Het grote BeyondGaming Dating topic

Even inpikken in de discussie over vrouwen (of mannen, maakt niet uit) met wie het moeilijk is om af te spreken/een date vast te leggen.

Ik heb enkele maanden geleden via tinder een Luxemburgse vrouw leren kennen. Gesprekken liepen van bij het eerste contact ontzettend vlot, veel vlotter dan ik in jaren heb meegemaakt. Ook heel snel een date vastgelegd en iets gaan eten. Naar mijn gevoel een heel geslaagde date en ik had de indruk dat ze er ook van had genoten. De week nadien dan blijven sturen, maar de toon leek toch wat veranderd, veel “droger”.

Na anderhalve week dan nog eens gevraagd om af te spreken gaf ze aan dat ze mij wel wilde leren kennen, maar ze het druk had en de tijd wilde nemen. Ik had toen eigenlijk de indruk dat het niets zou worden en wilde het toen eigenlijk zelf maar afblazen omdat het een excuus leek.

Omdat ik mij echt wel tot haar aangetrokken voelde, echter beslist om haar de tijd te geven en af te wachten. Na nog een weekje kwam ze dan zelf terug met het voorstel om verder af te spreken en nadien zijn we elkaar wekelijks beginnen zien.

Ik heb haar die weken echter bewust wat ruimte gelaten. Op een gegeven moment, pakweg na anderhalve maand is ze helemaal gekeerd en kon ze letterlijk en figuurlijk niet meer van mij afblijven…

Een tweetal weken geleden heb ik het er met haar over gehad en gaf toen heel eerlijk aan dat ze in het verleden te impulsief is geweest en nu de tijd wilde nemen om een goede beslissing te nemen.

Gewoon maar even om aan te geven dat het soms echt wel de moeite kan zijn om wat geduld te hebben en mensen wat ruimte te laten. Het is, zeker bij het online daten gebeuren, onmogelijk om te weten wat de historiek is van iemand en wat er nog speelt.
 
Ik snap niet waarom sommige mannen denken dat vrouwen genieten van aandacht van een vent waar ze niks van willen weten. Er is echt niets saaiers dan een gesprek hebben met iemand die u totaal niet interesseert terwijl die u probeert te versieren of op date te krijgen. Misschien is het omdat mannen dat gevoel niet zo kennen, maar zouden jullie dan écht oprecht blij worden van een vrouw die u hele dagen stuurt om u te overtuigen toch af te spreken terwijl je telkens denkt "god ze is daar weer"? Zou je dan genieten van die aandacht en denken wauw, mijn aanbidster is weer daar, eens horen wat voor interessante dingen ze nu te zeggen heeft!
Om heel eerlijk te zijn vond ik wat aandacht en niks meer geweldig toen ik net terug single was.
Ik was namelijk hoegenaamd niet klaar om ook maar iets te doen met een andere vrouw maar mijn ego werd net genoeg gestreeld om mij wat beter te voelen.
Dat wil daarom niet zeggen dat ik nu, een dik half jaar later, niet geïnteresseerd zou zijn in die vrouw maar toen had ik gewoon in niemand zin.

Er is toch nog een hele grijze zone tussen iemand die je wilt en iemand waar je totaal niet in geïnteresseerd bent?
 
Ik snap niet waarom sommige mannen denken dat vrouwen genieten van aandacht van een vent waar ze niks van willen weten. Er is echt niets saaiers dan een gesprek hebben met iemand die u totaal niet interesseert terwijl die u probeert te versieren of op date te krijgen. Misschien is het omdat mannen dat gevoel niet zo kennen, maar zouden jullie dan écht oprecht blij worden van een vrouw die u hele dagen stuurt om u te overtuigen toch af te spreken terwijl je telkens denkt "god ze is daar weer"? Zou je dan genieten van die aandacht en denken wauw, mijn aanbidster is weer daar, eens horen wat voor interessante dingen ze nu te zeggen heeft!
Is het dan gewoon niet simpeler om dat gewoon af te blocken?
Ik weet nu niet hoeveel aanbidders je hebt en hoe je daar mee om gaat :p Maar als je zo iemand hoort, lijkt het me toch gewoon het makkelijkste om te zeggen: "hey, bedankt voor het bericht maar de interesse/klik/vonk/whatever ontbreekt van mijn kant.". Je kan er desnoods nog bij zetten dat ze je niet meer contacteren of dat jij ze contacteert mocht je van gedachten veranderen ofzo :unsure:
Maar dan ben je toch van dat probleem vanaf zou ik denken?
 
Is het dan gewoon niet simpeler om dat gewoon af te blocken?
Dit dus hé 🤷‍♂️
Als iemand heel der dagen stuurt en dat irriteert gaat die mens daar sneller mee stoppen als het duidelijk is dat je geen interesse hebt dan als je zijn interesse af en toe eens voedt en verwacht dat hij dan op magische wijze gaat beseffen dat het u niet interesseert.
 
Maar niemand zegt toch dat ze zo een gesprekken wèl "aanhouden"? 🤔

Je gaat toch niet bij 1 "saai" bericht gelijk sturen: "Geen interesse, veel succes verder nog!"

Het is als je merkt dat het gesprek echt niet vlot of als het plots een creepy wending krijgt dat je dat stuurt. En bij de ene is dat na 3 berichten, bij de ander na 30 berichten. 🤷🏼
 
Maar niemand zegt toch dat ze zo een gesprekken wèl "aanhouden"? 🤔

Je gaat toch niet bij 1 "saai" bericht gelijk sturen: "Geen interesse, veel succes verder nog!"

Het is als je merkt dat het gesprek echt niet vlot of als het plots een creepy wending krijgt dat je dat stuurt. En bij de ene is dat na 3 berichten, bij de ander na 30 berichten. 🤷🏼
In feite kan je het nooit weten. Sommigen slagen er zelfs in om na járen pas te tonen wie ze echt zijn.

Ik las een artikel in De Morgen waarin stond dat mensen dus idd veel te veel swipen en het in feite een beter idee was om na vijf tot negen matches/mogelijkheden echt je best te doen met focus op die. Dus wat langer volhouden idd en ook de dates niet na eentje afblokken wegens ‘wat als’ scenario’s. Dat was er nu een die ik vooral voor vrouwen belangrijk vind. Ik merk aan ervaringen van mensen hier dat het toch vaak voorkomt dat je weinig kans krijgt om echt jezelf naar voren te brengen, direct hup naar de volgende in zoektocht van dat vuurwerk.
 
Ik merk aan ervaringen van mensen hier dat het toch vaak voorkomt dat je weinig kans krijgt om echt jezelf naar voren te brengen, direct hup naar de volgende in zoektocht van dat vuurwerk.
Ik heb met niemand van BG iets (gehad) die ik wél naar rechts zou swipens zelfs! 🤭

Dus het klopt ZEKER dat heel veel geschikte kandidaten zelfs nog niet eens door de vleeskeuring geraken.
 
Mensen moeten stoppen met die onzin te verspreiden. "Uw tijd komt nog, 't zal komen wanneer je het minst verwacht, als ge niet zoekt zal het gebeuren". Schijt toch allemaal es omhoog jong :p Ik krijg de kriebels van die uitspraken! 🤢
Ik vond dat ook dikke zever. Maar Toon had op het moment dat ik hem leerde kennen de vrouwen afgezworen en was klaar voor forever alone en ik wilde geen relatie tot ik mijzelf (en vooral m'n job) op orde had. Dus 't is allemaal waar!
 
Ik las een artikel in De Morgen waarin stond dat mensen dus idd veel te veel swipen en het in feite een beter idee was om na vijf tot negen matches/mogelijkheden echt je best te doen met focus op die.
Ik merkte voor mezelf ook wel een groot verschil wanneer ik mijn focus op één onlinematch kon leggen.
Het heeft uiteindelijk niet mogen zijn, maar de gesprekjes liepen opeens een stuk vlotter doordat alle aandacht opeens naar haar ging en niet meer verdeeld werd.

Ik snap niet waarom sommige mannen denken dat vrouwen genieten van aandacht van een vent waar ze niks van willen weten. Er is echt niets saaiers dan een gesprek hebben met iemand die u totaal niet interesseert terwijl die u probeert te versieren of op date te krijgen.
Dit is gelukkig iets waar ik mijzelf niet in herken, ook niet vroeger bij gewoon offline daten.
Van zodra ik het gevoel heb dat er aan de overkant wat minder interesse komt, ben ik ook al snel geneigd om op de rem te gaan staan.
Te snel waarschijnlijk, want dan komen er opeens berichten binnen in de trant van "waarom laat je niks meer van je horen?".

Maar meestal voel je dat wel aan wanneer je terecht er beter mee stopt, zonder dat het als dusdanig moet worden uitgesproken.
 
Wannez zou zonder twijfel niet eens opduiken wegens "woont te ver". (En te klein. 😬)

Vandaar dat God de superswipes en de flashnotes heeft uitgevonden, weliswaar tegen betaling.

Zo kan de te kleine, te ver-wonende, doch mogelijks potentiële match zijn kwaliteiten uit de doeken doen in 140 karakters! 🤭

En dat werkt, want mijn twee voorbije matches hebben beiden ingepikt op twee verzonden flashnotes van mij! 😇
Dat heeft de Schepper toch goed geregeld! 🤭🙈
 
@Tanuki_ @xAnyana wat mensen niet doen, is erbij zeggen dat ALS dat dan gebeurt, dat puur een kwestie van geluk is, en dat het ook focking lang kan duren eer je het overvalt.
Dus ja, het kan perfect zijn dat je recent single bent geworden en een heel compatibele partner je pad kruist waardoor je beslist te springen.... Maar evengoed kan je 20j als single door het leven gaan eer de bliksem des liefde inslaat... 🤷🏼
 
't Was een grapje he voor alle duidelijkheid, ik geloof niet echt dat als ge gewoon achterover zit niets te doen dat het dan plots allemaal in uw schoot gaat vallen.
 
