We gaan opteren voor Amsterdam. Willen op 1 plaats blijven voor die paar dagen.
- Hotel Nhow Rai (saaie buurt, maar bovenop de metro (centrum in 5 minuten) en bij het ontbijt op 100 meter hoogte een waanzinnig uitzicht.
- DoubleTree NDSM hotel. In Amsterdam noord aan het Y. Gratis boot voor de deur die je in een kwartier op Centraal zit.

Beide hotels vragen in normale (pre corona) tijden makkelijk 300 € per nacht, maar nu te boeken voor 100€ ongeveer
 
- Hotel Nhow Rai (saaie buurt, maar bovenop de metro (centrum in 5 minuten) en bij het ontbijt op 100 meter hoogte een waanzinnig uitzicht.
Hier in Augustus ook verbleven voor minder dan € 100 per nacht en inderdaad geweldig gelegen. Je kan via de site meteen bijbetalen voor parking net onder het hotel als je met de wagen zou gaan.
 
Rotterdam is rauw, nieuw, zwart, grimmig. Zeker een goede optie voor degenen die Amsterdam teveel Disneyland vinden

51592734171_b32884bd05_h.jpg
Rauw? Wat maakt Rotterdam dan rauw? Vind het eerder kill en beetje klinisch opgedeeld. Maar dat is wel typisch voor het merendeel van NL. Proper dat wel.

Ik zou alvast 2 dagen Amsterdam doen en dan doortrekken naar de waddeneilanden/friesland ter variatie.
 
Ik zou alvast 2 dagen Amsterdam doen en dan doortrekken naar de waddeneilanden/friesland ter variatie.

Dat zou ik ook doen.
En als je nog een paar dagen over hebt pak je Zwolle, Alkmaar of Leeuwarden onderweg mee. Briljante historische steden en geen Belg te bekennen (nog).
 
Wij gaan in december 3 nachten naar Utrecht. Iemand tips voor dingen om daar te doen?
https://hotspotholland.nl/utrecht-domunder deze vond ik tof om daar te doen. De Romeinse geschiedenis daar is wel interessant.
En toen wij er waren, was er een interessante tentoonstelling in het Centraal Museum, maar daar moet je geluk mee hebben, want het is niet bepaald een groot museum voor de rest.
 
Wij gaan jaarlijks een keer of 2 naar Rotterdam, telkens maar voor 1 dagje. Nu met corona al 2 jaar niet geweest, maar waren wel van plan om eens een overnachting te doen daar. Moderne stad, skyline die je i.m.o nergens in de nabije omgeving ergens anders vindt. Maar je moet wel van het moderne houden natuurlijk. Leuk wandelen aan het water ook. Amsterdam daarentegen zijn we eens een weekend geweest en de 2de dag zijn we zelfs al 's morgens terug naar huis gereden. Constant van het voetpad moeten om niet over een hoop fietsen te vallen, heel erg toeristisch (dan kan je beter gewoon in België de oude steden bezoeken), klein.
Waddeneilanden enkel al Texel gedaan, dit was wel in de zomer. We hadden toen fietsen gehuurd, mooie rustige aangename natuur (geen idee hoe het daar deze tijd van het jaar is)
Zeeland is uiteraard dichtbij, ook al vaak voor een dag heen geweest naar verschillende kleinere dorpjes. Goes is bv. een iets groter dorpje/stadje dat nog een leuke winkelkern heeft, ook de kuststrook is rustig.
In deze tijd van het jaar zou ik eerder steden bezoeken en minder de 'natuur', tenzij je houdt van wandelingen/fietsen in guur weer :)
 
🙋‍♀️

Tips voor Maastricht? Wat te bezoeken, waar te eten, hotels, aanraders? We plannen eind november, begin december een weekendje weg met z'n twee.
 
🙋‍♀️

Tips voor Maastricht? Wat te bezoeken, waar te eten, hotels, aanraders? We plannen eind november, begin december een weekendje weg met z'n twee.
Ik kan je wel een lijstje maken. Welke soort eten heeft jullie voorkeur?

Qua hotels is moeilijker in te schatten voor mij. Ik kan je wel zeggen wat goed is qua ligging, maar de kwaliteit kan ik moeilijker inschatten. Een ploeggenoot van me is uitbater van dit hotel.
Ik ken de kamers en prijzen niet, maar qua ligging is het wel goed. Het ligt in Wyck, richting station , wat eigenlijk het gezelligste gedeelte van Maastricht is. Het zal een 5/10 minuutjes wandelen zijn om over de brug te geraken waar het drukke gedeelte/centrum van Maastricht is.

Een free walking tour is ook altijd de moeite, deze heb ik zelf gedaan en is zeker aan te raden:

Verder is het een beetje kijken wat je wilt. Er zijn Escape Rooms, bierproeverijen, je kunt de grotten gaan bezoeken. Laat maar weten waar je interesse in hebt en ik probeer je wel te helpen.
 
Ik kan je wel een lijstje maken. Welke soort eten heeft jullie voorkeur?

Qua hotels is moeilijker in te schatten voor mij. Ik kan je wel zeggen wat goed is qua ligging, maar de kwaliteit kan ik moeilijker inschatten. Een ploeggenoot van me is uitbater van dit hotel.
Ik ken de kamers en prijzen niet, maar qua ligging is het wel goed. Het ligt in Wyck, richting station , wat eigenlijk het gezelligste gedeelte van Maastricht is. Het zal een 5/10 minuutjes wandelen zijn om over de brug te geraken waar het drukke gedeelte/centrum van Maastricht is.

Een free walking tour is ook altijd de moeite, deze heb ik zelf gedaan en is zeker aan te raden:

Verder is het een beetje kijken wat je wilt. Er zijn Escape Rooms, bierproeverijen, je kunt de grotten gaan bezoeken. Laat maar weten waar je interesse in hebt en ik probeer je wel te helpen.

Heb daar al overnacht. Is zeker in orde maar was wel niet zo goedkoop.

Lustopwekkend eten oi22

We lusten veel en voor nog eens een weekendje weg mag het wel 'dat ietsje meer' zijn maar het hoeft ook geen sterrenzaak te zijn :unsure:

Als resto kan ik zeker Studio aanraden. Is echt top maar je moet wel op tijd reserveren. Voor de betere brasserie: Cabaret Douze. Heel lekker eten voor een zeer schappelijke prijs. Is resto van m'n schoonbroer dus ben wel wat bevooroordeeld. @Wilcao is er ook al geweest. :)

Voor de rest is Maastricht een zalige stad om in rond te lopen, shoppen en te eten en te drinken. Ik zou ook zeker Boekhandel Dominicanen bezoeken. Gigantische boekenwinkel in een oude gotische kerk. Als het nog wat goed weer is, kan je ook een bootje huren op de Maas.
 
Lustopwekkend eten oi22

We lusten veel en voor nog eens een weekendje weg mag het wel 'dat ietsje meer' zijn maar het hoeft ook geen sterrenzaak te zijn :unsure:
Jullie zijn een koppel?

@Lemme heeft ook goede tips. De boekhandel zeker eens bezoeken. Komt vaak in lijstjes voor van mooiste boekenhandels te wereld. Studio schijnt inderdaad dik de moeite te zijn. Leunt tegen een ster aan, maar zeker reserveren als je wilt gaan. Gaat echt hard daar. Één van de 2 eigenaren is ook een ploeggenoot van me. Bij Cabaret Douze heb ik alleen ene gedronken, maar het eten dat voorbij kwam, zag er lekker uit. En het is gezellig zitten dan. Lemme zijn schoonbroer deed dat goed! Bij Alex kun je trouwens ook eten. Één keer was het heel goed. De andere keer iets minder dan eerst.

Maar hier mijn lijstje:

Wycker Cabinet : het andere restaurant van mijn ploeggenoot die ook in Studio zit en onze sponsor :unsure: . Een goede brasserie, maar net iets specialer dan de gewone kaart. Zeer populair en altijd wel druk. Heel lekker en gezellig.

Ouzeri Omega : één van onze favoriete adresjes. Griekse tapas en echt zeer goed. Al veel mensen naartoe gestuurd en iedereen vond het zeer lekker. Dikke aanrader.

La Tranca : een kleine tapaszaak met zeer goede prijs-kwaliteit. Ook dik de moeite.

