Het grote BeyondGaming Dating topic

Iemand die hoogopgeleid is heeft al bewezen dat ze bepaalde karaktertrekken heeft (slim, doorzettingsvermogen, ...). Daarnaast is de kans groter dat ze uit een begoeder milieu komt. En daarnaast is het wel handig/aangenaam om een partner te hebben die financieel goed boert.
Rationeel gezien is een advocate of dokter een veel betere partij dan een poetsvrouw in den Aldi.
Goh ik weet niet wat je daar zegt, bij ons op het bedrijf is er iemand die tijdens zijn gewone uren lasser is en 's avonds geeft die avondles, dat vergt toch ook doorzettingsvermogen. In mijn ogen is iemand die 6 jaar gestudeerd niet per se slimmer dan iemand die er voor kiest om direct te gaan werken.
 
Amai hoe oppervlakkig kunt ge zijn...
Dat heeft niets met materialiteit te maken, wel met de oprechte klik. Ik wil iemand waarmee ik kan communiceren, die begrijpt waarmee ik dagdagelijks bezig ben en die mij daarin mentaal steunt. Ervaring leert dat dat met iemand met een lage scholingsgraad vaak niet lukt. Eens zekere leeftijd voorbij ga je eerder berekendere keuzes maken. Al kan het dan nog altijd mislopen. Heb een tijdje gedate met een IT-er die niet snapte dat als ik een rapporteringsdeadline heb, ik die moet respecteren en daar mogelijk laat voor moet doorwerken: ‘de wereld gaat niet vergaan als dat rapport een dag later in de klant zijn mailbox zit’, ‘neen, maar er zijn wel meerdere partijen die op die cijfers verdergaan en het respecteren van gemaakte afspraken maken uw reputatie als dienstverlener’. Iedere maand opnieuw hadden wij die discussie. Die persoon had zelf zijn masterdiploma nooit afgewerkt omdat hij niet omkon met enige vorm van autoriteit waarop het tussen ons ook niet werkte, hij vond dat ik te weinig buiten de lijntjes durfde te kleuren. Soms wil je ook gewoon uw frustraties tegen uw partner kunnen ventileren, is niet fijn als die wat onbegrijpend zit te knikken (wat voor die persoon ook frustrerend gaat werken). En die hoeft daarom niet noodzakelijk hooggeschoold te zijn, uw partner moet zich kunnen inleven en begrip kunnen opbrengen voor hetgeen je doet.
 
Dat heeft niets met materialiteit te maken, wel met de oprechte klik. Ik wil iemand waarmee ik kan communiceren, die begrijpt waarmee ik dagdagelijks bezig ben en die mij daarin mentaal steunt. Ervaring leert dat dat met iemand met een lage scholingsgraad vaak niet lukt. Eens zekere leeftijd voorbij ga je eerder berekendere keuzes maken. Al kan het dan nog altijd mislopen. Heb een tijdje gedate met een IT-er die niet snapte dat als ik een rapporteringsdeadline heb, ik die moet respecteren en daar mogelijk laat voor moet doorwerken: ‘de wereld gaat niet vergaan als dat rapport een dag later in de klant zijn mailbox zit’, ‘neen, maar er zijn wel meerdere partijen die op die cijfers verdergaan en het respecteren van gemaakte afspraken maken uw reputatie als dienstverlener’. Iedere maand opnieuw hadden wij die discussie. Die persoon had zelf zijn masterdiploma nooit afgewerkt omdat hij niet omkon met enige vorm van autoriteit waarop het tussen ons ook niet werkte, hij vond dat ik te weinig buiten de lijntjes durfde te kleuren. Soms wil je ook gewoon uw frustraties tegen uw partner kunnen ventileren, is niet fijn als die wat onbegrijpend zit te knikken (wat voor die persoon ook frustrerend gaat werken). En die hoeft daarom niet noodzakelijk hooggeschoold te zijn, uw partner moet zich kunnen inleven en begrip kunnen opbrengen voor hetgeen je doet.
De rest even terzijde, maar aan het verhaal van Astrid hier te lezen denk ik niet dat haar vriendin het type is dat filtert op intelligentie en daarom arbeiders al bij voorbaat afschrijft. :unsure:
 
Dat heeft niets met materialiteit te maken, wel met de oprechte klik. Ik wil iemand waarmee ik kan communiceren, die begrijpt waarmee ik dagdagelijks bezig ben en die mij daarin mentaal steunt. Ervaring leert dat dat met iemand met een lage scholingsgraad vaak niet lukt. Eens zekere leeftijd voorbij ga je eerder berekendere keuzes maken. Al kan het dan nog altijd mislopen. Heb een tijdje gedate met een IT-er die niet snapte dat als ik een rapporteringsdeadline heb, ik die moet respecteren en daar mogelijk laat voor moet doorwerken: ‘de wereld gaat niet vergaan als dat rapport een dag later in de klant zijn mailbox zit’, ‘neen, maar er zijn wel meerdere partijen die op die cijfers verdergaan en het respecteren van gemaakte afspraken maken uw reputatie als dienstverlener’. Iedere maand opnieuw hadden wij die discussie. Die persoon had zelf zijn masterdiploma nooit afgewerkt omdat hij niet omkon met enige vorm van autoriteit waarop het tussen ons ook niet werkte, hij vond dat ik te weinig buiten de lijntjes durfde te kleuren. Soms wil je ook gewoon uw frustraties tegen uw partner kunnen ventileren, is niet fijn als die wat onbegrijpend zit te knikken (wat voor die persoon ook frustrerend gaat werken). En die hoeft daarom niet noodzakelijk hooggeschoold te zijn, uw partner moet zich kunnen inleven en begrip kunnen opbrengen voor hetgeen je doet.
Dat heeft nu eens niets met scholingsgraad te maken. Noem het eerder karakter, luiheid, levensvisie,...
Evengoed kon een andere laaggeschoolde wel begrip tonen.
 
Dat heeft niets met materialiteit te maken, wel met de oprechte klik. Ik wil iemand waarmee ik kan communiceren, die begrijpt waarmee ik dagdagelijks bezig ben en die mij daarin mentaal steunt. Ervaring leert dat dat met iemand met een lage scholingsgraad vaak niet lukt. Eens zekere leeftijd voorbij ga je eerder berekendere keuzes maken. Al kan het dan nog altijd mislopen. Heb een tijdje gedate met een IT-er die niet snapte dat als ik een rapporteringsdeadline heb, ik die moet respecteren en daar mogelijk laat voor moet doorwerken: ‘de wereld gaat niet vergaan als dat rapport een dag later in de klant zijn mailbox zit’, ‘neen, maar er zijn wel meerdere partijen die op die cijfers verdergaan en het respecteren van gemaakte afspraken maken uw reputatie als dienstverlener’. Iedere maand opnieuw hadden wij die discussie. Die persoon had zelf zijn masterdiploma nooit afgewerkt omdat hij niet omkon met enige vorm van autoriteit waarop het tussen ons ook niet werkte, hij vond dat ik te weinig buiten de lijntjes durfde te kleuren. Soms wil je ook gewoon uw frustraties tegen uw partner kunnen ventileren, is niet fijn als die wat onbegrijpend zit te knikken (wat voor die persoon ook frustrerend gaat werken). En die hoeft daarom niet noodzakelijk hooggeschoold te zijn, uw partner moet zich kunnen inleven en begrip kunnen opbrengen voor hetgeen je doet.
Ik vind dat toch een speciale uitspraak. Je kan dat ook anders benoemen als 'iemand die op dezelfde lijn zit'. Want op zich is een lage scholingsgraad geen al te goeie waardemeter.

En over je voorbeeld. Metsers, elektriciens,.. die proberen ook hun deadline te halen om naar de volgende werf te kunnen gaan. Ik vermoed dus dat die je perfect zullen kunnen begrijpen, ongeacht hun scholingsgraad.
 
Diploma heeft niks te maken met persoonlijkheid... Omdat je toevallig op je 18 het een paar jaar goed voor mekaar had betekent het niet dat je op je 30 niks kan bereikt hebben...
 
  • Leuk
Waarderingen: goog
Ik vind dat toch een speciale uitspraak. Je kan dat ook anders benoemen als 'iemand die op dezelfde lijn zit'. Want op zich is een lage scholingsgraad geen al te goeie waardemeter.
En over je voorbeeld. Metsers, elektriciens,.. die proberen ook hun deadline te halen om naar de volgende werf te kunnen gaan. Ik vermoed dus dat die je perfect zullen kunnen begrijpen, ongeacht hun scholingsgraad.
Mja mijn persoonlijke ervaring is dat het toch nooit echt oprecht klikte. Vriendelijke praatjes maar weinig diepgang waarbij ik het gevoel had mezelf te kunnen zijn. Ik stond er wel voor open, ben ook effectief op date geweest (een vloerder, een tuinman, een wagenverkoper, een slager, een fietsenhandelaar etc) maar als je niet het gevoel hebt uzelf te kunnen zijn stopt het. Waardoor ik op den duur ook ging swipen op scholingsniveau. Was dat een garantie, neen, maar kan die persoon in kwestie (van wie we verder eigenlijk weinig kennen) ergens wel begrijpen. Al zou ik niet uitspreken dat het geen arbeider mag zijn.
 
Laatst bewerkt:
En over je voorbeeld. Metsers, elektriciens,.. die proberen ook hun deadline te halen om naar de volgende werf te kunnen gaan. Ik vermoed dus dat die je perfect zullen kunnen begrijpen, ongeacht hun scholingsgraad.
Mijn ervaring (niet relationeel) met die mannen is dat afspraken en deadlines allemaal niet te strikt zijn... :unsure:
 
Mja mijn persoonlijke ervaring is dat het toch nooit echt oprecht klikte. Vriendelijke praatjes maar weinig diepgang waarbij ik het gevoel had mezelf te kunnen zijn. Ik stond er wel voor open, ben ook effectief op date geweest (een vloerder, een tuinman, een wagenverkoper, een slager etc) maar als je niet het gevoel hebt uzelf te kunnen zijn stopt het. Waardoor ik op den duur ook ging swipen op scholingsniveau. Was dat een garantie, neen, maar kan die persoon in kwestie (van wie we verder eigenlijk weinig kennen) ergens wel begrijpen. Al zou ik niet uitspreken dat het geen arbeider mag zijn.
Enerzijds vind ik het grof....want je komt zelf uit een lage sociale klasse en nu weiger je met iemand te daten die uit uw vroegere mileu zit.
Anderzijds is het wel verstandig omdat je op deze manier hogerop de sociale ladder wilt klimmen. En ook tja "soort zoekt soort he". Als je vb samen een film bekijkt en die persoont snapt de clous niet of niet de diepgang erachter, dat is dat idd een turn off.

Ik heb eerder het gevoel dat mensen die hoogopgeleid zijn eigenlijk een soort vakidioten zijn. Heer en meester in hun vak, maar een achterlijke op vele andere zaken. Vb de personenbelasting van binnenstebuiten kennen en uitleggen, maar de diepgang van een film niet snappen, een typische vakidioot dus.
 
Ik heb de indruk dat we een beetje persoonlijk beginnen te spelen :unsure:
Blijkbaar. Er staat duidelijk dat ik het wel effectief een kans gegeven heb. Die zelfstandige mannen verdienden ongetwijfeld bakken meer dan mezelf, dus materialiteit speelde zeker niet. Het vlotte gewoon niet spontaan, vriendschappelijk ja, relationeel, neen.
 
