Het grote BeyondGaming Dating topic

@KnightOfCydonia : je hebt hier enorm veel geschreven, maar weet zeker dat uw opborrelende frustraties omtrent online daten zeer terecht zijn.
Ik ben nog maar een dikke maand bezig en heb toch een aantal keren mijn beeld over online daten moeten bijstellen, desondanks het zeer beperkte aantal matchen.

Ik begrijp zeker dat het jammer is dat je al uw energie gestoken hebt in één specifieke match, maar het verloop van bepaalde afspraken kan je onmogelijk voorspellen.

Ik probeer nog steeds mijn eerste concrete date te halen uit het online daten, maar heb wel voor mijzelf moeten vaststellen dat het onderhouden van twee actieve chats met twee matchen, vrij intensief is.
Buitenstaanders zullen dit eerder zien als een luxeprobleem, maar het opeens twee matchen verkrijgen was voor mij ook eerder een verrassing (gezien er voor de rest weinig of niks beweegt).

Uiteindelijk heb ik gisteren voor mijzelf ook knopen doorgehakt en beslist om mijn aandacht ten volle te geven aan één van de twee.

De eerste match is zeer down-to-earth, bijzonder intelligent en we zitten op veel vlakken op dezelfde, pragmatische golflengte. Tegelijkertijd kwamen er een aantal berichten binnen die mijn wenkbrauwen deden fronsen, waarbij ze duidelijk niet op haar mondje gevallen is en dan blijkbaar ook voor geen rede vatbaar is.

De tweede match is een Disney-prinsesje waarvan ik hier al eens een quote gepost heb. Beetje naïef en streeft een bepaald ideaalbeeld na (wat bij mij dan soms wat verstikkend overkomt), maar tegelijkertijd ontzettend lief en eerlijk en doet enorm veel moeite naar mij toe.
Wanneer ik inga tegen haar bepaalde 'eisen' uit dat ideaalbeeld, merk ik wel dat ze daar begrip voor heeft en dat daaruit dan altijd wel een aangenaam gesprek uit voortvloeit.

Kiezen dus tussen match 1 die zeer realistischer in het leven staat, maar waarmee ik waarschijnlijk iedere dag in de clinch lig of tussen match 2 die oprecht lief is en waarmee er (waarschijnlijk) heel veel romantische passionele momenten beleefd kunnen worden.

Overeenkomst tussen beiden: durven niet onmiddellijk springen om een concrete date vast te leggen.

In elk geval was voor mij de keuze opeens heel duidelijk en heb ik ten volle gekozen voor de romantische match nummer 2.
Ik volg haar tempo en heb besloten, itt de vorige keer, om mij eens volledig over te geven aan haar gevoelens wat betreft het elkaar ontmoeten.
Voelt ze zich pas goed bij een eerste ontmoeting binnen een paar weken, dan ga ik er even voor en respecteer ik haar keuze.
Volgt er uiteindelijk geen concrete date, dan is dat maar ook zo.

Maar op zich ben ik nu wel eens benieuwd in welke mate haar aanpak (die niet zo uitzonderlijk blijkt te zijn, want mijn januari-match was uit hetzelfde hout gesneden) mogelijks toch resultaat kan opleveren.

Dat betekent nu niet dat ik eindeloos ga blijven wachten, maar voorlopig wil ik mij wel eens laten leiden door haar tempo.

En het stopzetten van de andere chat, werpt zelfs nu al zijn vruchten af, want ergens heb ik nu ook het gevoel dat ik mij ten volle kan overgeven aan die ene persoon, zonder ergens compromissen te moeten sluiten en dat vertaalt zich ergens in de manier waarop ik nu met haar praat...

To be continued, voor de volgende frustratie.
 
@KnightOfCydonia : je hebt hier enorm veel geschreven, maar weet zeker dat uw opborrelende frustraties omtrent online daten zeer terecht zijn.
Ik ben nog maar een dikke maand bezig en heb toch een aantal keren mijn beeld over online daten moeten bijstellen, desondanks het zeer beperkte aantal matchen.

Ik begrijp zeker dat het jammer is dat je al uw energie gestoken hebt in één specifieke match, maar het verloop van bepaalde afspraken kan je onmogelijk voorspellen.

Ik probeer nog steeds mijn eerste concrete date te halen uit het online daten, maar heb wel voor mijzelf moeten vaststellen dat het onderhouden van twee actieve chats met twee matchen, vrij intensief is.
Buitenstaanders zullen dit eerder zien als een luxeprobleem, maar het opeens twee matchen verkrijgen was voor mij ook eerder een verrassing (gezien er voor de rest weinig of niks beweegt).

Uiteindelijk heb ik gisteren voor mijzelf ook knopen doorgehakt en beslist om mijn aandacht ten volle te geven aan één van de twee.

De eerste match is zeer down-to-earth, bijzonder intelligent en we zitten op veel vlakken op dezelfde, pragmatische golflengte. Tegelijkertijd kwamen er een aantal berichten binnen die mijn wenkbrauwen deden fronsen, waarbij ze duidelijk niet op haar mondje gevallen is en dan blijkbaar ook voor geen rede vatbaar is.

De tweede match is een Disney-prinsesje waarvan ik hier al eens een quote gepost heb. Beetje naïef en streeft een bepaald ideaalbeeld na (wat bij mij dan soms wat verstikkend overkomt), maar tegelijkertijd ontzettend lief en eerlijk en doet enorm veel moeite naar mij toe.
Wanneer ik inga tegen haar bepaalde 'eisen' uit dat ideaalbeeld, merk ik wel dat ze daar begrip voor heeft en dat daaruit dan altijd wel een aangenaam gesprek uit voortvloeit.

Kiezen dus tussen match 1 die zeer realistischer in het leven staat, maar waarmee ik waarschijnlijk iedere dag in de clinch lig of tussen match 2 die oprecht lief is en waarmee er (waarschijnlijk) heel veel romantische passionele momenten beleefd kunnen worden.

Overeenkomst tussen beiden: durven niet onmiddellijk springen om een concrete date vast te leggen.

In elk geval was voor mij de keuze opeens heel duidelijk en heb ik ten volle gekozen voor de romantische match nummer 2.
Ik volg haar tempo en heb besloten, itt de vorige keer, om mij eens volledig over te geven aan haar gevoelens wat betreft het elkaar ontmoeten.
Voelt ze zich pas goed bij een eerste ontmoeting binnen een paar weken, dan ga ik er even voor en respecteer ik haar keuze.
Volgt er uiteindelijk geen concrete date, dan is dat maar ook zo.

Maar op zich ben ik nu wel eens benieuwd in welke mate haar aanpak (die niet zo uitzonderlijk blijkt te zijn, want mijn januari-match was uit hetzelfde hout gesneden) mogelijks toch resultaat kan opleveren.

Dat betekent nu niet dat ik eindeloos ga blijven wachten, maar voorlopig wil ik mij wel eens laten leiden door haar tempo.

En het stopzetten van de andere chat, werpt zelfs nu al zijn vruchten af, want ergens heb ik nu ook het gevoel dat ik mij ten volle kan overgeven aan die ene persoon, zonder ergens compromissen te moeten sluiten en dat vertaalt zich ergens in de manier waarop ik nu met haar praat...

To be continued, voor de volgende frustratie.
Het is spreken voor een date/elkaar beter te leren kennen, niet voor de trouw te regelen.
 
Het is spreken voor een date/elkaar beter te leren kennen, niet voor de trouw te regelen.
Ja, zo dacht ik er tot voor kort ook over en is ook mijn stijl om snel af te spreken.
Maar intussen heb ik wel meer begrip gekregen wanneer iemand zegt dat ze schrik heeft om af te spreken met een wildvreemde.
Je spreekt wel af op een openbare plaats, dus er kan in principe weinig gebeuren, maar toch snap ik hun ongerustheid.

Ze zegt mij overigens dat vele andere mannen naar haar toe zeer opdringerig waren in de chats, onmiddellijk aanstuurden op ONS (wat niet haar ding is), dus ergens is ze ook aan het aftoetsen of ik het wel goed meen met haar of niet, of gewoon uitben op een verzetje.

Mijn antwoord was trouwens dat ik op zoek ben naar 'iets serieus', maar mocht blijken dat er geen relatie mogelijk is (om welke reden dan ook) ik ook wel opensta voor iets vluchtig.
Daar kon ze perfect mee leven, omdat dit gewoon een oprecht antwoord is (die ONS zal dan wel niet met haar zijn, maar dat is dan ook niet mijn uitgangspunt).
 
Ja, zo dacht ik er tot voor kort ook over en is ook mijn stijl om snel af te spreken.
Maar intussen heb ik wel meer begrip gekregen wanneer iemand zegt dat ze schrik heeft om af te spreken met een wildvreemde.
Je spreekt wel af op een openbare plaats, dus er kan in principe weinig gebeuren, maar toch snap ik hun ongerustheid.

Ze zegt mij overigens dat vele andere mannen naar haar toe zeer opdringerig waren in de chats, onmiddellijk aanstuurden op ONS (wat niet haar ding is), dus ergens is ze ook aan het aftoetsen of ik het wel goed meen met haar of niet, of gewoon uitben op een verzetje.

Mijn antwoord was trouwens dat ik op zoek ben naar 'iets serieus', maar mocht blijken dat er geen relatie mogelijk is (om welke reden dan ook) ik ook wel opensta voor iets vluchtig.
Daar kon ze perfect mee leven, omdat dit gewoon een oprecht antwoord is (die ONS zal dan wel niet met haar zijn, maar dat is dan ook niet mijn uitgangspunt).

Oprechte vraag hé, want ik kan me echt niet voorstellen hoe dat werkt.
Maar mensen spreken dan echt af om een paar weekjes/maanden wat losse seks met elkaar te hebben en that's it. Like, ge hebt daar echt een gesprek over dan.
En vindt ge dan niet dat dat een kans op een serieuze relatie met iemand in de weg zou kunnen staan of?
 
De tweede match is een Disney-prinsesje waarvan ik hier al eens een quote gepost heb. Beetje naïef en streeft een bepaald ideaalbeeld na (wat bij mij dan soms wat verstikkend overkomt), maar tegelijkertijd ontzettend lief en eerlijk en doet enorm veel moeite naar mij toe.
Wanneer ik inga tegen haar bepaalde 'eisen' uit dat ideaalbeeld, merk ik wel dat ze daar begrip voor heeft en dat daaruit dan altijd wel een aangenaam gesprek uit voortvloeit.

Kiezen dus tussen match 1 die zeer realistischer in het leven staat, maar waarmee ik waarschijnlijk iedere dag in de clinch lig of tussen match 2 die oprecht lief is en waarmee er (waarschijnlijk) heel veel romantische passionele momenten beleefd kunnen worden.
Voorzichtig daarmee, romantische Disney prinsesjes zijn een bepaald type en altijd de heldin in hun eigen verhaal. Jij kan wel vinden dat je ingaat tegen bepaalde eisen maar in die ‘romantische momenten’ (en dóór die momenten) is het doorgaans *niet* de prinses die plooit.

Ook wel een beetje teleurstellende dat een vrouw die niet op haar mond gevallen is, direct als een ‘dagelijkse in-de-clinch historie to be’ wordt afgedaan. Maar het blijft natuurlijk je eigen voorkeur, pas gewoon op voor ‘prinsessen’.
 
En vindt ge dan niet dat dat een kans op een serieuze relatie met iemand in de weg zou kunnen staan of?

Als je met elkaar overeenkomt dat er een soort van FWB-relatie inzit, dan is dat puur om een periode van single-zijn seksueel te overbruggen.

Staat dat het opstarten van een andere serieuze relatie met iemand anders in de weg? (ik veronderstel dat je dat bedoelt?)
Wat mij betreft wel, in die zin dat de online dating apps op dat moment even op slot gaan...

Staat dat in schril contrast met het verlangen naar iets serieus?
Uiteraard, maar tegelijkertijd besef ik maar al te goed dat mijn kansen niet zo heel groot zijn, dus als zo'n 'losse' situatie zich aandient en er is van beide kanten een klik, waarom niet?
 
Als je met elkaar overeenkomt dat er een soort van FWB-relatie inzit, dan is dat puur om een periode van single-zijn seksueel te overbruggen.

Staat dat het opstarten van een andere serieuze relatie met iemand anders in de weg? (ik veronderstel dat je dat bedoelt?)
Wat mij betreft wel, in die zin dat de online dating apps op dat moment even op slot gaan...

Staat dat in schril contrast met het verlangen naar iets serieus?
Uiteraard, maar tegelijkertijd besef ik maar al te goed dat mijn kansen niet zo heel groot zijn, dus als zo'n 'losse' situatie zich aandient en er is van beide kanten een klik, waarom niet?

En hoe bepaal je dan dat die klik enkel iets is voor korte termijn als je toch (neem ik aan of anders in het geval dat) jullie wel tegelijk ook iets serieus zoeken (al dan niet actief).
Lijkt me moeilijk om dat onderscheid dan te maken of bedoel je dan enkel een lichamelijke klik en zitten de levensdoelen op een ander niveau ?
 
Ook wel een beetje teleurstellende dat een vrouw die niet op haar mond gevallen is, direct als een ‘dagelijkse in-de-clinch historie to be’ wordt afgedaan.

Het was een bepaalde woordkeuze die voor mij nogal wrang overkwam en het tot driemaal afblokken van een gesprek met een berichtje "einde discussie" vond ik vrij scherp.
Het is natuurlijk een gevoel, maar de chats deden al ergens mijn bloed koken.
Als ze in het echte leven ook zo zou zijn (dat weet je natuurlijk niet, maar daar ga je dan maar van uit), dan zou het op die manier écht niet klikken bij mij.
 
Het was een bepaalde woordkeuze die voor mij nogal wrang overkwam en het tot driemaal afblokken van een gesprek met een berichtje "einde discussie" vond ik vrij scherp.
Het is natuurlijk een gevoel, maar de chats deden al ergens mijn bloed koken.
Als ze in het echte leven ook zo zou zijn (dat weet je natuurlijk niet, maar daar ga je dan maar van uit), dan zou het op die manier écht niet klikken bij mij.
Dat begrijp ik absoluut. Effectief berichten ‘einde discussie’ doe je naar je vijftienjarige die langer op een fuif wil blijven. Maar, mijn waarschuwing blijft wel (vriendelijke waarschuwing, ik ben je niet op de vingers aan het tikken!) dat je net zo goed aan een ‘einde discussie’ punt kan komen zonder dat je doorhad dat je daarheen ging. Dat is de magie van romantiek, die ook gevaarlijk kan zijn. Vooral als de andere partij weet hoe die magie te gebruiken. En wie een lijstje heeft, doet zijn boodschappen doorgaans doelbewust 😉
 
En hoe bepaal je dan dat die klik enkel iets is voor korte termijn als je toch (neem ik aan of anders in het geval dat) jullie wel tegelijk ook iets serieus zoeken (al dan niet actief).
Lijkt me moeilijk om dat onderscheid dan te maken of bedoel je dan enkel een lichamelijke klik en zitten de levensdoelen op een ander niveau ?

Het laatste, maar misschien ook praktische zaken die een serieuze relatie in de weg staan (afstand, werk, verwachtingen, ...)

Op de Engelse versie van Tinder staat die keuze mooi omschreven als de optie "long term relationship, open to short".
Het hoofddoel is een standvastige relatie, maar afhankelijk van de persoon, de situatie of klik sta je ook open voor iets kort.

Vind ik "eerlijker" om zoiets te kiezen, dan te vermelden dat je per sé enkel een "long-term relation" wil, maar in de praktijk wel voor een ONS gaat bij een date (zoals bij velen al wel eens gebeurt).
 
Maar intussen heb ik wel meer begrip gekregen wanneer iemand zegt dat ze schrik heeft om af te spreken met een wildvreemde.
Je spreekt wel af op een openbare plaats, dus er kan in principe weinig gebeuren, maar toch snap ik hun ongerustheid.
Wel dat zou voor mij dan weer meteen een reden zijn om het blauw blauw te laten. Je zoekt een date en geen penvriend(in). Als je schrik hebt om mensen irl te ontmoeten wat zoek je dan op een app die zoiets faciliteert?
 
Dat werd tijd als dit in Europa ook zo evolueert.
Ik zou zot worden van al dat oeverloos chatten alvorens af te spreken.
Om nog niet van de ingestelde criteria van dating apps te spreken.

"Speed dating, a relic of the “Friends” era, is having a moment.

Daters’ app fatigue and appetite for getting to know others in person, instead of through their phone screens, is driving interest in rapid-fire meetups and mixers.

Ticketing platform Eventbrite listed approximately 11,000 events mentioning “singles” and “dating” in the 12 months leading up to Feb. 1, up 25% from the same stretch of 2018 and 2019, the company says. Attendance is up 15% over the same period.

Even dating apps are getting involved.
Bumble began hosting in-person meetings in 10 cities last year.

The Blink Date, an app that immediately pairs users up for conversations, has also helped organize about 25 in-person singles events over the past year as a form of promotion."

Last March, 500 people signed up for a “Chaotic Singles Party” within 30 minutes of a TikTok post landing to announce the event, event organizer Cassidy Davis says. The wait list was an additional 900 people long.

Mr. Zayas says he was tired of going on expensive dates that went nowhere with women he met on dating apps. “I joked that I was hosting the Nick Zayas charitable foundation for single women and cocktails,” he says, adding that two rounds of drinks in Los Angeles could easily cost $80. (The ticket to that first Chaotic Singles event was $5.) Plus, “I was very sick of being inside and experiencing everything through an electronic filter,” he says of swiping through people’s dating profiles.
 
Wel dat zou voor mij dan weer meteen een reden zijn om het blauw blauw te laten. Je zoekt een date en geen penvriend(in). Als je schrik hebt om mensen irl te ontmoeten wat zoek je dan op een app die zoiets faciliteert?
Dat is ook mijn mening, hoor.
Maar tegelijkertijd probeer ik wel begrip te tonen voor een zekere ongerustheid, wat ik in het begin niet had.

Maar ik ben natuurlijk niet naïef; wanneer een date wordt uitgesteld, dan is de kans ook groot dat de real life datingagenda aan de overkant al goed gevuld is en dat er de komende weekends misschien gewoon geen plaats is voor nóg een extra afspraak.
Dat is niet uitgesproken uiteraard, maar eerder een veronderstelling.
 
Maar, mijn waarschuwing blijft wel (vriendelijke waarschuwing, ik ben je niet op de vingers aan het tikken!) dat je net zo goed aan een ‘einde discussie’ punt kan komen zonder dat je doorhad dat je daarheen ging. Dat is de magie van romantiek, die ook gevaarlijk kan zijn.
Dat is koffiedik kijken natuurlijk.
Vandaar dat ik zelf ook voorstander ben om al die zaken in real life te bespreken ik plaats van tijdens chats waar de gebruikte taal toch nog altijd anders is dan tijdens een face-to-face gesprek.

Maar goed, dat eindeloos chatten blijkt bij iedereen hier van toepassing te zijn bij online daten.
Alle zaken die nu via chat passeren, zijn zaken die ik normaal zou bespreken tijdens een eerste, tweede, derde of zelfs vierde afspraakje, waarbij je irl al eens wat humor kan toevoegen, een anekdote, etc... en kan inspelen op de lichaamstaal van iemand.
En na dat vierde afspraakje vloeide het vroeger dan gewoon over in een relatie, waarbij je samen nieuwe zaken begint te beleven, op alle vlak.

Terwijl ik nu steeds het gevoel heb dat ik bijna niet meer weet wat te zeggen wanneer uit een online match en vele chatsessies later een afspraak zou volgen.
 
Het is niet omdat iemands agenda al "vol" zit, dat dat dan per se dates zijn natuurlijk...
Ja, dat kan.
Maar ik wou vooral bedoelen dat ik er van uitga dat er op meerdere paarden gewed wordt en dat dat ook een reden kan zijn waardoor er voorlopig niks concreet volgt.
 
In welk epoch of rurale regio is dat een ideaalbeeld...?

Mijn ouders hebben buiten misschien wat tienerliefdes waar ik nooit achter gevraagd hebben, al een succesvol huwelijk van bijna 40 jaar achter de rug, met 2 kinderen (het ene meer succesvol dan het andere), en ik vind nu niet bepaald dat dat ook weer zo uitzonderlijk is.

Niets mis met wat ex'en te hebben hé. Maar denk toch nog altijd als ik nu nog de liefde van m'n leven tegenkom op m'n 35e, dat ik er graag wat van de afgelopen jaren misschien ook mee had doorgebracht.
 
Het zou ook wel ferm strafbaar geweest zijn moest ik ze 'tegengekomen' zijn op mijn 21, maar ik bedoel natuurlijk abstractie makend van reële leeftijd :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan