurd)
  • Hennesee, leuk restaurant met zicht op het meer daar.
Ten zuiden van Winterberg heb je nog enkele mooie stukken van de Rothaarsteig met veel bosrijk gebied.

Mijn vrouw haar familie woont wat verder langs de A44 richting Kassel. Dus ik doe die route minstens 1x per jaar. Ik heb alle combinaties al gedaan. Wel vertrekkende vanuit Deinze dus Brussel is misschien net wat logischer voor mijzelf. 1 is misschien de meest logische qua route maar gaat door Duisburg, Essen, Bochum, Dortmund. Dat is van stad naar stad, eigenlijk 1 langgerekte ringweg en permanent aandacht zijn voor steeds wijzigende snelheidsbeperkingen. 120-80-100-terug 80-weer 120-80-60...
Persoonlijk verkies ik de 4e. Net voor Keulen richting Leverkusen, remscheid, schwerte en dan in unna de 44 opkomen. Ontwijk je die centra en vind ik daarom aangenamer rijden.
2 zeker niet, 3 eventueel.
Merci, Google stelt inderdaad optie 1 als eerste keuze voor.
Apple Maps kiest ook deze route, zij geven alternatief nog de A57 en A42 om voor Duisburg linksaf te gaan voorbij Bottrop en dan in Unna terug de 44 op te komen, dat is wel 20km verder.

Het zal tussen 1 en 4 gaan, 9 jaar geleden zijn we eens naar Schmallenberg geweest en toen zijn we via Eindhoven gereden denk ik.

@BearPils : merci, Kahler Asten staat ook op mijn lijstje, ons hotel ligt daar ongeveer tegenover.
Die meren lijken ook wel eens de moeite.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan