Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1
 
Niks tegen Spanje, maar pompbak smoel Enrique weer met de voetjes op de grond.
:clap:
 
Hoe wij zo hebben geprutst tegen Marokko.. we hadden echt ver kunnen geraken, helaas

Nah. Belgie is al 2 jaar aan het klooien. Waren ook zwak tegen Canada, tegen Kroatie niet kunnen scoren. Voor het WK tegen Egypte ook al zwak. Nations League was ook zwak. Is te gemakkelijk om alles tot een wedstrijd te herleiden.
 
Zo moet ge aankomen met dat gebrei. Had uiteraard liever Spanje gezien qua naam, maar kan me vinden in Marokko die door gaat.
 
Ik zal dit bericht vanuit de moderatie hier nog eens herhalen, posts die daar thuishoren worden hier weggehaald (en dat kan wel eens wat kosten).

Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.
 
Nah. Belgie is al 2 jaar aan het klooien. Waren ook zwak tegen Canada, tegen Kroatie niet kunnen scoren. Voor het WK tegen Egypte ook al zwak. Nations League was ook zwak. Is te gemakkelijk om alles tot een wedstrijd te herleiden.
Van mij had Bobby al na de 5-2 tegen Zwitserland mogen vertrekken en zéker na Euro2020
 
Zo'n absurd zwakke penaltyreeks weer van Spanje. Je zag het ook op hun gezichten nog voor ze trapten dat ze zouden missen. Kapot van de stress en gebrek aan zelfvertrouwen.

Knap wat Marokko hier doet. Al blijft het toch jammer, want een België onder een betere coach had tegen dit Spanje ook iets kunnen rapen.
Alé hier zijn we, België er direct uit maar "met een goeie coach valt er tegen dit Spanje wel wat te rapen".

Tuurlijk niet... Het zou een leuke match worden maar zelfs met een betere trainer zit je als België zijnde in de problemen. Tenzij België zich ook kan opsluiten en op de counter spelen maar zo speelt België niet... België zou ook de bal willen en dan gaan ze gewoon serieus den dieperik in tegen Spanje.
 
Alé hier zijn we, België er direct uit maar "met een goeie coach valt er tegen dit Spanje wel wat te rapen".

Tuurlijk niet... Het zou een leuke match worden maar zelfs met een betere trainer zit je als België zijnde in de problemen. Tenzij België zich ook kan opsluiten en op de counter spelen maar zo speelt België niet... België zou ook de bal willen en dan gaan ze gewoon serieus den dieperik in tegen Spanje.

Belgie speelt toch zijn beste wedstrijden vanuit de omschakeling en niet vanuit balbezit. In theorie zou dit spel hen dus wel moeten liggen.
 
Van dit Spanje hadden we zeker kunnen winnen. Waarom niet? Die mannen hebben 1 match gewonnen dit WK. Uiteraard wij ook, maar ervanuit gaan dat we op niveau speelde
 
Van dit Spanje hadden we zeker kunnen winnen. Waarom niet? Die mannen hebben 1 match gewonnen dit WK. Uiteraard wij ook, maar ervanuit gaan dat we op niveau speelde
Maar het is toch een gigantisch verschil voor zo'n ploeg als Spanje of je de bus parkeert of niet? Wat Marokko deed, dat kunnen wij gewoon niet.
 
Maar het is toch een gigantisch verschil voor zo'n ploeg als Spanje of je de bus parkeert of niet? Wat Marokko deed, dat kunnen wij gewoon niet.
Uiteraard, maar waarom zouden wij kansloos zijn? Zo indrukwekkend is dit Spanje toch helemaal niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik wil gerust geloven dat je op u teen getrapt bent omdat je favoriete ploeg eruit ligt maar hier doe je Marokko toch wat te kort hoor.
120 minuten lang quasi geen kans weggeven en op de counter echt nog wel gevaarlijk geweest ook. Veel gelopen ja, maar vooral om paslijnen af te snijden en te storen.
En wat hebben de Spanjaarden daar tegenover gezet? Absoluut niks. Traag en inspiratieloos voetbal met 1500 completed passes en veel balbezit maar quasi niks gevaar en bitter weinig goed uitgespeelde kansen.

Sorry maar de verdiende winnaar is door hoor.
Ik ben niet op mijn tenen getrapt en Spanje is ook mijn favoriete ploeg niet.
Zowat Barça voetbal (en dan nog zonder Messi), dat moet voor mij zeker geen 90 minuten. Dan kijk ik wel handbal

Spanje heeft in de laatste 5 minuten van de 2e verlening al 2 grote kansen gekregen.. Voor de rest was het nie veel soeps nee, maar nie zeggen dat Spanje zo goed als niks creëerde

Het verschil is Spanje heeft iets proberen doen met de bal. Marokko heeft gewoon een muur opgetrokken waardoor ze 1. Zelf niet tot voetballen kwamen en 2. Spanje half dwingen tot tik-tak spel.
Ge moogt dat mooi vinden hè met 11 man op de laatste 30 meter staan en linies kort op elkaar en ze zich steendood zien lopen.

Maar dat is niet mijn definitie van mooi voetbal, we hebben al ene keer Griekenland als EK gehad met zo'n vertoning.
Dus als ik mocht kiezen zag ik inderdaad veel liever Spanje doorgaan met het oog op het vervolg van het toernooi.

Ploegen die willen voetballen.
Zuid-Korea was naïef gisteren, maar die bleven wel aanvallen en voetballen waardoor het nog n mooie pot voetbal is geworden.
Als Brazilië tegen dit Marokko moet spelen gaan die helaas ook zo geen acties op de mat kunnen leggen als gisteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan