Zonder het topic te willen verzieken met bangmakerij, maar 't valt mij op dat verschillende mensen mij wel waarschuwen om bijvoorbeeld altijd de wagen te sluiten en geen belangrijke zaken op de zetels te laten liggen in Italië. Als ik naar Spanje reis, begint niemand daar over.

Een collega van mij was er onlangs op werkreis en was met zijn huurwagen op weg naar zijn accommodatie vanaf de luchthaven van Bologne toen hij plots een luide tik hoorde. Er kwam kort daarna een witte Audi voor hem rijden met 4 pinkers op die het teken deed aan de kant te gaan. Eens aan de kant beweerde de chauffeur van de Audi dat m'n collega hem had aangereden (2 vaksbaan waar je 90 mocht o.i.d.). Zijn rechter zijspiegel hing los en op de voorkant van de linker zijspiegel van m'n collega hing precies wat zwarte teer (waarschijnlijk gegooid). Man vroeg 400 euro en moest meteen weg want had een vrouw in de wagen en klein kind op de achterbank en kind moest dringend naar 't ziekenhuis. Collega vertrouwde het boeltje niet en vroeg de politie erbij te halen. Na aandringen op politie vertrok de man in een colère. Aangekomen in labo wisten de locals hem te zeggen dat dergelijke scams veel voorkomen en dat het oppassen geblazen is dieper naar Sicilië toe waar ze met eieren op uw vooruit gooien (krijg je niet meer weg met uw sproeiers dus ga je aan de kant) en ze u dan overvallen.

Iemand die al zo'n toestanden heeft meegemaakt?

Het enige uit eigen ervaring was tijdens m'n reis voor 't werk naar Prato (naast Florence) waarbij ik op weg naar de luchthaven in Pisa even stopte om de befaamde toren te zien. Toen ik de wagen parkeerde kwamen er 2 struise Afrikanen op mij af die om geld vroegen om m'n wagen te 'bewaken'. Indien niet ging er hoe dan ook schade aan zijn.

Ah en die toren is de moeite niet. Stond helemaal scheef.
Kameraad had zo een minibusje omgebouwd als mobilhome. Gestolen door zigeuners nabij Rome... Uiteindelijk 2 jaar erna bericht van Italiaanse politie dat ze de "restanten" terug gevonden hadden.

Wij zijn van plan om volgend jaar in juni 2 weken richting Toscane te gaan, ben al wel in Italië geweest maar 1-maal om te skiën en 1-maal op doorreis van Frankrijk naar Kroatië, dus heb nog niet helemaal het zomergevoel kunnen ervaren in Italië.

Op welke site/app zoeken jullie zoal een huis? Ik heb al eens op Airb&b gekeken, zijn er nog aanraders? Ook bijvoorbeeld qua locatie?

We zouden met 4 zijn plus onze hond.

Wij zijn van plan om volgend jaar in juni 2 weken richting Toscane te gaan, ben al wel in Italië geweest maar 1-maal om te skiën en 1-maal op doorreis van Frankrijk naar Kroatië, dus heb nog niet helemaal het zomergevoel kunnen ervaren in Italië.

Op welke site/app zoeken jullie zoal een huis? Ik heb al eens op Airb&b gekeken, zijn er nog aanraders? Ook bijvoorbeeld qua locatie?

We zouden met 4 zijn plus onze hond.
Gekeken op Airbnb, Booking, Elizawashere, enz. Het zoeken ging het vlotst met Booking. Ook via hen geboekt.
Ik kijk wel altijd op de officiële site omdat m'n ervaring met boeken in Brugge altijd goedkoper is dan op Booking, echter was het nu voor Italië goedkoper via Booking ondanks men op de officiële site beweert de goedkoopste prijs aan te bieden.

Voor Toscane keek ik wat in de buurt van de luchthaven van Florence en PIsa. Met kinderen wil ik ook niet te ver nog moeten rijden. Als je met de wagen gaat maakt dat niet uit.

Meer agriturismo's te vinden dan privé huisjes met zwembad. Wij kozen het eerste met niet teveel andere kamers.

Bijkomend: laat u niet zot maken door de 'nog maar 1 beschikbaar' of 'bijna nooit vrij' op Booking. Zo had ik er op den duur 13 die anders nooit beschikbaar zijn.

Het wordt drie nachten Limone sul Garda (Gardameer) en 4 nachten Bellano (Comomeer) deze zomer. Ervoor mogelijk bezoekje aan Neuschwanstein en Salzburg en op de terugrit is het nog bekijken of we in één keer terugrijden of toch ergens halverwege stoppen.

Ik ben niet van het type om naar dezelfde regio op verlof te gaan, maar de Italiaanse meren bevallen ons heel erg. Prachtig, charmant, lekker eten, mooie natuur, ...

Ik heb een vraagje. Wij gaan dit jaar naar Puglia, en het wordt zoals altijd een rondrit. Beginnen in Bari, naar Gargano, een uitstapje naar Matera en de trulli, en dan Lecce. Eindigen doen we steevast met 4-5d platte rust in een echt uitrusthotel. Liefst met een goed restaurant in, zodat we echt ff voor niks moeten regelen/zoeken… Liefst aan de zee. Alleen is dat precies echt niet te vinden in die regio? Of heeft er hier iemand aanraders?

Wij blijven ver weg van dat soort hotels, dus geen idee. Al lijkt het me sterk dat je rond Bari, Brindisi, Lecce, ... niet zo'n hotels zou vinden. Heel mooie streek in elk geval. Als je in de buurt van Martina Franca bent (da's in de buurt van de trulli), zeker eens gaan eten bij Zio Giacomo Pizzeria. Fantastische pizza's, lekkerder dan we gegeten hadden in Napels de week eerder. Met zelfs fantastische dessertpizza's.

Terug
Bovenaan