Album of the week Mogwai - Mr. Beast

Post rock, indie rock, prog rock, dit rock dat rock. Ik ken er geen fluit van. Meestal is het enige dat mij ligt goeie stoner rock :unsure:

Soit, op aanraden van sommige hier gespeeld op een volume dat mijn boeken uit de kast vielen (Ik ben een ongelezen ziel, ik heb helemaal geen boeken. Maar het stond wel hard, ik denk dat de buurvrouw dacht dat ik een live band in men living had staan.)

En da was wel goe...

Ik houd meestal in het algemeen van wall of sound achtige toestanden. Meestal vind ik die terug bij mijn roots, Everything in Slow Motion, The Devil Wears Prada, Soulkeeper, Amenra, .... Maar dan zijn er nog van die experimentele walls of sound a la Nihil Fist, Bong-Ra, The Occultist, ...
Maar ik wist nu echt niet dat ge zoiets in rock versie had :unsure:

Bij deze topper, echtig. Het enige dat mij stoort als ik dan toch iets negatief moet vinden zijn die paar nummers met zang in, aloewel dat het eentje door die vocoder wel iets heeft . Brengt het imo totaal geen meerwaarde.
Goeie productie ook, echt heel nice zelfs. Zit nog dat tikkeltje vuil in, en dat moet gewoon infeite bij zoiets dat best wel inslaagt als een bom.

Artwork op album cover is top. Ziet er vuil uit, zoals hun muziek op sommige momenten.

Ben al bezig een volgend album van hun te luisteren, wel met hoofdtelefoon nu.

En dan Mogwai Young Team opzetten om het machtige Like Herod te ervaren.
 
Hoewel ik al langer naast post-rock luister dan deze plaat bestaat, ben ik er tot nu toe in geslaagd ei zo na niks van Mogwai te beluisteren, met Batcat als enige uitzondering. Om een of andere reden heb ik bij veel genres de neiging klassiekers te negeren, hoewel ik ze bij nadere inspectie - als dat er ooit van komt - best wel kan smaken. Benieuwd dus.
 
Ik probeer deze week wat tijd vrij te maken voor deze plaat en band. Mogwai als naam vaak zien passeren maar nooit iets van opgezet. Misschien omdat de bandnaam me niet veel zegt? Een bandnaam heeft een heel subjectieve push- en pullfactor, hoe absurd het ook mag klinken. Dat heb ik ook met albumcovers: vroeger kocht ik wel eens een CD op basis van de cover art. Laat me dat een esthetische reden vinden (visueel of talig) om iets te beluisteren.
 
Momenteel op roadtrip door Zweden en ik zie dat alleen Atomic op mijn stick staat. Dus ik kan deze niet meedoen.
Voor mij was 'Come On ..' de instapplaat, die ik samen met 'Happy Songs...' als favorieten beschouw. Oa live gezien in de AB en eens op Cactus. Het enige wat mij stoort bij hun optredens is het gejoel en gefluit op vingers van hun publiek. :sop:
 
Nog nooit één noot Mogwai gehoord, na de postrock hype van Tortoise & co liet ik dit links liggen voor andere zaken. Wij zijn benieuwd.
Same here, sort of. Niet door Tortoise, maar wel een poos te veel postrockfans rondom mij gehad en plots een lichte afkeer gehad van het genre, met uitzondering van de zwaardere varianten en uiteraard GY!BE.

Nu naar het album aan het luisteren en de opener valt al goed mee.
 
Ah, @BearPils, de enige man die het zich blijkbaar kan veroorloven om een album ver na de maandagmorgenklok van negenen te posten zonder enige commentaar. Speciaal. Eens kijken welk van de twee het is! Ik ken Mogwai enkel van naam, verder niets. Maar echt niets. Ik zag de threadtitel en dacht dat ik naar elektronische muziek zou gaan luisteren ondanks de RHCP hints in andere threads, maar dat pakte even anders uit. Iemand een idee met welke band ik ze dan verwissel op basis van naam? Gitaargeweld en explosief volgens de openingspost, en voor een keer geen metal, dat zou me keihard moeten liggen. Qua moderne Schotse gitaren ken ik enkel wat singles van Biffy Clyro, denk ik, en ik hoop echt dat dit daar niet op trekt. Die reacties hier van de groten van dit subforum deden me even fronsen, serieus hoge verwachtingen opeens. Toch totdat er over post-rock begonnen werd, ik heb geen idee wat het is maar dat soort snobgenretermen die ik vooral in @Lakigigar zijn multiposts in de lastfmthread verwacht kan niet veel goeds voorspellen. Verwachtingen terug omlaag met een kwart, het is wat het is, eens luisteren.

Auto Rock is een melodieus en gelaagd begin, mooi. Nogal braafjes en voor mij te lang voor wat er gebeurt, in het midden lijkt dat nog in orde te komen maar in die laatste minuut glijd ik toch af. Glasgow Mega-Snake, si señores, kort en krachtig. Niet erg krachtig, beetje te licht die gitaar. Maar wel goed! Wel het type onnozele titel dat ik verwacht bij snobgenres overigens. Die drum op Acid Food heb ik echt niet graag, die verstoorde langgerekte snare maakt me gek. Het nummer zelf deed me ook niet veel, beetje slackerig zonder die beloofde wall of sound, nogal saai na Glasgow Mega-Snake. Wel al wat zang te bespeuren, dus cava nog qua afwisseling. Misschien ook omdat ik nog altijd aan het nadenken ben over aan wat het vorige nummer me deed denken. Vlug even de eerste vijf pagina's van similar artists op last.fm gecheckt maar daar ken ik enkel Oceansize van dus geen idee. Travel Is Dangerous wordt terug wat ruiger, maar blijft tegelijk braafjes. Weer fijn om te luisteren verder, fijn geluid, fijne melodie en fijn nummer in zijn geheel maar het pakt me niet echt, het mist pit. Ik hoop dat de post in post-rock niet voor het gebrek aan pit staat.

Team Handed snap ik niet. Ik wacht ... en ik wacht ... maar er gebeurt niets. Friend of the Night snap ik ook niet. Ik wacht ... en ik wacht ... maar er gebeurt niets. Wel, toch al meer dan het vorige nummer maar veel te clean en kalm qua geluid. Sfeervolle laatste anderhalve minuut, dat wel. Een duidelijk dipje in het midden van de plaat. Ik kan ook niet inschatten hoe moeilijk zoiets is op gitaar, ik denk weinig virtuositeit te horen maar dat kan fout zijn. De drums zijn alvast heel simpel. Emergency Trap vind ik terug goed, met de gitaar in het eerste deel en de drum in het tweede deel maar opnieuw, en excuses om alweer hetzelfde te moeten typen: te soft. Dat iemand eens wat peper in de bandleden hun poep steekt. Folk Death 95 lijkt die broodnodige kruiding te brengen met alweer een mooie opbouw, maar schiet ook weer tekort uiteindelijk, dit stramien is het manco van deze plaat. I Chose Horses heb ik de eerste luisterbeurt uitgeluisterd maar de tweede keer geskipt, spreekt voor zich IMO.

Jajaja We're No Here yihaaaa, eindelijk eens wat actie godverdomme. Blazen. En direct van bij het begin, een heel album op gewacht. Het was na dit begin dat me te binnen schoot aan wat het mij persoonlijk deed denken: een slappe versie van Deftones. Die brengen toch ook dit soort rustigere delen (soortgelijk, niet identiek) maar kunnen daar dan wel Chino zijn heerlijk geschreeuw en een échte gitaar- en andere instrumentenmuur tegenover stellen bovenop meer variatie. Geen erg, gewoon een topband en er is altijd wel iemand beter dan u, zelfs een band die verkeerdelijk op de numetalhoop werd gegooid indertijd. We're No Here is misschien ook wat toegankelijker, zwaardere riffs als basis met een duidelijke en uitgerekte schellere lead erover. Rond 3:15 een vreemd geluid, misschien om bij te dragen aan de sfeer maar het verdwijnt even plots als dat het gekomen is, buh. Dikke afsluiter alleszins.

Glasgow Mega-Snake en We're No Here als toppers, zeker die laatste toch. Als hun andere platen of nummers meer die kracht hebben en minder van dat halfzachte sfeergedoe, laat het me weten en dan doorklief ik die aangerade songs ook even. Als het echter meer van hetzelfde is, ga ik passen. Tien albums van dit gaat het niet doen, wat spijtig is gezien dat het me zou moeten liggen. Maar ik denk dat ik wel tien nummers uit die hele discografie zou kunnen halen die aanleunen bij We're No Here en dat zou plezant zijn voor een klein playlistje van een net ontdekte artiest. In afwachting van antwoorden op die vraag begin ik nog eens aan mijn Deftonesfavorietjes, dank voor dat alvast.

Na deze plaat weet ik wel nog altijd niet wat post-rock is, op basis hiervan zou ik zeggen gitaarmuziek waar gezamenlijke sfeer en een beperkte melodie centraal staan in plaats van individuele kunde en zanglijnen, maar ook dat kan mis zijn. De bassist van Mogwai moet er alvast niets van weten, dus respect: "You get bands like Tortoise, we’re nothing like Tortoise, we’re completely different. So it’s a pretty vague term. It’s a pretty lazy term, lazy on the media’s front. They don’t really know what sort of music it is. If it’s not straight-ahead rock n’ roll, then it’s post rock. It’s a bit miserable, so we’ll call it post rock. It’s stupid. Like Stuart always says, post rock is when you get drunk and chase girls.” Goed voor hem, al zal het voor de luisteraar wel cool blijven om zich te kunnen onderscheiden dus denk maar niet dat die eigenlijke maker van de muziek zullen volgen!
 
Halfweg. 'Acid Food' en 'Travel Is Dangerous' zijn wat minnetjes na de twee uitstekende openers. Wel een sfeer waar je je tijd voor moet nemen, soundtrackachtig.
 
Ik ben blij met de reacties hier allemaal.
Zelf ben ik niet zo'n 'kenner', eerder liefhebber en hele blokken tekst die mijn gevoel/mening omschrijven, maar ik vind alles wel terug in wat jullie al hebben aangehaald.

verrassend goed, deed mij wat denken aan 'we lost the sea', en dat is goed want die band is de enige soort rock waar ik echt naar kan luisteren.
Die rustigere momenten icm de wall of sound kan soms echt verhalend werken, eb en vloed.

'We're No Here' is de top track met echte progression in. Die breakdown op het einde is geniaal. Elk instrument zingt mee en laat u meeduiken in die wall of sound. Die muur viel hier feitelijk nog goed mee, die was tenminste (gemakkelijk) te onderscheiden in stenen.

Thx, ga ik zeker ook eens beluisteren.

Ik heb een leven voor en een leven na de eerste keer dat ik We're No Here live hoorde. Onvoorstelbare ervaring. Mr Beast als album zit vol prachtige momenten, maar is voor mij misschien net iets te meanderend. Ze doen die stille pianostukjes enorm goed, maar ik heb toch graag dat ze af en toe ook eens lawaai maken. Desondanks toch een briljant album dat hier sowieso bijna wekelijks eens opligt. Ook altijd 1 van de eerste keuzes om nieuw hifi-speelgoed uit te testen. Het voelt voor mij een beetje aan als 1 grote opbouw naar We're No Here, en dat is volledig terecht natuurlijk want We're No Here is één van de allerbeste postrocknummers.

Voor de mogwaineofieten: dit is muziek die je moet voelen. De enige correcte manier om te luisteren is met het volume zo hard dat uw botten beginnen daveren. Als bij de uitbarstingen de boeken niet uit de kasten vallen is het niet luid genoeg.
We're no here!:music:
Ongetwijfeld het nummer dat ik van deze plaat zou kiezen!

Ik ben bij Mogwai ingestapt bij Happy Songs For Happy People, de voorganger van deze plaat. Sinds toen is het een band die zo'n beetje altijd in mijn leven geweest is en is het een groep waarvan ik de consistente degelijkheid misschien als iets te vanzelfsprekend ben beginnen te nemen. Geen enkele plaat sinds toen is in mijn persoonlijk eindejaarslijstje gekomen, maar ik keer vaker naar ze terug dan sommige platen die ik beter vond door de hype van het moment. Ook één van de bands die ik al het vaakst live gezien heb.

Ik denk dat ik initieel teleurgesteld was in Mr. Beast omdat de plaat aangekondigd was als een terugkeer naar hun vroege wat zwaardere postrockdagen na de meer ingetogen platen die hier aan vooraf gingen, maar ondertussen kan ik Mr. Beast zeer appreciëren. Er zitten wel wat hardere stukken in zoals Glasgow Mega-Snake en het heerlijk shoegazende Travel is Dangerous, maar ik kan me er in vinden dat Utred hierboven de plaat nogal meanderend noemt. Op het ouder werk zit er bij de rustigere stukken vaak nog wat onderhuidse spanning of drama, terwijl ze hier het melodische wat meer omarmen om gewoon een mooi nummer ervan te willen maken. De rustige nummers zijn dan ook vaak mooi en elegant maar in de tweede helft zijn het er iets te veel na elkaar. Friend of the Night breekt dat een beetje en is op zichzelf een van mijn favoriete Mogwai nummers, maar gaat ook niet echt voluit met wat meer lawaai te maken. Folk Death 95 doet dat wel wat meer, maar is een beetje een rehash van het betere Travel Is Dangerous. We're No Here is dan weer wel een magistrale afsluiter.

Zoals praktisch elk album van Mogwai: goeie plaat!
Happy songs for happy people is mijn slaap-plaat. Als ik niet goed in slaap geraak zet ik die wel eens op, vooral omdat die wat zachter en zonder zang is...
Mr. Beast lijkt mij een goede mix tussen het hardere werk en zachtere platen, daarom misschien wel de ideale manier om de band te leren kennen?!

Mooie keuze, dit is een van mijn persoonlijke favorieten (naast hun debuut, Come on Die Young en Hardcore Will Never Die, But You Will).

Ook een nostalgisch weerzien met de band, aangezien Mogwai zoals bij velen hier samen met EITS / GY!BE en TWDY zoveel jaren terug mijn eerste kennismaking was met post-rock.

Heb ze ettelijke keren live aan het werk mogen zien, waren altijd topavonden :love:
Ik ken eigenlijk schandalig weinig andere bands binnen het genre, ik ga die van hierboven zeker eens opzetten.

Halfweg. 'Acid Food' en 'Travel Is Dangerous' zijn wat minnetjes na de twee uitstekende openers. Wel een sfeer waar je je tijd voor moet nemen, soundtrackachtig.
Als je hun oeuvre wat kent hoor je ze regelmatig terug in films en series, dus dat soundtrackachtig kan ik wel inkomen...

Voor ik @Gavin zijn post beantwoord ga ik toch nog eens een nachtje slapen denk ik :laugh:...
 
Laatst bewerkt:
Mogwai is zo een groep die ik van naam wel ken maar nooit eerder beluisterd heb. Ik weet niet goed waarom, want ik kan wel genieten van een mooi stukje post-rock, maar ik denk dat ik bij de bandnaam een ander genre voor ogen had als post-rock ofzo :unsure:
Maar voor mij is het alleszins ook wel een schot in de roos, sterk album. Acid Food vind ik wel een minpuntje, maar verder nog niet veel minpunten gevonden.
Ik ben ook al direct wat andere albums aan het beluisteren (Happy songs for happy people en Young team) die mij ook al goed bevallen na een eerste luisterbeurt. Hier ga ik wel zeker nog wat verder induiken. :music:
 
Na Mr.Beast opnieuw beland bij Young Team, blijft een meesterwerk en mijn favoriete album van hen.

@Gavin Als je zware "post-" gitaren wil die Deftones laten klinken als de teletubbies kan je steeds beginnen met Neurosis. :unsure:
 
Toch totdat er over post-rock begonnen werd, ik heb geen idee wat het is maar dat soort snobgenretermen die ik vooral in @Lakigigar zijn multiposts in de lastfmthread verwacht kan niet veel goeds voorspellen. Verwachtingen terug omlaag met een kwart, het is wat het is, eens luisteren.
Ik luister eigenlijk te weinig post-rock hoor. Ik denk dat je daarin een verkeerd beeld hebt. Ik heb een vermoeden dat door de "sfeer" enzovoort, de muziek me wel moet liggen, maar het zal wel verschillen van band tot band. En op dit moment heb ik nog steeds te weinig van het voornemen waargemaakt om meer post-rock te verkennen. Van Mogwai heb ik bijvoorbeeld nog niets beluisterd. Ik heb wel al enkele mooie post-rock albums gehoord, maar tot nu toe nog niets dat in de buurt kwam van Pygmalion.

Verder ben ik geen snob, als ik een snob was, zou ik geen x aantal grote albums onbeluisterd gehad hebben. Een aparte smaak heb ik wel, maar eigenlijk heb ik ook wel een probleem in muziek in dat veel muziek dat "kenners" goed vinden, bij mij niet blijft hangen. Dus ja moet je het elders zoeken, in die zin moet ik dus op zoek gaan naar nichesmaken, en het is duidelijk dat ik meer een nichebeluisteraar ben, maar dan wel met een andere gemeenschappelijke kenmerk dan louter genres. Probleem is dat de kenmerken die ik in genres heel mooi vind vaak niet terugkomen in de grote genres of bij de grote albums. En vaak heb ik het geduld niet om meerdere keren een album uit te proberen. Bij post-rock is dat een nadeel omdat de nummers nog eens heel erg lang duren, en ik niet altijd zin heb om een nummer van een tiental minuten en meer te beluisteren.

Dat gezegd zijnde, ik heb nu pas ontdekt dat er een zomerbreak was van "classic artist of the week". Voor mij was het wat te veel, ik deed aan te veel projecten mee. Maar gezien de MuMeladder toch veeleer muziek heeft die mij niet echt ligt, ben ik daarmee gekapt. Dus is er wel ruimte om één album per week te beluisteren, en zal ik misschien in de komende weken eens retro-actief enkele aotw's nog eens beluisteren. Van Mogwai in het algemeen wil ik wel eens wat werk maken, dus ik denk dat ik dit album, het nieuwe album en het eerste album eens ga trachten te luisteren deze week.

Sowieso binnen elk genre valt er nog heel wat te luisteren, maar alles met zijn tijd. En voor Mogwai is dit een ideale gelegenheid. De laatste tijd toch te veel het gevoel had dat ik weer te veel naar hetzelfde luister, dus kan wel weer wat nieuwe inspiratie gebruiken waar ik eerder dit jaar het gevoel had dat ik te veel nieuwe dingen luisterde waardoor niets meer bijbleef, ondanks dat het wel goed was, en ik vooral te weinig kon herbeluisteren.
 
Ik luister eigenlijk te weinig post-rock hoor. Ik denk dat je daarin een verkeerd beeld hebt. Ik heb een vermoeden dat door de "sfeer" enzovoort, de muziek me wel moet liggen, maar het zal wel verschillen van band tot band. En op dit moment heb ik nog steeds te weinig van het voornemen waargemaakt om meer post-rock te verkennen. Van Mogwai heb ik bijvoorbeeld nog niets beluisterd. Ik heb wel al enkele mooie post-rock albums gehoord, maar tot nu toe nog niets dat in de buurt kwam van Pygmalion.

Verder ben ik geen snob, als ik een snob was, zou ik geen x aantal grote albums onbeluisterd gehad hebben. Een aparte smaak heb ik wel, maar eigenlijk heb ik ook wel een probleem in muziek in dat veel muziek dat "kenners" goed vinden, bij mij niet blijft hangen. Dus ja moet je het elders zoeken, in die zin moet ik dus op zoek gaan naar nichesmaken, en het is duidelijk dat ik meer een nichebeluisteraar ben, maar dan wel met een andere gemeenschappelijke kenmerk dan louter genres. Probleem is dat de kenmerken die ik in genres heel mooi vind vaak niet terugkomen in de grote genres of bij de grote albums. En vaak heb ik het geduld niet om meerdere keren een album uit te proberen. Bij post-rock is dat een nadeel omdat de nummers nog eens heel erg lang duren, en ik niet altijd zin heb om een nummer van een tiental minuten en meer te beluisteren.

Dat gezegd zijnde, ik heb nu pas ontdekt dat er een zomerbreak was van "classic artist of the week". Voor mij was het wat te veel, ik deed aan te veel projecten mee. Maar gezien de MuMeladder toch veeleer muziek heeft die mij niet echt ligt, ben ik daarmee gekapt. Dus is er wel ruimte om één album per week te beluisteren, en zal ik misschien in de komende weken eens retro-actief enkele aotw's nog eens beluisteren. Van Mogwai in het algemeen wil ik wel eens wat werk maken, dus ik denk dat ik dit album, het nieuwe album en het eerste album eens ga trachten te luisteren deze week.

Sowieso binnen elk genre valt er nog heel wat te luisteren, maar alles met zijn tijd. En voor Mogwai is dit een ideale gelegenheid. De laatste tijd toch te veel het gevoel had dat ik weer te veel naar hetzelfde luister, dus kan wel weer wat nieuwe inspiratie gebruiken waar ik eerder dit jaar het gevoel had dat ik te veel nieuwe dingen luisterde waardoor niets meer bijbleef, ondanks dat het wel goed was, en ik vooral te weinig kon herbeluisteren.
Ik denk dat je onderschat hoeveel niches hier beluisterd worden. Slowdive, FKA Twigs en hyperpop zijn nu niet meteen niche niche, toch?
 
Ik denk dat je onderschat hoeveel niches hier beluisterd worden. Slowdive, FKA Twigs en hyperpop zijn nu niet meteen niche niche, toch?
Slowdive en FKA twigs zijn uiteraard geen niches (hier of op het internet). Hyperpop tja... eerder wel heb ik het gevoel. Je kan ook discussieren tegenover welke groep ik moet vergelijken. Hier is Slowdive (en over het internet algemeen erg gewaardeerd). Mijn vrienden zouden schreeuwen tegen me om die muziek af te zetten, en hebben het over saai of "in slaap vallen", en ik ken nauwelijks mensen die Slowdive of FKA twigs kennen. Meeste muziek kennen eerder Eminem, Lady GaGa, Dimitri Vegas & Like Mike etcetera... wat ik jammer vind maar bon. Dit forum (en het internet in het algemeen) heeft los van waar je graag naar luistert - wel een goede smaak, juist omdat jouw smaak een smoel geeft, men overduidelijk passie & liefde voor muziek toont en ook wel gierig is om nieuwe dingen te leren kennen. Je leert iets van kennen van hen, en zij leren misschien iets van jou kennen, en dat vind ik juist heel mooi. Maar iedereen heeft wel zijn eigen identiteit ontwikkeld op dat vlak, en zoals je vaak wel merkt is het heel moeilijk (voor mij dan toch) om plots iets heel abrupt anders te luisteren. Uit mijn ervaring is dat iets dat moet kunnen groeien bij veel andere genres denk ik, of een ervaring / trigger / blootstelling die je meer laat luisteren en op dat vlak iets nieuw leert ontdekken. Anderzijds zullen Aya Gloomy, White Poppy, yeule, Sweet Trip (wel een internetcultaanhang), etc... wel eerder niches zijn, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. Mensen onderschatten hoeveel muziek er bestaat. Daarom dat ik me enorm erger aan uitspraken zoals: "dat er vandaag geen goede muziek meer bestaat". Misschien als je enkel naar de radio luistert, dat je die indruk krijgt, en ik zal je daar zelfs gelijk in geven (zeker als je afgaat op Q-Music, Radio 2 of MNM, StuBru spreek ik me niet over uit).

Maar ik denk dat je mijn begrip "niche" of hoe ik het gebruik hier eerder verkeerd versta. Ik gebruik niche in de zin dat ik grote hoeveelheden artiesten, vaak bekende artiesten gewoon nauwelijks beluister, en daar doel ik meer op. Niet per se op de genres, artiesten of groepen die ik beluister, wel op de genres, artiesten en groepen die ik niet of nauwelijks beluister (niet per se omdat ik het niet wil, maar vooral omdat ik niet altijd de tijd of zin ervoor vind om iets nieuws uit te proberen, en muziek nog altijd leuk moet blijven).
 
Ik denk dat je onderschat hoeveel niches hier beluisterd worden. Slowdive, FKA Twigs en hyperpop zijn nu niet meteen niche niche, toch?
Op dit forum wordt enorm veel niche beluisterd volgens mij en ook zeer ver uiteenliggend. Soms moeilijk in te schatten als je zelf heel hard into een artiest of genre zijt.

Al ken ik geen hyperpop, slow dive of die andere :unsure:

Deel van de reden dat ik hier bijna elke topic volg is omdat er altijd wel iets interessant naar boven kan komen vanuit elk genre.
 
Oké het album Mr. Beast aan het luisteren en blijkbaar volgens RYM nooit eerder een nummer van Mogwai beluisterd (ik kan me ook niet herinneren dit ooit gedaan te hebben, dus dat klopt). Young Team (1997) - best gewaardeerde en meest beluisterde album op de muzieksites en As The Love Continues (2021) - door de elektronische en shoegaze invloeden, luister ik later eens.

Gohja, duurde even tegen dat ik erin kwam, maar het album groeide wel tijdens mijn luisterbeurt. Ik vind het wel een goed album, maar persoonlijk heb ik liever iets meer stem en een ander gitaargeluid. Maar over het algemeen een gewoon goed album. Acid Food, I Chose No Horses en We're No Here zijn de beste nummers. Team Handed de minste.
 
Enige post-rock groep waar van ik de naam ken :)
Eerste nummer met piano is zeker favoriet en de wat hardere nummers vallen ook mee. De tragere nummers zijn minder mijn ding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan