willydrama
Well-known member
Was quote van Rollins uit de nineties over funkmetal. Btw nog leuke cover van Been Caught Stealing gevonden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bewust als fan, vooral omdat ik dat van thuis heb meegekregen (mijn vader was grote fan). Ik ben er zelf nog niet uit of je ze in het rijtje classic artists kunt zetten, maar die discussie houden we beter voor dan denk ikBewust als grote fan? Of als insteek van dat concept hier: "critically acclaimed maar ik vind er niets aan"? Niet om hier het RHCP-proces te voeren, maar indien het eerste antwoord: waart ge al bekend met Navarro? Positief/negatief? Voor-/tegenstander van zijn werk op One Hot Minute?
Too many notes, Mr. Mozart.Gitaarsolo’s geen fan van. Hatelijk, dat ga ik ook nog een paar keer moeten herhalen denk ik bij AOTW. Zo’n gitaristen zouden ze hun vingers moeten afknippen. Doe nekeer chill.
Ik luister zelden naar hedendaagse bands dus die vraag zal iemand anders moeten beantwoorden. Via Google kwam ik op zoiets uit, dat "klinkt" misschien wel zo maar mist toch meteen de muzikale kwaliteit, los van of ge Jane's nu goed vindt of niet.Zijn er hedendaagse bands die de erfenis van Jane's Addiction dragen ?
En nog wat speciaal krediet voor Eric Avery, Nothing’s Shocking en Ritual De Lo Habitual staan vol van de goede basriffs.
Over beïnvloeden heb ik geen idee, wel dat de baslijntjes van vele JA nummers geschreven zijn voordat Primus hun eerste demo heeft opgenomen. Maar inderdaad dus, die baslijntjes ... net zoals Navarro en Perkins hun stukken ook ongeveer alles geschreven als tiener. Blijft wat vreemd dat hij verder niet al te veel gedaan heeft in zijn muzikale carrière, buiten wat werk voor Garbage en Deconstruction samen met Navarro in 94.Bij de twee volgende tracks springt de bas er echt bovenuit. Ik moest instant aan Primus denken. Geen idee wie wie daar heeft beïnvloed.
Geen probleem met generisch, dat durf ik zelfs onderschrijven zoals ge gezien hebt in de OP. Enkel de clip en het thema ervan in het geheel heeft me dat doen appreciëren, maar qua song klinkt dat als iets dat per se nog moest geschreven worden op een namiddag vergeleken met de rest van het album. Ik heb eerder deze week gelezen dat dit nummer de reden was waarom Avery niet op het hierna opgenomen Of Course wilde spelen, dat Farrell te veel zijn zin doordrukte op het aandeel van andere muzikanten. Misschien is dat de reden waarom we het zo beoordelen.het voelde wat generisch aan. Zeker in vergelijking met al wat er voor kwam.
[...]
Obvious. [...] (en Obvious dus)
Sterk! The Great Escape Artist is best in orde als rockalbum in 2011, maar als ge dat meteen na Ritual gaat luisteren merkt ge dat de motor van de band mist en dat ze in die twintig jaar toch wat magie zijn kwijtgespeeld. Onvermijdelijk natuurlijk, een spuitende tiener kan niet hetzelfde creëren als een relatief nuchtere getrouwde veertiger. IMO één van de redenen waarom Ritual en Nothing's Shocking zo goed zijn: geschreven in het eerste half jaar of zo toen ze de band oprichtten, het was er toen al knal op en er is nooit tijd geweest om zich aan te passen aan de nieuwe ervaringen of ergernissen aan elkaar. Bijna zelfs opzettelijk, want Farrell was als de dood voor een 'sophomore slump' opvolger.Heb deze samen met Nothing's Shocking en The Great Escape Artist in huis op cd.
Het hele gekoketteer met hun heroïne verslavingen heb ik altijd dermate storend gevonden dat ik ze wat links liet liggen. De junk als held, nee dank u.
