Het grote BeyondGaming Dating topic

Mensen moeten stoppen met die onzin te verspreiden. "Uw tijd komt nog, 't zal komen wanneer je het minst verwacht, als ge niet zoekt zal het gebeuren".

Hetgeen wat ik daar nog kan aan toevoegen is dat bij mij die toevallige 'ontmoetingen' met iemand die je wel zou zien zitten, wel degelijk gebeuren.
Alleen is in de meeste gevallen de 'crush' al bezet of gewoonweg niet geïnteresseerd.

Dus het resultaat is uiteindelijk hetzelfde.
 
't Was een grapje he voor alle duidelijkheid, ik geloof niet echt dat als ge gewoon achterover zit niets te doen dat het dan plots allemaal in uw schoot gaat vallen.
Toch niet in de zin dat ze dan ineens in uw living staan. Dat zou gewoon super raar zijn. :D
Maar 't is inderdaad iets dat heel veel voorkomt, dat mensen net wanneer ze niet op zoek zijn iemand tegen komen. Ik ben ook van't straat geraakt op het moment dat ik voor mezelf bepaald had dat ik waarschijnlijk gewoon niet het type mens ben voor een relatie en daar ook volledig ok mee was.

Ik denk dat dat niet gaat om het al dan niet zoeken naar. Maar dat dat wel vaak voorkomt doordat mensen op dat punt gewoon gelukkig zijn met zichzelf en daardoor niemand nodig hebben om zich goed te voelen. Zolang je dat wel nodig hebt, leg je een enorme druk op die andere persoon. Die moet jou gelukkig maken. Terwijl als je gelukkig bent, die ander daar gewoon een leuke toevoeging aan is en enkel jou niet ongelukkig mag maken. Verder moet die gewoon zijn. Dat is veel minder druk.

+ dat je zelf bij iemand bent om de juiste reden. Die maakt uw leven net dat ietsje leuker en niet omdat die persoon uw eenzaamheid moet oplossen. Ge kunt dus met een veel openere geest mensen leren kennen. De druk van het moet klikken, want ik moet van straat raken is er niet, dus ook jijzelf bent veel relaxer en meer jezelf.
 
Ik bedoelde gewoon dat dat totaal geen garantie is. Soms heb je geluk en kom je gewoon iemand tegen en soms zoek je specifiek naar een relatie en vind je daar iemand. In mijn geval was het eerste het geval, maar het is in het verleden evengoed dat tweede geweest. Toen ik een lange tijd alleen was kreeg ik ook constant die 'goede raad' (niet op zoek gaan en dat zal allemaal wel komen) en ja ok, dat kan, maar wat heb je daar aan als je iedereen in een relatie ziet en je voelt je eenzamer met de dag.

Toen ik Toon leerde kennen was ik op mn slechtst in jaren. Dus, ook al ben ik het met je eens dat het beter is om een relatie aan te gaan als je op zich alleen gelukkig bent, zelf dat is geen harde wetenschap. Het is zo moeilijk om advies te geven/ontvangen want het kan je op duizend manieren overkomen...
 
Toen ik een lange tijd alleen was kreeg ik ook constant die 'goede raad' (niet op zoek gaan en dat zal allemaal wel komen) en ja ok, dat kan, maar wat heb je daar aan als je iedereen in een relatie ziet en je voelt je eenzamer met de dag.
Dit dus.
Het is zo moeilijk om advies te geven/ontvangen want het kan je op duizend manieren overkomen...
Klopt. De datingsapps zouden men kansen wel stuk verhogen gok ik aangezien ik verder amper nieuwe mensen leer kennen irl. Maar daar heb ik nu geen zin en energie voor :D

(Men posts stonden eerst in lounge maar ik wil niet iemand enkel puur voor gelukkiger te zijn (dat ligt aan mezelf niet aan hun) of minder eenzaam te zijn. En ik ga ook nooit op date met de intentie 'het moet hier klikken' :p)
 
