De verbouw-topic!

Casco? Afgewerkt tot daar aan toe, maar casco zijn dat toch zotte prijzen.
Een kleiner project zoals een uitbouw is gewoon jammer genoeg duurder qua m2. Hangt er een beetje vanaf wat hij er gaat insteken, maar afwerken zal ook geen extra 50k zijn. Vloer, isolatie, wand, elektriciteit plaatsen en je bent klaar.
 
voor de 3 ramen (groot schuifraam 4,5m, groot vast raam en slaapkamerraam) aluminium komt dit tussen 17-23.000 euro.
Gouden ramen ?
Wij betaalden voor 9 ramen + 2 deuren 16k

Ramen in aluminium "AluK" reeks Triton Revive zwart RAL 9005 ctx structuurlak binnen + buiten, Dubbel hoogrendementsglas Ug 1.0 Gelaagd veiligheidsglas volgens norm NBN S23-002

Daarbij een schuifpui van 6,5 x 2,45 meter met een duco screen alsook 4 vliegenramen een vliegendeur

Ramen deel 1 € 6 398,00
Achterdeur € 1 597,00
Gelaagd glas voordeur + schuifraam € 471,00
Duco Screen € 2 217,00
Schuifvliegendeur € 368,00
Verticale S-grepen schuifvliegendeur € 56,00
4 vliegenramen € 220,00
Ramen deel 2 € 4 659,00
Alu plooiwerk achterzijde € 763,00
Ramen deel 2 niet afgekit -€ 175,00
(afkitten ramen deel 1 was apart vermeld à €125. En is niet aangerekend)
 
Laatst bewerkt:
De offertes wind en waterdicht komen tussen de 70.000 euro en 120.000 euro en voor de 3 ramen (groot schuifraam 4,5m, groot vast raam en slaapkamerraam) aluminium komt dit tussen 17-23.000 euro.

Gouden ramen ?
Wij betaalden voor 9 ramen + 2 deuren 16k

Ramen in aluminium "AluK" reeks Triton Revive zwart RAL 9005 ctx structuurlak binnen + buiten, Dubbel hoogrendementsglas Ug 1.0 Gelaagd veiligheidsglas volgens norm NBN S23-002

Daarbij een schuifpui van 6,5 x 2,45 meter met een duco screen alsook 4 vliegenramen een vliegendeur

Ramen deel 1 € 6 398,00
Achterdeur € 1 597,00
Gelaagd glas voordeur + schuifraam € 471,00
Duco Screen € 2 217,00
Schuifvliegendeur € 368,00
Verticale S-grepen schuifvliegendeur € 56,00
4 vliegenramen € 220,00
Ramen deel 2 € 4 659,00
Alu plooiwerk achterzijde € 763,00
Ramen deel 2 niet afgekit -€ 175,00
(afkitten ramen deel 1 was apart vermeld à €125. En is niet aangerekend)
Ik heb hier ook net een nieuwe offerte liggen voor alu ramen: schuifraam 3,3x2,1m @ 6800€ (dus 4,5m zal wel een stukje meer zijn), vast raam 2,7x2,1m 3200€, en een klassiek dubbel slaapkamerraam draai/kip ga je ook snel naar 2000€.
Alles excl. BTW, incl vliegenramen. Reynaers alu. Uitbreken huidige ramen en afvoeren + opkuis, afkitten etc allemaal inbegrepen hierboven.

Dus 17-23k lijkt stevig maar er zijn wel wat onbekenden, net zoals jouw prijzen ook moeilijk in te schatten zijn zonder meer details.
Die achterdeur is ook wel goedkoop :p ik zit aan 4600€ voor de achterdeur, maar wel een duurdere uitvoering.
 
Ik heb hier ook net een nieuwe offerte liggen voor alu ramen: schuifraam 3,3x2,1m @ 6800€ (dus 4,5m zal wel een stukje meer zijn), vast raam 2,7x2,1m 3200€, en een klassiek dubbel slaapkamerraam draai/kip ga je ook snel naar 2000€.
Alles excl. BTW, incl vliegenramen. Reynaers alu. Uitbreken huidige ramen en afvoeren + opkuis, afkitten etc allemaal inbegrepen hierboven.