Hij is daar zelf ook niet positief over en erkent dat door zijn druggebruik en gedrag hij een groot aandeel had in het imploderen van JA en dat het met RHCP niet echt klikte. Langs de andere kant was Kiedis (en heel RHCP) in die periode ook niet op het hoogtepunt van hun carrière dus dat zal zeker wel gebotst hebben. We moeten natuurlijk ook eerlijk zijn en inzien dat hij te knap was voor die band van goofy uitziende blanke mannetjes!en daar wordt hij toch niet zo positief neergezet.
Kiedis geeft ook aan in zijn boek dat hij toen een complete eikel was en echte junk... Dat die man nog rondloopt is een half mirakel. Je hebt daar wel een punt ivm zijn looks. Voor mij is (was) RHCP funk en Navarro is echt een man van de 'zware' gitaren, dat clasht wat met elkaar hoewel ik beide genres wel kan smaken.Hij is daar zelf ook niet positief over en erkent dat door zijn druggebruik en gedrag hij een groot aandeel had in het imploderen van JA en dat het met RHCP niet echt klikte. Langs de andere kant was Kiedis (en heel RHCP) in die periode ook niet op het hoogtepunt van hun carrière dus dat zal zeker wel gebotst hebben. We moeten natuurlijk ook eerlijk zijn en inzien dat hij te knap was voor die band van goofy uitziende blanke mannetjes!
Het hangt verder van uw interpretatie van gekoketteer af, bij Jane's heb ik niet het gevoel dat het om koketteren gaat maar gewoon deel van het leven zelfs voor de band bestond. Iets als Jane Says beschreef drugs ook compleet anders als wat er bij die hair metal bands gebeurde, dat is rauw en zonder trots. Langs de andere kant dekt "de junk als held" de lading wel natuurlijk, dat waren ze allemaal buiten de drummer.
Ik had het inderdaad ook in je openingspost gelezen dat je pas na het zien van de clip het nummer kon plaatsen. Dat zal ik dan ook maar eens doenGeen probleem met generisch, dat durf ik zelfs onderschrijven zoals ge gezien hebt in de OP. Enkel de clip en het thema ervan in het geheel heeft me dat doen appreciëren, maar qua song klinkt dat als iets dat per se nog moest geschreven worden op een namiddag vergeleken met de rest van het album. Ik heb eerder deze week gelezen dat dit nummer de reden was waarom Avery niet op het hierna opgenomen Of Course wilde spelen, dat Farrell te veel zijn zin doordrukte op het aandeel van andere muzikanten. Misschien is dat de reden waarom we het zo beoordelen.
Verder best verrast bij Obvious, ik had niet gedacht dat iemand dat als favoriet er zou uitpikken! Ik vind net daar het middenstuk het zwaarst doorwegen van alle langere nummers. Ik ken misschien vijf/tien nummers van Faith No More en ik vind dat ook wel goed, moet ik me dan toch ook eens aanzetten na uw post.
Ik heb al even gepiept en ik ken buiten We Care A Lot enkel nummers vanaf de derde plaat. Epic vind ik muzikaal goed bijvoorbeeld maar ik heb dan direct wat angst dat dat meer de rappende kant opgaat. We zullen zien, het is niet voor meteen maar ik spreek u er ooit eens op aan, ik vind er wel een thread voor! Melvins ken ik enkel als inspiratie van Cobain, voor de rest geen idee.Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik vooral fan van ben de periode met Mike Patton.
Nou nou, andere thread, dit is net een letterlijke beyond gaming discussie! Ik ga u niet tegenspreken, integendeel, volledige instemming bij dat stukje over Burnout 3: Takedown. De hoeveelheid uren dat ik daaraan versleten heb voor een beeldbuis ... Ik denk dat de parallel te trekken valt tussen Nothing's Shocking/Burnout 3 en Ritual/Burnout Paradise.Blijkbaar kent iedereen die eerste vanuit Burnout Paradise, maar bij mij is het dus Guitar Hero 2. Ik had niets met Paradise, de laatste echt goeie Burnout was nummer 3, misschien wel de beste pure arcade racer ooit. Soit, da's voor een andere thread.
How he, beest!een luisterbeurt of 4 à 5
Afhankelijk van in welke maand ge geboren zijt, had ge uw moeder nog met u kunnen sturen in de plaats want ze brachten dat al live in 87! Dat tweeluik zien ze zelf ook als één van hun pieken, zoals Perkins hier uitlegt. Zit ook een korte uitleg bij hoe Three Days op een week tot stand kwam moest het iemand interesseren (en een Grohl en Cobain-anekdote die volgens mij niet klopt).wat had ik dat graag live meegemaakt. Wel, niet letterlijk, ik was 3 jaar in 1990.
Classic Girl voelt dan weer te veel als Then She Did, dus dat werkt niet echt. Ik wil dan gewoon terug naar het begin van de B-kant.
Zoals hierboven al eens vermeld: fair. Op Youtube staat er ergens een review van dit album die het vergelijkt met een vliegtuigreis: de spanning van het opstijgen, fijne tijd in de lucht en uitstekende landing ... maar het afronden van de plaat is het taxiën en wachten op de bagage. Het blijft een persoonlijke interpretatie, maar dat is een dikke analogie IMO.Enige mindere nummer was het slotnummer.
De gitaarsolo's . Heb daar altijd een zwak voor gehad.
Three Days is dé bom van deze plaat.
het gitaarwerk is van het beste dat ik ooit gehoord heb
Voor een album van 31 jaar oud klinkt het trouwens nog steeds heel hedendaags vind ik.
Wat ik er nog het meest van vind: ik ben geen mega red hot chili peppers fan en de shwung die voor mij bij hun ontbreekt hoor ik hier bij Jane's addiction dan weer wel.
Nu ja, repetitief kan je het zeker niet noemen, want je kan amper volgen wat er allemaal gebeurt.
En nog wat speciaal krediet voor Eric Avery, Nothing’s Shocking en Ritual De Lo Habitual staan vol van de goede basriffs.
Meer dan 10 minuten lang, maar deze voelt nooit langdradig of uitgerokken aan.
Briljante drummer.
Album cover art is ook de max.
Het is een veel vuilere, poterige versie van de Chilli Peppers. Which is a good thing.
een luisterbeurt of 4 à 5
En die jam waar we dan in terechtkomen, wat had ik dat graag live meegemaakt.
En mijn respect voor de band is wel ietwat gestegen.
Dank voor de quotes en de vele best lange posts, ze waren zeer fijn om te lezen en dat wordt allemaal zéér geapprecieerd! Zelfs al vond ge de muziek maar niets, hopelijk weet iedereen nu wie de OGs van de jaren tachtig/negentig rock waren en wie allicht het opperste respect van uw favoriete artiest uit die periode geniet.ik heb wel onthouden dat er geen enkel nummer was waar ik mijn twijfels bij had. Top 3 AOTW so far.
Dit ...Vergeef mij, Gavin, vergeef mij! Ik had het album dinsdag of woensdag al eens beluisterd maar ik wilde u eren met een waarachtig mooie post en niet zo 'n inderhaast geformuleerde pseudo-opinie, zoals ik die indertijd wel eens durfde posten op een niet nader genoemd subforum, maar ge gaat het toch met dat tweede moeten doen, vrees ik. Vooraf had ik wat gemengde gevoelens en verwachtingen. Enerzijds deden de veelvuldige referenties naar Nirvana en nog enkele andere gedrochten van die tijd mij nu niet bepaald likkebaarden, maar anderzijds: hoe slecht kan een album zijn na dergelijke introductietekst? Nummer per nummer doe ik niet aan mee, maar hieronder dus mijn (niet zo definitief) oordeel.
Ik ga heel eerlijk zijn: als gelijk welk van de eerste vijf nummers op de radio zou spelen (mogelijk met uitzondering van Obvious), zou ik wellicht binnen de minuut van zender veranderen. Dat kan natuurlijk helemaal niet want ik luister sowieso uitsluitend naar Klara in de wagen, maar toch. Het heeft zo die typische, moeilijk te definiëren maar vaag "vrolijk" aandoende vibe voor de 90s (maar dan al in de 80s blijkbaar, credit where it's due), en dat wringt bij mij. Het deed mij nog het meest denken aan de soundtrack van zo 'n typische slechte tienerfilm in een oversekste middelbare school. Als exponent hiervan en tevens het grootste probleem: de stem. Mijn eerste gedacht toen hij begon te zingen was dat ik naar een plaat met onuitgebracht materiaal van X!NK zat te luisteren. Sorry daarvoor.
Maar goed, ik heb dan een bewuste effort gedaan om mij niet te veel te laten afleiden door wat ik minder goed vond, en te zoeken naar het betere werk, en eerlijk is eerlijk ik heb best wel wat gevonden! De gitaarsolo's, uiteraard, die zijn ronduit geweldig en een hooligan als @PolletPoulet_OG moet niet denken dat hij altijd de wijsheid in pacht heeft, want in dit geval zit hij er simpelweg naast. Ook voor de rest is dit muzikaal eigenlijk best wel heel erg goed gemaakt, met een paar leuke tempowisselingen, een mooi en vol geluid en ook met een pak meer gelaagdheid dan ik had verwacht, met altijd wel iets te beleven op de achtergrond. Eveneens ietwat verscholen achter het hypernerveuze gedoe doet de drummer het toch ook echt wel een heel pak beter dan ikzelf in mijn crappy high school rock band dagen.
Maar dan komt deel twee van de plaat, en dat is gewoon een totaal andere wereld, véél meer de goede richting uit. Three Days is prachtig, ook al ben ik nog steeds niet verkocht wat de stem betreft. Plots luister ik naar musici die een verhaal te vertellen hebben, die ook wat meer de tijd nemen om hun muziek te laten gaan waar hij moet zijn, en die mij bijgevolg ook veel meer mee krijgen. Het einde van Then She Did doet alles juist ook, van een redemption arc gesproken. Ook de rest van de plaat gaat dan nog grotendeels voort op dat betere elan, meer van dat graag en minder van die Duracell-onzin!
Dan heb ik gisteren nog een tweede luisterbeurt gehouden, uit respect voor uw in sneltempo verworven status hier, en mijn gevoel erbij is Pol&Actua-gewijs alleen maar verder gepolariseerd. De eerste helft is (weliswaar goed gemaakte en muzikaal zeer solide) puberale brol, en in de tweede helft tonen ze dat ze ook juiste keuzes kunnen maken en hebben ze mij met momenten helemaal mee.
Al bij al dus verre van een echte voltreffer, maar na mijn initiële teleurstelling en luisterkramp toch nog veel gehoord waar ik van heb kunnen genieten, met de gitaarsolo's als broodnodige leidraad en houvast. Het ADHD-gehalte lag me op de eerste helft van de plaat veel te hoog, maar deel twee maakte heel erg veel goed. Vreemd genoeg tijdens het luisteren geen enkele keer aan Nirvana moeten denken, dat is ook al veel. De vergelijking met Faith No More (samen met Primus misschien de enige band uit deze "stroming' die ik écht geweldig vind) gaat wel heel goed op, vind ik, maar ik mag hopen dat er geen discussie is dat Mike Patton de betere zanger is? Bon, misschien dat deze heel af en toe nog eens gaat passeren, al schat ik de kans groter in dat het eerder losse nummers zullen zijn, en daar zie ik dan wel groeipotentieel in.