De verbouw-topic!

Ik zie meestal 7 à 8 cm.
7 a 8 cm is inderdaad courant excl. isolatie indien je alle leidingen daarin weg krijgt. Maar als je niet isoleert (bvb. bij verdiepingen) en je moet ventilatie e.d. wegkrijgen dan ga snel boven de 10cm zitten.
 
Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwbouw met een plat dak (roofing). Het lijkt er op dat door de Roofing ons regenwater lichtgelig begint te kleuren. Op zicht gebruiken we dat water momenteel enkel voor de wc & om in de tuin te werken, dus is dat geen ramp. Ik had er ook graag de wasmachine op aangesloten.

Momenteel zit er al een korrelfilter & een actieve kool filter tussen, dus dat water is perfect zuiver & geurloos, behalve de lichtgele kleur.
Heeft iemand (goedkope :tongue:) tips om dit probleem op te lossen? we kunnen ons dak niet schilderen, omdat er al een houten terras + zonnepannelen opliggen...
 
Komt die verkleuring niet eerder door uw houten terras? tropisch hout dat wat doet verkleuren?
Roofing zelf gaat dat water niet gelig kleuren volgens mij.
 
Zijn bepaalde reeksen van sommige merken niet er om bekend dat ze een bruinig/gelige kleur afgeven? Ik dacht dat vooral een type van Resitrix dat (vroeger) had


Edit;?: nog even terzijde maar moet afwatering van een terras niet eerder bij uw vuil water ipv regenton? Of is dat alleen als ge ook (kuis)producten op uw terras gebruikt?
 
Zijn bepaalde reeksen van sommige merken niet er om bekend dat ze een bruinig/gelige kleur afgeven? Ik dacht dat vooral een type van Resitrix dat (vroeger) had


Edit;?: nog even terzijde maar moet afwatering van een terras niet eerder bij uw vuil water ipv regenton? Of is dat alleen als ge ook (kuis)producten op uw terras gebruikt?

terras altijd regenwater.

dat is 'hemelwater' dat er op valt, dus dat moet naar daar :p als jij dat met zeep kuist is dat een (jouw) probleem.
Bij een controle wordt dat garantie afgekeurd
 
Zijn bepaalde reeksen van sommige merken niet er om bekend dat ze een bruinig/gelige kleur afgeven? Ik dacht dat vooral een type van Resitrix dat (vroeger) had


Edit;?: nog even terzijde maar moet afwatering van een terras niet eerder bij uw vuil water ipv regenton? Of is dat alleen als ge ook (kuis)producten op uw terras gebruikt?
Ligt idd aan het soort EPDM. Normaal wel degelijk met EPDM en niet met klassieke roofing.

Ondertussen zou dat wel opgelost moeten zijn. Is toen zelfs een hele rechtszaak van gekomen.
 
Komt die verkleuring niet eerder door uw houten terras? tropisch hout dat wat doet verkleuren?
Roofing zelf gaat dat water niet gelig kleuren volgens mij.

We hadden het probleem ook al toen het terras nog niet gelegd was, dus ik denk dat dat zeker niet de (enige) oorzaak is :)

Bij ons ligt er effectief roofing, dus dan weet ik het al helemaal niet meer :p In het slechtste geval wassen we gewoon met stadswater, dat is ook niet zo'n drama...
 
We hadden het probleem ook al toen het terras nog niet gelegd was, dus ik denk dat dat zeker niet de (enige) oorzaak is :)

Bij ons ligt er effectief roofing, dus dan weet ik het al helemaal niet meer :p In het slechtste geval wassen we gewoon met stadswater, dat is ook niet zo'n drama...
Bij ons (nieuwbouwappartement) worden de wc's ook doorgespoeld met regenwater en dat ziet ook troebel. Maar jij wast daar dus mee? Jouw regenwater ondergaat dan wellicht nog een extra filtering waardoor je bezorgd bent over de kleur?!
 
terras altijd regenwater.

dat is 'hemelwater' dat er op valt, dus dat moet naar daar :p als jij dat met zeep kuist is dat een (jouw) probleem.
Bij een controle wordt dat garantie afgekeurd
Ik dacht altijd dat afwatering van een terras wordt aangesloten op de overloop van de regenwaterput.
 
Ik dacht altijd dat afwatering van een terras wordt aangesloten op de overloop van de regenwaterput.

Ik dacht dat ook. Meer nog, ik zou dat zelf ook blindelings op vuil water aansluiten.

En dan na discussie met architect heel de boel eens kunnen veranderen want dat moest anders. En dat is dan inderdaad bevestigd door die keurder en goedgekeurd. Dus sindsdien neem ik dat gewoon aan dat het zo is, hoe onlogisch ook..
 
Ons terraswaterafvoer komt uit in de infiltratiepunt. Je zou zot zijn om water dat over de grond heeft gestroomd (en dus zand en andere vuiligheid meesleurt) bij je regenwater te laten...

Is trouwens netjes goedgekeurd, dus zoals het hoort lijkt me.
 
Wij willen een nieuwe vloer leggen ( rigid coretec).
We zitten met redelijk veel hoeken en kantjes (ook chauffagebuizen die uit de grond komen), vandaar willen we hem waarschijnlijk toch laten plaatsen.
Iemand een idee of ze bij floorhouse mooi werk leveren?
 
220m2.
Is inclusief asfalt opbreken en afvoeren.
Heb nog prijs gevraagd aan anderen om eens te vergelijken.
We gaan het over een andere boeg gooien.
Kan via vrienden de graafwerken en afvoer regelen .

Zou dan eventueel voor geborsteld beton gaan ipv klinkers.
Gewoon gepolierd is te glad.
Nu vertelde iemand mij dat je beton niet tot aan de straat mag doen, je best daar een strook klinkers voorziet.
Dat is ook het eerste dat ik daar van hoorde.
 
We gaan het over een andere boeg gooien.
Kan via vrienden de graafwerken en afvoer regelen .

Zou dan eventueel voor geborsteld beton gaan ipv klinkers.
Gewoon gepolierd is te glad.
Nu vertelde iemand mij dat je beton niet tot aan de straat mag doen, je best daar een strook klinkers voorziet.
Dat is ook het eerste dat ik daar van hoorde.
Gewoon bij de gemeente horen wat kan/mag. Hier mogen we kiezen om zelfs het voetpad op te breken en de oprit tot tegen de straat te letten. Of omgekeerd, als je de inrit die tot tegen de straat ligt vernieuwd kan je vragen of de gemeente het troitoir komt leggen.
 
Onze tijd is redelijk egaal, maar langs een zijde loopt hij op een meter redelijk stevig af tot de scheiding met de buur. We vinden dit onpraktisch en willen dit in de zomer oplossen.

Het gaat om een hoogteverschil van +30cm. Hoe kunnen we dit het best aanpakken? Een boordsteen van 30cm 10cm ingraven tegen de scheidingsdraad en leven met het verschil van 10 CM lijkt ons de "makkelijkste" oplossing, maar misschien zijn er betere ideeën?
 
Iemand die soms een product kan aanraden om een vloer plaatselijk een paar mm te egaliseren ? oppervlakte van een 10x20cm, kleine oneffenheden, ..
 
Kan me daar nu eens niets bij voorstellen waar je een kotje van 10x20cm zou moeten egaliseren dat dat niet gaat storen met de tegels er langs.
Kan het niet opgevangen worden door de lijm?

Ik zou zeggen egaline, maarja voor zo weinig :p
 
Kan me daar nu eens niets bij voorstellen waar je een kotje van 10x20cm zou moeten egaliseren dat dat niet gaat storen met de tegels er langs.
Kan het niet opgevangen worden door de lijm?

Ik zou zeggen egaline, maarja voor zo weinig :p
Het kot is 2x3m en ligt overal gelijk, behalve op 2 plaatsen waar ie een paar mm lager ligt. Er komt pvc op, dus ik zou een ondervloer kunnen leggen maar voor deze vloer raden ze dat af. Ik wil het perfect hebben dus met een soort egaline idd lokaal die paar mm opvullen. Maar ik heb geen zak van 20 of 25 kg nodig, gewoon een product dat goed dun is en lekker uitsmeert, en daar bovenop goed stevig blijft zitten.

Egaline trouwens heb ik al es geprobeerd ergens in een andere kamer, daar krijg ik het nooit een biljartvlak mee, wat een teringzooi. Mengverhoudingen op de zak kloppen nooit, wordt te snel hard, etc etc. Ik ben niet echt onhandig, maar van egaline blijf ik liefst ver weg.
 
Klein vraagje omtrent een bouwvergunning, we hadden hier een renovatie met bouwvergunning gepland maar de corona/oekraine prijsstijgingen gaan we dit project in de koelkast moeten steken, moet ik mijn bouwvergunning nu zelf opzeggen of kan ik deze laten "verlopen", de start van de werken is nooit doorgegeven.
 
Terug
Bovenaan