Het grote sociale zoekertjes topic: op stap met een BG forumlid

Nee, maar we zijn wel met "ne nest" die daar op school gezeten hebben. 😁
Jup, alleen nie dezelde.
St. Amands ftw!

Zou inderdaad wel eens fijn zijn aan de Brugse kant eens wat af te spreken met BGers behalve TRUMP. Grapjen eh.

De vriendin staat er ook wel voor open en heeft hier als buitenlandse in een mum van tijd een nieuwe vriendenbende expats leren kennen die in en rondom Brugge wonen. Waarbij iedereen welkom is... Met die bende gaan we naar allerlei events of gaan we gezellig op tocht en proberen we nieuwe cafeetjes uit. En naast de expats zitten er natuurlijk zoals ikzelf locals bij.
 
Laatst bewerkt:
Zou er iemand interesse hebben om mee te gaan naar Lukas Lelie in Ternat op 24 november? Ik heb 2 tickets gekocht maar mijn man kan niet mee, maar ik zou ‘m wel graag gaan kijken.
Is het "Een kwestie van smaak" nog? Ik ben vorig jaar geweest met mijn vriendin, absoluut de moeite om te gaan (naar mijn bescheiden mening).
 
Jup, alleen nie dezelde.
St. Amands ftw!

Zou inderdaad wel eens fijn zijn aan de Brugse kant eens wat af te spreken met BGers behalve TRUMP. Grapjen eh.

De vriendin staat er ook wel voor open en heeft hier als buitenlandse in een mum van tijd een nieuwe vriendenbende expats leren kennen die in en rondom Brugge wonen. Waarbij iedereen welkom is... Met die bende gaan we naar allerlei events of gaan we gezellig op tocht en proberen we nieuwe cafeetjes uit. En naast de expats zitten er natuurlijk zoals ikzelf locals bij.
Atheneum Kortrijk hier.

Gisteren op de lappen geweest in Brugge. De bierkelders zijn toch ook niet meer wat het geweest is.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond dit ook een geweldig verloren jaar , die sint amandscollege kortrijk.
Ik heb er vaak nog nachtmerries van zelfs.

dat was voor mij elke dag om 06.15 opstaan, om de bus te nemen van jabbeke naar brugge om 06.50
Om vervolgens maar liefst 50 minuten op de trein te zitten van 07.00 tot 07.50....

en dan savonds opnieuw zo'n lang traject naar huis.

En wat heb ik daar uiteindelijk geleerd? Met macromedia dreamweaver website's maken, een programma die enkele jaren later al niet meer relevant was, en een diploma die toch nergens aanvaard werd (commercieel webverkeer). Oh ja, om dan ook nog 1 dag voor de diploma uitreiking een telefoontje te krijgen dat ik toch niet geslaagd was en dus niet moest komen :')

jeezes. niemand van m'n klasgenoten trouwens heeft een relevante job daar in gevonden.

Ook hadden we in 2002 nog een telenet limiet van 10 gigabyte! dit was standaard zo voor elke telenet aansluiting, dus de ganse klas moest op 10 GB toekomen. vaak dan laatste week op smallband terecht gekomen omdat ze te gierig waren om extra volume blokken te kopen.
 
Bij mij is het eerder privacy aangezien ik hier wel 's zaken deel waarvan ik toch liever niet heb dat pakweg collega's of familie dat te weten. Dat is net de meerwaarde van dit forum. Je kan vragen stellen / meningen ventileren die je anders niet zomaar met een grote groep zou delen.

Nu, ik sluit ook niet uit dat ik 's deelneem aan sociale activiteit of er zelf eentje organiseer... Moest er dus interesse zijn om iets te organiseren in mijn interesseveld dan wil ik daar wel 's over nadenken :)
Laat maar weten wanneer je een activiteit uit uw intresseveld organiseert.
Wel paar weken op voorhand zodat ik mijn vrouw kan overtuigen om mee te gaan😉
 
Zou er iemand interesse hebben om mee te gaan naar Lukas Lelie in Ternat op 24 november? Ik heb 2 tickets gekocht maar mijn man kan niet mee, maar ik zou ‘m wel graag gaan kijken.

Moest je niemand vinden, ik woon vlakbij en zou last minute misschien wel kunnen als ik opvang heb voor mijn dochter.
Ik woon ook vlakbij, en wil evt ook wel mee mocht er in tussentijd niemand zijn.

