Het grote BeyondGaming Dating topic

Als we kijken naar @kay-gell kan meteen in een nieuwe relatie duiken na een breuk wel werken. Dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen van toepassing is. Er zijn mensen die jaren door een verwerkingsproces en trust issues moeten gaan voor ze een relatie willen of kunnen aanknopen met iemand anders, maar er zijn ook mensen die er meteen werk van maken. Een belangrijk deel zal je houding tegenover je ex zijn: zou je het liefst terug een relatie willen met haar of is het voor jou definitief gedaan en heb je er mentaal vrede mee? In het eerste geval zal een reboundrelatie snel aflopen, in het andere geval kan het wel eens lukken.

Als ik naar mezelf kijk: mocht het gedaan zijn met mijn vrouw zou ik de focus ook op mezelf en mijn dochter willen leggen. Een nieuwe relatie aanknopen zit er dan toch niet in voor meteen. Maar: mocht ik kort na de breuk iemand tegenkomen met wie het enorm goed klikt, waarom zou ik dat geen kans geven?
 
Dat heb ik ook gedaan, bleek dat het toch te snel was. Je weet het niet altijd op voorhand maar dat hoeft geen reden te zijn om niet te proberen.
Voila!
Kort na mijn breuk ook iemand leren kennen waar het mee klikte maar dat bleek na enkele maanden ook allemaal te snel te gaan voor mij dus gewoon eerlijk geweest. Als je van in het begin duidelijk bent tegen die persoon zie ik echt niet in waarom je niet zou proberen als de klik er toch is.

Het zou zelfs jammer zijn om iemand te mislopen waar het echt mee klikt omdat de buitenwereld vindt dat je te snel gaat. Luister gewoon naar jezelf en wees eerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hey

Al een jaar kom ik goed overeen met een rechtstreekse collega. Ik gescheiden, zij met een overleden man...we zaten beiden
in een rouwperiode en begrepen elkaar wel, ook al is de situatie totaal verschillend(scheiden is ook rouwen).
Ik vraag haar om een date, maar werd gefriendzoned in herfst vorig jaar, eigenlijk was het ook te vroeg voor haar. Ik aanvaardde dit niet en zei dat we terug gewoon collega's zijn. Ik laat mij niet friendzonen. Ze zei dat ze zich gekwetst voelde en zei tegen haar dat ik vooruit wil in het leven, dat ik mijn energie en tijd moet steken om een persoon te vinden om mijn leven mee te delen. Na maanden stilte tss ons verwijderde ze me van instagram...

Weer na maanden stilte zocht zij weer toenadering. Ik vroeg om een date maar wegens praktische redenen werd dit afgelast(ze is een ploetermoeder met 2 kinderen)
Deze keer begon ik haar niet als een collega, ook niet als een vriend te benaderen, maar te flirten. She seemed to like it.

Ik vroeg om een date en ze zei dat ze het na haar solovakantie het nog ging bekijken. Op de dag van haar vertrek stuur ik haar een bericht met "fijne vakantie"...bam geblocked via whatsapp.
Ik dacht ze wil bezinnen, alles op een rijtje zetten, niet zwaar aan getild. Op de dag dat we op kantoor mekaar zagen, werd ik gedeblokeerd.

Na haar verlof vraag ik om een date en zegt ze ja. Ik vroeg om volgende week donderdag, zei ze daarop "we shall see"
Die donderdag komt maar geen bevestiging gekregen.Ze komt toe op het werk alsof ze werd aangereden door een bus. Zelfs andere collega's
bemerkten dit op.

OP het werk zijn we altijd met andere collega's dus stuurde ik haar een bericht(13u30) een reminder ivm de date en zei dat ze niet had bevestigd
en dat ik ervanuit ga dat het niet doorging.
Ze vertelde via whatsapp rond 13u40(alhoewel ze met haar rug pal achter mij zit lol)dat ze héél slecht heeft geslapen en "kheb het nu ook wat moeilijk, toch andere keer denk ik"
Omdat ik werkte heb ik dit niet onmiddellijk gelezen. Om 15u trapt ze het af omdat ze zich niet kan concentreren zei ze.
Ik zeg gewoon "salut" zoals elke collega dat doet. Om 16u stuur ik haar een bericht dat ik idd zag dat ze niet in staat was om te daten en "zorg voor jezelf"
Ze stuurt nog via whatsapp "sorry" en "danku wel, zal ik doen"

Dag later(vrijdag dus)...ik was aan het scrollen op whatsapp en zie "X is bericht aan het typen", maar ze stuurt het bericht niet.
Ik krijg niks te lezen.

9 maanden geleden had ze mij ontvolgd en mij verwijderd van haar instagram omdat ik max collega wou zijn en geen vriend....nu volgt ze mij terug op instagram.
Een collega belt mij, we praten 30min. Ik pak mijn gsm op, wat blijkt? X volgt mij niet meer. Héél vreemd dus.

Later op de avond merk ik....X heeft mij geblokkeerd op whatsapp en instagram. Whatsapp vermoed ik omdat haar profielfoto weg is.

Echt van die mindfuck spelletjes....Niet bepaald een gedrag van een volwassen persoon die uit is op een duurzame relatie. Ik vermoed dat ik er teveel energie in heb gestoken.
Ze vindt mij niet leuk, gewoon mijn aandacht. She is just toying with me. Ondertussen is het zondag en heb ik geen contact met haar genomen tot nu toe, gewoon genegeerd dus. We zijn wel rechtstreekse collega's. We gaan elk 1x week naar kantoor, soms zien we elkaar wekenlang niet. Ik wil wel een goede sfeer op kantoor. Ik zie het met haar wel zitten, zou anders niet willen daten met haar, maar dit is toch wel een "red flag"?
Gezien de scheiding ben ik veel gevoeliger hiervoor.

Ofwel is ze boos omdat ik niet achter haar aanging op kantoor? Ofwel is ze boos omdat ik op haar bericht van "Sorry" niks meer zei? Just left her on read.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
 
Echt van die mindfuck spelletjes....Niet bepaald een gedrag van een volwassen persoon die uit is op een duurzame relatie. Ik vermoed dat ik er teveel energie in heb gestoken.
-> je hebt nog niet eens 1 date gehad en spreekt al over duurzame relatie en teveel energie? Djeez.
Misschien heeft ze gewoon VEEL meer aan haar hoofd dan een collega die een date wil?
 
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Al die social media laten vallen, want het lijkt mij serieus energievretend om telkens te gissen waarom ze je al dan niet gedefriend of geblokkeerd heeft.

Mijn interpretatie is als iemand jou blokkeert op social media, dat dit gelijk staat met dat die persoon nooit of nooit met jou nog te maken wil hebben.
Het moet al erg zijn als iemand jou defriend of blokkeert, bijvoorbeeld na een felle ruzie of een breakup, want normaal doe je dit niet.
Dus misschien moet je je eens de vraag stellen waarom ze telkens de beslissing neemt om jou te blokkeren in haar leven (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat de schuld bij jou ligt).

Los daarvan, als je het nog een kans wil geven; probeer eens met haar af te spreken en gewoon open te communiceren.
Communicatie is nog steeds het allerbelangrijkste en mijn inziens doe je dat toch het best 'in het echt'.
 
Echt van die mindfuck spelletjes....Niet bepaald een gedrag van een volwassen persoon die uit is op een duurzame relatie. Ik vermoed dat ik er teveel energie in heb gestoken.
-> je hebt nog niet eens 1 date gehad en spreekt al over duurzame relatie en teveel energie? Djeez.
Misschien heeft ze gewoon VEEL meer aan haar hoofd dan een collega die een date wil?
Dat ze veel aan haar hoofd heeft, is wel een feit. Maar in februari was er iets, dan weer een trouwfeest, verlof, bezoek,...Hmm het zou best kunnen dat ze "ja" zei op de date omdat ze zich schuldig begon te voelen? Begin juli vertrekt ze op verlof voor 5 weken. Ik persoonlijk vind het wel erg dat ze vertrekt zonder dat we de kans krijgen om elkaar face to face te zien. Maar i dunno...ze kan dit ook communiceren. Iemand volgen op insta, dan weer ontvolgen om dan weer te blokkeren is toch "mindfuck"? Ze weet ook wel dat je een berichtje krijgt met "persoon x is begonnen je te volgen". Alsof ze het bewust heeft gedaan en mij laat weten dat ze mij heeft geblokkeerd. Uw problemen naar mij toe op die manier aanpakken vind ik niet ok.
 
Dus negeren(wat ik momenteel al aan het doen ben) en voor de rest het professioneel houden.
Dat is ook wat de brains zeggen, maar voelt toch niet goed aan.

thx iedereen.
 
Hey

Al een jaar kom ik goed overeen met een rechtstreekse collega. Ik gescheiden, zij met een overleden man...we zaten beiden
in een rouwperiode en begrepen elkaar wel, ook al is de situatie totaal verschillend(scheiden is ook rouwen).
Ik vraag haar om een date, maar werd gefriendzoned in herfst vorig jaar, eigenlijk was het ook te vroeg voor haar. Ik aanvaardde dit niet en zei dat we terug gewoon collega's zijn. Ik laat mij niet friendzonen. Ze zei dat ze zich gekwetst voelde en zei tegen haar dat ik vooruit wil in het leven, dat ik mijn energie en tijd moet steken om een persoon te vinden om mijn leven mee te delen. Na maanden stilte tss ons verwijderde ze me van instagram...

Weer na maanden stilte zocht zij weer toenadering. Ik vroeg om een date maar wegens praktische redenen werd dit afgelast(ze is een ploetermoeder met 2 kinderen)
Deze keer begon ik haar niet als een collega, ook niet als een vriend te benaderen, maar te flirten. She seemed to like it.

Ik vroeg om een date en ze zei dat ze het na haar solovakantie het nog ging bekijken. Op de dag van haar vertrek stuur ik haar een bericht met "fijne vakantie"...bam geblocked via whatsapp.
Ik dacht ze wil bezinnen, alles op een rijtje zetten, niet zwaar aan getild. Op de dag dat we op kantoor mekaar zagen, werd ik gedeblokeerd.

Na haar verlof vraag ik om een date en zegt ze ja. Ik vroeg om volgende week donderdag, zei ze daarop "we shall see"
Die donderdag komt maar geen bevestiging gekregen.Ze komt toe op het werk alsof ze werd aangereden door een bus. Zelfs andere collega's
bemerkten dit op.

OP het werk zijn we altijd met andere collega's dus stuurde ik haar een bericht(13u30) een reminder ivm de date en zei dat ze niet had bevestigd
en dat ik ervanuit ga dat het niet doorging.
Ze vertelde via whatsapp rond 13u40(alhoewel ze met haar rug pal achter mij zit lol)dat ze héél slecht heeft geslapen en "kheb het nu ook wat moeilijk, toch andere keer denk ik"
Omdat ik werkte heb ik dit niet onmiddellijk gelezen. Om 15u trapt ze het af omdat ze zich niet kan concentreren zei ze.
Ik zeg gewoon "salut" zoals elke collega dat doet. Om 16u stuur ik haar een bericht dat ik idd zag dat ze niet in staat was om te daten en "zorg voor jezelf"
Ze stuurt nog via whatsapp "sorry" en "danku wel, zal ik doen"

Dag later(vrijdag dus)...ik was aan het scrollen op whatsapp en zie "X is bericht aan het typen", maar ze stuurt het bericht niet.
Ik krijg niks te lezen.

9 maanden geleden had ze mij ontvolgd en mij verwijderd van haar instagram omdat ik max collega wou zijn en geen vriend....nu volgt ze mij terug op instagram.
Een collega belt mij, we praten 30min. Ik pak mijn gsm op, wat blijkt? X volgt mij niet meer. Héél vreemd dus.

Later op de avond merk ik....X heeft mij geblokkeerd op whatsapp en instagram. Whatsapp vermoed ik omdat haar profielfoto weg is.

Echt van die mindfuck spelletjes....Niet bepaald een gedrag van een volwassen persoon die uit is op een duurzame relatie. Ik vermoed dat ik er teveel energie in heb gestoken.
Ze vindt mij niet leuk, gewoon mijn aandacht. She is just toying with me. Ondertussen is het zondag en heb ik geen contact met haar genomen tot nu toe, gewoon genegeerd dus. We zijn wel rechtstreekse collega's. We gaan elk 1x week naar kantoor, soms zien we elkaar wekenlang niet. Ik wil wel een goede sfeer op kantoor. Ik zie het met haar wel zitten, zou anders niet willen daten met haar, maar dit is toch wel een "red flag"?
Gezien de scheiding ben ik veel gevoeliger hiervoor.

Ofwel is ze boos omdat ik niet achter haar aanging op kantoor? Ofwel is ze boos omdat ik op haar bericht van "Sorry" niks meer zei? Just left her on read.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Spiderman?
 
Jij verklaart dat zij spelletjes speelt, maar je doet precies toch wel graag mee.

Hoe kan je constant weten dat ze je ontvolgd heeft of dat je geblokkeerd ben op een medium?
Dat betekent dan toch dat jij haar heel geregeld opzoekt op die socmed om dat te checken?

Ik vind het een beetje obsessief, en zeker als je nog niet es 1x een date gehad hebt, is het nogal creepy.

Ik vraag haar om een date, maar werd gefriendzoned in herfst vorig jaar, eigenlijk was het ook te vroeg voor haar. Ik aanvaardde dit niet en zei dat we terug gewoon collega's zijn. Ik laat mij niet friendzonen.
Dit is nogal euhm… alpha male gedrag bij gebrek aan een beter woord? :unsure:
De tijd dat mannen geen genoegen namen met “nee” is toch wel al ver achter ons.
Wat is er mis met eerst vrienden zijn en zo naar elkaar toe groeien?
Misschien had je er zelfs meer mee bereikt 🤷‍♂️
 
Jij verklaart dat zij spelletjes speelt, maar je doet precies toch wel graag mee.

Hoe kan je constant weten dat ze je ontvolgd heeft of dat je geblokkeerd ben op een medium?
Dat betekent dan toch dat jij haar heel geregeld opzoekt op die socmed om dat te checken?

Ik vind het een beetje obsessief, en zeker als je nog niet es 1x een date gehad hebt, is het nogal creepy.


Dit is nogal euhm… alpha male gedrag bij gebrek aan een beter woord? :unsure:
De tijd dat mannen geen genoegen namen met “nee” is toch wel al ver achter ons.
Wat is er mis met eerst vrienden zijn en zo naar elkaar toe groeien?
Misschien had je er zelfs meer mee bereikt 🤷‍♂️
Ze vertelde vorig jaar over haar verlof. Toen waren we enkel collega's omdat ik weigerde "vriend" te zijn. Als collega's vraag je ook van "hoe was uw verlof". Ik had een "goed danku wel" verwacht, maar in de plaats daarvan vertelde ze het in "geuren en kleuren.". Ik weet dat ze overactief is op instagram omdat ze constant iets op haar storys deelt. Van vakantiefoto's tot haar gevoelens over haar overleden man. Terwijl ze aan de chat dat vertelde ga ik op haar instagram, maar ik zie dat ik haar niet meer volg, want haar account is privé....maar ik heb haar niet ontvolgd. Bizar dus... Ik ben zelf weinig actief op instagram, dus who knows wanneer ze dat gedaan heeft. Ik heb dat ook haar vertelt en zij zei van "ah ja jij wou mijn vriend niet zijn, dus heb ik je verwijderd van instagram". En ze zei ook dat ze gekwetst was omdat ik niet meer dan collega's wou zijn. Kheb toen mijn standpunt opnieuw duidelijk gemaakt dat ik vooruit wil in het leven. Ze wou toch forceren om vrienden te zijn, maar ik bleef bij mijn standpunt.
Soit na 1,5maand stilte zocht ze dan opnieuw toenadering.
Ik volg haar sindsdien ook niet. Het zou zielig zijn van mij om haar te volgen terwijl zij mij heeft verwijderd.
Na zoveel maanden kreeg ik dan opnieuw bericht op mijn gsm dat persoon x mij volgt. Na 30min klik ik daarop en merk ik dat ze mij niet volgt....euh weird toch?
Ik vind niet dat ik hier obsessief gedrag vertoon. Bovenstaande had ik niet gedeeld wegens teveel "wall of text"


Er is niks mis van vrienden te zijn en zo naar elkaar toe groeien, maar de kans dat je de lotto wint is 1miljoen keer hoger. Het is zéér moeilijk om als man uit de friendzone te geraken, dat is quasi onmogelijk. Dus no way dat ik daar voor val....zoveel ervaring heb ik wel.

En no offence, maar mijn scheiding gebeurde eerder dan haar situatie. Ik wou vooruit in het leven. Ja ze is een toffe collega, maar mijn "hulp" als collega is beperkt. Ik wou mijn energie liever steken in m'n eigen zelfontwikkeling, in mijn hobby's, Tinderdates, ...Ik heb met haar 3x fysiek afgesproken puur ter ondersteuning, urenlang aan de telefoon gebabbeld. Ik keek toen niet naar haar als een "potentiële partner". Dat is ook later ontstaan via de vele chats met elkaar omdat het niet meer ging over "rouwen", maar luchtige fun-onderwerpen. Ik vind dat ik als collega meer dan mijn deel heb gedaan. Maar waarom zou ik nog uren chatten met haar als ik kan chatten via een Tindermatch om met iemand af te spreken? Ik wil ook vooruit in m'n leven. Ik speel geen spelletjes met haar. Ik heb van in het begin mijn standpunt duidelijk gemaakt.
 
Ze vertelde vorig jaar over haar verlof. Toen waren we enkel collega's omdat ik weigerde "vriend" te zijn. Als collega's vraag je ook van "hoe was uw verlof". Ik had een "goed danku wel" verwacht, maar in de plaats daarvan vertelde ze het in "geuren en kleuren.". Ik weet dat ze overactief is op instagram omdat ze constant iets op haar storys deelt. Van vakantiefoto's tot haar gevoelens over haar overleden man. Terwijl ze aan de chat dat vertelde ga ik op haar instagram, maar ik zie dat ik haar niet meer volg, want haar account is privé....maar ik heb haar niet ontvolgd. Bizar dus... Ik ben zelf weinig actief op instagram, dus who knows wanneer ze dat gedaan heeft. Ik heb dat ook haar vertelt en zij zei van "ah ja jij wou mijn vriend niet zijn, dus heb ik je verwijderd van instagram". En ze zei ook dat ze gekwetst was omdat ik niet meer dan collega's wou zijn. Kheb toen mijn standpunt opnieuw duidelijk gemaakt dat ik vooruit wil in het leven. Ze wou toch forceren om vrienden te zijn, maar ik bleef bij mijn standpunt.
Soit na 1,5maand stilte zocht ze dan opnieuw toenadering.
Ik volg haar sindsdien ook niet. Het zou zielig zijn van mij om haar te volgen terwijl zij mij heeft verwijderd.
Na zoveel maanden kreeg ik dan opnieuw bericht op mijn gsm dat persoon x mij volgt. Na 30min klik ik daarop en merk ik dat ze mij niet volgt....euh weird toch?
Ik vind niet dat ik hier obsessief gedrag vertoon. Bovenstaande had ik niet gedeeld wegens teveel "wall of text"


Er is niks mis van vrienden te zijn en zo naar elkaar toe groeien, maar de kans dat je de lotto wint is 1miljoen keer hoger. Het is zéér moeilijk om als man uit de friendzone te geraken, dat is quasi onmogelijk. Dus no way dat ik daar voor val....zoveel ervaring heb ik wel.

En no offence, maar mijn scheiding gebeurde eerder dan haar situatie. Ik wou vooruit in het leven. Ja ze is een toffe collega, maar mijn "hulp" als collega is beperkt. Ik wou mijn energie liever steken in m'n eigen zelfontwikkeling, in mijn hobby's, Tinderdates, ...Ik heb met haar 3x fysiek afgesproken puur ter ondersteuning, urenlang aan de telefoon gebabbeld. Ik keek toen niet naar haar als een "potentiële partner". Dat is ook later ontstaan via de vele chats met elkaar omdat het niet meer ging over "rouwen", maar luchtige fun-onderwerpen. Ik vind dat ik als collega meer dan mijn deel heb gedaan. Maar waarom zou ik nog uren chatten met haar als ik kan chatten via een Tindermatch om met iemand af te spreken? Ik wil ook vooruit in m'n leven. Ik speel geen spelletjes met haar. Ik heb van in het begin mijn standpunt duidelijk gemaakt.
Hoera! Welkom terug, Spidey. Net op tijd, deze week laatste aflevering Knokke Off, ik wist anders niet wat doen in de pauzes tijdens de zomer :love2:
 
[Edit] Kyle78 had nog een filmpje gepost van zo'n typische 'alpha male dating expert' vol zever. Daarop is mijn reactie.

Wat een ongelofelijke toxische rotzooi, dat filmpje daarboven. Vrouwen zijn objecten en enkel goed om ofwel trophy wives te worden (want ja, volgens zulke types moeten ze ook wel niet te veel met hun eigen meningen afkomen want dat is 'disrespect') ofwel te negeren, en iedere man die beseft dat gevoelens en verliefheid enorm complex zijn en dus accepteert dat niet elke vrouw voor hem in zwijm gaat vallen heeft geen respect voor zichzelf.

Oh ja, en vrouwen die gewoon vrienden willen zijn gaan je ook enkel gebruiken als klaagmuur om te klagen over andere jongens, want dat is natuurlijk ook het enige waar vrouwen zich mee bezig houden: rondvogelen en het vinden van een alpha male partner om hun eigen zielige leventjes op te fleuren, dus logischerwijze gaat ze het daar enkel over hebben.

En vrouwen die gewoon vrienden met je willen zijn hebben geen enkel respect voor je, want je bent een zwakkeling als je even kan ophouden met je penis voor je te laten denken en te accepteren dat iemand (op dat moment) geen gevoelens voor je heeft en vrouwen vinden dat zwak en zielig, mannen die hun flieter even in hun broek kunnen houden.

Ik zeg niet dat je vrienden moet blijven of worden met iemand die je net hebt leren kennen (het is perfect OK om te zeggen dat je geen zin hebt om puur vriendschappelijk af te spreken) en ik ben vrij zeker dat ik hier de trol aan het voederen ben, maar godverdomme wat word ik kwaad van zo'n kutfilmpjes met kutadvies van kutmensen.

'Selna Kim, America's face of dating' met nog geen 1000 views op een filmpje dat al twee jaar online staat en maar 10K subscribers. Zo charismatisch en overtuigend zal hij dan toch niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan