Jup, thx maar het is weekend van 14 april. Als ik een maand later ga is alles alvast een pak goedkoper. Daarmee dat ik dacht of er iets speciaals was dat weekend maar ik vond niets.

Crazy hoe alles duurder geworden is..
 
In Amsterdam geweest drie dagen. Is weer absurdistisch duur geworden na corona. Echt voor de liefhebbers van Disneyland geworden. Een sprookje. Met een auto kun je daar helemaal niets meer.
 
In Amsterdam geweest drie dagen. Is weer absurdistisch duur geworden na corona. Echt voor de liefhebbers van Disneyland geworden. Een sprookje. Met een auto kun je daar helemaal niets meer.
Bedoel je voor te parkeren? Want de P+R was altijd praktisch gratis en je bent op een paar minuten in de stad.
 
Bedoel je voor te parkeren? Want de P+R was altijd praktisch gratis en je bent op een paar minuten in de stad.

Mag je mij vertellen waar die gratis P&R zou zijn.
Nu zijn zelfs de buitenwijken van Amsterdam grotendeels betaald parkeren. En in het centrum met de auto rijden is ondoenbaar geworden.
 
Mag je mij vertellen waar die gratis P&R zou zijn.
Nu zijn zelfs de buitenwijken van Amsterdam grotendeels betaald parkeren. En in het centrum met de auto rijden is ondoenbaar geworden.
Bijna gratis. Laatste weekendje was iets van €7 voor het hele weekend + tramtickets voor op en af naar de stad.


Maandag tot en met vrijdag na 10.00 uur, weekend en feestdag: € 1,- per 24 uur.
 
Mag je mij vertellen waar die gratis P&R zou zijn.
Nu zijn zelfs de buitenwijken van Amsterdam grotendeels betaald parkeren. En in het centrum met de auto rijden is ondoenbaar geworden.

Niet gratis, maar wel goedkoop. Wel verplicht via OV te gaan. Ik ga altijd in de Johan Cruijff Arena staan.
 
Precies allesbehalve gratis.
En die prijzen zullen snel blijven stijgen.
Een paar jaar terug kon je de auto nog gewoon in Amstelveen of Diemen of Zuidoost gratis zetten en op de metro springen.
 
Precies allesbehalve gratis.
En die prijzen zullen snel blijven stijgen.
Een paar jaar terug kon je de auto nog gewoon in Amstelveen of Diemen of Zuidoost gratis zetten en op de metro springen.
Praktisch gratis wilt zeggen heel goedkoop en dat is het ook gewoon. Die prijzen zijn trouwens al jaren hetzelfde.
 
Tips voor leuke cafés/bruine kroegen in Eindhoven? Eventueel een goeie brasserie?
Weekend? Passeer eens in "Stratumseind". Beetje de uitgangsstraat van eindhoven, vele leuke café's, sommige dans/feestcafé's andere wat ruwer kantje en ook paar "bruine" kroegen al zijn deze m.i. nergens zoals hier.

Brasserie zal je eerder op de markt moeten zijn of begin "Stratumseind" (bij de kerk), maar wij eten vaak iets in de Downtown Gourmet Markt (is straat paralel aan café's) Ruime keuze en best gezellig. Of de Happy Italy. Voor "echte" restaurants eerder tussen de Pahté (cinema) en effenaar.

Vermits je naar bruine kroegen en brasseries zoekt vermoed ik dat het niet echt voor te "feesten" is maar tegenwoordig hou je het (zeker als Belg) best rustig. Denk dat de laatste 5 jaar (corona niet meegerekend) elk jaar minimum één dorpsgenoot een eindhovense cel van binnen heeft gezien.
 
In Eindhoven zijn ze idd wel serieus als je t wa bont maakt :p van’t weekend nog is naar’t Stratum geweest en blijft toch wel altijd gezellig tijdens het weekend.
 
We zijn idd eens langs stratumseind gepasseerd gezien onze escape room daar lag. Na onze escape room zijn we eens langs het belgisch biercafe gepasseerd wat wel heel gezellig was. Toen we naar het hotel gingen zagen we wel dat het idd wat aan de ruwe kant was met al die danscafes, waarschijnlijk wel leuk voor een avondje stappen maar lijkt me ook meer iets voor de echte uitgaanders. Toch bedankt voor de tips!
 
Eindhoven voor mij echt de laatste Nederlandse stad waar ik naar toe zou gaan. Tilburg tweede. Brr.

De meest interessante NL steden (100.000 inw +) voor mij. In volgorde

1 Amsterdam
2 Rotterdam
3 Leeuwarden
4 Maastricht
5 Leiden
6 Zwolle
7 Alkmaar
8 Haarlem
9 Den Haag
10 Delft
11 Utrecht
12 Groningen
13 Deventer
14 Den Bosch
15 Amersfoort
 
Laatst bewerkt:
Eindhoven voor mij echt de laatste Nederlandse stad waar ik naar toe zou gaan. Tilburg tweede. Brr.

De meest interessante NL steden (100.000 inw +) voor mij. In volgorde

1 Amsterdam
2 Rotterdam
3 Leeuwarden
4 Maastricht
5 Leiden
6 Zwolle
7 Alkmaar
8 Haarlem
9 Den Haag
10 Delft
11 Utrecht
12 Groningen
13 Deventer
14 Den Bosch
15 Amersfoort
En Nijmegen? Laatst heeft iemand mij er wel warm voor gemaakt om eens een dagje te bezoeken.
 
En Nijmegen? Laatst heeft iemand mij er wel warm voor gemaakt om eens een dagje te bezoeken.

Een middelgrote studentenstad zonder dat echte mooie historische centrum waar veel Nederlandse steden over beschikken. Ik zou er niet echt een dag voor uittrekken. Zelfde categorie als Arnhem, Breda, ... Niet onaangenaam, maar er is even verderop zoveel beter.
 
Terug
Bovenaan