Ik heb ook wel een a-ha moment, want ik dacht al dat ik u hier onlangs in de buurtwinkel in een buurgemeente van Ternat had herkend. Ik herinner me uw gezicht nog van toen een ander forumlid u ooit (10j geleden) in Gent op café had meegenomen naar onze studentenclub.
De kans leek me echter te klein om iemand zoveel jaar later random in de winkel aan te spreken met 'hey ben jij put met keren'. :unsure:
 
Ik woon ook vlakbij, en wil evt ook wel mee mocht er in tussentijd niemand zijn.

Ik heb ook wel een a-ha moment, want ik dacht al dat ik u hier in de buurtwinkel in een buurgemeente van Ternat had herkend. Ik herinner me uw gezicht nog van toen een ander forumlid u ooit (10j geleden) in Gent op café had meegenomen naar onze studentenclub.
De kans leek me echter te klein om iemand zoveel jaar later random in de winkel aan te spreken met 'hey ben jij put met keren'. :unsure:
Vooral de reactie van de persoon moest het niet zo zijn lijkt mij onbetaalbaar ;-)
 
Iets minder op dates gericht maar ik ben op zoek naar wat tips om voorbij de 30 nieuwe vrienden te leren kennen. ( vond niet meteen een ander topic )

Ik vind dat enorm moeilijk, enerzijds omdat je dan al in aanraking komt met mensen a la "de vrouw wacht op mij thuis" of andere dingen.

Op het werk zou een "logisch" beginpunt zijn maar ik werk op een plek waar je alleen in een winkel staat en collega's hoor ik enkel in de lokale whatsapp group waar er vragen/mededelingen komen ivm werk dus hoewel dat bedrijf een man of 100 groot is is er nooit "fysieke" interactie.

En om op "hoop van zegen" ergens op te duiken en randoms te leren kennen is nogal een grote variabele gok en dat vind ik ook niet bepaald gemakkelijk.

Ik mis het weken om op Vrijdag of Zaterdag eens een berichtje te krijgen om savonds af te spreken, ook als ik na mijn werk in de stad kom en ik zie mensen dan stilaan samen komen om iets te gaan doen.

Verder vind ik het dan ook redelijk knullig om alleen een cafe of Irish pub binnen te stappen en mij daar alleen te zetten, zeker op avonden waar er muziek is en tafels door groepjes worden ingenomen.
Al aan gedacht om wel eens te doen de laatste weken maar toch elke keer maar gewoon verder gewandeld.

Maar soms begin ik me toch te voelen alsof ik in mijn eigen versie van The Shining zit door gebrek aan human interaction buiten mijn werk.
 
Verder vind ik het dan ook redelijk knullig om alleen een cafe of Irish pub binnen te stappen en mij daar alleen te zetten, zeker op avonden waar er muziek is en tafels door groepjes worden ingenomen.
Als "nieuwe" werkt dat toch ook niet zo, heb ik de indruk? Dan ga je toch niet vlot opgenomen worden in een bestaande groep?
Maar weet ik veel, ik snap dat cafégedoe gewoon ook niet, nooit gedaan ook.
Al aan gedacht om wel eens te doen de laatste weken maar toch elke keer maar gewoon verder gewandeld.
Nou... Wandelen is er wel zo eentje. 😁
Ofwel lid worden van een vereniging (sport) ofwel een hond aanschaffen (ik heb een hypersociale hond, dat beest heeft er op zichzelf al voor gezorgd dat ik meer buren heb leren kennen, daar komt dan de hondenschool bij waar regelmatig na de les met een drankje verder wordt gekletst,...) Ofwel vrijwilligerswerk doen (afhankelijk van je interesses: LETS, vrijwilliger in een asiel, repair café,...) Maar het begint allemaal hetzelfde hoor: het start oppervlakkig met een gezamenlijke interesse en langzaam aan vormen vriendschappen zich. Maar je moet enorm veel moeite doen met weinig kans op succes. Er is geen magische formule.
 
Mocht u dat interesseren is een groepsreis ook altijd een manier om mensen te leren kennen.
Er zijn wel een aantal organisaties die singlereizen organiseren. Dat wil daarom niet zeggen dat iedereen op die reis single is maar wel dat er geen koppels meegaan waardoor er minder reisgenoten zich gaan afzonderen met zijn tweetjes. Aangezien je voor x aantal dagen "vast" hangt aan elkaar je sowieso wel gesprekken aanknopen.
Nadeel dan weer is dat de kans bestaat dat die persoon waar het het beste mee klikt 150km van je vandaan woont waardoor je elkaar na die reis ook quasi niet meer gaat zien.

Om eerlijk te zijn, de laatste mensen die ik heb leren kennen waren ofwel via het werk ofwel omdat iemand uit de bestaande vriendenkring die personen meebracht naar een event waar ik ook was. Vaak waren dat dan vrienden van een nieuw lief oid.
 
Iets minder op dates gericht maar ik ben op zoek naar wat tips om voorbij de 30 nieuwe vrienden te leren kennen. ( vond niet meteen een ander topic )

Krijg hier net via fb deze reclame:

Meet5 - de app voor groepsactiviteiten
Op zoek naar nieuwe mensen in je regio? Vind ze simpel met onze gratis app! Ontmoet mensen met dezelfde interesses, doe iets leuks met een groep en maak nieuwe vrienden! Download de app en word deel van de community! 🏙🤝
 
Al vaak alleen naar optredens ea geweest.
Probleem is dat je soms ergens naar toe wilt, maar niemand kan of wil mee gaan.
Wat moet je dan?

Vroeger deed ik dat ook niet, maar toen ontmoette ik iemand die dit vaak deed, hij heeft een serieuze job maar luisterd graag naar ACDC, Judas Priest enz... Een meer deftig persoon vind je niet, draagt vaak kostuum, altijd ABN, zeer respectabele functie. Maar hij luistert hele dagen naar ACDC, Judas Priest enz. Enfin, die gast gaat gewoon vaak alleen.

Dat deed me denken dat wel ok is om alleen te gaan.

Half jaar na ik die persoon ontmoette was het Alcatraz met Nightwish als hoofdact. Das in Kortrijk waar ik ook nog gestudeerd heb. In m'n studententijd op kot was Nightwish een favoriete groep van de meeste en een frequent gespreksonderwerp. Toen ik meerdere v m'n oude vrienden vroeg of ze wouden gaan... Nee konden of wouden niet... Om dood te vallen echt. Ben dan gewoon alleen geweest. Sindsdien ga ik regelmatig eens alleen. Het is beter om met gezelschap te gaan, maar als je niet gaat mis je toch veel imo.
 
Atheneum Kortrijk hier.

Gisteren op de lappen geweest in Brugge. De bierkelders zijn toch ook niet meer wat het geweest is.

Over welke bierkelders gaat het dan? Recent vroeg een collega van mij voor tips in Brugge - al woon ik daar al 20 jaar niet meer - dus nu hoop ik dat ik geen dingen aangeraden heb die in de categorie "niet meer wat het geweest is" vallen :p

Al vaak alleen naar optredens ea geweest.
Probleem is dat je soms ergens naar toe wilt, maar niemand kan of wil mee gaan.
Wat moet je dan?

Vroeger deed ik dat ook niet, maar toen ontmoette ik iemand die dit vaak deed, hij heeft een serieuze job maar luisterd graag naar ACDC, Judas Priest enz... Een meer deftig persoon vind je niet, draagt vaak kostuum, altijd ABN, zeer respectabele functie. Maar hij luistert hele dagen naar ACDC, Judas Priest enz. Enfin, die gast gaat gewoon vaak alleen.

Dat deed me denken dat wel ok is om alleen te gaan.

Half jaar na ik die persoon ontmoette was het Alcatraz met Nightwish als hoofdact. Das in Kortrijk waar ik ook nog gestudeerd heb. In m'n studententijd op kot was Nightwish een favoriete groep van de meeste en een frequent gespreksonderwerp. Toen ik meerdere v m'n oude vrienden vroeg of ze wouden gaan... Nee konden of wouden niet... Om dood te vallen echt. Ben dan gewoon alleen geweest. Sindsdien ga ik regelmatig eens alleen. Het is beter om met gezelschap te gaan, maar als je niet gaat mis je toch veel imo.

Ik ging als student wel vaker alleen naar optredens (de Frontline lag op wandelafstand), ik zag dan wel of ik iemand tegenkwam die ik kende of niet. De muziek alleen al was genoeg reden om te gaan.
En de laatste paar jaar merk ik dat ik dat terug doe, veel vrienden die een drukker leven hebben dan vroeger of intussen in het buitenland beland zijn. Niks mis met alleen naar optredens gaan, ik ken wel meer mensen die dat doen :)
 
Terug
Bovenaan