Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1
 
Gezien zowel Kroatië als Marokko doorgaan naar de kwartfinales, bleek België dan toch niet zo'n makkelijke groep te hebben als eerst gedacht. ;-)
 
Laten we aub het niet op die manier minimaliseren. Wij, België, hebben gewoon gefaald.
Is zeker zo, wij hadden minstens in de kwartfinales moeten staan. Maar dat Marokko een makkelijk ploegske had moeten zijn blijkt nu toch niet het geval hé. Als zelfs Spanje er niet tegen kan scoren...
 
Amrabat, Nono, Mazraoui , Ziyech, Hakimi, Saiss.... en Boufal eigenlijk ook

Marokko speelt natuurlijk in een andere opstelling als wij, eentje die wij liefst ook zien namelijk 4-3-3 dus positie per positie is moeilijk vergelijken gezien bij ons sommige posities niet ingevuld zijn.

Je hebt het over betere spelers, dus niet spelers die beter presteren. Op basis waarvan vind je Saiss beter dan Alderweireld? Op basis waarvan vind je Ziyech beter dan De Bruyne? Wie is Nono? Als ik google op Marokko en Nono kom ik enkel op de goalie Bono uit en die was geblesseerd. Voor wie is dat een afkorting? Boufal beter dan Carrasco/Trossard? Beetje troll-factor 9 als je afkomt met leuzen dat spelers van Angers beter zijn dan spelers van Brighton of Atletico Madrid.
Hakimi en Mazraoui zijn de enigen die echt beter zijn dan wat wij hebben. Amrabat speelt momenteel goed, maar of die kwalitatief echt beter is dan wat wij hebben (Witsel uitgezonderd), betwijfel ik.

Even belangrijk, zo niet belangrijker is hun coach die wel op volle sterkte van hun team speelt terwijl die van ons dat niet doet. Geef Belgie een coach die selecteert op basis van vorm/prestaties en een tactiek gebruikt die afgestemd is op de sterkte van de spelers, en Belgie wint 8 van de 10 keer. Zoals Martinez het aanpakte, 2 van de 10 keer.
 
Is zeker zo, wij hadden minstens in de kwartfinales moeten staan. Maar dat Marokko een makkelijk ploegske had moeten zijn blijkt nu toch niet het geval hé. Als zelfs Spanje er niet tegen kan scoren...

Spanje heeft dan ook al jaren een scorings probleem. Veel breien op het middenveld maar scoren is zo moeilijk. Vorig WK gingen ze onderuit tegen Rusland na een soortgelijke wedstrijd.
 
Sh!t maat, dit Portugal wervelt meer dan verwacht. Ik had Zwitserland sterker verwacht, en gehoopt, maar ze komen er bijna niet aan te pas.
Portugal was echt een klasse beter de eerste helft, zelfs zonder Ronaldo. Die spelen zelfs hun beste match dit WK. Alsof ze met de handrem op speelden in de groepsfase.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan