Het grote BeyondGaming Dating topic

Heb hier de laatste tijd geen verslagen van mijn dating-avonturen meer gepost... omdat het verhoopte succes nog altijd uitblijft.
Een aantal gesprekken en een fractie daarvan omgezet in 6 dates op 3 maanden, niet superveel, ook niet 0, voel me beter bij dit tempo, maar zou graag toch sneller dan trager iemand vinden.

Bondig zijn is niet één van m'n talenten, enkele bemuzingen, waarbij afstand iets vaker in m'n hoofd zit de laatste tijd:

De grootste teleurstelling:
  • In november 3 weken bijna exclusief met één vrouw gebabbeld (van niet al te ver weg) ... voor de verandering eens snel meteen gesprekken met diepgang, small talk die er spontaan uitkwam (meestal moet ik me daartoe forceren), klik langs mijn kant, uiterlijk ook bijna volledig mijn type... in mijn ogen niet van al te ver... date stond in de agenda, maar ik bleek haar plan B te zijn.
    Daar sta je dan als iemand die probeert daten met meerdere personen te vermijden... Wel netjes dat ze het voor die date liet weten, niet erna... dus mag op zich niet klagen: netjes op de hoogte gesteld, niet geghost, maar ja: teleurgesteld.

    De afstand (50 km) was voor haar reden om eerst met iemand af te spreken, en die gast was volgens haar gewoon "eerst", tja... eerst chronologisch of eerste keuze... idk. Fuck, fuck, fuck... denk wel dat dit het moment was waarop ik permanent de weerstand tegen meerdere first dates in de agenda te zetten heb laten varen, 't voelt ergens nog steeds verkeerd, maar wat voor nut heeft het nog...
    Dermate teleurgesteld eigenlijk dat ik daarna 4-5 weken datingapps links heb laten liggen, geen dates meer gedaan heb, en echt een degout had van nog enige investering in digitale babbels te doen.
De dilemma's (alles behalve het eerste gaat over :
  • Uitgaan met een vrouw (afstand nog geen 10 km) die al 2 kinderen heeft en geen kinderwens meer? Voorlopig is het antwoord neen.
    Zij had mij mee uitgevraagd (tweemaal zelfs, maar ook tweemaal geannuleerd door zieke kinderen en onverantwoordelijke ex-partner), ik voelde me gevleid, maar heb na een dieper digitaal gesprek toch maar ook neen gezegd tegen een derde poging tot een eerste date.
    De "stoute" kant van mij denkt dan: ik zou zo'n tussentijdse relatie misschien wel kunnen "gebruiken", om m'n ex permanent te vergeten, maar dat ben ik niet. Ik zoek er één, en ga ook gericht op zoek naar één, geen losse flodders en gebroken harten.
    ...
  • Bijna verliefd geworden in december... bijna, maar de rem stond nog op en 't is dat ik ze niet vaak genoeg in 't echt heb kunnen zien, op een vrouw die iets te ver van mijn thuishaven woont (andere kant van Mechelen, afstand: 110 km). Dealbreaker? Voor mij niet per se... voor haar mogelijks wel. Desondanks 2 dates, bijna een 3 maar toen was ze ziek, en herplannen gaat toch niet lukken, want haar agenda is druk. En ik twijfel ook aan een aantal dealbreakers: de afstand of dat zij al één zoontje heeft geen probleem, ik weet dat ik dan "moet" verhuizen, dat is de logica zelve... maar levenslang gaan wonen in een huis dat zij met haar ex heeft neergezet (rijke gast) en heeft kunnen uitkopen met een erfenis, zie ik minder zitten. Brandweervrijwilliger worden (woon nu dichtbij een kazerne) is een droom die ik misschien nog wel wil opgeven, bepaalde hobby's ook (of toch andere mensen moeten zoeken om ze mee te doen)... maar mijn familie zou ik wel missen als ik niet elke paar weekends ofzo dan terug richting Limburg zou kunnen rijden. In dat opzicht is het Australië niet. Maar zij moet daar dan ook mee overweg kunnen, en ik...
    Vraag me ook af of ik nog genoeg zou overhouden als ik zoveel opgeef, daarvoor zou ik meer dan 2 dates nodig hebben en die heb ik niet gekregen. Desondanks in lange tijd daten, qua babbel met niemand zo'n klik gehad in 't echt (de digitale babbel is wisselend, omdat ik bij momenten zelf weinig stuur), en qua uiterlijk, damn... die zou mij zot kunnen drijven en de andere verschilpunten tussen ons bommen me dan niet, behalve...
    ...
  • Puntje dat een apart puntje verdient: die voorgaande haar vorige relatie is geëindigd door overspel, langs haar kant...
    als ze de redenen daartoe aan mij vertelde, vond ik haar (goud)eerlijk, en begreep ik haar... als je je eenzaam voelt binnen een relatie...
    toen ik vroeg of ze het had opgebiecht als haar ex er door corona niet was achter gekomen... 't antwoord was neen, en daar had ik minder begrip voor... zelfs al kan je zo iemand alles bieden? Ik ga alvast nooit zo rijk zijn als haar vorige man? Zou ik attenter zijn, waarschijnlijk wel, maar dat is ook niet alles in een relatie? Kan ik die dan ooit vertrouwen? Ik zou het niet aankunnen mocht het mij overkomen, dan stopt de relatie ook...
    Een deel van mij wilt nog zeggen dat ze minder mijn type is, maar dat is eigenlijk gelogen, als ik in 't voorgaande zei dat die eerste mijn type was, dan was dat zo'n beetje de "Goldilocks" zone: knap, maar niet te knap... bereikbaar voor mij denk ik dan.
    De deze is wél mijn type, maar ook nog eens mogelijks "te knap", en de concurrentie/interesse van andere mannen zal er altijd zijn.
    ...
  • Achteraf ook nog wel blijven sturen, maar ja, ook wat "discussie", dat de tweede date "braaf" geëindigd was... ondanks dat er bij beiden interesse was in meer. Gezegd dat ik wel degelijk haar stevig gekust zou hebben als ze ja gezegd had op die stadswandeling na het etentje, maar omdat zij naar huis moest (zoontje bij babysit), het gehouden bij een brave kus op de parking. Haar weerwoord: zij is géén prinsesje dat uit een doosje gehaald moest worden... maar als ze tegelijkertijd zegt ook niet (meer) op zoek te zijn naar losse flodders... ja, dan verkies ik de "romantische" route.
    Er zat wel aardig wat "seksueel getint" maar op mijn te braaf niveau (eerder zinspelen op en mopjes, dan expliciet taalgebruik) tussen dates 2 en 3, maar toen 3 niet door ging... Ik heb een stijlvolle foto van haar blote bovenbeen in bad, en heb enige kennis over welke lingeriesetjes ze beschikt/twijfelt. Verder dan dat ben ik niet geraakt... als man heb ik daar zonder twijfel een gezonde interesse in, maar op relatievlak zoek ik bewust niet naar one night stands, en moet dat wat mij betreft niet per se na date's 2 of 3. Vorige keer tot date 7 ofzo gewacht? ...
Wanneer de meeste puntjes bij de dilemma's gaan over één vrouw is het eigenlijk bizar, en dat besef ik zelf maar al te goed, dat zij niet de grote teleurstelling is. Als ik daar een logica achter zoek, dan is het omdat ze voor een stuk als "onbereikbaar" aanvoelt, maar tegelijkertijd nog niet permanent beyond reach is, regelmatig nog een sturen, leuke berichtjes, maar de boot meert maar zelden aan... wie houdt wie dan aan 't lijntje?

Ik hou meestal van een uitdaging, maar aarzel om nog te veel achter één vrouw te jagen, als ik merk dat de inspanning te weinig van de andere kant komt, en zij lijkt onvoldoende open te staan en tijd te willen vrij maken voor een nieuwe relatie... 't steekt, aan 't twijfelen om haar daar eens mee te confronteren, te samen met de andere zaken die voor mij dealbreakers zouden zijn... maar tegelijkertijd zat/zit ik met een "werk"-probleem waardoor ik zelf de komende maanden minder tijd dacht te hebben.
Mijn verstand zegt ook: dit gaat niet werken, mede door die afstand, dus why bother met jagen achter vervolgdates? Ander deel denkt van zo vindt ge niet meteen, en iets met liefde kent geen grenzen, maar dan moeten bepaalde remmen aan beide kanten wel los... en dat lijkt schijnbaar niet te lukken. :cry2: Doomed to fail? ik weet het niet.
 
@KnightOfCydonia je blijft jezelf boycotten door steeds weer VEEL te ver te denken.
Wanneer je al bezig bent, terwijl je nog niet eens deftig gekust hebt, met "wil ik wel in haar huis wonen" en "maar dan moet ik mijn droom als brandweervrijwilliger opgeven!" Dan verkl**t je het op voorhand.
Hoeveel van de vrouwen die je de laatste jaren hebt gekust, hebben het gered tot de fase van samenwonen?
Waren dat dan allemaal "nutteloze" ervaringen? Of kan je al inzien dat ook relaties die fout lopen, positieve ervaringen kunnen zijn op langere termijn?

Leer eens te leven in het moment ipv in een verre toekomst! 🙈
 
Louter ter entertainment, weinig verdere gedachten waard:

De easy ones:
  • De blind date gefixed door een collega: al haar ex'en waren rotzakken die haar slecht behandeld hebben, maar ze heeft een type... tof dat ge 't zelf weet. Ergens moet ik dan vooral gevleid zijn dat ik daar dan niet binnenval?

  • Match die een hele politieke rant afsteekt en een tot dan toe leuke babbel omzat in een klaagzang van jewelste, ...
    de juffrouw had 6 boetes gekregen op een nieuwe trajectcontrole... de overheid waren een boel dieven, want ze wouden haar klant een boete geven wegens belastingsfraude in de grootorde van miljoenen... de overheid werkt niet, vooral niet het onderwijs, etc.
    Ik ben ooit (lang geleden) op date geweest met iemand met banden met de partij Groen, politiek kan me op datingvlak geen hol bommen, maar dit negativisme ging de deze te ver.
    ...
  • Antivaxxers, ze kunnen corona echt niet loslaten... ik ben van basisopleiding nog altijd wetenschapper, ik ga u echt niet naar de mond praten omdat ge schoon ogen hebt en op minder dan 1 km van mijn thuis woont.
    Vaccins werken, met een vegetariër zie ik mezelf nog wel samenleven, met een wetenschapsontkenner niet.
    Begin wel degenen die "niet gevaccineerd" in hun profiel te zetten, te waarderen voor hun eerlijkheid: niet meer aan beginnen.
Ook nog een twee - drie koffiedates, aangenaam gezelschap, goeie koffie, maar verder weinig te vermelden waard, buiten één ding dat ik ga reserveren voor een volgende post.
 
Hoeveel van de vrouwen die je de laatste jaren hebt gekust, hebben het gered tot de fase van samenwonen?
Ik snap hem wel als hij op zoek is achter iets blijvend.
Als je dan wel tot daar geraakt en de breekpunten al op voorhand makkelijk had kunnen voorspellen, ga je uzelf uiteindelijk veel meer pijn doen.
 
@KnightOfCydonia je blijft jezelf boycotten door steeds weer VEEL te ver te denken.
Wanneer je al bezig bent, terwijl je nog niet eens deftig gekust hebt, met "wil ik wel in haar huis wonen" en "maar dan moet ik mijn droom als brandweervrijwilliger opgeven!" Dan verkl**t je het op voorhand.
Hoeveel van de vrouwen die je de laatste jaren hebt gekust, hebben het gered tot de fase van samenwonen?
Waren dat dan allemaal "nutteloze" ervaringen? Of kan je al inzien dat ook relaties die fout lopen, positieve ervaringen kunnen zijn op langere termijn?

Leer eens te leven in het moment ipv in een verre toekomst! 🙈

Meh, ik geef u overschot van gelijk hoor... ik kan die gedachten echter intussen wel "loslaten", anders waren die eerste dates er überhaupt niet gekomen denk ik, maar ik heb date 3 niet geannuleerd... heb haar duidelijk gezegd dat ik op zoek was/ben naar passie die van al die andere zaken doen vervliegen al ware het details, maar zij noemde dat dan weer heerlijk naïef... als haar zoontje niet bij haar was geweest, hadden we een andere week nog wel afgesproken, maar zo blijft de tijd maar verder gaan natuurlijk. Wanneer geef je het op?

Ligt niet in mijn aard om die puur te gaan gebruiken voor de jeweetwelwat, ook al weet ik dat zij wel al mannen op die manier gebruikt heeft (waar ge dan onvermijdelijk mee vergeleken gaat worden)... te conservatief op dat vlak? Dat kan. Desondanks wel interesse...
Anderzijds, de laatste tijd terug meer en meer aan 't sporten, 2 à 3 boksbootcamps per week, terug meer aan 't lopen, bijna terug een gezond gewicht (nog 2 à 3 kg te veel), zelfs al eens terug naar de fitness... denk dat de extra testosteron met m'n brein aan 't f*cken is. :ROFLMAO: Zeker als ik soms één vrouw op dat boksbootcamp zie...

Als ik hier lees: ik date niet meer verder met een vrouw omdat de seks tegenvalt... dan denk ik, tja, bij zit de volgorde nog steeds eerder: een relatie starten en dan seks (of bij seks start een poging tot een serieuze relatie).
 
@KnightOfCydonia loop je nu niet weer te hard van stapel en denk je niet weer veel te veel na? Twee dates gehad en al aan het denken over hoe je je leven gaat inplannen wanneer je in haar stad gaat wonen, dat is toch niet productief? Je hebt nog niet eens gekust en jij denkt al 25 stappen verder. Dat werkt toch verlammend?

Pas op: het is nuttig om over zulke logistieke dingen na te denken natuurlijk, als er van in het begin duidelijk is dat er over bepaalde zaken geen compromis gemaakt kan worden (woonplaats, bijvoorbeeld) en jij daar als persoon niet mee kan leven kan je beter afstand nemen vooraleer je verliefd wordt op een persoon waar je dan niet mee kan samen zijn, maar je hebt ze nog niet eens gekust en zit eigenlijk nog voor het begin.

Cross that bridge when you get to it, denk ik dan, en praat daar over wanneer het opportuun is. Wie weet heeft zij er geen enkel probleem mee om dichter bij Limburg te komen wonen als het echt goed gaat? Je zit hier nu heelder scenario's te poneren die misschien niet eens in de realiteit gegrond zijn. Het is natuurlijk wel zo dat en afstand en al een kind en een enorm druk leven en ... de kans op een geslaagde evolutie van dating naar relatie enorm verkleinen, je moet daar ook wel realistisch in zijn vind ik, dus ik snap je ook wel ergens.

Dat uiterlijke en 'wat kan ik bieden' zou ik wel proberen achterwege te laten. Als zij enkel valt op uiterlijk vertoon en geld dan is dat iemand die je liever kwijt dan rijk bent, zou ik zo denken.

Wat mij persoonlijk (ik ben daar misschien te hard of conservatief in) meer zou storen is dat overspel. Dat is iets waar ik persoonlijk echt niet tegen kan, en wat mij betreft is daar eigenlijk nooit een goede reden voor. Tenzij je het dan hebt over mensen die bijvoorbeeld fysiek mishandeld worden of weet ik veel en gaan vluchten bij iemand anders, maar zolang het gaat over mensen die in een relatie zonder illegale toestanden zitten, vind ik overspel een gigantische red flag. Wees dan volwassen genoeg om de relatie stop te zetten of te praten over wat je mist en weet ik veel in plaats van een van de belangrijkste personen in je leven te verraden. Maar goed, daar doe jij mee want je wilt natuurlijk, ik besef dat mijn mening daaromtrent vrij zwart/wit is.
 
heb haar duidelijk gezegd dat ik op zoek was/ben naar passie die van al die andere zaken doen vervliegen al ware het details, maar zij noemde dat dan weer heerlijk naïef...
Dat snap ik dan wel weer, passie is wat mij betreft-in een relatie!- een vluchtig iets. Ik vind het zelfs irritant want maakt je blind voor negatieve kanten en zelfs red flags bij anderen. Dan liever een goeie basis van gemeenschappelijke waarden en normen en dat laten uitgroeien naar iets duurzaams.
als haar zoontje niet bij haar was geweest, hadden we een andere week nog wel afgesproken, maar zo blijft de tijd maar verder gaan natuurlijk. Wanneer geef je het op?
Tja, dat moet je zelf uitmaken natuurlijk. Maak je geen vooruitgang dan is opgeven makkelijker dan wanneer er trage vooruitgang is.
Ligt niet in mijn aard om die puur te gaan gebruiken voor de jeweetwelwat, ook al weet ik dat zij wel al mannen op die manier gebruikt heeft (waar ge dan onvermijdelijk mee vergeleken gaat worden)... te conservatief op dat vlak? Dat kan. Desondanks wel interesse...
Waarom denk je dat je daar "onvermijdelijk" mee vergeleken zal worden? Elke man waarmee ik naar bed ben geweest had wel iets "uniek" wat hem anders maakte dan de vorigen. En al helemaal op seksueel vlak is er doorgaans groeimarge als er vrij gecommuniceerd kan worden én als er geluisterd wordt.
Als ik hier lees: ik date niet meer verder met een vrouw omdat de seks tegenvalt... dan denk ik, tja, bij zit de volgorde nog steeds eerder: een relatie starten en dan seks (of bij seks start een poging tot een serieuze relatie).
En met dat uitgangspunt is ook niets mis mee!
 
@RidderBauknecht
2 dates, maar maanden babbelen, veel is al besproken, héél veel, begint gewoon te veel te worden eerlijk gezegd...
Ben ik een overdenker? Dat klopt. Maar gelijk ik zei: mits voldoende dates kan ik dat loslaten, eenmaal alles goed zit.
Maar zo gemakkelijk vind ik nu ook weer niet elke maand iemand waar het mee klikt.

Dat van de afstand: zij woont op korte afstand van haar werk, zij heeft een zoontje, een ex, een eigen huis... ik heb een appartement (met tuintje) en verder wat familie die ik 1x à 2x per week zie dat mij hier bindt (zou m'n petekindje wel graag zien opgroeien, maar verhuis niet naar het buitenland natuurlijk), en een handvol vrienden. De logica is dan zo eenvoudig als maar kan zijn....
Dat van de red flag van het overspel... klopt, enerzijds tof dat ze het eerlijk toegaf, dat zegt veel... anderzijds, "once a cheater, always a cheater"? Dat is ook een cynische manier van denken. Wil nog net niet zo cynisch zijn.
 
2 dates, maar maanden babbelen, veel is al besproken, héél veel, begint gewoon te veel te worden eerlijk gezegd...
Ben ik een overdenker? Dat klopt. Maar gelijk ik zei: mits voldoende dates kan ik dat loslaten, eenmaal alles goed zit.
Maar zo gemakkelijk vind ik nu ook weer niet elke maand iemand waar het mee klikt.
Ja, ik weet natuurlijk niet wat jullie al allemaal besproken hebben. Vandaar ook dat ik zeg: als het nu al heel duidelijk is dat er bepaalde onoverkomelijke hindernissen zijn voor jou, dan is het misschien beter om het te laten rusten en afstand te nemen in plaats van jezelf dan toe te laten om verliefd te worden op iemand waarmee je nooit zal kunnen samen zijn hoe jij het wilt. Maar...

De logica is dan zo eenvoudig als maar kan zijn....
... 'het leven', en al zeker de liefde volgt niet altijd de logica. Volgens de logica zouden we allemaal iemand van bij ons onder de kerktoren moeten nemen en daar wat kinderen mee maken teneinde onze biologische doelen te vervullen, en toch zien we mensen die naar de andere kant van de wereld verhuizen voor de liefde, toch zien we mensen die alles laten vallen voor hun 'the one,' ...

Daarmee zeg ik niet dat je alles moet laten vallen en ook niet dat zij dat zal doen, maar ik zeg wel dat zulke dingen niet altijd op voorhand te voorspellen zijn. Maar opnieuw: ik weet natuurlijk niet waar jullie het zoal allemaal over gehad hebben. Als daar echt onoverkomelijke dingen tussen zitten voor jou, dan moet je er niet verder mee gaan vind ik. Mensen die bijvoorbeeld 90% van hun 'ik' opgeven voor hun geliefde (zeker wanneer ze dat doen voor iemand die ze eigenlijk nog niet lang kennen) lopen vrijwel altijd tegen een muur op een gegeven moment.

Dat van de red flag van het overspel... klopt, enerzijds tof dat ze het eerlijk toegaf, dat zegt veel... anderzijds, "once a cheater, always a cheater"? Dat is ook een cynische manier van denken. Wil nog net niet zo cynisch zijn.
Dat is jouw goed recht. Zoals ik al zei: ik besef ten volle dat ik daar zeer cru in ben, in het beoordelen van overspel enzovoorts.
 
@Mulan
Haha, ge moest eens weten, wil dat nu niet hier al te openlijk gooien, maar heb toch minstens één "ex" gehad die dat op bepaalde vlakken wel openlijk deed (nu goed, de vergelijking was niet negatief, dat had ge er nu ook weer niet in moeten lezen :LOL: , en ik waardeer open communicatie), dus minstens sommige vrouwen doen dat wel.

Ik heb mede vanwege mijn "conservatieve" houding, de teller ook op een denk ik normaal, aantal kunnen houden (het ideaalbeeld van 1 man, 1 vrouw, één leven lang ga ik nooit meer aan voldoen hoor... anderzijds, zou maar erg zijn als single op mijn leeftijd), maar vergelijken is hier ook de aard van het beestje hoor... de ene deed dit zo, de andere deed dat zo. Ik heb alleen niet de ambitie (noch realistisch gezien de "pull") om een grootschalige vergelijkende studie te gaan uitvoeren.

Ja, ik weet natuurlijk niet wat jullie al allemaal besproken hebben. Vandaar ook dat ik zeg: als het nu al heel duidelijk is dat er bepaalde onoverkomelijke hindernissen zijn voor jou, dan is het misschien beter om het te laten rusten en afstand te nemen in plaats van jezelf dan toe te laten om verliefd te worden op iemand waarmee je nooit zal kunnen samen zijn hoe jij het wilt. Maar...

... 'het leven', en al zeker de liefde volgt niet altijd de logica. Volgens de logica zouden we allemaal iemand van bij ons onder de kerktoren moeten nemen en daar wat kinderen mee maken teneinde onze biologische doelen te vervullen, en toch zien we mensen die naar de andere kant van de wereld verhuizen voor de liefde, toch zien we mensen die alles laten vallen voor hun 'the one,' ...

Daarmee zeg ik niet dat je alles moet laten vallen en ook niet dat zij dat zal doen, maar ik zeg wel dat zulke dingen niet altijd op voorhand te voorspellen zijn. Maar opnieuw: ik weet natuurlijk niet waar jullie het zoal allemaal over gehad hebben. Als daar echt onoverkomelijke dingen tussen zitten voor jou, dan moet je er niet verder mee gaan vind ik. Mensen die bijvoorbeeld 90% van hun 'ik' opgeven voor hun geliefde (zeker wanneer ze dat doen voor iemand die ze eigenlijk nog niet lang kennen) lopen vrijwel altijd tegen een muur op een gegeven moment.

Klopt allemaal, maar gelijk ik al eerder heb laten blijken, 't is niet dat ik 87-opties heb, ik investeer ook graag iets meer tijd in iemand eerst te leren kennen... ben nog altijd te afhankelijk naar m'n zin van datingapps, zou liever in 't echte leven iemand tegenkomen, maar dat lukt voorlopig niet meer (deels door mijn sociale situatie/eeflijtd, deels doordat ik ook niet de man wil zijn die vrouwen lastig valt op de sportclub ofzo).

Dat is jouw goed recht. Zoals ik al zei: ik besef ten volle dat ik daar zeer cru in ben, in het beoordelen van overspel enzovoorts.

To be fair, ik heb géén ervaring met het starten van een relatie met iemand waarvan ik weet/wist dat die al overspel gepleegd heeft, 't feit dat ik het aanhaal, betekent voor mij ook wel dat het géén detail is.
Ben daar ook dermate conservatief in dat ik nog altijd denk seks en een relatie horen samen, maar denk dat zij wel één van de grotere verleidingen is geweest de laatste tijd om die logica eens even los te laten, maar dat lijkt me echt niet gezond. Op een bepaald vlak ben je als man ook maar afhankelijk van je hormonen hé.
 
Ik volg de algemene teneur hier, ik vind dat je te hard van stapel loopt en zo jezelf wat saboteert. Het is vaak een goede zaak om grondig over zaken na te denken en rationeel te zijn, ik ben ook zo. Maar anderzijds, had ik dat doorgertrokken was ik nu hoogstwaarschijnlijk single in plaats van getrouwd met een baby van 5 maand erbij. Want zuiver rationeel waren er wel wat risico's betrokken bij snel trouwen met iemand van de andere kant van de wereld om kunnen samen te zijn.

Waarmee ik niet bedoel dat je jezelf moet verloochenen, maar op voorhand al praktisch beginnen denken over hoe je leven er kan/zal/moet uitzien indien jullie samen blijven vind ik pas voor wanneer de zaken wat serieuzer worden. En dan zal er wel langs elke kant water in de wijn gedaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Anderzijds heb je precies angst alleen te blijven terwijl je toch heel wat dates hebt en vrouwen ontmoet. Komt toch goed dan: er zal eens iemand komen waarbij alle vinkjes (karakter, woonplaats,...) Samenvallen
 
Komt toch goed dan: er zal eens iemand komen waarbij alle veel vinkjes (karakter, woonplaats,...) Samenvallen
Ftfy

Ik geloof oprecht niet dat 1 iemand ALLES kan afvinken.
Dat je een lijstje maakt met zaken waarvan je niet wil afwijken, snap ik volledig. Maar daarnaast moet ook een lijstje liggen met zaken die minder belangrijk zijn. (Zoals hij al doet door compromissen te willen sluiten wat betreft reeds kinderen hebben, woonafstand,...)
Maar de 2de lijst hoort vooral langer te zijn dan de eerste. 😬
 
Ftfy

Ik geloof oprecht niet dat 1 iemand ALLES kan afvinken.
Dat je een lijstje maakt met zaken waarvan je niet wil afwijken, snap ik volledig. Maar daarnaast moet ook een lijstje liggen met zaken die minder belangrijk zijn. (Zoals hij al doet door compromissen te willen sluiten wat betreft reeds kinderen hebben, woonafstand,...)
Maar de 2de lijst hoort vooral langer te zijn dan de eerste. 😬
Ik heb nooit geloofd in lijstjes die ik moet afvinken vooraleer ik interesse ga krijgen in iemand. Ik ga daar intuïtief mee om: heb ik er een klik mee of niet? En dan gaandeweg zien waar je uitkomt, terwijl je onderweg elkaar wat aftoetst en ziet of je op dezelfde golflengte zit. Op latere leeftijd zit je natuurlijk met een onvermijdelijk rugzakje waar je helaas wat meer rationele afwegingen moet maken. Dat laat wat minder ruimte voor spontaniteit en nonchalance, maar zelfs in die omstandigheden vind ik dat de eerste reeks dates in een luchtige sfeer moet blijven.
 
Dat van de afstand: zij woont op korte afstand van haar werk, zij heeft een zoontje, een ex, een eigen huis... ik heb een appartement (met tuintje) en verder wat familie die ik 1x à 2x per week zie dat mij hier bindt (zou m'n petekindje wel graag zien opgroeien, maar verhuis niet naar het buitenland natuurlijk), en een handvol vrienden. De logica is dan zo eenvoudig als maar kan zijn....
Dat van de red flag van het overspel... klopt, enerzijds tof dat ze het eerlijk toegaf, dat zegt veel... anderzijds, "once a cheater, always a cheater"? Dat is ook een cynische manier van denken. Wil nog net niet zo cynisch zijn.
Sta 's wat meer ontvankelijk in het leven en heb niet meteen onmiddellijk een oordeel.
 
Ik heb nooit geloofd in lijstjes die ik moet afvinken vooraleer ik interesse ga krijgen in iemand. Ik ga daar intuïtief mee om: heb ik er een klik mee of niet? En dan gaandeweg zien waar je uitkomt, terwijl je onderweg elkaar wat aftoetst en ziet of je op dezelfde golflengte zit. Op latere leeftijd zit je natuurlijk met een onvermijdelijk rugzakje waar je helaas wat meer rationele afwegingen moet maken. Dat laat wat minder ruimte voor spontaniteit en nonchalance, maar zelfs in die omstandigheden vind ik dat de eerste reeks dates in een luchtige sfeer moet blijven.
Goh, mijn "eis" van "zoveel km rond mijn eigen woonplaats in het kader van mijn co-ouderschap" is er bvb eentje waar ik echt wel veel belang aan hecht.
Dan mag ik nog een gigantische klik hebben met iemand die 100km verder woont en ook kinderen in co-ouderschap heeft, de kans is heel groot dat ik dat preventief zou afblokken om die reden.

Mijn voorkeur voor grote mannen is dan eentje waar ik VEEL flexibeler in ben. 😁
 
Goh, mijn "eis" van "zoveel km rond mijn eigen woonplaats in het kader van mijn co-ouderschap" is er bvb eentje waar ik echt wel veel belang aan hecht.
Dan mag ik nog een gigantische klik hebben met iemand die 100km verder woont en ook kinderen in co-ouderschap heeft, de kans is heel groot dat ik dat preventief zou afblokken om die reden.

Mijn voorkeur voor grote mannen is dan eentje waar ik VEEL flexibeler in ben. 😁
Vandaar dat ik ook zei: naarmate je ouder wordt heb je vaak een rugzakje en een kind is een héél belangrijk iets om rekening mee te houden. Dat ligt toch wat anders als je een kindvrije twintiger bent.
 
Sta 's wat meer ontvankelijk in het leven en heb niet meteen onmiddellijk een oordeel.

Verklaar u nader, RidderBauknecht zei, 't is een rode vlag, ik heb het daarentegen benaderd als: chapeau die is eerlijk over fouten uit het verleden, maar ja, ik wil wel weten waarom en of dit bij een relatie met mij ook een risico zou zijn, ...

Ik geloof (misschien foutief) dat fouten uit iemands verleden niet iemands toekomst volledig moeten betalen. Ik heb er ook (genoeg) gemaakt, wil niet dat die mij voor eeuwig en altijd blijven definiëren.
Als ze zei dat haar ex nooit tijd had voor haar... ik ben in een relatie nooit iemand geweest die je dat kon verwijten.
Weet wel dat ik iemand ben die na overspel ook niet meteen richting een tweede kans zou kijken, en zelf de uitgang opzoeken.
 
Verklaar u nader, RidderBauknecht zei, 't is een rode vlag, ik heb het daarentegen benaderd als: chapeau die is eerlijk over fouten uit het verleden, maar ja, ik wil wel weten waarom en of dit bij een relatie met mij ook een risico zou zijn, ...

Ik geloof (misschien foutief) dat fouten uit iemands verleden niet iemands toekomst volledig moeten betalen. Ik heb er ook (genoeg) gemaakt, wil niet dat die mij voor eeuwig en altijd blijven definiëren.
Als ze zei dat haar ex nooit tijd had voor haar... ik ben in een relatie nooit iemand geweest die je dat kon verwijten.
Weet wel dat ik iemand ben die na overspel ook niet meteen richting een tweede kans zou kijken, en zelf de uitgang opzoeken.
Gewoon.

Dan heb je een leuk contact, vlotte babbel en je vindt haar knap. En daar ga je:

- Oh maar ze woont in Mechelen. Wat als... insert een hoop argumenten
- Oh maar ze heeft 's overspel gepleegd. Wat als... insert een hoop argumenten
- Oh maar ze text na date 2 al een bloot been en info over haar lingerie. Wat als ze me gaat vergelijken met andere minnaars? enz...
- Wat komt er eerst sex of relatie? Dat is zoals de kip of het ei... Denk daar toch niet over na en volg je gevoel.

Probeer gewoon 's een wat meer go with flow attitude. Leef in het nu en niet in de toekomst. Ze noemt je heerlijk naïef en daar heeft ze, wat je kijk op prille relaties betreft, helemaal gelijk in. Iedereen heeft een lijstje maar wij mensen zijn complex, geven niet al onze eigenschappen onmiddellijk bloot en kunnen ook veranderen. Probeer je lijstje 's gaandeweg af te vinken of bij te stellen ipv. op voorhand alle vakjes te gaan over-analyseren.
 
Laatst bewerkt:
Hij kan ook gewoon aangeven dat hij op zoek is naar iemand die óók een lijst met hokjes heeft. Er bestaan ook zo’n vrouwen, en dat hoeft niet per se altijd negatief te zijn. Ik blijf er bij, als je ziet wie er over gans de wereld van ‘t straat raakt… Bekijk eens de laatste twintig minuten van Iliza’s special Hot Forever op Netflix. Ja, het is standup maar ze maakt een goed punt.
 
Terug
Bovenaan