Bij wie zit jij voor internet, telefonie, digitale tv en wat betaal je?

Internet + digitale tv (basic shake van Telenet) voor 59,67 EUR per maand.

Kan vermoedelijk goedkoper, maar dit werkt wel gewoon fatsoenlijk hier. Ben beetje bang als'k zou veranderen dat ik dan weer gedoe heb met internet of tv dat niet deftig werkt.
 
Laatst bewerkt:
Internet + digitale tv (basic shake van Telenet) voor 59,67 EUR per maand.

Kan vermoedelijk goedkoper, maar dit werkt wel gewoon fatsoenlijk hier. Ben beetje bang als'k zou veranderen dat ik dan weer gedoe heb met internet of tv dat niet deftig werkt.
Orange werkt met de Telenet voorzieningen, zo ben je zeker dat het aan een gelijkwaardige kwaliteit werkt.
 
Voor all in internet + TV + mobiel is Orange idd de ideale combinatie. Evt. Scarlet maar dat blijft het witte product van Proximus met belabberde klantenservice, de bandbreedte ligt ook lager. Als de bandbreedte niet zo'n issue is en je op een locatie met goeie Telenet 4G dekking woont kan Tadaam een optie zijn voor internet + TV.
Als er geen TV nodig is zijn EDPnet en Mobile Vikings interessant, al dan niet met TV Vlaanderen app TV als je dan toch lineaire TV wil (maar geen opnamemogelijkheid dan).

Hier Proximus internet + TV, mobiel is betaald door het werk.
De oudste zoon heeft een prepay kaart bij Mobile Vikings, ik vertrouw die nog niet met een abonnement. Ook nog een vaste lijn via OVH, kost maar een goeie euro per maand, staat hier vooral voor als de kinderen in een noodsituatie eens moeten bellen. Als de jongste een smartphone heeft kan die er ook uit.
 
Laatst bewerkt:
We moeten de oefening hier ook dringend opnieuw maken. Proximus maakt het laatste tijd wel wat te gortig met prijsstijgingen. 1 Januari 2023 zullen we onze 3de prijsstijging krijgen sinds april 2022 (toen betaalden we 69.99 euro voor Epic Combo Full). Sinds de start van het abonnement namen ze ook de shadow cloud dienst weg en de onbeperkte mobiele data voor bepaalde apps (zoals youtube inclusief youtube music, spotify, deezer, instagram, whatsapp en facebook).

In totaal zitten we nu op 100.99 euro (vanaf januari 2023 zal dit dus 104.99 euro zal worden)
Daarvoor hebben we:
  • Proximus Epic Combo Full (78,99 euro - 1 januari 2023 stijgt prijs met 4 euro)
    • Internet (100/30)
    • Full TV (met decoder)
    • Mobiel (onbeperkt bellen/sms en 25GB data)
  • Mobile Vikings GSM abonnement (10 euro)
    • 150 min bellen
    • Onbeperkt sms
    • 1.5 GB data
  • EDPnet GSM abonnement(12 euro)
    • Onbeperkt bellen
    • Onbeperkt sms
    • 2 GB data
 
Laatst bewerkt:
Ik zit beetje "gevangen" bij telenet.

gelukkig wel het goedkoopste abonnement van 70 euro per maand:
Digitale TV via CI+ module (geen digibox , hoeft niet, ik neem toch nooit zaken op)
vaste lijn
internet & wi fi.

7 jaar terug betaalde ik nog 53 euro, das nu toch al goed naar hoog hé zeg, naar 70 euro....


Maar ja, ik blijf er bij omdat ik dankzij die CI+ modules overal op al mijn TV's , digitale tv kan hebben. (zonder meer prijs).

Ik vermoed dat geen enkele andere provider zoiets aanbied?
 
Helaas is Telenet de enige die dat aanbiedt
Ja dacht het al. Het is wel een slimme (maar smerige) marketingstrategie vind ik:
Ze bieden dit aan vroeger, onder het mom van "koop éénmalig een CI+ module voor 70 euro, en nooit geen extra kosten meer per TV om digitaal te kijken".
Ok iedereen springt op die kar, en nu iedereen zo'n kaartje heeft (ok enkel mensen met meerdere TV's in huis is dit interessant), verhogen ze stelselmatig de prijs (Akkoord alle providers stijgen wel, maar Telenet toch het meest lijkt me).
 
