Het grote BeyondGaming Dating topic

Lijkt me eerder een rebound gezien je historiek en hoe recent je vorige relatie ten einde kwam.
Lijkt me eerder een geval van effectief zien dat ik problemen heb met sociale interactie en ipv me daar bij neer te leggen probeer ik het te oefenen.

Ik heb letterlijk nul verwachtingen, het was minder 'awkward' dan ik had verwacht, dus dat zie ik als een positief iets. Maar dat is het enige :p

Ik heb eens één keer flink woorden gehad met mijn vrouw. Dat was toen de vrouw van mijn jongste broer een lesbische relatie was gestart. Mijn broer had aangegeven dat hij voor haar zou vechten, om haar terug te winnen. Nadien vertelde ik mijn vrouw, dat indien ze een andere relatie startte, dat dat voor mij dan gewoon het einde van de relatie was, en dat ik er niet voor zou "vechten". "Indien jij je bij iemand anders beter voelt, dan ga ik je niet tegenhouden".
Dat werd niet geapprecieerd... 🙈
Nochtans ook mijn gedacht.

Lijkt me eerder een geval van effectief zien dat ik problemen heb met sociale interactie en ipv me daar bij neer te leggen probeer ik het te oefenen.

Ik heb letterlijk nul verwachtingen, het was minder 'awkward' dan ik had verwacht, dus dat zie ik als een positief iets. Maar dat is het enige :p
Er zijn ook geen "wetten" tegen een rebound, en zolang niemand over iets liegt zie ik het probleem niet. Heel dat concept lijkt me zo'n definitie gebaseerd op een cliché uiteindelijk, alsof er geen stabiele relaties kunnen ontstaan uit ontmoetingen vlak na een breuk.

Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs een date gehad, was heel tof enzo maar ze vond me niet zo aantrekkelijk (wat fair is). Ze was wel teleurgesteld dat ik daarna geen interesse meer had in afspreken want ze vond me een heel leuk 'persoon'.

Blijkbaar is het raar dat je zegt van ja voor mij hoeft het niet :meer om elkaar te zien als iemand je onaantrekkelijk noemt :laugh: Ik bedoel maar, ik gebruik geen dating apps om vriendjes te maken.

Lijkt me gewoon enorm snel om meteen terug te gaan daten maar you do you.

Ik heb letterlijk nul verwachtingen
, het was minder 'awkward' dan ik had verwacht, dus dat zie ik als een positief iets. Maar dat is het enige :p

En zij? Ben je duidelijk geweest naar haar toe zodat ze verder ook niets hoeft te verwachten en dat je momenteel bezig bent met je dateskills/zelfvertrouwen een boost te geven?

Ik heb onlangs een date gehad, was heel tof enzo maar ze vond me niet zo aantrekkelijk (wat fair is). Ze was wel teleurgesteld dat ik daarna geen interesse meer had in afspreken want ze vond me een heel leuk 'persoon'.

Blijkbaar is het raar dat je zegt van ja voor mij hoeft het niet :meer om elkaar te zien als iemand je onaantrekkelijk noemt :laugh: Ik bedoel maar, ik gebruik geen dating apps om vriendjes te maken.
Snap ik. En ik geef je gelijk dat je daarna niet meer verder datet met haar.

Maar het kan soms wel zijn dat je iemand anders aantrekkelijker gaat vinden obv karakter, intelligentie, stijl en charme.
Als ze dat niet had gezegd, was ze misschien toch nog verliefd geworden.

En zij? Ben je duidelijk geweest naar haar toe zodat ze verder ook niets hoeft te verwachten en dat je momenteel bezig bent met je dateskills/zelfvertrouwen een boost te geven?
Me niet verkeerd verstaan eh. Dat ik nul verwachtingen heb wil niet zeggen dat ik niet opensta voor wat dan ook. Maar ik heb haar wel gezegd dat een van de redenen om dit te doen was om mezelf te dwingen wat meer onder de mensen te komen.

Me niet verkeerd verstaan eh. Dat ik nul verwachtingen heb wil niet zeggen dat ik niet opensta voor wat dan ook. Maar ik heb haar wel gezegd dat een van de redenen om dit te doen was om mezelf te dwingen wat meer onder de mensen te komen.
Zolang je eerlijk bent tov jezelf en tov haar is er echt geen enkel probleem hiermee denk ik dan...
Je social skills kunnen er maar beter mee worden en je kan er u maar mee amuseren.

Dus je gebruikt haar als tool om 'wat meer onder de mensen te komen'.
Man, je vliegt m.i. veel te snel van je relatie die ettelijke jaren heeft geduurd en waaruit nota bene kinderen zijn voortgekomen om dan even te daten en iemand valse hoop te geven.

Tip: wees even vrijgezel en focus je je op jezelf en op je kids vooraleer je in een andere relatie duikt.

Als we kijken naar @kay-gell kan meteen in een nieuwe relatie duiken na een breuk wel werken. Dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen van toepassing is. Er zijn mensen die jaren door een verwerkingsproces en trust issues moeten gaan voor ze een relatie willen of kunnen aanknopen met iemand anders, maar er zijn ook mensen die er meteen werk van maken. Een belangrijk deel zal je houding tegenover je ex zijn: zou je het liefst terug een relatie willen met haar of is het voor jou definitief gedaan en heb je er mentaal vrede mee? In het eerste geval zal een reboundrelatie snel aflopen, in het andere geval kan het wel eens lukken.

Als ik naar mezelf kijk: mocht het gedaan zijn met mijn vrouw zou ik de focus ook op mezelf en mijn dochter willen leggen. Een nieuwe relatie aanknopen zit er dan toch niet in voor meteen. Maar: mocht ik kort na de breuk iemand tegenkomen met wie het enorm goed klikt, waarom zou ik dat geen kans geven?

Dat heb ik ook gedaan, bleek dat het toch te snel was. Je weet het niet altijd op voorhand maar dat hoeft geen reden te zijn om niet te proberen.
Voila!
Kort na mijn breuk ook iemand leren kennen waar het mee klikte maar dat bleek na enkele maanden ook allemaal te snel te gaan voor mij dus gewoon eerlijk geweest. Als je van in het begin duidelijk bent tegen die persoon zie ik echt niet in waarom je niet zou proberen als de klik er toch is.

Het zou zelfs jammer zijn om iemand te mislopen waar het echt mee klikt omdat de buitenwereld vindt dat je te snel gaat. Luister gewoon naar jezelf en wees eerlijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan