Griekenland

Voor november zijn wij nog aan het zoeken.... heb 1 weekje.

Mijn éérste gedacht was: Kreta. moet ik eens gezien hebben, maar dat lijkt me ook een eiland met weinig openbaar vervoer, en vooral met auto huren. Ik wil dus niet met de auto rijden in het buitenland!

Dus helaas ga ik dit niet doen. Ik wil ook niet vast zitten aan 1 kust/strand. dus ik vrees dat Kreta niets voor ons is dan?


MAAR:

Ik heb wel al eens in athene geweest (akropolis etc..)

Dus nu is mijn idee misschien om: Te landen in Athene, daar terug 3 dagen ter plaatse te city trippen, en dan te VLIEGEN naar Thessaloniki. slechts 1 uurtje voor 50 euro, lijkt me perfecte combo om ook daar dan nog 3 dagen ter plaatse te city trippen. en dan van daar terug naar Brussel.

Ik verwacht wel veel minder van Thessaloniki, dan Athene, wat ook heel normaal is.
Of zijn er nog verborgen parels te doen in en om Thessaloniki?

Dus concreet : 1 weekje gespreid over Athene & Thessaloniki, wil ik graag doen. Maar met uitstapjes.
Waarom zou je niet willen rijden in buitenland? Kreta juist fantastisch om rond te rijden met de auto
 
Waarom zou je niet willen rijden in buitenland? Kreta juist fantastisch om rond te rijden met de auto
Enerzijds die drukke steden dat Heraklion en Chiana zouden zijn, (en de parkeerproblemen),
anderzijds ietwat bang voor de heuvelachtigheid en haarspeldbochten die er kunnen zijn.

Ik wil liefst van al zo stressvol op reis zijn, en dan hoort een auto daar niet meteen bij. Ik gruwel nu al als ik in brussel of antwerpen of zelfs brugge moet rijden, met al die regeltjes en éénrichtings straten en files.
 
Iemand ervaring met fietsen op Kreta, specifiek op de baan daar? Wij overwegen een vakantie deze zomer in Kreta en 1 van de dingen die ik altijd check op zo'n vakantie is de mogelijkheid om lokaal een fiets te huren en wat kilometers te malen. Is het wat veilig fietsen daar? Goeie kwaliteit van het wegdek? Veel loslopende honden in het binnenland?
 
Op alles ja te antwoorden imo, een hond hier en daar behoort tot de mogelijkheden als je wat meer van de grote banen gaat, veel honden leven daar quasi altijd buiten en er zijn er zeker bij die al eens een tour(tje) doen. Zijn wel grotendeels straathonden dan die ik nog nooit heb weten aanvallen (k zou ze niet strelen wegens mogelijke ziektes enzo dat dan weer wel).
 
Terug
Bovenaan