't Was een grapje he voor alle duidelijkheid, ik geloof niet echt dat als ge gewoon achterover zit niets te doen dat het dan plots allemaal in uw schoot gaat vallen.
't Is eerder, gewoon uw dagelijkse bezigheden doen en onverwacht dat perfecte deksel voor uw potje tegenkomen.
 
Ik vond dat ook dikke zever. Maar Toon had op het moment dat ik hem leerde kennen de vrouwen afgezworen en was klaar voor forever alone en ik wilde geen relatie tot ik mijzelf (en vooral m'n job) op orde had. Dus 't is allemaal waar!

@Tanuki_ @xAnyana wat mensen niet doen, is erbij zeggen dat ALS dat dan gebeurt, dat puur een kwestie van geluk is, en dat het ook focking lang kan duren eer je het overvalt.
Dus ja, het kan perfect zijn dat je recent single bent geworden en een heel compatibele partner je pad kruist waardoor je beslist te springen.... Maar evengoed kan je 20j als single door het leven gaan eer de bliksem des liefde inslaat... 🤷🏼
Het is gewoon vermoeiend om dat keer op keer te moeten horen. Zeker als het wel veel vlotter gaat bij andere. Ok tof voor jullie maar steek dat niet zo door en laat mij gerust :( (Niet iedereen doet dat hé voor alle duidelijkheid en mensen mogen gerust delen maar sommige mensen urgh de manier waarop en wat ze dan zeggen tegen mij.. :p)
 
Het is gewoon vermoeiend om dat keer op keer te moeten horen. Zeker als het wel veel vlotter gaat bij andere. Ok tof voor jullie maar steek dat niet zo door en laat mij gerust :( (Niet iedereen doet dat hé voor alle duidelijkheid en mensen mogen gerust delen maar sommige mensen urgh de manier waarop en wat ze dan zeggen tegen mij.. :p)
Ik heb eigenlijk geen echte relatie gehad voordat ik Coolguy tegenkwam op't werk. En dan heeft het nog bijna een jaar geduurd eer we samen waren. Denk dat ik op dat moment 28 was. Heb wel gemerkt dat hoe beter ik zelf in mijn vel zat en tevreden was met mezelf, hoe meer ik besefte dat ik aandacht kreeg. Daarvoor was ik redelijk oblivious als het op mannelijke aandacht aankwam.

Ik ga u gewoon nen dikke virtuele knuffel sturen. Ieder zijn eigen parcours. 🫂
 
Het is gewoon vermoeiend om dat keer op keer te moeten horen. Zeker als het wel veel vlotter gaat bij andere. Ok tof voor jullie maar steek dat niet zo door en laat mij gerust :( (Niet iedereen doet dat hé voor alle duidelijkheid en mensen mogen gerust delen maar sommige mensen urgh de manier waarop en wat ze dan zeggen tegen mij.. :p)
Da's vooral ook omdat ze het u keihard gunnen! :support:

(Maar idd, mensen mogen wel stoppen met pushen, zeiken en ongewenst advies geven, zeker als je verbaal/non-verbaal aangeeft daar geen zin in te hebben. Als het gebeurt, dan is dat zo. Gebeurt het niet, dan is dat ook maar zo. Er is geen magische formule, het is gewoon een kwestie van geluk)
 
Ik heb eigenlijk geen echte relatie gehad voordat ik Coolguy tegenkwam op't werk. En dan heeft het nog bijna een jaar geduurd eer we samen waren. Denk dat ik op dat moment 28 was. Heb wel gemerkt dat hoe beter ik zelf in mijn vel zat en tevreden was met mezelf, hoe meer ik besefte dat ik aandacht kreeg. Daarvoor was ik redelijk oblivious als het op mannelijke aandacht aankwam.

Ik ga u gewoon nen dikke virtuele knuffel sturen. Ieder zijn eigen parcours. 🫂
Ik weet nog zoveel jaren terug, mijn nicht was ergens begin de 30 (32-33 ofzo) wanneer ze pas een vriend had en die ook voorstelde aan ons. Ik weet nog dat ik toen dacht amai dat heeft lang geduurd en zo lang wil ik niet alleen zijn. Wel dit jaar word ik 30 en ik ben nog altijd alleen :laugh::laugh:
Da's vooral ook omdat ze het u keihard gunnen! :support:

(Maar idd, mensen mogen wel stoppen met pushen, zeiken en ongewenst advies geven, zeker als je verbaal/non-verbaal aangeeft daar geen zin in te hebben. Als het gebeurt, dan is dat zo. Gebeurt het niet, dan is dat ook maar zo. Er is geen magische formule, het is gewoon een kwestie van geluk)
Enerzijds probeer ik aan mezelf te werken en bezig te zijn (afvallen, wandelingsjes, zwemmen, afspreken met vrienden, naar kantoor gaan voor sociaal contact tijdens de week, ...) Maar anderzijds verlang ik naar en heb ik wel nood aan meer dan dat en voel ik me op dat vlak heel eenzaam maar ik heb momenteel totaal geen goesting en energie voor die datingapps en al dat gedoe :unsure: Dus ik zweef maar ergens tussenin en de ene dag gaat dat en de andere dag vreet ik mezelf op vanbinnen van het piekeren daarover :laugh:
 
Terug
Bovenaan