Vroeger: Proximus internet + TV, dat zit tegenwoordig op 67 € / maand
Nu: Mobile Vikings internet, 37 € / maand, meestal nog minder door Vikingpunten

TV kijken kan tegenwoordig via Google/Apple TV apps en wordt hier sowieso maar weinig gedaan.
 
Denk minst van al hier internet verslaaft .
Internet- Orange Flybox .150 GB
Mobiel- Orange 2,30 bel +4GB (Meer om bereikbaar te zijn dan zelf te lullen .)
TV- Tv Vlaanderen Tv ant ja tv ant .
Dus ik ben overal mobiel , thuis , jacht …………

Waar van nog niet de helft van de data gebruikt wordt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Abonnementen gsm: 2 x 15€ postpaid van Mobile Vikings.

Internet en tv via Telenet: 63,22€/maand.
Inbegrepen: huur digicorder, 2x huur Powerline (gratis als klant), Basic Internet (150 GB download) + TV
 
Internet en tv via Telenet: 63,22€/maand.
Inbegrepen: huur digicorder, 2x huur Powerline (gratis als klant), Basic Internet (150 GB download) + TV
Das echt wel straf.

Jij zit goedkoper dan ik, én hebt digicorder.

Ik bel zopas naar telenet winkel, en daar zeggen ze doodleuk.
"Ja jij zit nog aan WIGO , dat is een oud en duurder abonnement inderdaad."

Dus ik betaal meer, voor minder te krijgen.

Toch straf, ze veranderen van abonnements formule's en jij moet maar zorgen dat je telkens de nieuwste formule's bij beent...

Edit: op mijn factuur noemt die "formule" zelfs: Bundel - IMTTK_39951466. Kwestie om het helemaal onduidelijk te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet eerst langs gaan bij telenet winkel. Telefonisch willen ze niet overzetten :help:

Maar ja, zou toch moeten :) Bedankt voor de info.!!
Kan je niet via Mijn Telenet overzetten? Zo heb ik dat indertijd ook gedaan toen ik nog met een verouderd abonnement zat. Je moet het inderdaad zelf in het oog houden om het te veranderen naar een nieuw soort abonnement. Alé, toch als het voordeliger uitkomt. :)
 
Backup Internet via Telenet: 0€ per maand, jup gratis als Telenet partner
Hoofdinternet : Dstny 89€ / maand
TV: Netflix abo
Muziek: Spotify family
Mobile via Dstny : 45€ per maand
 
Telenet hier
Basic internet, geen grootverbruikers hier op dit moment, is een abonnement van de jaren stillekes dat ik bewust niet upgrade omdat ge anders niet meer terug kunt. Voldoet ruimschoots kwa prestaties. Betaald door werkgever.
Digicorder + digitale tv
wifi boosters
King business supersize gsm abbo (onbeperkt bellen en sms'en, 7.5gb data dacht ik)

62 euro nog door mij te betalen op't einde van de rit.
Zonder werkgeversbijdrage denk ik dat we rond 85 zouden zitten.
 
Das echt wel straf.

Jij zit goedkoper dan ik, én hebt digicorder.

Ik bel zopas naar telenet winkel, en daar zeggen ze doodleuk.
"Ja jij zit nog aan WIGO , dat is een oud en duurder abonnement inderdaad."

Dus ik betaal meer, voor minder te krijgen.

Toch straf, ze veranderen van abonnements formule's en jij moet maar zorgen dat je telkens de nieuwste formule's bij beent...

Edit: op mijn factuur noemt die "formule" zelfs: Bundel - IMTTK_39951466. Kwestie om het helemaal onduidelijk te maken.
Om even te verduidelijken:
- ze mogen niet zomaar jouw abonnement veranderen. Er zitten telkens (kleine) verschillen tussen oude en nieuwe formules. Stel maar eens voor dat men jou automatisch wijzigt en dat je in plaats van 800 zenders er maar 799 hebt. Vandaar dat dat wettelijk niet mag.
- kijk jouw communicatie met Telenet maar eens na de afgelopen twee jaar. Ik durf er quasi zeker van zijn dat je verschillende meldingen hebt gehad via aparte reclame en/of je factuur over de nieuwe pakketten.
 
Terug
Bovenaan