Hoe warmpjes zit jij erbij?

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Voila, het ultieme BG topic!

stoef hier over je inkomen én hoe hoog je de chauffage zet!
 
Ik zit niet, zitten is voor paupers. In mijn vitra lounge chair is het achteroverleunen en relaxen na alweer een drukke week geld binnen rijven als partner bij een niet nader genoemd big four boite.
 
Ik zal wel beginnen zeker? Maar let op, uiteindelijk is dit maar bescheiden naar BG normen hé mannekes:

"24° in huis, uiteraard laat ik alle ramen openstaan voor de verluchting want in mijn passiefhuis komt er anders te weinig verse lucht binnen, met 2000 m² aan vloeroppervlakte valt dit uiteindelijk wel mee, overal warmtepompen gevoed door mijn zonnepanelen op het veld naast mijn huis, in de sauna is het uiteraard een stukje warmer
* subtropisch zwemparadijs met wildwaterbaan in den hof, mijn kinders vonden dat donker kot Plopsaqua te donker en druk dus heb maar zelf wat gezet dan
* verder nog een stuk of 30 opbrengsteigendommen in Sint-Martens-Latem en een paar appartementen in BXL die vooral verhuurd worden aan expats die voor de EU werken
* ik ben FIRE, heb een 200 mio aan ETF's uitstaan, vroeger gewerkt als CEO in de farmaceutische sector, gecasht tijdens COVID, nog een paar beleggingen hier en daar, in totaal een 350 mio aan assets denk ik
* als moeder de vrouw kleren nodig heeft gaan we op weekend naar New York, pakt ongeveer tweewekelijks, we moeten nu ook niet overdrijven hé, jaarlijks een drietal skireizen, tegenwoordig gaan we naar Groenland met dat je daar nog sneeuwgarantie hebt, in de zomer meestal een tweetal maanden op trot met de yacht, vorig jaar de Caraïben gedaan, volgende zomer willen we wat specialers doen en wordt het de Perzische golf denk ik: Dubai, Iran, ... Vliegen doen we met mijn privé Learjet, ik vlieg zelf, is een hobby van mij.
* Dochter Laurence-Julie-Marie doet aan paardrijden, zoon Edouard-Jean-Michel hockey, valt wel mee qua kosten. Ze krijgen 1K zakgeld per week, ze mekkeren dat hun vriendjes meer krijgen maar ik vind dat ze de waarde van geld moeten leren kennen. Ze zitten op internaat in de Europaschool.
 
Ik zou graag willen dat de zomer nu begint. Veel te koud, veel te donker, veel te depressief weer... 😭😭😭
 
Ik zou graag willen dat de zomer nu begint. Veel te koud, veel te donker, veel te depressief weer... 😭😭😭
Geen probleem hier, als het koud wordt verhuizen wij voor enkele maanden naar Zuid-Afrika. Wel ambetant dat er hier geen frituren zijn. Ik pak altijd mijn airfryer mee.
 
Ik zal wel beginnen zeker? Maar let op, uiteindelijk is dit maar bescheiden naar BG normen hé mannekes:

"24° in huis, uiteraard laat ik alle ramen openstaan voor de verluchting want in mijn passiefhuis komt er anders te weinig verse lucht binnen, met 2000 m² aan vloeroppervlakte valt dit uiteindelijk wel mee, overal warmtepompen gevoed door mijn zonnepanelen op het veld naast mijn huis, in de sauna is het uiteraard een stukje warmer
* subtropisch zwemparadijs met wildwaterbaan in den hof, mijn kinders vonden dat donker kot Plopsaqua te donker en druk dus heb maar zelf wat gezet dan
* verder nog een stuk of 30 opbrengsteigendommen in Sint-Martens-Latem en een paar appartementen in BXL die vooral verhuurd worden aan expats die voor de EU werken
* ik ben FIRE, heb een 200 mio aan ETF's uitstaan, vroeger gewerkt als CEO in de farmaceutische sector, gecasht tijdens COVID, nog een paar beleggingen hier en daar, in totaal een 350 mio aan assets denk ik
* als moeder de vrouw kleren nodig heeft gaan we op weekend naar New York, pakt ongeveer tweewekelijks, we moeten nu ook niet overdrijven hé, jaarlijks een drietal skireizen, tegenwoordig gaan we naar Groenland met dat je daar nog sneeuwgarantie hebt, in de zomer meestal een tweetal maanden op trot met de yacht, vorig jaar de Caraïben gedaan, volgende zomer willen we wat specialers doen en wordt het de Perzische golf denk ik: Dubai, Iran, ... Vliegen doen we met mijn privé Learjet, ik vlieg zelf, is een hobby van mij.
* Dochter Laurence-Julie-Marie doet aan paardrijden, zoon Edouard-Jean-Michel hockey, valt wel mee qua kosten. Ze krijgen 1K zakgeld per week, ze mekkeren dat hun vriendjes meer krijgen maar ik vind dat ze de waarde van geld moeten leren kennen. Ze zitten op internaat in de Europaschool.
Tl;dr 🥸
 
Ik zal wel beginnen zeker? Maar let op, uiteindelijk is dit maar bescheiden naar BG normen hé mannekes:

"24° in huis, uiteraard laat ik alle ramen openstaan voor de verluchting want in mijn passiefhuis komt er anders te weinig verse lucht binnen, met 2000 m² aan vloeroppervlakte valt dit uiteindelijk wel mee, overal warmtepompen gevoed door mijn zonnepanelen op het veld naast mijn huis, in de sauna is het uiteraard een stukje warmer
* subtropisch zwemparadijs met wildwaterbaan in den hof, mijn kinders vonden dat donker kot Plopsaqua te donker en druk dus heb maar zelf wat gezet dan
* verder nog een stuk of 30 opbrengsteigendommen in Sint-Martens-Latem en een paar appartementen in BXL die vooral verhuurd worden aan expats die voor de EU werken
* ik ben FIRE, heb een 200 mio aan ETF's uitstaan, vroeger gewerkt als CEO in de farmaceutische sector, gecasht tijdens COVID, nog een paar beleggingen hier en daar, in totaal een 350 mio aan assets denk ik
* als moeder de vrouw kleren nodig heeft gaan we op weekend naar New York, pakt ongeveer tweewekelijks, we moeten nu ook niet overdrijven hé, jaarlijks een drietal skireizen, tegenwoordig gaan we naar Groenland met dat je daar nog sneeuwgarantie hebt, in de zomer meestal een tweetal maanden op trot met de yacht, vorig jaar de Caraïben gedaan, volgende zomer willen we wat specialers doen en wordt het de Perzische golf denk ik: Dubai, Iran, ... Vliegen doen we met mijn privé Learjet, ik vlieg zelf, is een hobby van mij.
* Dochter Laurence-Julie-Marie doet aan paardrijden, zoon Edouard-Jean-Michel hockey, valt wel mee qua kosten. Ze krijgen 1K zakgeld per week, ze mekkeren dat hun vriendjes meer krijgen maar ik vind dat ze de waarde van geld moeten leren kennen. Ze zitten op internaat in de Europaschool.
Groot gelijk, ge hebt natuurlijk ook niets voor niks gehad in het leven. Enkel door uw noeste arbeid ben je zo ver geraakt. Alle en een deel omdat uw familie langs moeders kan de familie Janssen was, maar die invloed is wel miniem natuurlijk.
 
Groot gelijk, ge hebt natuurlijk ook niets voor niks gehad in het leven. Enkel door uw noeste arbeid ben je zo ver geraakt. Alle en een deel omdat uw familie langs moeders kan de familie Janssen was, maar die invloed is wel miniem natuurlijk.
Work hard play hard + een vette erfenis van de oma.
Iedereen kan dit, gewoon genoeg manifesteren en een beetje doorzettingsvermogen.
 