Blijkbaar. Er staat duidelijk dat ik het wel effectief een kans gegeven heb. Die zelfstandige mannen verdienden ongetwijfeld bakken meer dan mezelf, dus materialiteit speelde zeker niet. Het vlotte gewoon niet spontaan, vriendschappelijk ja, relationeel, neen.
Ik denk dat het bij jou eerder met ambitie te maken heeft dan iets anders tbh, en dat mag hé. Maar door dat in te pakken als hoogopgeleid vs laagopgeleid scoor je inderdaad geen punten.
 
Ik denk dat het bij jou eerder met ambitie te maken heeft dan iets anders tbh, en dat mag hé. Maar door dat in te pakken als hoogopgeleid vs laagopgeleid scoor je inderdaad geen punten.
Neen. Er heeft mij ooit een therapeut bij een loopbaanbegeleiding uitgelegd dat ik door mijn intelligentie bij iedereen sympathiek overkom omdat ik mensen lees en de neiging heb mezelf aan hun aan te passen. Maar dat ik maar bij weinigen echt het gevoel heb mezelf te kunnen zijn. En ergens zoek ik daarin de verklaring dat ik steeds tot een zeker publiek aangetrokken ben. Al hebben anderen vaak niet door dat het niet klikt, ik denk net doordat ik mij steeds ‘aanpas’.
 
Neen. Er heeft mij ooit een therapeut bij een loopbaanbegeleiding uitgelegd dat ik door mijn intelligentie bij iedereen sympathiek overkom omdat ik mensen lees en de neiging heb mezelf aan hun aan te passen. Maar dat ik maar bij weinigen echt het gevoel heb mezelf te kunnen zijn. En ergens zoek ik daarin de verklaring dat ik steeds tot een zeker publiek aangetrokken ben. Al hebben anderen vaak niet door dat het niet klikt, ik denk net doordat ik mij steeds ‘aanpas’.
loopbaanbegeleiding.....die analyses zijn eerder werkgerelateerd denk ik neen?
 
Is het misschien ook niet zo dat vrouwen dikwijls kijken naar de status van een man of wat die al heeft bereikt (ik wil hier niemand tegen de schenen stampen) ipv naar de persoon? Ik heb de indruk dat het bij mannen minder rol speelt van wat de vrouw doet qua job of dagdagelijks leven...
 
Is het misschien ook niet zo dat vrouwen dikwijls kijken naar de status van een man of wat die al heeft bereikt (ik wil hier niemand tegen de schenen stampen) ipv naar de persoon? Ik heb de indruk dat het bij mannen minder rol speelt van wat de vrouw doet qua job of dagdagelijks leven...
Jup, die kiezen of ze met u trouwen/samenwonen/kinderen krijgen op basis van uwen beroepstitel. Dermee dat ge al die managers hebt tegenwoordig.
 
Dat klopt bij mij wel helemaal.

Ik vind het wel belangrijk dat ik kan 'opkijken' naar een man. Hij moet niet per se een hoog diploma hebben of veel geld verdienen, maar wel enige ambitie of talent tonen. Maar dat kan bv. ook op vlak van muziek, sport,... ofzo zijn.
Dus ge kijkt daar meer naar dan naar 'de persoon' (hoewel dat een deel ervan is natuurlijk)...

Ik vind al dat in het extreme trekken een beetje irritant in dit soort conversaties
 
Ik vind het wel belangrijk dat ik kan 'opkijken' naar een man. Hij moet niet per se een hoog diploma hebben of veel geld verdienen, maar wel enige ambitie of talent tonen. Maar dat kan bv. ook op vlak van muziek, sport,... ofzo zijn.
Een (grote) passie(s) hebben is voor mij ook wel aantrekkelijk eigenlijk en heb er zelf ook wel enkele dus denk dat wel voor beide kanten geldt :) Wat de passie is maakt mij eigenlijk minder uit. Maar goed ja dat is wel iets heel persoonlijk en voor iedereen anders.
 
Terug
Bovenaan