Reclame- en lay-outaanpassingen

Het opmerkzame lid heeft al gezien dat onze site er een klein beetje anders uitziet. We werken vanaf nu samen met Refinery89 om onze advertentieruimtes ingevuld te krijgen, en om dat mooi en functioneel te houden, frissen we ineens ook de lay-out een beetje op.

Sommige dingen zul je niet merken, andere zullen misschien een kleine aanpassing vragen, maar we zijn heel tevreden van het resultaat en zijn er zeker van dat het weinig hinder zal opleveren. Zoals altijd spelen we graag open kaart met alle gebruikers, dus willen we ook even toelichten wat het inhoudt en waarom de overstap nodig is.

Waarom?

In het model waarin we tot nu toe werkten, draaiden we net break-even of net niet. Dat wil zeggen dat er weinig overbleef om mee te doen wat we willen doen (prijzen, toernooien, beurzen, terugbetaling kosten crew, social media...) om te kunnen groeien. En een community die niet groeit, sterft uit.

Het bestuur heeft daarom een tijd geleden Google Adsense ingesteld voor bezoekers en leden die ons graag willen steunen via de opt-in, maar Refinery89 vult die adruimte veel optimaler in, aan de beste prijs. Ze bieden die aan verschillende bedrijven aan waarna die bedrijven kunnen beginnen bieden. De hoogste bieder wint dan een plaats op onze website.

We kunnen zelf alleen nog maar een schatting geven, maar het zou ruwweg het drievoud moeten opbrengen.

Wat is er nu concreet veranderd?

Er zijn er twee die standaard op elke pagina te zien gaan zijn: eentje bovenaan en eentje onderaan.

Daarnaast zal er op de frontpage nog een ad zijn die tussen de artikels zit verweven en zal er op het forum een ad in de sidebar komen te staan. De hoogte en breedte van die adruimte ligt vast, maar afhankelijk van de 'winnende' advertentie, zal die soms niet volledig worden ingevuld.

Er is ook een optie voor een advertentie over de hele achtergrond, en als die voorhanden is, gaan alle adruimtes daarin op.

Wij begrijpen dat dit wel wat visuele veranderingen met zich mee zal brengen, maar we hebben zoveel mogelijk proberen te kijken naar een vlotte integratie t.o.v. een plaats waar de ads het meest zullen opbrengen.

De banner bovenaan is iets hoger dan de Google Adsense-banner, maar we hebben de navigatiebalk en onze header aangepast om die verloren ruimte goed te maken, en om daar ineens een grote kuis in te houden. Er waren nogal wat links bij die niemand gebruikte.

Ook niet onbelangrijk is dat de ads nog steeds niet standaard zichtbaar zijn voor alle leden. Wil je ons steunen, kan dat door de opt-in aan te vinken. Daar help je ons echt een pak mee. En aan iedereen die het al heeft aangevinkt: Merci!
 
Don't shoot me om een adblocker (private DNS op m'n gsm) te gebruiken aub. (Is vooral voor games, niet voor BG maar kan da niet instellen).

Maar:
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-06-08-17-37-11-409_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-06-08-17-37-11-409_com.android.chrome.jpg
    348 KB · Weergaven: 35
Is het ook door deze aanpassing dat ik nu 2x moet klikken om 'New posts' te kunnen kiezen? Best lastig eigenlijk.
 
Ja, vanuit een thread naar new posts gaan, zou gerust mogen zijn zoals het was imo. Voor de rest lijkt dat goed.
 
Dat klopt, de plaats wordt op voorhand reeds gereserveerd om "delayed jumping" te voorkomen (dat het scherm na paar seconden plots 340px naar beneden knalt terwijl je al iets aan het lezen/klikken bent, gruwelijk irritant). Dat wordt dus ofwel afzetten in je settings, of gewend worden vrees ik :(
 
Is het ook door deze aanpassing dat ik nu 2x moet klikken om 'New posts' te kunnen kiezen? Best lastig eigenlijk.
Goeie opmerking. Het hangt een beetje af van waar je zit. In de vorige versie waren er drie of vier manieren om naar ‘nieuwe berichten’ te gaan, vaak op hetzelfde niveau. Dat was dus een beetje overdaad.

Op het forum staat Wat Is Er Nieuw in de navigatiebalk, plus de bliksemknop Nieuwe Berichten gaat rechtstreeks daarheen, met maar 1 klik. Op mobiel gaat het via de drie streepjes ook met 2 klikjes, net als daarvoor.
Als je op de desktop op de frontpage zit, is het op het dropdownpijltje van Forum en dan Nieuwe Berichten. Da’s inderdaad 1 klik meer dan daarvoor, maar logisch gezien is er niet echt een plaats waar die wel zou kunnen zitten?
 
Die bliksemknop was mij nog niet opgevallen, bedankt. Op andere pagina's mag dat gerust uit 'What's new' gehaald worden maar zo zijn er 100 verschillende usecases waarschijnlijk. Dat wordt gewoon even aanpassen.
 
Dat klopt, de plaats wordt op voorhand reeds gereserveerd om "delayed jumping" te voorkomen (dat het scherm na paar seconden plots 340px naar beneden knalt terwijl je al iets aan het lezen/klikken bent, gruwelijk irritant). Dat wordt dus ofwel afzetten in je settings, of gewend worden vrees ik :(
Ik heb ook die lege ruimte op mijn iPhone met Safari zonder dat ik aan bewuste ad-blocking doe. Is het omdat er nog geen reclame staat?
 
Ik heb ook die lege ruimte op mijn iPhone met Safari zonder dat ik aan bewuste ad-blocking doe. Is het omdat er nog geen reclame staat?
Inderdaad, zelf gebruik ik geen iPhone dus ik moet wat gokken met termen/namen, maar gebruik je dat privacy VPN systeem? Mogelijks blokkeert die verbinding actief de tracking/reclamedomeinen. Zie je op andere websites reclames?
 
Mmmm er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat ik zelfs niet zou weten waar te beginnen... Corrupted cookie (had ik ook tijdens het testen waardoor die in sommige browsers ook niet werkten), mss gebruikt HLN een compleet andere ad-technologie (zoals bvb adhese dat tweakers nu gebruikt), mss heb je de nieuwe cookie-toestemming per ongeluk geweigerd ipv geaccepteerd, ... The possibilities, they are endless!
 
@Cyberkef @Booka Shade

Het lag inderdaad aan de cookies. Ik heb een extensie draaien die standaard alles blokkeert van cookies. Eens alle geschiedenis en cookies verwijderd, manueel ja geklikt op alles en nu heb ik reclame om te stoppen met roken. Ga dan wel eerst moeten beginnen met roken. 😉

1B56C445-6F98-4612-BE29-A5E692452B99.jpeg
 
Ja, hier precies hetzelfde... In al onze testfases is dit nog niet voorgevallen, we passen het zo snel mogelijk aan!
(je post lezen met zelf dezelfde reclame eromheen maakt het nog psychedelischer :D )
 
Als je op de Bol reclame klikt, gebruikt hij dan de BG referral? Of is dat niet instelbaar?
Niet instelbaar helaas, maar als je op het punt staat iets te kopen sowieso altijd eerst op die link klikken want je kan evengoed al een referral van een andere website actief staan hebben zonder te beseffen (wij zijn heus de enige niet die dit systeem gebruiken :D ).

Oh dear... 🙈 (heb em voorlopig afgezet en vervangen door de light versie)
 
Kleine update vanuit de FAQ. We blijven de setup constant evalueren en hebben op basis daarvan een kleine aanpassing doorgevoerd.

Voor ingelogde leden verandert er niets, behalve dat we voor hen de mogelijkheid hebben voorzien om zelf (vrijblijvend!) te laten pick-en-mixen welke reclame ze willen zien als ze ons wilt steunen, om het zo aangenaam mogelijk te houden.

Via de gebruikersvoorkeuren zie je nu deze opties:

unknown.png


- Grote Header: Dit is de basisoptie, de default voor de meeste opt-ins.
- Kleine Header: Als je liever een kleinere reclamebalk in de header wilt, kun je deze nemen. Die levert iets minder op voor ons, maar wie zijn wij om het kleine niet te eren!
- Sticky Footer: Dit is het relatieve goudmijntje voor ons. Een sticky footer die je telkens moet wegklikken, maar veruit de beste viewability, return en ad-interesse oplevert.

Welke optie je ook kiest: Bedankt, het is een hele steun voor ons.
 
Op het forum staat Wat Is Er Nieuw in de navigatiebalk, plus de bliksemknop Nieuwe Berichten gaat rechtstreeks daarheen, met maar 1 klik. Op mobiel gaat het via de drie streepjes ook met 2 klikjes, net als daarvoor.
Ligt het aan mij of is die bliksemknop er niet altijd? Bv. op mijn desktop heb ik die enkel als mijn browser in een redelijk klein scherm staat. Op gsm browser is die er wel altijd. Is volgens mij mijn meest gebruikte knop dus ik zou die daar altijd willen eigenlijk :p
 
Ligt het aan mij of is die bliksemknop er niet altijd? Bv. op mijn desktop heb ik die enkel als mijn browser in een redelijk klein scherm staat. Op gsm browser is die er wel altijd. Is volgens mij mijn meest gebruikte knop dus ik zou die daar altijd willen eigenlijk :p
Daaraan hebben we niets aangepast. Die staat op desktop er normaal gezien altijd op de onthaalpagina van het forum. Als je in een subforum zit, zie je die niet, maar dan staat "wat is er nieuw" wel zichtbaar in de navigatiebalk normaal gezien.
 
Terug
Bovenaan