Het grote sociale zoekertjes topic: op stap met een BG forumlid

Slyke

Well-known member
In diverse topics overheen het forum (dating-topic, mentaal welzijn, alleen naar concerten, etc...) komt op regelmatige basis het gegeven naar voren dat bepaalde forumleden een zekere eenzaamheid ervaren.
In tegenstelling tot wat men zou denken, betreft dit niet enkel singles (relationeel).

Een gedeelte slaagt er ook niet in om vrij snel nieuwe contacten te leggen en bepaalde (sociale) activiteiten 'in groep' te ondernemen, waardoor een zeker gevoel van isolement of vereenzaming versterkt wordt.
Anderen ondernemen wel activiteiten alleen, maar gaven ook al wel aan dat ze liever hetzelfde zouden willen doen met vrienden of kennissen.

De tegenstrijdigheid wil dat we ons hier in een community bevinden met bijna 6000 leden.
Leden die elkaar virtueel kennen, maar die mogelijks wel bereid zijn om eens 'in real life' met iemand van het forum af te spreken om samen een activiteit te ondernemen.

Vandaar, als experiment, dit topic!

Met andere woorden: wil je graag contact leggen met een forumlid voor een activiteit die je graag zou willen ondernemen, plaats jouw zoekertje hier vrijblijvend in dit topic.

Ben je op zoek in jouw regio naar iemand om samen mee te sporten?
Wil je graag naar een voorstelling (bioscoop, theater of concert) of festival, maar je hebt niemand om je te vergezellen? Of misschien ga je sowieso al alleen, maar is gezelschap altijd welkom?
Mogelijks verlang je al lang om eens naar dat ene restaurant te gaan, maar alleen gaan is geen optie.
Misschien ben je gewoon op zoek naar iemand om samen eens een boswandeling te maken en een diepgaand gesprek te hebben?
Of wie weet wil je net het nachtleven induiken, zonder al te veel gesprekken?

Enkele regels:
- dit is geen dating topic (maar als er iets uit voortvloeit, dan horen we het graag 😉) - voor dating voorstellen bestaan andere topics hier op het forum, dus gelieve deze te gebruiken
- dit topic is niet ludiek bedoeld (ook daarvoor bestaan andere topics in Lounge of Zwam)
- geen enkel voorstel is belachelijk, hoe eenvoudig of hoe simpel het ook is
- gelieve elkaars noden te respecteren en dus ook geen kritiek te geven, ten einde niemand af te schrikken
- indien mogelijk, vermeld ook of je publieke reacties verwacht in het topic of eerder via PM
- wanneer het een concreet evenement betreft waar je graag naar toe wil, vermeld dan ook duidelijk naam, lokatie en misschien een link naar de desbetreffende website van het evenement
- klikt het in real life niet, dan heb je misschien een slechte dag of avond achter de rug, maar dat is dan ook het enige 'risico'

Zelf heb ik (momenteel) nog geen concrete behoefte, maar ter illustratie zou een zoekertje er zo kunnen uit kunnen zien:

Op 21/12 speelt Blackwave. in de Vooruit in Gent.
Geen zin om alleen te gaan, dus als iemand zin heeft om mee te gaan, stuur maar PM.

Hopelijk mag dit topic iets concreet opleveren.
Misschien blijft dit topic leeg, maar dan was het alvast het proberen waard!
 
Voldoet misschien niet 100% aan de voorwaarden maar voor het bucketlist ding van ooit een boek te hebben geschreven (over biografie/geschiedenis/cultuur/... ) zou een partner voor brainstorm, research, tekst, editing wel van pas komen. Moet pragmatisch kunnen denken. Met even veel inspraak dus.
 
Tof idee! Ik kan getuigen dat afspreken met een BG lid heel plezant kan zijn (maar ook verregaande gevolgen kan hebben :p )

Ik zou graag wat meer gelijkgezinde (30 ish, vrijwillig kindvrij, interesses maken niet heel erg uit) vrienden vinden in't Gentse maar heb niet echt iets concreet qua activiteiten in gedachten. Ik hou dit topic in het achterhoofd mocht ik toch iets tegenkomen!
 
Is er zo niemand die gelijk honderd jaar terug een epische correspondentie wil? Vaneigens wel mits moderne middelen, geen postduif, maar ik heb weinig nood aan / moed voor face to face (vanwege mijn face mostly), ik ben wel een fantastische correspondent. Zo eentje die over vijftig jaar nog leuk over en weer kan kabbelen. Tis waarschijnlijk niet meer van deze tijd 😕 maar mocht het… hmu!
 
Is er zo niemand die gelijk honderd jaar terug een epische correspondentie wil? Vaneigens wel mits moderne middelen, geen postduif, maar ik heb weinig nood aan / moed voor face to face (vanwege mijn face mostly), ik ben wel een fantastische correspondent. Zo eentje die over vijftig jaar nog leuk over en weer kan kabbelen. Tis waarschijnlijk niet meer van deze tijd 😕 maar mocht het… hmu!
Nope.

Anyways.

Int verleden toch met een deel leuke gasten afgesproken gehad omwille van een gedeelde passie toen, computers misbruiken met vloeibare stikstof en droogijs.
Wat me toen vaak verbaasde was dat persoon forum <-->persoon int echt, vaak nie precies overeen kwamen maar wel altijd positief toch uitviel. Ge zit immers toch ongeveer op dezelfde golflengte.
 
Is er zo niemand die gelijk honderd jaar terug een epische correspondentie wil? Vaneigens wel mits moderne middelen, geen postduif, maar ik heb weinig nood aan / moed voor face to face (vanwege mijn face mostly), ik ben wel een fantastische correspondent. Zo eentje die over vijftig jaar nog leuk over en weer kan kabbelen. Tis waarschijnlijk niet meer van deze tijd 😕 maar mocht het… hmu!
Ik weet niet juist wat je exact bedoelt, maar ik ben wel iemand die wel eens graag diepgaande gesprekken heeft. :unsure:

Tof idee! Ik kan getuigen dat afspreken met een BG lid heel plezant kan zijn (maar ook verregaande gevolgen kan hebben :p )
Herkenbaar! 😎

Ik zou graag wat meer gelijkgezinde (30 ish, vrijwillig kindvrij, interesses maken niet heel erg uit) vrienden vinden in't Gentse maar heb niet echt iets concreet qua activiteiten in gedachten. Ik hou dit topic in het achterhoofd mocht ik toch iets tegenkomen!
Zelfde hier, maar dan eerder in West-Vlaanderen indien mogelijk.

In jouw geval: ik kan altijd eens afkomen naar Gent met de trein natuurlijk. :unsure:

Als je zin hebt mag je mij ook nog altijd berichten zenden op Discord. :)
 
Tof idee! Ik kan getuigen dat afspreken met een BG lid heel plezant kan zijn (maar ook verregaande gevolgen kan hebben :p )

Ik zou graag wat meer gelijkgezinde (30 ish, vrijwillig kindvrij, interesses maken niet heel erg uit) vrienden vinden in't Gentse maar heb niet echt iets concreet qua activiteiten in gedachten. Ik hou dit topic in het achterhoofd mocht ik toch iets tegenkomen!

Ik vrees dat de 3 bij mij over een maand verleden tijd is. Maar als je een keer zin hebt in een koffietje of een wandelingetje, geef je maar een pm.
 
Is er zo niemand die gelijk honderd jaar terug een epische correspondentie wil? Vaneigens wel mits moderne middelen, geen postduif, maar ik heb weinig nood aan / moed voor face to face (vanwege mijn face mostly), ik ben wel een fantastische correspondent. Zo eentje die over vijftig jaar nog leuk over en weer kan kabbelen. Tis waarschijnlijk niet meer van deze tijd 😕 maar mocht het… hmu!
Heb wel interesse in een email correspondence of iets dergelijks. Als je meer te weten wilt komen over het leven van een late twintiger in Vietnam.
Om die reden zeg ik ook email ipv post, alhoewel dat het avontuur gehalte misschien iets hoger maakt :p .
 
Zeer tof initiatief. Nu het moeilijke ik ben zeer beperkt in mijn interesse 😅.

Enige interesse momenteel zijn gaming en DnD. Al ben ik wel eind juni beginnen lopen, maar daar zit ik nu even op de sukkel met men lies.

Nu wat me totaal niet interesseert is voetbal of gewoon op café gaan.

Wat ik misschien wel is wil proberen is padel. Ik ben van regio Diest.
 
Zeer tof initiatief. Nu het moeilijke ik ben zeer beperkt in mijn interesse 😅.

Enige interesse momenteel zijn gaming en DnD. Al ben ik wel eind juni beginnen lopen, maar daar zit ik nu even op de sukkel met men lies.

Nu wat me totaal niet interesseert is voetbal of gewoon op café gaan.

Wat ik misschien wel is wil proberen is padel. Ik ben van regio Diest.

Volgens je nickname heb je wel een interesse dat er hier veel delen.
 
Enige interesse momenteel zijn gaming en DnD. Al ben ik wel eind juni beginnen lopen, maar daar zit ik nu even op de sukkel met men lies.
Zin om af en toe eens een oneshot te doen?
Niet per se altijd dnd, maar ik heb zoveel systemen dat ik wel wat andere games wil dm’en.
 
Welke systemen heb je zoal? Ik ben momenteel alleen bekend met DnD 5e, zowel speler als DM.
5e met verschillende settings (svilland, trudvang, humblewood, carbon2185, …) uiteraard, 10 candles, vaesen, tales from the loop, the one ring, land of eem, star wars, mork borg, cy_borg, broken compass, …
 
Volgens je nickname heb je wel een interesse dat er hier veel delen.

Present! Dus als het over bier gaat (proeven, geen liters zwelgen!): zeker interesse... 🍺
Ik doe wel een paar bierfestivals en brouwerijbezoeken per jaar met vrienden, maar er zijn altijd nog meer leuke brouwerijen om te steunen. En doordat iedereen (incl. mezelf) de laatste 15-20 jaar serieus van regio veranderd is en de meesten intussen kinderen hebben, is dat ook niet altijd evident.
 
Van waar ben je mag je in pm zeggen als je dat liever hebt.

Heb zelf nog de starter set liggen van avatar rpg
Graag even quoten, anders zie ik de replies niet.
Diest is voor mij wel haalbaar.
Ik woon nu in Heerlen, NL, maar voor een sessie van 4 a 5u is dat te verantwoorden.
 
Present! Dus als het over bier gaat (proeven, geen liters zwelgen!): zeker interesse... 🍺
Ik doe wel een paar bierfestivals en brouwerijbezoeken per jaar met vrienden, maar er zijn altijd nog meer leuke brouwerijen om te steunen. En doordat iedereen (incl. mezelf) de laatste 15-20 jaar serieus van regio veranderd is en de meesten intussen kinderen hebben, is dat ook niet altijd evident.
Heel veel mensen kijken vaak verbaasd als ik zeg dat ik geen bier drink of iets van alcohol drink zeker met men achternaam dan.

Maar heb het wel is geproefd en brouwerij bezocht maar het zegt me echt niks. 😅
Net zoals voetbal me niks zegt en echt totaal niks snap van dat je daar dan zo fanatiek kunt in opgaan.
 
Terug
Bovenaan