Dus 17-23k lijkt stevig maar er zijn wel wat onbekenden, net zoals jouw prijzen ook moeilijk in te schatten zijn zonder meer details.
Die achterdeur is ook wel goedkoop :p ik zit aan 4600€ voor de achterdeur, maar wel een duurdere uitvoering.
ik moet wel eerlijk zeggen dat die Aluk ramen stevig onder de andere offertes zaten maar kwalitatief echt niks op aan te merken.
 
Voor een
Ik heb hier ook net een nieuwe offerte liggen voor alu ramen: schuifraam 3,3x2,1m @ 6800€ (dus 4,5m zal wel een stukje meer zijn), vast raam 2,7x2,1m 3200€, en een klassiek dubbel slaapkamerraam draai/kip ga je ook snel naar 2000€.
Alles excl. BTW, incl vliegenramen. Reynaers alu. Uitbreken huidige ramen en afvoeren + opkuis, afkitten etc allemaal inbegrepen hierboven.

Hier voor een 5 x 2.9m raam 9 553,25 EUR betaald (raam alleeen). Dus ik schrik niet van de indicatie hierboven.

Prijzen zijn laatste jaren ook sterk gestegen dus ook weinig relevant om met prijzen van enkele jaren oud te vergelijken.
 
QqrKOZY.jpeg


Dus op aanvraagdatum moet je dit als hoofdverblijfplaats hebben, dat is duidelijk.

Mijn vraag is: moet je ook pas eigenaar zijn op de aanvraagdatum? Met andere woorden, kan je nu investeringen doen in een huis dat (nog) niet van jouw is, maar over 2 jaar wel? (Facturen kunnen max 2 jaar na aanvraagdatum zijn)
 
Waarom wilt geen enkele gevelwerker werken met PIR-platen voor het isoleren van de buitengevel? Ik heb er al 4 over de vloer gehad en steeds spreken ze van rotswol of EPS. Maar die zijn een stuk dikker dan PIR terwijl we een overhang hebben van 20 cm en dikte dus beperkt is.
We gaan het dus wss gewoon zelf doen.
 
Heb hier PIR platen aan de binnenkant van de woning gebruikt om een muur af te werken , netjes geplakt , voegen netjes toegemaakt en geschilderd …. Nu zijn al die voegen toch gebarsten zeker en staan de platen een klein beetje open dus denk dat het wat leeft (is ook maar een plaatje van 2 cm dikte ) .

Denk dat Rotswol en die EPS gemakkelijker zijn om af te werken als er ergens verdikkingen of niveau verschillen ontstaan …PIR is een harde plaat dat je zomaar niet wegschuurt . ;)

Heb binnen van die witte isomo p[laatjes gehangen tegen de muur en ook afgewerkt en geschilderd en daar zie je gewoon nog niks aan . ;)
 
Hier zijn ze 2 weken klaar met het zetten van de nieuwe voor en achtergevel.
Oorspronkelijk ging er 16cm pir platen komen
Maar is 14cm pir + 2 cm van iets anders geworden (isoleert evengoed volgens de epb studie mensen)
Die 2cm was nodig omdat er tussen de stenen van de binnenmuur veel mortel uit stak.

Benieuwd of er straks iemand kan zeggen waarom ze bij u geen pir platen zetten, en bij mij wel?
(Hoop dat mijn pir platen oke zijn?)
 
Zie net op instagram een add voorbij komen ivm crepi. Tot 50% terug van de overheid en gezien mijn huis beter geïsoleerd zou moeten worden lijkt me niet slecht. Het geeft ook een mooie moderne look aan de woning.

Iemand ervaring mee?
 
Zie net op instagram een add voorbij komen ivm crepi. Tot 50% terug van de overheid en gezien mijn huis beter geïsoleerd zou moeten worden lijkt me niet slecht. Het geeft ook een mooie moderne look aan de woning.

Iemand ervaring mee?
Hoezo tot 50 procent terug?
 
Zie net op instagram een add voorbij komen ivm crepi. Tot 50% terug van de overheid en gezien mijn huis beter geïsoleerd zou moeten worden lijkt me niet slecht. Het geeft ook een mooie moderne look aan de woning.

Iemand ervaring mee?
Ik neem aan dat je de Vlaamse premie voor buitenisolatie bedoelt? Die geldt niet enkel voor crepi en is niet gewoon plat 50% terug, alleen maken veel aannemers daar graag zo reclame mee.


Ik zat daar gisteren ook naar te kijken. Tot mijn grote verbazing is dit één van de weinige werken waarvoor ik wel nog een deftige premie zou kunnen krijgen, zelfs een goeie 6.000 €. Toch al eens de moeite…
 
Iemand die een dakwerker kan aanbevelen en die komt in regio Vlaams-Brabant? :) Het is voor een renovatie van een dak. Gordingen en kepers nog in goede staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je de Vlaamse premie voor buitenisolatie bedoelt? Die geldt niet enkel voor crepi en is niet gewoon plat 50% terug, alleen maken veel aannemers daar graag zo reclame mee.


Ik zat daar gisteren ook naar te kijken. Tot mijn grote verbazing is dit één van de weinige werken waarvoor ik wel nog een deftige premie zou kunnen krijgen, zelfs een goeie 6.000 €. Toch al eens de moeite…
Hier toevallig vorige week bericht gekregen dat we 50% van de kosten voor de isolatie en het plaatsen van onze gevelbekleding terugkrijgen.
 
Zie net op instagram een add voorbij komen ivm crepi. Tot 50% terug van de overheid en gezien mijn huis beter geïsoleerd zou moeten worden lijkt me niet slecht. Het geeft ook een mooie moderne look aan de woning.

Iemand ervaring mee?
ja, ze maken hun offertes extra duur en steken de premie in hun zak. Hier ondertussen een vierde aannemer over de vloer gehad voor buitengevelisolatie (achtergevel met maar 3 cm spouw om precies te zijn). Gast sprak van ong. 15K voor 35m² met afwerking in crepi :oink:

Bij bouwdepot vind ik speciale (wat geen enkele aannemer vermeld) PIR voor achtergevelisolatie: Unilin uTHERM wall Flex 8+2,5cm/Rd4.30 (pak 3,6m²) dat me dus € 841,20 in totaal zou kosten. Doe daar dan nog schuim en pluggen bij en ge zit misschien aan € 1000. Dan rest afwerking nog. Ik had eerst thermowood gemeld maar hij zei dat dit niet zo goedkoop zal zijn en stelde crepi voor. Komt ie met 15K af.

Ik ga het denk ik toch zelf doen. Die prijzen zijn niet normaal.

Daar tegenover staat dan dan een van die aannemers wel een offerte maakte voor een plat garagedak en dat was dan "maar" 4K.

Heb hier PIR platen aan de binnenkant van de woning gebruikt om een muur af te werken , netjes geplakt , voegen netjes toegemaakt en geschilderd …. Nu zijn al die voegen toch gebarsten zeker en staan de platen een klein beetje open dus denk dat het wat leeft (is ook maar een plaatje van 2 cm dikte ) .

Denk dat Rotswol en die EPS gemakkelijker zijn om af te werken als er ergens verdikkingen of niveau verschillen ontstaan …PIR is een harde plaat dat je zomaar niet wegschuurt . ;)

Heb binnen van die witte isomo p[laatjes gehangen tegen de muur en ook afgewerkt en geschilderd en daar zie je gewoon nog niks aan . ;)
Het gaat over buitengevelisolatie waar thermowood o.i.d. zou tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ergens is dat wel verwacht; je gaat er meer op letten en er is hoogst waarschijnlijk per ruimte verwarming in tegenstelling tot "nieuwe" BCD label woningen waar er vloerverwarming in gesmeten is.

Ik had het verschil theorie/praktijk wel kleiner ingeschat, maar puur op gelijk comfort. Is dat ook niet wat er hier in de cijfers een beetje verloren gaat? Natuurlijk is het "comfort" van een gelijk verwarmde woning ook heel relatief tov enkel de ruimtes waarin je effectief bent.
 
Terug
Bovenaan