Het grote BeyondGaming Dating topic

Ambitie en passie vind ik ook héél belangrijk, veel belangrijker dan hoogopgeleid zijn, veel geld hebben of hoge status of wat dan ook. Die dingen maken voor mij allemaal niet uit, zolang we qua algemene visies op dezelfde golflengte zitten. Ik ben bijvoorbeeld zelf op zoek naar een fysieke job, aangezien ik anders meer dan 12u/ dag achter mijn computer moet zitten. Ik heb in het verleden al verschillende minder glamoureuse jobs gehad, ondanks mijn hoger diploma. Dat zegt niets over mij als persoon of mijn intelligentie. Als je hoogopgeleide mensen beter en waardevoller acht dan de loodgieters en milieuwerkers onder ons dan wens ik u veel plezier op uw verstopte pot tussen al uw afval. Ik vind echter wel dat je voorkeuren kan hebben, net zoals je voorkeuren kan hebben over uiterlijk en dergelijke (zoals Carrion al aangaf :p ), en daar is niets mis mee. As ik iets van 'sales' zie staan op een datingprofiel is de kans gigantisch groot dat de swipe naar links zal zijn omdat dat niet echt mijn voorkeur is. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik beter ben dan iemand in sales of dat alle mensen in sales de eigenschappen hebben die ik daarmee associeer, maar het is waarschijnlijk dat die persoon mij minder zal liggen. Je moet ergens keuzes maken, en door de jaren heen leer je ook meer en meer wat voor mensen je waarschijnlijk wel beter gaan liggen.

Niet op uw teentjes getrapt zijn, mannen. Ik ben hoogopgeleid, kan ook fysiek hard werk aan, ben sportief en groter dan 1m90 etc, en ik ben eveneens niet met iamhollywood op date geweest.

Tgoh, na een decennia lang alleen te zijn als weduwnaar ( op vrij jonge leeftijd 26 ); begin ik toch ook wel stilletjes aan de behoefte om terug opnieuw iemand te leren kennen en opnieuw te settelen. plus ik moet eigenlijk eerlijk toegeven ik sta voor beide open. Al zou ik dan toch wel weer voor het traditionele eerder willen gaan. Al zie ik mezelf echt niet op tinder of andere datingapp.

Begrijpend lezen is precies toch ook niet iedereen meegegeven :unsure:. Ik zeg letterlijk dat ik zelf nooit zou durven hard maken dat een ‘date geen arbeider mag zijn’ maar dat ik ergens wel begrip kan opbrengen voor de swipe-voorkeuren van die persoon in kwestie. Een persoon waar iedereen maar onmiddellijk begint op te bashen zonder enige kennis omtrent die persoon? Misschien omdat het een uitspraak van een vrouw betreft? Zou die uitspraak evenveel reacties krijgen moest ze luiden ‘een vriend van mij date enkel blonde vrouwen goed voorzien van kont en boezem’.

Voor mij persoonlijk is het in een relatie key dat je uzelf kan zijn en open kan communiceren. Het leven zit vol obstakels en mindere momenten, het is net als je op die momenten niet open kan communiceren dat je uit elkaar groeit. Dat is voor mij persoonlijk de grootste les. Ik zou nooit nog een verbintenis met iemand aangaan als ik aanvoel dat de communicatie niet goedzit. En ik kan niet met iedereen even spontaan communiceren. Op den duur leer je wel wie u beter ligt en wie niet, net zoals Tanuki zou ik bijvoorbeeld ook niet aarden bij een uitgesproken sales persoon, niet omwille van de titel, eerder omdat die vaker een rode persoonlijkheid hebben waar ik een mix ben van blauw-groen. Maar dan nog kan je dat niet altijd doortrekken, mijn eerste grote crush was verkoper in een kledingzaak, wij zijn 5 jaar samen geweest (en die persoon was ook eerder blauw-groen dan rood). Al gaat het hier om een datingsite waarbij je het gevoel hebt dat de visvijver enorm is en je op een eerste buikgevoel een swipe-keuze gaat maken. Dat je een echte ‘catch’ vanuit dat buikgevoel misloopt is zeer goed mogelijk, maar het is nog altijd een datingsite...

Ik snap beide kanten wel, de puur oppervlakkige kant natuurlijk niet, maar dat is ook totaal niet waar @iamhollywood op doelde.
Ja, het is ok te selecteren op opleidingsniveau. Omdat je nu eenmaal een gelijklopend leven wil met je partner. Als ik loop te zagen over de helpdesk van de software die mij 37 minuten aan het lijntje heeft gehouden, is het fijn dat mijn partner weet wat een helpdesk is en weet dat niet iedereen even competent is. Ronny van het containerpark zal daar minder voeling mee hebben en vaak denken "trut, wat zit gij te klagen, ik loop 6u buiten mensen terecht te wijzen als ne kleuterleider terwijl het regent én vriest!"

