Vietnam

KingNine

Active member
250px-Flag_of_Vietnam.svg.png


taal: Vietnamees
munt: dong
tijdsverschil: +7u
hoofdstad: Hanoi
reisdocumenten: Paspoort + visum (zie url FOD voor meer info!)

nuttige links:

Reisadvies FOD Buitenlandse Zaken België (oa reisdocumenten, inenting, etc)
Officiële dienst Toerisme
Tripadvisor - Wat te doen? (oa Top 10, etc)

Met zijn kleurrijke steden en paradijselijke natuurgebieden is het gek dat Vietnam nog niet ontdekt is door het massatoerisme. Al is dat wel fijn voor rustzoekers die tijdens een rondreis Vietnam in alle rust de highlights kunnen bezoeken. De Mekong Delta bijvoorbeeld met de groene rijstvelden. Of Hạ Longbaai met de kalkstenen eilandjes en het turquoise gekleurde water. En vergeet de chaotische steden Hanoi en Ho Chi Minh niet.
 
Ik wil in de periode rond september - oktober gaan, 4 weken tijd dus van noord naar zuid of omgekeerd? Shoot!
 
Mss eerst eens zelf het huiswerk doen? ;) Zo moeilijk is het allemaal niet in Vietnam, je reist van het Noorden naar het Zuiden of omgekeerd, maakt niet veel. Openbaar vervoer is allemaal goed geregeld, net als de toeristische sector. Bezoek ook eens één van de niet toeristische plaatsen zoals Quy Nhon. Huur eens in brommer in Saigon of beter rij met een brommer van Hoi An naar Da Nang tot aan de tempels. In Hue de omliggende tempels niet vergeten. Eet vooral op straat (banh trang tron als tip).
 
Waar vlieg je binnen ? 4 weken is lang zelfs als je op 't gemak paar klassiekers doet, kan je gerust bvb. drie dagen excursie naar Cambodia bijtsjoepen. Pleiku & Da Lat zijn cool en minder toeristisch als je inland wil brommeren. Ik heb paar dagen rond Can Tho (Mekong delta) gefietst, magisch sfeertje, meestal als enige westerling op overzetboot, desolaat, authentiek, locals zijn vriendelijk.
 
Ik wil in de periode rond september - oktober gaan, 4 weken tijd dus van noord naar zuid of omgekeerd? Shoot!
Wij zijn in 4 weken van Noord naar Zuid gegaan. Moesten we het opnieuw doen zou ik een kant kiezen. Want je spendeert veel tijd aan reizen van Noord naar Zuid terwijl je te weinig tijd hebt om een kant deftig te ontdekken!
 
Phong Nha is wel de moeite als tussenstop, ook leuk om met de brommers te gaan cruisen.
Cat Ba vond ik ook wel goed, met de scooters rondgereden, gezwommen, gewandeld en veel zeevruchten gegeten (spotgoedkoop).
 
Wij zijn in 4 weken van Noord naar Zuid gegaan. Moesten we het opnieuw doen zou ik een kant kiezen. Want je spendeert veel tijd aan reizen van Noord naar Zuid terwijl je te weinig tijd hebt om een kant deftig te ontdekken!
Denk ik ook!
Ik heb ook zelf 4tal weken in Vietnam gezeten, en gevlogen van DaNang naar HoChiMinh… eigenlijk vond ik mijn route perfect van snelheid. Moest ik dat deel ertussen ook zou willen doen ging 4 weken te kort zijn.

Vooral het noorden vond ik leuk! Sapa is zowat een toeristisch hellhole. Maar wel mooi. Ik ging nog een dagje met lokaal vervoer wat verder de bergen in. Hanoi, Cat Ba, Ninh Binh, phong Nha, Hué, Hoi An, Ho Chi Minh, can tho, mekong delta… was zowat mijn route
 
2 keer geweest.

In het noorden vond ik het mooist: ninh binh, ha long bay, sa pa , hanoi of course, tam coc en hoa lu.
1 week

in het midden ook eens geweest enkel hue, da nang, en hoi an gedaan dan.
1 week


was uiteraard telkens in combinatie met thailand.

het vietnamese zuiden spreekt me eigenlijk totaal niet aan
 
in het midden ook eens geweest enkel hue, da nang, en hoi an gedaan dan.
1 week

Ik zou hier altijd nog Phong Nha bijgooien!
Brommertje huren en een hele dag door het nationaal park rijden en enkele grotten meepikken. Paradise cave, Dark cave, … echt de moeite!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mss eerst eens zelf het huiswerk doen? ;) Zo moeilijk is het allemaal niet in Vietnam, je reist van het Noorden naar het Zuiden of omgekeerd, maakt niet veel. Openbaar vervoer is allemaal goed geregeld, net als de toeristische sector. Bezoek ook eens één van de niet toeristische plaatsen zoals Quy Nhon. Huur eens in brommer in Saigon of beter rij met een brommer van Hoi An naar Da Nang tot aan de tempels. In Hue de omliggende tempels niet vergeten. Eet vooral op straat (banh trang tron als tip).
Ja meester, ik heb uiteraard al wat opgezocht maar wil de bevindingen van hier eens horen. Ik denk dat dit het doel is van deze topic...
Hoogachtend, KN.
 
Hoogtwaarschijnlijk deze week een trip boeken naar Vietnam. We zouden van Noord naar Zuid gaan maar zijn er nog niet uit of we dit met trein, bus of vliegtuig zouden doen. We zijn ongeveer 20 dagen ter plekke... op booking.com zie ik soms ook hotels aan 5eur/nacht(!!). Is dit legit?

Tips mogen altijd aangezien we alles zelf regelen.
 
Hoogtwaarschijnlijk deze week een trip boeken naar Vietnam. We zouden van Noord naar Zuid gaan maar zijn er nog niet uit of we dit met trein, bus of vliegtuig zouden doen. We zijn ongeveer 20 dagen ter plekke... op booking.com zie ik soms ook hotels aan 5eur/nacht(!!). Is dit legit?

Tips mogen altijd aangezien we alles zelf regelen.
Ik ga ook alles zelf regelen, de vliegtickets vanuit Schiphol schelen ook een pak tov BxL.
Vooral veel hostels en hier en daar eens een chique hotel. Scootertrips en bezienswaardigheden. Heb hier al een uitgebreide route gekregen van een collega N naar Z. Ik denk dan ook een binnenlandse vlucht dat ik vanuit 1 luchthaven kan vliegen heen en weer.
 
2x geweest, 3 weken tzuiden gedaan, erna 4 weken noord en midden vietnam.

tzuiden is toeristischer.

wat ge zeker wilt doen is de song doong cave. de grootste grot te wereld. Da was gewoon magnifiek, dat is mij tmeest van al bijgebleven van over de 2 reizen
 
Ik ga ook alles zelf regelen, de vliegtickets vanuit Schiphol schelen ook een pak tov BxL.
Vooral veel hostels en hier en daar eens een chique hotel. Scootertrips en bezienswaardigheden. Heb hier al een uitgebreide route gekregen van een collega N naar Z. Ik denk dan ook een binnenlandse vlucht dat ik vanuit 1 luchthaven kan vliegen heen en weer.
das zeker legit! kheb zelf nog kunnen overnachten aan 3€ Met wifi en airco! Maar de kakkerlakken moede er natuurlijk bijnemen :unsure:

Als ge met de brommer rondtrekt dan kunde soms wel eens op een slechte plek belanden, wij sliepen zelden 2 nachten na mekaar op 1 plek, behalve in zuid-vietnam waar we goe gefeest hebben met een hoop australiers.
 
das zeker legit! kheb zelf nog kunnen overnachten aan 3€ Met wifi en airco! Maar de kakkerlakken moede er natuurlijk bijnemen :unsure:

Als ge met de brommer rondtrekt dan kunde soms wel eens op een slechte plek belanden, wij sliepen zelden 2 nachten na mekaar op 1 plek, behalve in zuid-vietnam waar we goe gefeest hebben met een hoop australiers.
Brings back memories van de Apocalypse Now bar in Saigon lol.
 
Terug
Bovenaan