Tokyoto : als je van sushi houdt zou dit het adres in Maastricht moeten zijn. Zelf zaterdag voor het eerst geweest, maar kan het niet goed inschatten omdat ik niet echt een fan van Sushi ben.

Onglet : ook een zeer goed restaurant achterin bij een slagerij. Zeer lekker en iets anders dan anders.

Witloof : een Belgisch restaurant met huiskamer gevoel. Veel verschillende bieren en bierkelder. Ook op de kaart welk bier bij welk gerecht passen.

De Gouverneur : een biercafé met vele bieren. Ook wel lekker eten en een bierproeverij in de kelder.

Hopelijk zit er iets naar jullie zin tussen. Als je nog vragen hebt, stel je ze maar.
 
Laatst bewerkt:
Ben eergisteren gaan eten bij Cabaret Douze (@Lemme zijn schoonbroer) en kan ik zeker ook aanraden in Maastricht. De hamburger gehad en was zeer lekker. Dus als je "gewone" kost wilt (hamburger, zuurvlees, spare ribs, steak), dan zou ik zeker daar ook eens passeren.
 
Deze zomer een weekend in Utrecht geweest met de kinderen, en zeer goed meegevallen. Leuke stad, veel te doen voor de kleintjes.
 
🙋‍♀️

Tips voor Maastricht? Wat te bezoeken, waar te eten, hotels, aanraders? We plannen eind november, begin december een weekendje weg met z'n twee.
Parkeren kan gratis op de P+R Noord en dan kan je makkelijk en goedkoop verder met de bus elk kwartier. Vorig jaar had ik ook wat plekjes uitgezocht om te eten die er interessant uitzagen, misschien heb je er nog wat aan:

Dingen die wij toen bezocht hebben:
 
Parkeren kan gratis op de P+R Noord en dan kan je makkelijk en goedkoop verder met de bus elk kwartier. Vorig jaar had ik ook wat plekjes uitgezocht om te eten die er interessant uitzagen, misschien heb je er nog wat aan:

Dingen die wij toen bezocht hebben:
Hier ga ik ook eens wat zaakjes van doen. Bedankt! Ken ze nog niet allemaal. Die Fitz-Roy staat op 1 op TripAdvisor dacht ik. Wouden we ook nog eens gaan eten. Hebben nog veel te doen in Maastricht qua eten :unsure:
 
Iemand tips voor omgeving Middelburg?
Ga daar dit weekend een weekendje met een vriendin naar toe. B&B biedt gratis fietsen aan. Dus plan was om de omgeving met de fiets te gaan verkennen. Maar de weersverwachtingen schommelen per uur tussen nog wel ok, behalve vrijdagavond, tot een heel weekend zware onweersbuien. Dus een plan B is waarschijnlijk niet slecht.
 
Iemand tips voor omgeving Middelburg?
Ga daar dit weekend een weekendje met een vriendin naar toe. B&B biedt gratis fietsen aan. Dus plan was om de omgeving met de fiets te gaan verkennen. Maar de weersverwachtingen schommelen per uur tussen nog wel ok, behalve vrijdagavond, tot een heel weekend zware onweersbuien. Dus een plan B is waarschijnlijk niet slecht.
Veere is een leuk stadje aan het Veerse meer. Zierikzee is wat verder maar ook wel is leuk om door te wandelen.
Middelburg zelf is ook wek een leuke stad en Goes kan je ook altijd naartoe. Vlissingen is minder mijn ding.
Het strand en de duinen ten noorden van Domburg, maar dan moet het wel wat deftig weer zijn. Zelfde voor Burgh Haamstede maar dat ligt wat verder, je kan dan de Deltawerken ook bezoeken op Neeltje Jans.
 
Is er iets speciaals te doen in amsterdam volgend jaar in april? Aant kijken voor een overnachting maar alles is precies reteduur
 
Is er iets speciaals te doen in amsterdam volgend jaar in april? Aant kijken voor een overnachting maar alles is precies reteduur

Is Amsterdam niet altijd reteduur?

Keukenhof vindt plaats van eind maart tot midden mei, maar ik denk niet dat dit de prijzen significant beïnvloedt.
 
Terug
Bovenaan