En neen, opleidingsniveau zegt niets over iemand zijn intellectuele capaciteiten en inzicht. Mijn ex heeft met moeite een diploma secundair onderwijs, maar zijn iq zal wel rond het mijne draaien. Hij had gewoon geen keuze toen. Of toch niet de keuzes die een doorsnee 18-jarige makkelijk zelfstandig kan maken.
En de klassieke - ietwat sociaal onbeholpen - computernerd die als ingenieur voor UGent werkte waar ik ook een date mee heb gehad, die werd het toch ook niet hoewel die op papier natuurlijk wel goed scoorde en fysiek zeker gezien mocht worden!

Zelf wil ik iemand met een gelijklopende achtergrond. Goed geld verdienen is tof he, maar als dat aan materialisme op zou gaan, ga ik die partner toch ook aan me voorbij laten gaan. Of wanneer zeilen en paardrijden de hobby's zijn, zou ik toch ook denken "euh... Fijn voor jou, maar nee bedankt!" net wat Iamhollywood ook zegt: ik wil me thuis voelen bij iemand, zonder continu altijd alles te moeten uitleggen omdat de ander geen idee heeft van hoe ik de dingen beleef. En iemand met een andere achtergrond (veel beter of veel slechter) zal op dat vlak nu eenmaal veel meer negatieve energie vragen.

Hetzelfde geldt toch ook voor selecteren op "geen kinderen"? Je wil wat aansluit op je eigen leefwereld. Weinig singles zonder kind die staan te springen om plusmama of pluspapa te worden. Volledig terecht! Wil totaal niet zeggen dat je een kinderhater bent of dat een partner met kinderen geen geweldige vangst kan zijn en misschien wel de ideale match kan zijn. Maar de kans is nu eenmaal groter dat je leefwereld te ver uit elkaar ligt.

Laatst bewerkt:
Iemand dat Bumble gebruikt? Ik krijg daar nagenoeg geen matches op. App wordt hier niet veel gebruikt/veel inactieve gebruikers? Of liggen die standaarden immens hoger dan Tinder?
Eens getest en na 2 weken had ik 0,0 matches. Er dan maar afgedaan.

Beste opties zijn nog altijd FB & Tinder...
Al heb ik daar ook geen matches :headshake:

Eens getest en na 2 weken had ik 0,0 matches. Er dan maar afgedaan.

Beste opties zijn nog altijd FB & Tinder...
Al heb ik daar ook geen matches :headshake:

Misschien gebruik je de verkeerde fotos? Laat hier eens 10-15 foto’s raten en zet vervolgens enkel de beste 3 op die dating app.

Ik snap beide kanten wel, de puur oppervlakkige kant natuurlijk niet, maar dat is ook totaal niet waar @iamhollywood op doelde.
Ja, het is ok te selecteren op opleidingsniveau. Omdat je nu eenmaal een gelijklopend leven wil met je partner. Als ik loop te zagen over de helpdesk van de software die mij 37 minuten aan het lijntje heeft gehouden, is het fijn dat mijn partner weet wat een helpdesk is en weet dat niet iedereen even competent is. Ronny van het containerpark zal daar minder voeling mee hebben en vaak denken "trut, wat zit gij te klagen, ik loop 6u buiten mensen terecht te wijzen als ne kleuterleider terwijl het regent én vriest!"

En neen, opleidingsniveau zegt niets over iemand zijn intellectuele capaciteiten en inzicht. Mijn ex heeft met moeite een diploma secundair onderwijs, maar zijn iq zal wel rond het mijne draaien. Hij had gewoon geen keuze toen. Of toch niet de keuzes die een doorsnee 18-jarige makkelijk zelfstandig kan maken.
En de klassieke - ietwat sociaal onbeholpen - computernerd die als ingenieur voor UGent werkte waar ik ook een date mee heb gehad, die werd het toch ook niet hoewel die op papier natuurlijk wel goed scoorde en fysiek zeker gezien mocht worden!

Zelf wil ik iemand met een gelijklopende achtergrond. Goed geld verdienen is tof he, maar als dat aan materialisme op zou gaan, ga ik die partner toch ook aan me voorbij laten gaan. Of wanneer zeilen en paardrijden de hobby's zijn, zou ik toch ook denken "euh... Fijn voor jou, maar nee bedankt!" net wat Iamhollywood ook zegt: ik wil me thuis voelen bij iemand, zonder continu altijd alles te moeten uitleggen omdat de ander geen idee heeft van hoe ik de dingen beleef. En iemand met een andere achtergrond (veel beter of veel slechter) zal op dat vlak nu eenmaal veel meer negatieve energie vragen.

Hetzelfde geldt toch ook voor selecteren op "geen kinderen"? Je wil wat aansluit op je eigen leefwereld. Weinig singles zonder kind die staan te springen om plusmama of pluspapa te worden. Volledig terecht! Wil totaal niet zeggen dat je een kinderhater bent of dat een partner met kinderen geen geweldige vangst kan zijn en misschien wel de ideale match kan zijn. Maar de kans is nu eenmaal groter dat je leefwereld te ver uit elkaar ligt.

Lijkt mij ook dat Iamhollywood zegt wat velen al dan niet bewust doen, je zoekt een partner met een gelijkaardige leefwereld en eigenschappen die je zelf positief vindt. Veel van die eigenschappen die zij opnoemt zullen wel correleren met opleidingsniveau denk ik, alleen drukt ze het misschien niet overal even diplomatisch uit :) Wat jij in het vet zet klopt ook niet hé, die zullen evengoed correleren.

Correleren wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo is, als je iemand zoekt die open staat voor nieuwe ervaringen en bv. geïnteresseerd is in de wereld, lijkt de kans mij groter dat je die gaat vinden bij mensen die gestudeerd hebben. Maar uiteraard kan ik zelf ook meteen een hoop tegenvoorbeelden bedenken, en zal je beter af zijn met die persoon van de groendienst die in zijn vrije tijd boeken leest en reist dan de ingenieur die na zijn job de tv op VTM zet en in coma gaat, om het stereotyp te stellen. Ik heb voor mijn masterthesis in het lab gestaan met een dame die ging afstuderen als burgerlijk ingenieur met mooie cijfers, maar alles was tegen haar zin en ze wou gewoon gaan "shoppeuh", tot daar mijn interesse.

Enerzijds vind ik het grof....want je komt zelf uit een lage sociale klasse en nu weiger je met iemand te daten die uit uw vroegere mileu zit.
Anderzijds is het wel verstandig omdat je op deze manier hogerop de sociale ladder wilt klimmen. En ook tja "soort zoekt soort he". Als je vb samen een film bekijkt en die persoont snapt de clous niet of niet de diepgang erachter, dat is dat idd een turn off.

Ik heb eerder het gevoel dat mensen die hoogopgeleid zijn eigenlijk een soort vakidioten zijn. Heer en meester in hun vak, maar een achterlijke op vele andere zaken. Vb de personenbelasting van binnenstebuiten kennen en uitleggen, maar de diepgang van een film niet snappen, een typische vakidioot dus.
I see your post and raise you 10 clichés and stereotypes dacht je?

Ik heb dit allemaal gezegd in 1 zin.

"soort zoekt soort he".

Het gaat toch al even goed met mijn recentste tinderdate. Al heb ik de indruk dat we de laatste tijd weer wat minder chatten en daten nu we constant de luiers van ons eerste kind moeten verversen.

ik had wel matches met bumble, maar dunno wat er met die app scheelt.
Iedere keer ik dat installeer en alles invult, krijg ik melding dat ik de profielen niet kan/mag zien en moet dat soms 5X herinstalleren eer ik ze wel zie.
Dus als anderen dat ook meemaken, kan ik wel snappen dat die zeggen whatever.

Geen enkele match ooit via tinder? Ook niet met een hongkongiaanse die achter je bitcoins vist?
Ik heb nu ook altijd nul likes als ik herinstalleer, maar ik heb al 100x installed en verwijderd, dus wss shadowbanned. Mss moet je eens volledig van opnieuw beginnen.
Soms wel eens een match maar is een bot of spam, dus reken ik niet als echt

Ik geloof dat ook niet. Het kan eigenlijk niet anders dan aan zijn mindset liggen (ik bedoel het niet kwaad he J-dog).

dus in al die jaren van tinder nooit een match en gepraat met een echt persoon?
Kinda hard to believe.
Een match is toch al er wederzijds een gesprek is?

want stel dat ik u nu like maar niet terug antwoord (of vice versa); is dat nog geen match voor mij. Dat is maar als het effectief een beetje gesprek is.

Een match is toch al er wederzijds een gesprek is?

want stel dat ik u nu like maar niet terug antwoord (of vice versa); is dat nog geen match voor mij. Dat is maar als het effectief een beetje gesprek is.
Dan ligt het dus niet aan uw kop maar aan uw conversation skills he man. :tongue:

dus in al die jaren van tinder nooit een match en gepraat met een echt persoon?
Kinda hard to believe.
Bwa, ik zit ook zowat in hetzelfde schuitje hoor.

10 maanden geleden 1 match gehad, er staat al een week of 2 een like maar (afgaand op de wazige foto) ben ik dat profiel nog niet tegengekomen.
Ik denk dat ik op de 2-3j Tinder 2 matches gehad heb :p

Probleem met zo’n dingen is o.a. dat ik zelf altijd de foto’s trek op reis, ik heb weinig foto’s van mezelf en diegene waar ik wat goed (naar mijn mening) opsta zijn nog dunner gezaaid.

Met maten onderling hebben wij eigenlijk nooit foto’s getrokken ook, zoals veel vrouwen dat precies wel hebben.
Ik voel mij dan altijd zowat creepy met mijn 3 foto’s waar ik alleen op sta :unsure:
Een selfie met mijn hond lukt ook nooit, kwestie van het creep-gehalte wat te laten zakken.
Als hij de camera in de mot krijgt is hij weg :p

De bio vind ik ook een moeilijke, ik ben totaal niet creatief op dat vlak om mezelf te gaan “verkopen”.

Terug
Bovenaan