De verbouw-topic!

Netto belastbaar inkomen word gebruikt, dat is je bruto loon (gesimplifieerd, er zijn ook nog wat aftrekposten die je toepast eerst).

Bij het toekennen van de premie tonen ze de berekening en schalen nog is.

Daar gaat eerst al RSZ af, dat is toch al 13% en dan nog bvb beroepskosten waarvan het forfetair bedrag toch ook al 5500 euro is.
Dus nee, dat is niet gelijk aan brutoloon.
Voor iemand die 50k bruto verdient is dat al maar 38000 euro meer, toch even 12000 euro verschil.
 
Daar gaat eerst al RSZ af, dat is toch al 13% en dan nog bvb beroepskosten waarvan het forfetair bedrag toch ook al 5500 euro is.
Dus nee, dat is niet gelijk aan brutoloon.
Voor iemand die 50k bruto verdient is dat al maar 38000 euro meer, toch even 12000 euro verschil.

Wel ja daarom dat ik gesimplifieerd zei met nog wat aftrekposten. Het is in ieder geval dichter bij het bruto loon dan netto loon.

In veel gevallen is die forfetaire kost ook niet van toepassing (als je de echte beroepskosten inbrengt of als zelfstandige). En je 13e/14e maand en bonus zitten ook in je netto belastbaar inkomen wat je niet ziet in je maandelijks 'netto loon'

Zeker als je naar die schaal grens kijkt (89k voor koppel met 3 kinderen) is dat zeker geen 7500 netto dat die maandelijks binnenkrijgen.
 
In veel gevallen is die forfetaire kost ook niet van toepassing (als je de echte beroepskosten inbrengt of als zelfstandige).

Dat doe je toch alleen als de echte beroepskosten hoger liggen. Anders ga je voor die forfetaire kost omdat je die niet moet bewijzen, Dus die 5520 euro is het minimum in dat geval.
 

Een vereenvoudiging voor gevelisolatie klinkt alvast niet slecht. Een uittreksel uit het besluit van de VR:
"Punt 3° Een vrijstelling wordt ingevoerd voor het aanbrengen van isolatie aan de buitenzijde van gevels en daken tot een maximum van 26 centimeter,voor zover de rooilijn niet overschreden wordt.Deze vrijstelling kadert in de Vlaamse langetermijnrenovatiestrategie voor gebouwen 2050die de Vlaamse Regering op 29 mei 2020 goedkeurde.Door deze vrijstelling kan hetisoleren van gevels en daken zonder administratieve rompslomp gebeuren.Specifiek voor erfgoedpandenzal deze vrijstelling niet gelden indien:-gelegen in UNESCO-werelderfgoed of de bufferzone ervan. Dit geldt bijvoorbeeld in de Brugse binnenstad;-geïnventariseerd, maar niet beschermd erfgoed.Verderwordt gewezen op de algemene bepalingen rond vrijstellingen, in het bijzonder op het feit dat deze handelingen niet vrijgesteld zijn als ze strijdig zouden metstedenbouwkundige verordeningen, of met de uitdrukkelijke voorwaarden van omgevingsvergunningen(art. 1.3) en dat andere regelgeving, waaronderde regelgeving inzake beschermde monumenten, beschermde stads-en dorpsgezichten, cultuurhistorische landschappen en archeologische sites, waarvoor een apart systeem van toelatingen geldt, gerespecteerd dient te worden (art. 1.2)."
 
Laatst bewerkt:
We hebben twee nieuwe ramen gekocht voor onze zolder, zelf te plaatsen. Nu zie ik dat ze op de factuur 21% btw tellen, is het voor een renovatie niet altijd 6% of mogen ze 21% rekenen omdat wij ze zelf plaatsen?
 
Voor mijn loods ben ik aan het bekijken hoe ik de boel daar ga verwarmen.
De loods zelf is 19 lang x 11 breed x 7 hoog = 1460 m³

Ik ga daar in een afgesloten ruimte bouwen van 11 lang x 9 breed x 350 hoog = 350 m³

Aangezien ik ook wel warm water zou nodig hebben daar dacht ik van misschien gewoon een verwarmingsketel te installeren en een chaufage of 3 te hangen in die gesloten ruimte? Deze ruimte zou tot 18 a 20 graden verwarmd moeten worden.

Indien mogelijk zou ik graag ook de rest van de loods op 15 graden houden.


Is dit een mogelijke optie? En hoe zit dat dan, een ketel op gas of warmtepomp ofzo? Rekeninghouden dat er geen zonnepanelen zijn.

Of zal ik voor de grote loods op 15 graden te houden toch moeten kijken naar zo'n grote gasbrander?

