Peru

Lima is inderdaad niet zo interessant. Miraflores, Barranco en langs kliffen wel nog eens leuk om te wandelen, maar dat is het dan ook. Eventueel even naar historisch centrum.

Is vooral leuk moest je ergens in een beter restaurant gaan eten. Ik ben bvb in La Mar (zeevruchten, ceviche) en Shizen (nikkei) gaan eten, beide aan te raden en nog betaalbaar. Central, Astrid y Gaston en Maido oa zijn nog niveau hoger, maar dan be je paar honder euro per persoon kwijt en is ook avondvullend, waar je op reis misschien ook niet op zit te wachten.
 
Moeilijk te zeggen. Maar ik rush ook niet graag.
1,5 dag Lima lijkt me toch minimum.
Beetje rondwandelen in Limaflores, iets gaan eten en drinken om wat gevoel van de stad te krijgen.

Lima is inderdaad niet zo interessant. Miraflores, Barranco en langs kliffen wel nog eens leuk om te wandelen, maar dat is het dan ook. Eventueel even naar historisch centrum.

Is vooral leuk moest je ergens in een beter restaurant gaan eten. Ik ben bvb in La Mar (zeevruchten, ceviche) en Shizen (nikkei) gaan eten, beide aan te raden en nog betaalbaar. Central, Astrid y Gaston en Maido oa zijn nog niveau hoger, maar dan be je paar honder euro per persoon kwijt en is ook avondvullend, waar je op reis misschien ook niet op zit te wachten.
Het zal toch 2 dagen Lima worden
Dag 1 aankomen 's morgens en dan dag 2 er nog aan koppelen om dan de dag 3 door te reizen
Inderdaad het historisch centrum en minaflores
Dan misschien dag 2 maar eens tot aan de kliffen. Uiteten zal er ook bij zitten. Waren nu aan het kijken voor Central of Kjolle te boeken (Kjolle is de vrouw van de eigenaar van Central dacht ik) Gaat inderdaad al tegen de 1000€zijn gok ik incl wijnen mja Yolo zeker :unsure:
Zelf maar 2 dagen in Lima gedaan en vond dat wel voldoende, de bus nemen naar Paracas is wat wij ook gedaan hebben. Vond het zelf wel de moeite om de boottocht te doen en dan zeeleeuwen/pinguins te spotten en daar dan ook naar dat nationaal park te gaan. Maar in Paracas zelf is er buiten dat niets te doen. Van Paracas naar Ica gegaan en daar geslapen ipv Huacachina want is toch welduurder en met de tuktuk ben je daar vrij snel aan de oase. Wel leuk om daar de zon te zien ondergaan als je naar boven bent geklommen op het zand of als je bent gaan sandboarden (zeker voldoende afdingen).
We gaan na Lima ook naar Paracas en Ballesta eilanden (boottocht). Doen ook nog een Buggy toch en dan sandboarden
overnachten in Paracas. Dan door naar Nazca voor een vlucht over de Nazca lijnen.
Gevolgd door Arequipa, Colca Canyon, Cusco (Rainbow mountain & Humantay Lake), Heillige Vallei en dan nog 4dagen Jungle

Ik had er nog graag het noorden met Huaraz aan gekoppeld maar er zijn grenzen aan het budget :)
 
Bij rainbow Mountain zeker de 'rode vallei' er bij doen, is misschien mooier dan rainbow mountain zelf en veel rustiger. Ik vond Palccoyo (alternatief voor rainbow mountain, nog iets verder van Cusco) ook zeer de moeite, waren daar in namiddag en was niemand. Hebben wel vanuit Cusco een auto gehuurd voor een vijf dagen en oa dichter bij rainbow mountain geslapen en ook sacred valley en hike '7 lagunas' met auto gedaan (geslapen in Cusipata, 2 nachten, Andahuaylillas en Ollantaytambo).
 
Bij rainbow Mountain zeker de 'rode vallei' er bij doen, is misschien mooier dan rainbow mountain zelf en veel rustiger. Ik vond Palccoyo (alternatief voor rainbow mountain, nog iets verder van Cusco) ook zeer de moeite, waren daar in namiddag en was niemand. Hebben wel vanuit Cusco een auto gehuurd voor een vijf dagen en oa dichter bij rainbow mountain geslapen en ook sacred valley en hike '7 lagunas' met auto gedaan (geslapen in Cusipata, 2 nachten, Andahuaylillas en Ollantaytambo).
Gaan ook Palccoyo doen ipv Vinincunca 😊
 
Bij rainbow Mountain zeker de 'rode vallei' er bij doen, is misschien mooier dan rainbow mountain zelf en veel rustiger. Ik vond Palccoyo (alternatief voor rainbow mountain, nog iets verder van Cusco) ook zeer de moeite, waren daar in namiddag en was niemand. Hebben wel vanuit Cusco een auto gehuurd voor een vijf dagen en oa dichter bij rainbow mountain geslapen en ook sacred valley en hike '7 lagunas' met auto gedaan (geslapen in Cusipata, 2 nachten, Andahuaylillas en Ollantaytambo).
Rode vallei is inderdaad zeker de moeite, pak wel wat cash-geld mee want af en toe kom je langs een poortje waar ze je niet doorlaten als geen geld wil geven. Je kan afdingen, maar die mensen hebben tijd en jij op reis minder ;).
 
Vorig jaar enkel aan ingang rode vallei extra betalen, kreeg wel een 'officieel' ticketje met prijs op. Wel op weg naar zowel naar Palccoyo als Rainbow Mountain onderweg met auto stops om te betalen aan evrschillende communities die je passeert, altijd met bonnetje en niet duur.
 
Ik weet niet wat die prijs was voor de Red Valley, maar dat is zo goed als verwaarloosbaar. Je kan trouwens meer tijd spenderen aan de vallei dan bij de Vinicunca waar je letterlijk in de rij mag staan om een foto te nemen. Op een kwartier heb je die berg wel gezien.
 
Terug
Bovenaan