Bij wie zit jij voor internet, telefonie, digitale tv en wat betaal je?

Telenet all-internet zonder TV, 57.68 EUR/maand. We kijken via streaming-apps.

Voor telefonie hebben we beiden nog Mobile Vikings prepaid, dus 10-15 EUR/maand per persoon, oftewel 20-30 EUR/maand. Ik heb al eens gedacht om dit ook bij Telenet te nemen, om niet elke maand te moeten herladen en het "gemak" van een provider, maar dat lijkt me toch nog altijd duurder.

Bij onze verhuis heb ik EDP-net laten komen, maar bleek dat de telefoonlijn beschadigd was onder onze oprit. Kreeg toen de officieuze raad maar gewoon Telenet te nemen als het snel moest gaan.
 
Laatst bewerkt:
Basic internet: 30€/m, via een FIP geoptimaliseerd
Kabel tv: 19,45€, met een CI+ module (69€) sinds 2013
GSM Proximus entreprise mobile medium, onbeperkt bellen/sms (België/roaming) ,12GB data , VAA 9€/m

Met de jaren steeds prijsstijgingen gecounterd met het downsizen van mijn Telenet diensten. Spijtig genoeg geen XDSL aansluiting, anders zeker overgeschakeld naar EDPnet.

Grote downloads plan ik steevast in de daluren via een rpi servertje, +-225GB totaal verbruik maandelijks. Streamen is ook nog beperkt door het tv abonnement, kijk meestal lineair tv.
 
Telenet (All Internet & Telenet TV)
- € 87,12 (waarvan € 49,85 betaald door WG)
-- € 37,27 (uit eigen zak)

Proximus (Mobile Flex S)
- € 10 (betaal ik ook niet zelf)
Zelfde, maar dan iets duurder Telenet-abonnement. Werkgever betaalt ca. 50 euro en ook mijn gsm-abonnement.
 
Internet is denk ik het goedkoopste telenet abonnement (wat nog altijd bijna 50 euro per maand is), betaald door de werkgever. Telefoon is een goedkoop Proximus tarief, ook betaald door de werkgever.

Daarnaast gedeelde accounts of Netflix en Streams die wat mij betreft zouden mogen verdwijnen. De televisie zelf zou ik ook eigenlijk liever weg willen maar mijn wederhelft is niet akkoord.
 
Telenet ONE met 1 mobiel nr momenteel aan 59,10 euro per maand, vanaf ik 30 ben terug 69,10 euro :p
 
EDPnet normaal, ben recent verhuisd dus even 6 maanden gratis proximus (glasvezel yay) en daarna terug EDPnet Fiber XS aan 35,95 euro.
Mobiel zal vermoedelijk Orange/Hey! worden.
 
Proximus internet 28 EUR
Netflix en steam abonnement
1 mobile vikings abonnement 15 EUR maand, 1 herlaadkaart van mobile vikings
 
Telenet All Internet + Flow + Netflix en Eleven Sports = ongeveer 95 euro per maand.
Ze hebben nu vorige week van Proximus, Fiber Gigabit geactiveerd.

Ik heb even wat zitten spelen met de packs en voor ongeveer 15 euro extra (vergeleken met bovenstaande) zou ik terug een TV Box hebben (en pickx sports, etc)

De vraag is of het technisch interessant is om van Telenet te switchen naar Fiber Gigabit?
 
Proximus Familus met tv, internet en vaste lijn in voor 66,15€/maand (incl. 10% korting als Touring-lid) en Orange Go Light voor 11€/maand voor de gsm.
 
Telenet Wigo Home + Play sports : 110,23€

Orange Go Plus x2 (promo met permanente korting) : 32€

Al lang aan het spelen met het gedacht van een goedkoper abo te nemen voor internet bij telenet (zoiets als Flow) maar ik win niet enorm veel daarmee als ik play sports behoud.
 
Orange, 102€ / maand:

digitale tv met digicorder
vast internet (geen limiet)
GSM Go Plus abo (11Gb)
GSM Go Extreme abo (onbeperkt)
 
Telenet Wigo
  • 300 mbit down, 'onbeperkt' volume
  • 1 tvbox
  • 5 simkaarten met onbeperkt bellen en sms'en, mobiel internet 35 GB/maand
  • 1 vaste lijn
  • €135/maand
Ik heb al eens gekeken om te 'upgraden' naar een One abonnement, maar dat zou direct een pak duurder zijn, dus ik blijf nog even hangen bij mijn oude wigo.
 
Telenet, ONEup for 1.
Totaal prijs €90, waarvan mijn werkgever €48,42 betaald en er dus voor mij nog €41,58 overblijft.

TV heb ik niet meer, ik stream alles via de apps van VRT of VTM als ik iets live wil zien, of een opname staan toch allemaal te bekijken in hun app.

GSM is met een Proximus abonnement via mijn werkgever, betaal ik enkel de VAA op. De SIM kaart die ik in mijn ONEup heb gebruik ik vooral als mobiele hotspot. Je kan van die goedkope USB dongles kopen waar die in passen, ideaal voor als ik onderweg ben. En met 40GB data kom je meer dan toe.

Is dat dan niet duur voor enkel internet en een amper gebruikte GSM? Ja, maar omwille van de werkgeversbijdrage ga ik daar zeker mijn slaap niet voor laten.
 
Telenet All Internet + Flow + Netflix en Eleven Sports = ongeveer 95 euro per maand.
Ze hebben nu vorige week van Proximus, Fiber Gigabit geactiveerd.

Ik heb even wat zitten spelen met de packs en voor ongeveer 15 euro extra (vergeleken met bovenstaande) zou ik terug een TV Box hebben (en pickx sports, etc)

De vraag is of het technisch interessant is om van Telenet te switchen naar Fiber Gigabit?
Technisch niet direct nee. Uw uploadsnelheid gaat normaal iets hoger zijn dan uw huidig Telenet abo (100Mbps ipv 40Mbps), uw downloadsnelheid is op COAX (DOCSIS 3.1) ook 1Gbps (momenteel en 2.5 is mogelijk) (de Telenet backbone is ook full fiber, enkel het stuk in de straat niet).
Daarbovenop is Telenet stilletjesaan ook bezig met uitrol van Fiber to the Home, al is dat minder "snel" nodig, net omdat het huidige Telenet netwerk nog zeer competitief is.

TL;DR: technisch geen noodzaak, dus eerder persoonlijke keuze
 
Telenet, ONEup for 1.
Totaal prijs €90, waarvan mijn werkgever €48,42 betaald en er dus voor mij nog €41,58 overblijft.

TV heb ik niet meer, ik stream alles via de apps van VRT of VTM als ik iets live wil zien, of een opname staan toch allemaal te bekijken in hun app.

GSM is met een Proximus abonnement via mijn werkgever, betaal ik enkel de VAA op. De SIM kaart die ik in mijn ONEup heb gebruik ik vooral als mobiele hotspot. Je kan van die goedkope USB dongles kopen waar die in passen, ideaal voor als ik onderweg ben. En met 40GB data kom je meer dan toe.

Is dat dan niet duur voor enkel internet en een amper gebruikte GSM? Ja, maar omwille van de werkgeversbijdrage ga ik daar zeker mijn slaap niet voor laten.
Is datalimiet ondertussen niet 300GB per simkaart bij one?
 
Terug
Bovenaan