Anders dacht ik in de gesloten ruimte infrarood panelen ofzo, heb echt geen idee eigenlijk.
 
Iemand een aanrader waar je best is langs gaat voor verlichting en tegels?
We doen een totaal verbouwing, dus elk lichtje en elke vloer gaat vervangen worden/verplaatst worden.

Regio tussen antwerpen en Mechelen, maar wil zeker een stukje rijden voor een echte aanrader qua winkel
 
Voor mijn loods ben ik aan het bekijken hoe ik de boel daar ga verwarmen.
De loods zelf is 19 lang x 11 breed x 7 hoog = 1460 m³

Ik ga daar in een afgesloten ruimte bouwen van 11 lang x 9 breed x 350 hoog = 350 m³

Aangezien ik ook wel warm water zou nodig hebben daar dacht ik van misschien gewoon een verwarmingsketel te installeren en een chaufage of 3 te hangen in die gesloten ruimte? Deze ruimte zou tot 18 a 20 graden verwarmd moeten worden.

Indien mogelijk zou ik graag ook de rest van de loods op 15 graden houden.


Is dit een mogelijke optie? En hoe zit dat dan, een ketel op gas of warmtepomp ofzo? Rekeninghouden dat er geen zonnepanelen zijn.

Of zal ik voor de grote loods op 15 graden te houden toch moeten kijken naar zo'n grote gasbrander?

Anders dacht ik in de gesloten ruimte infrarood panelen ofzo, heb echt geen idee eigenlijk.

Check dit.
 
tips voor electriciteitskabel te kopen?
Paar 100'en meters nodig

Met btw nr, ben wel geen aannemer als dat er toe doet :p
edit: moet groene flex zijn trouwens


Zit in twijfel voor mijn loods, op het verdiep komen al mijn machines, waar dus ongeveer een 6-tal stopcontacten gaan zijn die zo goed als allemaal op een aparte plong zitten.

En nog vele andere stopcontacten natuurlijk.


Afstand van de hoofdkast naar het verdiep zal een 20-tal meter zijn.
Dus ofwel pakt 10-tal keer met 3G2.5 naar boven

Ofwel 1x met 3G6 naar boven en daar een plongkastje hangen ook.

Qua prijs zal dat niet veel schelen zeker? Maar qua handigheid voor uit te breiden in de toekomst mss beter plongkastje boven voorzien I guess.


edit: en goede prijs kwaliteit opbouwstopcontacten? :p
 
Laatst bewerkt:
Prijs ontvangen voor een (stoom)gevelreiniging en het aanbrengen van een hydrofugepasta. Hier en daar hebben we wel wat voegen die losgekomen zijn, is dat iets die voor die reiniging moet hersteld worden of kan dat achteraf ook?
 
Voor onze verbouwing wordt de waterteller verplaatst. Onze aannemer heeft een gat geboord id fundering daarvoor.
Als ik het meet komt dat uit op een diepte van 62cm (bovenkant wachtbuis) tot 73cm (onderkant wachtbuis).
Nu lees ik bij Farys dat dit minimaal 80cm tot 1m diep moet zijn.
Iemand dit weet of dit voor problemen zal zorgen als Farys zal langskomen? Of is dat toch voldoende diep.
 
We hebben offertes gekregen voor aanbouw 40m2 rechthoek aan achterkant huis.
Dit zal groot deel uitbreiding keuken zijn met schuifraam een groot raam aan de zijkant en dan slaapkamer (raam met vleugel) met kleine badkamer.

Het terras is met overhanging.

De offertes wind en waterdicht komen tussen de 70.000 euro en 120.000 euro en voor de 3 ramen (groot schuifraam 4,5m, groot vast raam en slaapkamerraam) aluminium komt dit tussen 17-23.000 euro.
 
70-100k voor een rechthoekige aanbouw van 40m² casco

Ik stel mij echt de vraag wie zo'n dingen nog kan betalen.
Dat is toch waanzin of ben ik fout...
 
Voor mijn loods ben ik op zoek naar wandpanelen met isolatie aan dei gewoon in 1 stap te plaatsen en afgewerkt zijn langs 1 zijde.
Enige tips prijs kwaliteit betaalbaar?

Ter vervangen van een klassieke gyproc wand in studs.
 
Voor mijn loods ben ik op zoek naar wandpanelen met isolatie aan dei gewoon in 1 stap te plaatsen en afgewerkt zijn langs 1 zijde.
Enige tips prijs kwaliteit betaalbaar?

Ter vervangen van een klassieke gyproc wand in studs.
Waarom ga je niet voor sandwichpanelen?
 
Terug
Bovenaan