Ik moet het toch ook es ergens van me af kunnen schrijven.
Ben bijna een jaar samen met een super iemand.
Zij drie kindjes (jongste nu 15m), ik 2.
Op veel vlakken komen we overeen, we lopen nu op het einde van een verbouwproject en zijn richting verhuis aan het plannen.
Heeft z'n "momentjes" gehad, maar al bij al vind ik dat we daar zeker matuur mee omgegaan zijn.
Maar ... Ze sukkelt al een jaar of 2 met haar gezondheid.
Ondertussen is er een nierziekte ontdekt, waar de laatste 6mnd nog niet veel medicatie voor "gepakt" heeft.
ER is echter meer aan de hand, dat zegt de nierarts, de neuroloog (witte vlekken op MRI) en oogarts (dubbel zicht op één oog) en er wordt gedacht richting auto-immuun ziekte.
Zoektocht gaande (deze week naar een 2e professor, eerste kon niet helpen behalve zaken uitsluiten), maar in tussentijd is haar algemene fysiek wel zwaarder.
En daar speelt er een stuk imbalans in.
Ik doe zoveel als ik kan om mee te helpen bij alles, maar zij werkt nu voorlopig deeltijds en kan niet stilzitten wanneer ze thuis is.
Ze werkt deeltijds omdat ze net zou moeten rusten, maar doet dat dus niet.
Ik ben bereid haar gezondheid "erbij" te nemen, no questions asked, maar de gevolgen ervan heb ik onderschat.
Ze is soms heel wispelturig en simpelweg boos.
Rationeel gezien quasi altijd te wijten aan vermoeidheid, emotioneel moeilijk te kaderen voor mezelf (schiet wel altijd snel in 'tis mijn schuld'-gevoel...) en ze is wel een stuk temperamentvoller als ik, dus als ze boos wordt, ontploft ze en komt er vanalles uit dat eigenlijk niet gemeend is, maar tot op vandaag kan ik dat ook nog altijd niet altijd (emotioneel) kaderen voor mezelf.
De laatste tijd is het verwijt dus sterk aanwezig dat er een imbalans is, dat zij meer doet voor het nieuwe huis en huishouden.
Ik zeg haar honderdduizend keer dat ze dat niet allemaal moet doen, maar dan is het antwoord "wie dan wel" en draaien we in rondjes...
Weinig vraag in m'n boodschap, als er dan toch al één zou zijn dan is het hoe ik dat in godsnaam aan haar verstand krijg dat alles wel goed komt en we load kunnen delen, ook al betekent dat dan dat het trager zal gebeuren...