Toch niet in de zin dat ze dan ineens in uw living staan. Dat zou gewoon super raar zijn. :D
Maar 't is inderdaad iets dat heel veel voorkomt, dat mensen net wanneer ze niet op zoek zijn iemand tegen komen.
Klinkt leuk maar klopt meestal niet.
Wie geen moeite doet zal zelden of nooit iemand tegenkomen (tenzij je ergens werkt of regelmatig komt waar het vol loopt met singles van het andere geslacht).
Buitenkomen en vrouwen aanspreken is de boodschap, zeker in een tijd waar mannen dit nog nauwelijks doen/durven.
 
Wie geen moeite doet zal zelden of nooit iemand tegenkomen (tenzij je ergens werkt of regelmatig komt waar het vol loopt met singles van het andere geslacht).
Euhm... Er zijn doorgaans 2 partijen he. 1 ervan die moeite doet is genoeg hoor. :unsure:
Als iemand je spontaan aanspreekt in een winkel/fitness/op straat/... Is dat OOK iemand tegenkomen zonder dat JIJ er moeite voor doet.
Buitenkomen en vrouwen aanspreken is de boodschap, zeker in een tijd waar mannen dit nog nauwelijks doen/durven.
Zeg je tegen een vrouw die het tegen een andere vrouw heeft. 🙈
En mannen "durven" dat heus wel nog hoor. Wie zich niet als een halve neanderthaler gedraagt zal namelijk niet als een freak bekeken/behandeld worden. 🤷🏼
 
Is het dan gewoon niet simpeler om dat gewoon af te blocken?
Ik weet nu niet hoeveel aanbidders je hebt en hoe je daar mee om gaat :p Maar als je zo iemand hoort, lijkt het me toch gewoon het makkelijkste om te zeggen: "hey, bedankt voor het bericht maar de interesse/klik/vonk/whatever ontbreekt van mijn kant.". Je kan er desnoods nog bij zetten dat ze je niet meer contacteren of dat jij ze contacteert mocht je van gedachten veranderen ofzo :unsure:
Maar dan ben je toch van dat probleem vanaf zou ik denken?
How how, niet omdraaien hé? Ik heb dat probleem helemaal niet.

Ik reageerde op de post boven mij van Sond die zei dat iemand waar je al 2 maanden mee stuurt en de boot afhoudt waarschijnlijk enkel geïnteresseerd is in wat 'online aandacht'. Mijn post stelde het concept van 'genieten van online aandacht' in vraag, als in, volgens mij komt dat helemaal niet zo vaak voor als hier beweert wordt (want dat lijken mij enorm vervelende gesprekken, wie zit daar nu op te wachten). Jij zegt vervolgens dat je dat maar moet afblokken, zodat je die vervelende gesprekken niet hoeft te hebben, eh?

De persoon in mijn voorbeeld hoeft dat niet af te blokken, want dat voorbeeld dient net om te tonen dat die 'oh ik geniet zo van online aandacht van mannen die mij 0,0 interesseren'-vrouwen waarschijnlijk niet in die mate bestaan als hier om de anderhalve bladzijde wordt geponeerd.
 
Klinkt leuk maar klopt meestal niet.
Wie geen moeite doet zal zelden of nooit iemand tegenkomen (tenzij je ergens werkt of regelmatig komt waar het vol loopt met singles van het andere geslacht).
Buitenkomen en vrouwen aanspreken is de boodschap, zeker in een tijd waar mannen dit nog nauwelijks doen/durven.
Ok, ik zal tegen alle koppels die ik ken, die elkaar gewoon zijn tegen gekomen op een moment dat ze niet op zoek waren, zeggen dat ze niet bestaan. Bij sommigen wel spijtig voor die kindjes, maja papa had maar wat meer moeite moeten doen!
 
De persoon in mijn voorbeeld hoeft dat niet af te blokken, want dat voorbeeld dient net om te tonen dat die 'oh ik geniet zo van online aandacht van mannen die mij 0,0 interesseren'-vrouwen waarschijnlijk niet in die mate bestaan als hier om de anderhalve bladzijde wordt geponeerd.
Ik kan mij nu niet uitspreken over de anderen hier, maar het gegeven dat de vrouwen enkel wat online aandacht zochten, kan ik in mijn verhaal toch niet plaatsen, dus dat lijkt mij toch wel een uitzonderlijke situatie idd.

Dat er op meerdere paarden tegelijk wordt gewed en dat je dan uiteindelijk het onderspit moet delven, lijkt mij nog steeds de meest aannemelijke verklaring waarom een online chat niet overgaat naar iets concreet, los van enige voorzichtigheid die mogelijks ook meespeelt.

En uiteraard, als het online niet klikt, lijkt het mij evident dat dit gewoon wordt uitgesproken en uiteindelijk wordt afgeblokt.
 
How how, niet omdraaien hé? Ik heb dat probleem helemaal niet.

Ik reageerde op de post boven mij van Sond die zei dat iemand waar je al 2 maanden mee stuurt en de boot afhoudt waarschijnlijk enkel geïnteresseerd is in wat 'online aandacht'. Mijn post stelde het concept van 'genieten van online aandacht' in vraag, als in, volgens mij komt dat helemaal niet zo vaak voor als hier beweert wordt (want dat lijken mij enorm vervelende gesprekken, wie zit daar nu op te wachten). Jij zegt vervolgens dat je dat maar moet afblokken, zodat je die vervelende gesprekken niet hoeft te hebben, eh?

De persoon in mijn voorbeeld hoeft dat niet af te blokken, want dat voorbeeld dient net om te tonen dat die 'oh ik geniet zo van online aandacht van mannen die mij 0,0 interesseren'-vrouwen waarschijnlijk niet in die mate bestaan als hier om de anderhalve bladzijde wordt geponeerd.
Ik had uw post totaal anders gelezen/geïnterpreteerd.
 
Ik geef het op. Ik heb volgens mij een OK profiel en goeie foto's, maar na meer dan een jaar & amper 2 matches die niet antwoorden over 5 verschillende apps is het me de moeite niet meer waard, het haalt enkel m'n zelfvertrouwen naar beneden.

/rant
 
Ik geef het op. Ik heb volgens mij een OK profiel en goeie foto's, maar na meer dan een jaar & amper 2 matches die niet antwoorden over 5 verschillende apps is het me de moeite niet meer waard, het haalt enkel m'n zelfvertrouwen naar beneden.

/rant
Je mag altijd eens doorsturen mocht dat je helpen?
 
Ik geef het op. Ik heb volgens mij een OK profiel en goeie foto's, maar na meer dan een jaar & amper 2 matches die niet antwoorden over 5 verschillende apps is het me de moeite niet meer waard, het haalt enkel m'n zelfvertrouwen naar beneden.

/rant
Vergeet niet dat er een gans business model achterzit dat gebruikers moet overhalen om een betalend abonnement te nemen.

Op Tinder heb ik de 'fout' gemaakt om een betalend abonnement te nemen, waardoor ik vermoed dat ik daadwerkelijk minder getoond wordt (ze hebben me toch al vast als klant).

Op Happn heb ik geen betalend abonnement lopen en daar komen wel af en toe likes binnen. Niet spectaculair, maar toch af en toe.
Nochtans zelfde foto's en profieltekst.

Bij Happn kan ik dus niet zien wie mij likes geeft, maar het is duidelijk dat het business model mij probeert te pushen om te betalen, zodat ik de likes kan zien.
Telkens er een like binnenkomt, komt er meteen ook een pushbericht met alle mogelijke abonnementopties.
Dus ik ga er van uit dat mijn profiel momenteel daar wel verschijnt bij de dames (los van het elkaar tegenkomen principe), maar dat ik veel minder in de running zou zijn van zodra ik zou betalen.

Dus dat is zeker iets om in het achterhoofd te houden, maar dat neemt niet weg dat het inderdaad bijzonder frustrerend is om telkens het gevoel te hebben dat je afgewezen wordt.

Een vrouwelijke ex-collega van mij liet mij vorige week weten dat ze al haar dating apps ook heeft stopgezet.
Reden: ze kreeg dagdagelijks een massa likes binnen en zag door de bomen het bos niet meer.
En nee, ze ziet er niet uit als een topmodel en ze is niet bijzonder uniek, maar nogmaals eens het bewijs dat de meeste mannen iedereen naar rechts swipen en dat dus bij online daten gewoon de dames het roer in handen hebben en kiezen met wie ze willen verdergaan.
Momenteel heb ik niet de indruk dat je als man echt kan kiezen of bepaalde selectiecriteria kan hanteren....
 
Op Tinder heb ik de 'fout' gemaakt om een betalend abonnement te nemen, waardoor ik vermoed dat ik daadwerkelijk minder getoond wordt (ze hebben me toch al vast als klant).
Maar een ontevreden klant gaat niet opnieuw betalen toch?
 
Ik geef het op. Ik heb volgens mij een OK profiel en goeie foto's, maar na meer dan een jaar & amper 2 matches die niet antwoorden over 5 verschillende apps is het me de moeite niet meer waard, het haalt enkel m'n zelfvertrouwen naar beneden.

/rant

Voor wat het waard is, het is inderdaad zoals Slyke zegt, de vrouwen krijgen zoveel matches dat je als man gewoon weinig kans maakt/krijgt.

Eén van mijn mannelijke collega's ook, prima kerel, ziet er nog goed uit ook, slaagt er maar niet in een match te krijgen en was ook aan het overwegen geen moeite meer te doen. Echt zonde...
 
Volgens hebben mij jullie gewoon allemaal superslechte foto's. Ik heb 4 redelijk goeie foto's want ik ben amateurfotograaf, geen bio en ik heb meer matches dan dat ik praktisch gezien mee sturen kan. (Allez zeker in het begin, is nu natuurlijk wat gestagneerd.) :scream: :shutup:
 
Toen ik destijds Tinder gebruikte was dat vaak een kwestie van regelmatig de link met fb breken en herinstalleren zodat je voor die app een nieuwe gebruiker was. Want wat heel duidelijk leek, was dat het algoritme succes beloonde. Dus had je de eerste uren/dagen matches, dan leek die trend zich even verder te zetten. Had je anderzijds niet meteen geluk, dan leek het toch alsof je niet echt bovenaan in de "stack" zat en leek die trend zich ook verder te zetten.
Bon, hoe dat nu gaat, geen idee, maar ik vermoed dat het wel deels hetzelfde is.

Zelf had ik zoals de meeste mannen ook geen hopen foto's, maar wel enkele goeie, zo de klassiekers (bezig met een hobby, gewoon lachend in de camera zonder er als een psychopaat uit te zien, in profiel, enz.) en dat leek samen met een (IMO) deftige bio die wat aansprak toch succes te hebben.
Volgens hebben mij jullie gewoon allemaal superslechte foto's. Ik heb 4 redelijk goeie foto's want ik ben amateurfotograaf, geen bio en ik heb meer matches dan dat ik praktisch gezien mee sturen kan. (Allez zeker in het begin, is nu natuurlijk wat gestagneerd.)
:scream:
:shutup:
Volgens mij was een van die foto's zelfs door jou gemaakt...
 
Volgens hebben mij jullie gewoon allemaal superslechte foto's. Ik heb 4 redelijk goeie foto's want ik ben amateurfotograaf, geen bio en ik heb meer matches dan dat ik praktisch gezien mee sturen kan. (Allez zeker in het begin, is nu natuurlijk wat gestagneerd.) :scream: :shutup:
Aan de andere kant, wat ben je met veel vissen als er geen een aan je haak blijft hangen 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan