Bij wie zit jij voor internet, telefonie, digitale tv en wat betaal je?

darkslave

Member
In mijn zoektocht om wat maandelijkse uitgaven te besparen ben ik momenteel aangekomen bij het telecom gedeelte.

Ik vond niet direct een globale topic enkel over de verschillende.

Het kan misschien een fijne vergelijking worden waardoor iedereen met zin terug wat euro’s kan uitsparen. Ook kunnen er tips komen om diverse providers te combineren voor specifieke producten om de gezamenlijke maandlast te minderen.

Momenteel hebben wij een telenet one met 1 gsm erbij. Hiervoor betalen wij 90€/maand.
Vind ik toch aan de dure kant voor wat het maar is uiteindelijk..

Waar zijn wij naar op zoek:
All in internet
Mobiele telefonie met vrij veel data
Digitale tv met opname mogelijkheden

Ik kijk uit naar een productie topic met fijne en interessante insteken.
 
Ik heb zelf internet + digitale tv van Tadaam (40 euro/maand, wel gelimiteerd op 300GB waarna daling in snelheid indien netwerk belast is, maar in praktijk nog niet meegemaakt) en abonnement van Hey (eerste jaar 10 euro/maand voor onbeperkt bellen/sms'en en 10 GB data + hun boost). In totaal dus 50 euro per maand.

Scarlet kan voor jou een goede oplossing zijn. Die blijven normaal gezien de goedkoopste, indien je niet wil afstappen van digitale tv.
Via Mijn Telco kan je alle abonnementen trouwens vergelijken.
 
Orange 150mbit internet onbeperkt download, digibox en 4 gsm abonnementen van 17gig voor 141€/mnd

Edit, de 4 gsm abbo's zijn van 17 naar 22 gig gegaan.

"Info Orange. Goed nieuws! We breiden je Go Intense-abbonement verder uit! Vanaf vandaag bevat het 22 GB aan surfvolume met behoud van
Onbeperkt’bellen en sms-en! Wat moet je hiervoor doen? Helemaal niets, alles verloopt automatisch. Klaar voor de start? Surf!"
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf internet + digitale tv van Tadaam (40 euro/maand, wel gelimiteerd op 300GB waarna daling in snelheid indien netwerk belast is, maar in praktijk nog niet meegemaakt) en abonnement van Hey (eerste jaar 10 euro/maand voor onbeperkt bellen/sms'en en 10 GB data + hun boost). In totaal dus 50 euro per maand.

Scarlet kan voor jou een goede oplossing zijn. Die blijven normaal gezien de goedkoopste, indien je niet wil afstappen van digitale tv.
Via Mijn Telco kan je alle abonnementen trouwens vergelijken.
Scarlet zal niets zijn denk ik bij ons. Belgacom kabel niet geplaatst tijdens de verbouwingen denk ik.
 
Internet, digitale tv met decoder en gsmabo met 5Gig bij Proximus momenteel, ik betaal 79 euro momenteel.
In december schakel ik over naar Scarlet. Dan ga ik 53 betalen, 50 voor het standaard pakket en 3 extra voor de functie om te bekijken wat gisteren speelde, wordt momenteel veel gebruikt.
Ben vooral benieuwd naar de snelheid van het internet of ik daar verschil in zal merken want is maar 1/3de van up-en downloadsnelheid van wat ik nu heb. Op papier natuurlijk. 😬
 
Mobile vikings vast internet (1GB dl,0.5GB upload) en 2 gsm abonnementen 30 giga of zo, ik dacht juist geen 100€
Bewust geen digitale tv meer (heb nvidia shield waar ik alles op kijk)
 
Orange vast internet (42/mnd), Mobile Vikings voor telefonie-mobiel internet (~10/mnd). Geen televisie in huis (ook geen scherm).
 
Orange had ik ook al zitten bekijken. Tevreden van hun digibox?
Ja, toch redelijk content. Paar keer brickvorming gehad op enkele jaren. Das alles. Geen netflix ondersteuning e.d.maar dat heb ik wel in mijn sony android tv. Doet verder wat het moet doen want ik had er ook een beetje schrik voor bij de overschakeling van telenet. Ik weet niet hoe het nu zit maar bij mijn schakeling was de orange box een pak kleiner dan de telenet digicorder. Orange tv app werk maar op een beperkt aantal toestellen omdat je deze moet linken aan de digibox (dacht 5 of 6 toestellen) maar is voor ons voldoendeen werkt ook redelijk goed. Heeft 3 of 4 keren op enkele jaren zwart beeld gegeven met wel audio, kan evengoed aan onze tablets gelegen hebben.
 
32€ per maand voor Scarlet Loco.
  • Onbeperkt surfen
  • Max. surfsnelheid van 50 Mbps
  • Uploadsnelheid 4 Mbps (is in realiteit 8 bij mij)
Ik download gemiddeld 350-400GB per maand.
Max surfsnelheid op de slechte proximuslijn hier is toch maar 30Mbps dus heeft geen zin iets snellers te kopen.
Werkt perfect zonder 4K, zelfs met meer dan 1 scherm dat video aant het zien is (youtube + TV streams).

Tv abonnement heb ik niet daar gebruik ik de normale streaming apps voor + een gedeeld account.
Telefonie doe ik apart (mobile vikings + werk abbo).
 
Laatst bewerkt:
EDPNET - Fiber XL
45.95 EUR / maand

Down 500 MBPS
Up 100 MBPS
Onbeperkt surfen
Vaste lijn inbegrepen
 
Orange ==> 182,84€/m (132.84€ excl afbetaling gsm's)

- TV ==> 17€
- Pakket Eleven Sports (+JPL) ==> 10,99€
- Internet 150Mbps down, 15Mbps up, geen limiet ==> 36€
- Go Extreme 70GB + onbeperkt bellen/sms. Incl afbetaling gsm aan 25€/m tot nov '23 ==> 55,85€
- Go Intense 17GB + onbeperkt bellen/sms. Incl afbetaling gsm aan 25€/m tot okt '24 ==> 47€
- Go Plus 11GB + onbeperkt bellen/sms (16€)



- Ik zou in principe wel kunnen besparen op die Go Extreme, maar ik verbruik momenteel gemiddeld 37GB data per maand. Van zodra ik m'n nieuwe job heb en ik 3/5 thuis werk ga ik een goedkoper abonnement nemen (wss Go Plus)
- M'n vrouw heeft die Go Intense, maar door 95% thuiswerk verbruikt ze gemiddeld maar 1GB data tegenwoordig. Zij zou in principe naar een
Go Plus kunnen.

--> Dan komen we aan 152,99€/m (of 102.99€/m excl afbetaling gsm's)


Ik weet wel niet of je zomaar je abonnement kan aanpassen als je met een afbetaling zit. In de voorwaarden staat enkel dat je de restwaarde van de gsm in 1x moet betalen als je je contract stopzet, niets over wijzigen.
 
Vast internet onbeperkt en 4 gsm abo's voor 65€ per maand.
Scarlet loco 32 euro.
3 gsm abo's met elk 10gb data aan 11 euro bij edpnet.
4e gsm abo bij mobile vikings die we elke maand met opgespaarde viking punten kunnen voldoen dus in principe 0 euro.
 
Telenet One up, zonder tv met gsm abbo onbeperkt.
90euro/maand. (betaald door mijn werkgever)
Internet 1Gbps down en 40Mbps up.

Upgrade gedaan vorig jaar vanwege keuze voor geforce now ipv de aankoop van een nieuwe graka.
Ik zit met de combinatie van veel gamen over Geforce now + streamen van series/films al snel aan dikke 2TB/maand.
 
Laatst bewerkt:
Thuis: Telenet ONEup, Vakantiewoning: Telenet ONEup en dan nog 1 Proximus Epic abonnement.
 
Orange love trio 150Mbps, digicorder, go plus 11gb + surf extra card €73
Mobiel abonnement 20gb Hey! €10
Mobiel abonnement 11gb Mobile Vikings €15 (-de maandelijkse korting in vikingpunten)
 
Internet Scarlet Poco. €23 p/m
Hebben geen 4k in huis, en nog nooit issues met snelheid gehad..
Kijken wa netflix of gamen is thuis, maar downloaden geen series dat direct binnen moeten zijn dus ik ben er content van.

Als IT-er lachen de collega's wel is met mij als ze allemaal flexen met hun XXL-Mbit lijnen..
 
Proximus (€ 112,48)

Internet + TV € 62,50
Mobilus M € 26,99
Pickx Sports € 16,99
TV Replay+ € 6,00
 
Telenet (All Internet & Telenet TV)
- € 87,12 (waarvan € 49,85 betaald door WG)
-- € 37,27 (uit eigen zak)

Proximus (Mobile Flex S)
- € 10 (betaal ik ook niet zelf)
 
Terug
Bovenaan