Het grote BeyondGaming Dating topic

ik denk dat het als vrouw ook niet makkelijk is. Die 14 andere matches zijn dan vaak van die gevallen van: 'eej afspreken op de parking?' 'welk kleur tractor eje gij?' ...

U weg tussen die complete marginalen vinden lijkt mij ook niet echt leuk... .
Slaat nergens op.
Meeste mannen en vrouwen zitten met eerlijke bedoelingen op die sites.
Het grote verschil is dat zelfs een uiterst middelmatige vrouw véél meer keuze heeft dan een redelijke gast.

Daarom herlaal ik voor de zoveelste keer dat mannen beter vrouwen aanspreken in real live.
Daar kun je een verschil maken met humor, zelfvertrouwen...niet met die frustrerende online-toestanden.
Zelfs al is het uitgaansleven nu anders en vooral veel minder dan 20 jaar geleden.
 
Deze wil ik toch even delen ook.
Mijn februari-match op de vraag wat ze vooral zoekt in een partner.

Ze is trouwens Franstalig (wat voor mij geen breekpunt is), dus ik heb het snel even vertaald.
Dus niet letten op de vreemde zinsconstructie en grammaticale fouten.

Ik ben op zoek naar een man met een vleugje waanzin om als gekke mensen elkaar te laten lachen als kinderen, elkaar te plagen als tieners, elkaar te steunen als volwassenen en van elkaar te houden met de ogen van ouderen. Samen elke dag de volgende dag opbouwen. Gemaakt om elkaar te willen. Hand in hand verdergaan met 2, dan met 3 en 4 met prachtige kinderen en zeg tegen jezelf over 50 jaar 'kijk naar ons leven en dat van onze kleinkinderen die op hun beurt net als wij aan hun toekomst bouwen'. Ik ben niet perfect en zoek niet naar perfectie omdat ik de onvolmaaktheid van het dagelijks leven wil kennen door tegen mezelf te zeggen dat we alle obstakels kunnen overwinnen. Momenten samen beleven, getuige zijn van het leven van de ander, samen lachen, ons allebei uitlachen... Ik zou zeggen dat is wat ik wil en wat ik van een man verwacht.
 
Deze wil ik toch even delen ook.
Mijn februari-match op de vraag wat ze vooral zoekt in een partner.

Ze is trouwens Franstalig (wat voor mij geen breekpunt is), dus ik heb het snel even vertaald.
Dus niet letten op de vreemde zinsconstructie en grammaticale fouten.
Toch ook wel een serieuze boterham. Mooi wel, maar ik zou nooit spontaan zoiets kunnen bedenken. Die heeft dat ergens staan om te kunnen kopiëren en plakken? :unsure:
 
Toch ook wel een serieuze boterham. Mooi wel, maar ik zou nooit spontaan zoiets kunnen bedenken. Die heeft dat ergens staan om te kunnen kopiëren en plakken? :unsure:
Wel ja, dat was ook mijn bedenking. Want de andere zinnen komen iets minder poëtisch over... 🤭
Dus ik heb weer iets bijgeleerd: je moet uw standaardantwoorden voorbereiden! 😇🤭

Iemand geïnteresseerd in bovenstaande quote? Ik verkoop hem...
 
Luiheid zonder financiële zorgen is toch ook een ambitie? Luiheid is dan nog verkeerd, want voor die financiële zorgeloosheid heb je zelf gezorgd.

Maar rentenieren op je 45 klinkt inderdaad wat vreemd. Wat doe je dan de hele tijd? Naar Dubai vliegen en de patser uithangen? Mocht ik financieel zorgeloos zijn wil ik nog wel iets om handen hebben, zoals vrijwilligerswerk bij iets dat me boeit.
Voor de duidelijkheid: Ik heb nooit gezegd dat ik wou stoppen met werken op 45, alleen dat ik financieel vrij wou zijn.
Zij maakte daarvan dat ik wou stoppen met werken.
Ook raar dat dit wordt aanzien als een gebrek aan ambitie, neen ik spendeer gewoon alleen geld aan zaken die ik leuk vind zoals eens uitgaan, iets gaan eten , een festival of op reis. Maar ik koop niet elke 5 jaar een nieuwe auto of elke 2 jaar een nieuwe gsm. Of dure kleren, etc...
En ik werk in shiften plus nog een extra bijverdienste dus echt lui is dat ook niet te noemen.

Maar goed, danku iedereen voor de antwoorden was wel leerrijk.
 
Voor de duidelijkheid: Ik heb nooit gezegd dat ik wou stoppen met werken op 45, alleen dat ik financieel vrij wou zijn.
Zij maakte daarvan dat ik wou stoppen met werken.
Het probleem zal vooral zijn dat je de toelichting die je hier hebt gegeven, nooit hebt (kunnen) geven aan haar en dat komt dan wel wat vreemd over.

Maar opnieuw, in het algemeen (dus geen verwijt naar @GodWillsIt), zijn zulke zaken tijdens kennismakingsgesprekken echt nodig?
Is dat bij iedereen zo?
Ik word er wat moedeloos van. Dat zijn zaken die ik gewoon liever irl bespreek, tbh.

Maar ik heb niet te klagen, ik ben weer vertrokken op de Disney princess trein.
Straks komt mijn witte paard aan dat ik besteld heb op Amazon (waar anders ?😇) en dan ga ik straks nog "when you wish upon a star" zingen...
 
Het probleem zal vooral zijn dat je de toelichting die je hier hebt gegeven, nooit hebt (kunnen) geven aan haar en dat komt dan wel wat vreemd over.

Maar opnieuw, in het algemeen (dus geen verwijt naar @GodWillsIt), zijn zulke zaken tijdens kennismakingsgesprekken echt nodig?
Is dat bij iedereen zo?
Ik word er wat moedeloos van. Dat zijn zaken die ik gewoon liever irl bespreek, tbh.

Maar ik heb niet te klagen, ik ben weer vertrokken op de Disney princess trein.
Straks komt mijn witte paard aan dat ik besteld heb op Amazon (waar anders ?😇) en dan ga ik straks nog "when you wish upon a star" zingen...
Ja zij was direct heel serieus over alles( relaties, financiën, etc) , is ook de eerste keer dat ik daarover sprak met een tindermatch :ROFLMAO: .
 
Deze wil ik toch even delen ook.
Mijn februari-match op de vraag wat ze vooral zoekt in een partner.

Ze is trouwens Franstalig (wat voor mij geen breekpunt is), dus ik heb het snel even vertaald.
Dus niet letten op de vreemde zinsconstructie en grammaticale fouten.

Amai, dat zijn van die dingen die je denkt en in je dagboek schrijft/op je tumblr post. Als ik dit van een man zou krijgen, dan zou ik niet meer verder willen praten haha. Geen zin om aan zo'n geïdealiseerd plaatje te voldoen.
 
Deze wil ik toch even delen ook.
Mijn februari-match op de vraag wat ze vooral zoekt in een partner.

Ze is trouwens Franstalig (wat voor mij geen breekpunt is), dus ik heb het snel even vertaald.
Dus niet letten op de vreemde zinsconstructie en grammaticale fouten.
Het voelt voor mij een beetje als de hoger opgeleiden/zelfhulpboek variant van "if you can't handle me at my worst then you sure as hell don't deserve me at my best".
Maar dat is een oordeel op basis van enkel dit. Het kan evengoed een toffe madam zijn met een poetisch of zweverig kantje.
 
Ik heb die tekst nu al drie keer gelezen en het enige dat ze zoekt "in een man" is vier kinderen.
Als de rest is fluff en betekenisloos ik mijn ogen, want dat kun je niet "zoeken in iemand". Dat ervaar je automatisch met iemand als die je "maatje" is.

Of zoals ze zeggen, "I think I puked a little in my mouth".
 
Deze wil ik toch even delen ook.
Mijn februari-match op de vraag wat ze vooral zoekt in een partner.

Ze is trouwens Franstalig (wat voor mij geen breekpunt is), dus ik heb het snel even vertaald.
Dus niet letten op de vreemde zinsconstructie en grammaticale fouten.

Ze is wel een belangrijk punt vergeten hé.

Welk sterrenbeeld de man moet zijn
 
Hmm, ben vakkundig opzij gezet geweest met het typische 'ik heb momenteel nog een klik met iemand anders' verloop. Vind t wel spijtig, zeker omdat we al eens met elkaar gebeld hadden, en had daar redelijk goed gevoel bij. We gingen normaal gezien binnenkort een wandelingske doen met de hond, maar soit, het is wat het is.
 
Amai, dat zijn van die dingen die je denkt en in je dagboek schrijft/op je tumblr post. Als ik dit van een man zou krijgen, dan zou ik niet meer verder willen praten haha. Geen zin om aan zo'n geïdealiseerd plaatje te voldoen.
Geloof me, als man denk je wel hetzelfde, hoor.
Gelukkig zijn haar andere (niet-voorbereide) berichten wat meer down-to-earth, dus ik ga nog niet onmiddellijk afhaken.
Ik vergelijking met mijn januari-match is ze nog redelijk 'soft' in haar ideaalbeeld.

Het was naar mijn normen overigens een vruchtbaar Happn-weekend met 3 matches.
Met nummer 1 geen chat momenteel, met nummer 2 een paar aangename berichten (maar wordt niks) en nummer 3 is de Disney-match hierboven.

Wel opmerkelijk dat dit soort berichten (zowel van haar als van mijn januari-match) komen van mid-dertigers.
Van iemand die wat jonger is, kan ik een zekere idealisme en naïviteit nog ergens plaatsen, maar van zodra je wat jaren op de teller hebt, stap je toch af van dat ideaalbeeld?
Of zijn de voorbije relaties zo'n tegenslagen geweest, dat je voor niks minder wil gaan dan dat ideaalbeeld? Misschien eerder dat laatste...


Welk sterrenbeeld de man moet zijn
Dat kon ze al zien in mijn profiel, dus de astrologische match is al ingecalculeerd... 😁😋


Hmm, ben vakkundig opzij gezet geweest met het typische 'ik heb momenteel nog een klik met iemand anders' verloop.
Wel knap van haar dat ze dit gewoon nog eens laat weten en je niet geghost heeft...!
 
Dat of om gewoon van mij af te willen zijn, maar idd, ze was wel eerlijk
Wat de echte reden is, weet je natuurlijk niet.
Maar het resultaat is hetzelfde, dus op z'n minst wel duidelijk voor jou dat je er geen energie meer hoeft in te steken.
Wel jammer uiteraard dat er al wel een bepaalde verwachting was gecreëerd in verband met die wandeling.
 
Wel opmerkelijk dat dit soort berichten (zowel van haar als van mijn januari-match) komen van mid-dertigers.
Van iemand die wat jonger is, kan ik een zekere idealisme en naïviteit nog ergens plaatsen, maar van zodra je wat jaren op de teller hebt, stap je toch af van dat ideaalbeeld?
Of zijn de voorbije relaties zo'n tegenslagen geweest, dat je voor niks minder wil gaan dan dat ideaalbeeld? Misschien eerder dat laatste...
Er zijn ook wel wat vrouwen, de laatste jaren steeds meer, die het perfect normale ‘je moet niet settelen voor om het even wie gewoon omdat je (bijv) 35 bent’ niet meer onderscheiden van ‘je moet nooit settelen, voor niks never’. Natuurlijk verdient iedereen een partner die het lijstje aanvinkt, maar het zal nooit álles zijn en tegenwoordig is dat voor een bepaalde soort single meer en meer niet meer aanvaardbaar. Op zich is dat ook weer zo geen groot probleem, maar men doet een stuk minder moeite. Bijna elke date is nu een speeddate in dat ‘als het geen vuurwerk geeft na vier uur wandelen, op naar de volgende’.
 
Bijna elke date is nu een speeddate in dat ‘als het geen vuurwerk geeft na vier uur wandelen, op naar de volgende’.
Misschien voor vrouwen, die genoeg matches en keuzemogelijkheden hebben.
Voor een man ligt dat dan wat anders, gezien de zeer beperkte mogelijkheden, zie ook de posts van gisteren.

In elk geval, de teller concrete dates bij online daten staat hier nog steeds op 0/15 (als we 15 als doorsnee BG-maatstaf op jaarbasis mogen beschouwen 😉).
 
Heb hier de laatste tijd geen verslagen van mijn dating-avonturen meer gepost... omdat het verhoopte succes nog altijd uitblijft.
Een aantal gesprekken en een fractie daarvan omgezet in 6 dates op 3 maanden, niet superveel, ook niet 0, voel me beter bij dit tempo, maar zou graag toch sneller dan trager iemand vinden.

Bondig zijn is niet één van m'n talenten, enkele bemuzingen, waarbij afstand iets vaker in m'n hoofd zit de laatste tijd:

De grootste teleurstelling:
  • In november 3 weken bijna exclusief met één vrouw gebabbeld (van niet al te ver weg) ... voor de verandering eens snel meteen gesprekken met diepgang, small talk die er spontaan uitkwam (meestal moet ik me daartoe forceren), klik langs mijn kant, uiterlijk ook bijna volledig mijn type... in mijn ogen niet van al te ver... date stond in de agenda, maar ik bleek haar plan B te zijn.
    Daar sta je dan als iemand die probeert daten met meerdere personen te vermijden... Wel netjes dat ze het voor die date liet weten, niet erna... dus mag op zich niet klagen: netjes op de hoogte gesteld, niet geghost, maar ja: teleurgesteld.

    De afstand (50 km) was voor haar reden om eerst met iemand af te spreken, en die gast was volgens haar gewoon "eerst", tja... eerst chronologisch of eerste keuze... idk. Fuck, fuck, fuck... denk wel dat dit het moment was waarop ik permanent de weerstand tegen meerdere first dates in de agenda te zetten heb laten varen, 't voelt ergens nog steeds verkeerd, maar wat voor nut heeft het nog...
    Dermate teleurgesteld eigenlijk dat ik daarna 4-5 weken datingapps links heb laten liggen, geen dates meer gedaan heb, en echt een degout had van nog enige investering in digitale babbels te doen.
De dilemma's (alles behalve het eerste gaat over :
  • Uitgaan met een vrouw (afstand nog geen 10 km) die al 2 kinderen heeft en geen kinderwens meer? Voorlopig is het antwoord neen.
    Zij had mij mee uitgevraagd (tweemaal zelfs, maar ook tweemaal geannuleerd door zieke kinderen en onverantwoordelijke ex-partner), ik voelde me gevleid, maar heb na een dieper digitaal gesprek toch maar ook neen gezegd tegen een derde poging tot een eerste date.
    De "stoute" kant van mij denkt dan: ik zou zo'n tussentijdse relatie misschien wel kunnen "gebruiken", om m'n ex permanent te vergeten, maar dat ben ik niet. Ik zoek er één, en ga ook gericht op zoek naar één, geen losse flodders en gebroken harten.
    ...
  • Bijna verliefd geworden in december... bijna, maar de rem stond nog op en 't is dat ik ze niet vaak genoeg in 't echt heb kunnen zien, op een vrouw die iets te ver van mijn thuishaven woont (andere kant van Mechelen, afstand: 110 km). Dealbreaker? Voor mij niet per se... voor haar mogelijks wel. Desondanks 2 dates, bijna een 3 maar toen was ze ziek, en herplannen gaat toch niet lukken, want haar agenda is druk. En ik twijfel ook aan een aantal dealbreakers: de afstand of dat zij al één zoontje heeft geen probleem, ik weet dat ik dan "moet" verhuizen, dat is de logica zelve... maar levenslang gaan wonen in een huis dat zij met haar ex heeft neergezet (rijke gast) en heeft kunnen uitkopen met een erfenis, zie ik minder zitten. Brandweervrijwilliger worden (woon nu dichtbij een kazerne) is een droom die ik misschien nog wel wil opgeven, bepaalde hobby's ook (of toch andere mensen moeten zoeken om ze mee te doen)... maar mijn familie zou ik wel missen als ik niet elke paar weekends ofzo dan terug richting Limburg zou kunnen rijden. In dat opzicht is het Australië niet. Maar zij moet daar dan ook mee overweg kunnen, en ik...
    Vraag me ook af of ik nog genoeg zou overhouden als ik zoveel opgeef, daarvoor zou ik meer dan 2 dates nodig hebben en die heb ik niet gekregen. Desondanks in lange tijd daten, qua babbel met niemand zo'n klik gehad in 't echt (de digitale babbel is wisselend, omdat ik bij momenten zelf weinig stuur), en qua uiterlijk, damn... die zou mij zot kunnen drijven en de andere verschilpunten tussen ons bommen me dan niet, behalve...
    ...
  • Puntje dat een apart puntje verdient: die voorgaande haar vorige relatie is geëindigd door overspel, langs haar kant...
    als ze de redenen daartoe aan mij vertelde, vond ik haar (goud)eerlijk, en begreep ik haar... als je je eenzaam voelt binnen een relatie...
    toen ik vroeg of ze het had opgebiecht als haar ex er door corona niet was achter gekomen... 't antwoord was neen, en daar had ik minder begrip voor... zelfs al kan je zo iemand alles bieden? Ik ga alvast nooit zo rijk zijn als haar vorige man? Zou ik attenter zijn, waarschijnlijk wel, maar dat is ook niet alles in een relatie? Kan ik die dan ooit vertrouwen? Ik zou het niet aankunnen mocht het mij overkomen, dan stopt de relatie ook...
    Een deel van mij wilt nog zeggen dat ze minder mijn type is, maar dat is eigenlijk gelogen, als ik in 't voorgaande zei dat die eerste mijn type was, dan was dat zo'n beetje de "Goldilocks" zone: knap, maar niet te knap... bereikbaar voor mij denk ik dan.
    De deze is wél mijn type, maar ook nog eens mogelijks "te knap", en de concurrentie/interesse van andere mannen zal er altijd zijn.
    ...
  • Achteraf ook nog wel blijven sturen, maar ja, ook wat "discussie", dat de tweede date "braaf" geëindigd was... ondanks dat er bij beiden interesse was in meer. Gezegd dat ik wel degelijk haar stevig gekust zou hebben als ze ja gezegd had op die stadswandeling na het etentje, maar omdat zij naar huis moest (zoontje bij babysit), het gehouden bij een brave kus op de parking. Haar weerwoord: zij is géén prinsesje dat uit een doosje gehaald moest worden... maar als ze tegelijkertijd zegt ook niet (meer) op zoek te zijn naar losse flodders... ja, dan verkies ik de "romantische" route.
    Er zat wel aardig wat "seksueel getint" maar op mijn te braaf niveau (eerder zinspelen op en mopjes, dan expliciet taalgebruik) tussen dates 2 en 3, maar toen 3 niet door ging... Ik heb een stijlvolle foto van haar blote bovenbeen in bad, en heb enige kennis over welke lingeriesetjes ze beschikt/twijfelt. Verder dan dat ben ik niet geraakt... als man heb ik daar zonder twijfel een gezonde interesse in, maar op relatievlak zoek ik bewust niet naar one night stands, en moet dat wat mij betreft niet per se na date's 2 of 3. Vorige keer tot date 7 ofzo gewacht? ...
Wanneer de meeste puntjes bij de dilemma's gaan over één vrouw is het eigenlijk bizar, en dat besef ik zelf maar al te goed, dat zij niet de grote teleurstelling is. Als ik daar een logica achter zoek, dan is het omdat ze voor een stuk als "onbereikbaar" aanvoelt, maar tegelijkertijd nog niet permanent beyond reach is, regelmatig nog een sturen, leuke berichtjes, maar de boot meert maar zelden aan... wie houdt wie dan aan 't lijntje?

Ik hou meestal van een uitdaging, maar aarzel om nog te veel achter één vrouw te jagen, als ik merk dat de inspanning te weinig van de andere kant komt, en zij lijkt onvoldoende open te staan en tijd te willen vrij maken voor een nieuwe relatie... 't steekt, aan 't twijfelen om haar daar eens mee te confronteren, te samen met de andere zaken die voor mij dealbreakers zouden zijn... maar tegelijkertijd zat/zit ik met een "werk"-probleem waardoor ik zelf de komende maanden minder tijd dacht te hebben.
Mijn verstand zegt ook: dit gaat niet werken, mede door die afstand, dus why bother met jagen achter vervolgdates? Ander deel denkt van zo vindt ge niet meteen, en iets met liefde kent geen grenzen, maar dan moeten bepaalde remmen aan beide kanten wel los... en dat lijkt schijnbaar niet te lukken. :cry2: Doomed to fail? ik weet het niet.
 
@KnightOfCydonia je blijft jezelf boycotten door steeds weer VEEL te ver te denken.
Wanneer je al bezig bent, terwijl je nog niet eens deftig gekust hebt, met "wil ik wel in haar huis wonen" en "maar dan moet ik mijn droom als brandweervrijwilliger opgeven!" Dan verkl**t je het op voorhand.
Hoeveel van de vrouwen die je de laatste jaren hebt gekust, hebben het gered tot de fase van samenwonen?
Waren dat dan allemaal "nutteloze" ervaringen? Of kan je al inzien dat ook relaties die fout lopen, positieve ervaringen kunnen zijn op langere termijn?

Leer eens te leven in het moment ipv in een verre toekomst! 🙈
 
Terug
Bovenaan