Work hard play hard + een vette erfenis van de oma.
Iedereen kan dit, gewoon genoeg manifesteren en een beetje doorzettingsvermogen.
Ook helemaal self made dus. Hier ook hoor. Gestart met slechts 1 olieveld gekregen voor mijn 18e verjaardag en maandelijks die inkomsten daaruit gespaard en belegd op de beurs. De eerste jaren waren wel hard, al mijn vrienden kochten 4 masserati's per jaar maar ik heb daar toch zwaar op bezuinigd en deed het met 2. Het was echt afzien maar nu pluk ik daar wel de vruchten van natuurlijk. Ook voor mijn huis heb ik alles zelf gedaan, 3 avonden werk om al die briefjes van 500 te tellen om de dag erna dan helemaal zelf te moeten gaan tekenen. Ik ben toch blij dat ik daar van af ben, die notaris had dan nog zo'n zware pen gegeven. 6 dagen pijn aan mijn handen verdomme.
 
Met een inkomen van 2.5 mio per maand noemen sommige mensen op het forum mij rijk, maar volgens mij behoor ik nog niet eens tot de top 10% verdieners in België. Ik moet echt wel opletten wat ik koop, of ik haal het einde van de maand niet. Gewoonweg schandalig dat de (r)overheid dan nog met het grootste deel gaat lopen om al die luie profiteurs die niet willen werken te sponseren. Volgend jaar verhuis ik naar Thailand om daar als God in Frankrijk te leven, dan kunnen ze hier allemaal hun plan trekken!
 
Met een inkomen van 2.5 mio per maand noemen sommige mensen op het forum mij rijk, maar volgens mij behoor ik nog niet eens tot de top 10% verdieners in België. Ik moet echt wel opletten wat ik koop, of ik haal het einde van de maand niet. Gewoonweg schandalig dat de (r)overheid dan nog met het grootste deel gaat lopen om al die luie profiteurs die niet willen werken te sponseren. Volgend jaar verhuis ik naar Thailand om daar als God in Frankrijk te leven, dan kunnen ze hier allemaal hun plan trekken!
God in thailand bedoel je dan?
Of verhuis je naar frankrijk?
Geef eens even feiten ipv zomaar met onwaarheden te strooien. Je lijkt VTM wel.
 
God in thailand bedoel je dan?
Of verhuis je naar frankrijk?
Geef eens even feiten ipv zomaar met onwaarheden te strooien. Je lijkt VTM wel.
Als God in Thailand in Frankrijk gaan wonen heb ik al geprobeerd, maar de gele hesjes hebben al een Bugatti La Voiture Noire en een Bugatti EB110 gemolesteerd. Ronduit vernederend dat ik daardoor met mijn simpele lamborghini door de Avenue Montaigne moest rijden voor een nieuwe chanelleke voor mijn vrouw minares.
Ik heb het ook helemaal gehad met vakbonden. In Thailand hebben mijn bedienden sikkepit te vertellen en hoef ik ze niets te betalen.

Feiten? Awel hierzie:
Wat rijk is, is heel subjectief. Iemand die elke maand rood staat, zal iemand met een ton op de bank rijk vinden. Iemand met een ton vindt wellicht een miljonair rijk. Maar met een miljoen maak je weer weinig indruk in de haven van Monaco. Er bestaat geen wetenschappelijke definitie voor rijkdom.
Bron: https://www.quest.nl/maatschappij/economie/a25455928/bedrag-rijk-nederland/
 
Gewoonweg schandalig dat de (r)overheid dan nog met het grootste deel gaat lopen om al die luie profiteurs die niet willen werken te sponseren.
Ik kom hoe langer hoe opstandiger van die (r)overheid. Om mijn jacht van de werf naar zee te krijgen moest er een brug worden afgebroken, dat spel paste daar niet onder. Weigeren die pipo's dat wel niet zeker? Onnozelaars, en dat na alles wat ik al voor deze maatschappij heb betekend! We betalen nog niet genoeg belastingen zeker? Allé ja, ik natuurlijk niet, al mijn vermogen zit in het buitenland, maar het gaat om het principe!

Hier in Zuid-Afrika zou dat geen waar zijn zulle, een beetje centjes in de juiste pollekes steken en die brug is in no-time weg. Hier in Afrika weten ze tenminste nog wat een échte overheid die iets voor zijn burgers betekent is.
 
Ik zal wel beginnen zeker? Maar let op, uiteindelijk is dit maar bescheiden naar BG normen hé mannekes:

"24° in huis, uiteraard laat ik alle ramen openstaan voor de verluchting want in mijn passiefhuis komt er anders te weinig verse lucht binnen, met 2000 m² aan vloeroppervlakte valt dit uiteindelijk wel mee, overal warmtepompen gevoed door mijn zonnepanelen op het veld naast mijn huis, in de sauna is het uiteraard een stukje warmer
* subtropisch zwemparadijs met wildwaterbaan in den hof, mijn kinders vonden dat donker kot Plopsaqua te donker en druk dus heb maar zelf wat gezet dan
* verder nog een stuk of 30 opbrengsteigendommen in Sint-Martens-Latem en een paar appartementen in BXL die vooral verhuurd worden aan expats die voor de EU werken
* ik ben FIRE, heb een 200 mio aan ETF's uitstaan, vroeger gewerkt als CEO in de farmaceutische sector, gecasht tijdens COVID, nog een paar beleggingen hier en daar, in totaal een 350 mio aan assets denk ik
* als moeder de vrouw kleren nodig heeft gaan we op weekend naar New York, pakt ongeveer tweewekelijks, we moeten nu ook niet overdrijven hé, jaarlijks een drietal skireizen, tegenwoordig gaan we naar Groenland met dat je daar nog sneeuwgarantie hebt, in de zomer meestal een tweetal maanden op trot met de yacht, vorig jaar de Caraïben gedaan, volgende zomer willen we wat specialers doen en wordt het de Perzische golf denk ik: Dubai, Iran, ... Vliegen doen we met mijn privé Learjet, ik vlieg zelf, is een hobby van mij.
* Dochter Laurence-Julie-Marie doet aan paardrijden, zoon Edouard-Jean-Michel hockey, valt wel mee qua kosten. Ze krijgen 1K zakgeld per week, ze mekkeren dat hun vriendjes meer krijgen maar ik vind dat ze de waarde van geld moeten leren kennen. Ze zitten op internaat in de Europaschool.
Ah, ik dacht dat FIRE was dat ge uw miljoenen op een kampvuur moest gooien om het warm te krijgen. Ik zit er dan ook warmpjes bij, maar dat gaat niet lang duren omdat ik er niet meer warmjes bij zit sedert mijn miljoenen in de vlammen liggen, en die vlammen dus weldra zullen uitdoven.
 
Ah, ik dacht dat FIRE was dat ge uw miljoenen op een kampvuur moest gooien om het warm te krijgen. Ik zit er dan ook warmpjes bij, maar dat gaat niet lang duren omdat ik er niet meer warmjes bij zit sedert mijn miljoenen in de vlammen liggen, en die vlammen dus weldra zullen uitdoven.
Beginnersfouten hé, je moet uw centen naar de bank brengen en daarna de bank in brand steken. Zo’n houten bank, dat geeft wel efkes warmte.

Maar niet getreurd, efkes hard gaan en binnen een paar jaar heb je weer hetzelfde vermogen opgebouwd. Je moet gewoon uw best doen en het hard genoeg willen.

Of mijn e-book kopen.
 
De papieren versie werkt toch beter, dat brandt wat harder dan een e-reader.
De lithiumbatterij in een e-reader geeft veel langer en veel meer warmte als ge dat in de fik steekt dan dat beetje papier.

Ik lanceer trouwens een BG-actie: Koop nu mijn e-book en krijg 10 gratis tips van MisterV om meer likes op je datingprofiel te krijgen. Ik licht alvast een tipje (!) van de sluier: “Laat plastische chirurgie doen om er knap uit te zien. Of draag een sluier (!) op je foto’s.”
 
Nu het wat kouder begint te worden 's ochtens zet ik de zetelverwarming terug aan. Vooral op stand drie voelt dat zalig aan en nestel ik mij soms een paar keer opnieuw in die zetel tijdens het rijden. Dus ja, ik zit er wel warmpjes bij dan.
 
Terug
Bovenaan