De verbouw-topic!

We willen het dak vernieuwen van t huis dat we gekocht hebben.

Ik twijfel tussen plato en elfino. Iemand ervaring met 1 van deze tegelpannen?
 
Laatst bewerkt:
Iemand die deze offerte kan inschatten?

Betreft drie rolluiken (2x hoofdslaapkamer, 1x kinderkamer). Zijn opbouwrolluiken met zonnepaneel dus binnen geen breekwerk. Ook automatische modus om te sluiten bij bepaalde lichtsterke als zonnewering.

1253 br x 1290 h
1250 br x 1286 h
1106 br x 1122 h

€3217 excl 6% btw..
 
Hangt ook van het merk af natuurlijk. Grote merken als harol hebben een serieuze meerprijs.
Ik heb er eentje zelf geplaatst (ietsjes groter dan jouw grootste raam), met dezelfde specs als jij voor 550 euro. Zelf gedaan omdat er vast niemand komt voor 1 raam, maar eigenlijk was daar niets aan: goed opmeten en wat gaten boren...
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
We zijn op zoek naar een vloer voor onze wasplaats.
16m2
Ondervloer = osb

Wat zouden jullie kiezen?
Bij Floorhouse wouden ze ons Rigid tegels verkopen.
Wij dachten aan Linoleum maar dat is amper nog te vinden.
Iemand nog andere ideeën- tips?
 
Ik heb boven klikvinyl geplaatst.


Maar dan hier gekocht, wel eerst ter plekke gaan kijken want qua kwaliteit zag je wel direct grote verschillen.



We zijn op zoek naar een vloer voor onze wasplaats.
16m2
Ondervloer = osb

Wat zouden jullie kiezen?
Bij Floorhouse wouden ze ons Rigid tegels verkopen.
Wij dachten aan Linoleum maar dat is amper nog te vinden.
Iemand nog andere ideeën- tips?
 
We zijn op zoek naar een vloer voor onze wasplaats.
16m2
Ondervloer = osb

Wat zouden jullie kiezen?
Bij Floorhouse wouden ze ons Rigid tegels verkopen.
Wij dachten aan Linoleum maar dat is amper nog te vinden.
Iemand nog andere ideeën- tips?

Kijk bij Forbo flooring; Hebben daar onze lino gekocht (marmoleum cocoa wit) heel tevreden van;
Wel niet het goedkoopste (50eur/m2) en ook qua plaatsing iets duurder; Dus voor wasplaats misschien wat overkill, ze hebben er ook goedkopere.
( https://www.forbo.com/flooring/nl-be/producten/linoleum/marmoleum-solid/bv3ump )

Qua natuurlijke materialen, duurzaamheid, look & feel (& prijs) is linoleum = / = vinyl, laat je niets wijsmaken.
Enkel op foto lijkt het op elkaar. Je vind imo geen waardige vervanger als dat echt is wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
We zijn op zoek naar een vloer voor onze wasplaats.
16m2
Ondervloer = osb

Wat zouden jullie kiezen?
Bij Floorhouse wouden ze ons Rigid tegels verkopen.
Wij dachten aan Linoleum maar dat is amper nog te vinden.
Iemand nog andere ideeën- tips?
Toevallig goot ik vandaag net de egaline ter voorbereiding van een kurkvloer in onze badkamer/wasruimte. Natuurlijk product en waterdicht. Wel wat werk aan. Tis maar wat je wilt. Als je er makkelijk vanaf wilt zijn koop dan klikvinyl met geïntegreerde ondervloer.
 
Hier in de tuin hebben wij een +-40m2 oude funderingen liggen die we graag willen verwijderen. Bedoeling is om dan weer op te vullen met aarde en te beplanten. Het gaat om een rijhuis dus alles moet met de breekhamer.

Iemand ervaring met het uitbreken van funderingen? Is dit zelf te doen? Momenteel heb ik ook nog geen flauw idee hoe diep de fundering gaat, wat niet onbelangrijk is natuurlijk..
 
Hier in de tuin hebben wij een +-40m2 oude funderingen liggen die we graag willen verwijderen. Bedoeling is om dan weer op te vullen met aarde en te beplanten. Het gaat om een rijhuis dus alles moet met de breekhamer.

Iemand ervaring met het uitbreken van funderingen? Is dit zelf te doen? Momenteel heb ik ook nog geen flauw idee hoe diep de fundering gaat, wat niet onbelangrijk is natuurlijk..
Geen ervaring met de fundering, maar stel dat daar 20 cm fundering insteekt, en je moet die ruimte opvullen met grond. Dan ga je een serieus werkje hebben om je nieuwe aarde ook terug binnen te krijgen via een rijhuis.
 
Klein vraagje:
We gaan onze alleenstaande garage achter ons huis verbouwen en ombouwen naar een soort van homeoffice.
Via wachtbuizen kunnen we perfect elektriciteit enzo trekken echter is daar niets van verwarming voorzien.
Bij de verbouwingen van ons huis hebben we ook zonnepanelen voorzien waardoor ik geneigd zou zijn om de verwarming van de homeoffice via elektriciteit te laten gebeuren.
Welke mogelijkheden heb je tegenwoordig die zowel wat energiezuinig zijn?
De ruimte zou vooral moeten verwarmt worden als we er aan het werk zijn en wanneer we er niet zijn moet er wel nog een bepaalde temperatuur behouden worden aangezien er computers gaan staan.
Het gaat over een ruimte van ongeveer 20m2.
 
Klein vraagje:
We gaan onze alleenstaande garage achter ons huis verbouwen en ombouwen naar een soort van homeoffice.
Via wachtbuizen kunnen we perfect elektriciteit enzo trekken echter is daar niets van verwarming voorzien.
Bij de verbouwingen van ons huis hebben we ook zonnepanelen voorzien waardoor ik geneigd zou zijn om de verwarming van de homeoffice via elektriciteit te laten gebeuren.
Welke mogelijkheden heb je tegenwoordig die zowel wat energiezuinig zijn?
De ruimte zou vooral moeten verwarmt worden als we er aan het werk zijn en wanneer we er niet zijn moet er wel nog een bepaalde temperatuur behouden worden aangezien er computers gaan staan.
Het gaat over een ruimte van ongeveer 20m2.
Een lucht/lucht warmtepomp (airco) lijkt me de simpelste oplossing. In de winter ga je uw zonnepanelen wel niet veel kunnen gebruiken maar in de zomer kan je wel uw airco verbruik dekken ermee. Zorg alleszins voor een goede isolatie :)
 
Hier in de tuin hebben wij een +-40m2 oude funderingen liggen die we graag willen verwijderen. Bedoeling is om dan weer op te vullen met aarde en te beplanten. Het gaat om een rijhuis dus alles moet met de breekhamer.

Iemand ervaring met het uitbreken van funderingen? Is dit zelf te doen? Momenteel heb ik ook nog geen flauw idee hoe diep de fundering gaat, wat niet onbelangrijk is natuurlijk..
Moeilijk te beantwoorden. Fundering = beton? Gewapend? Dikte? Is er nog plaats naast de fundering? Wat zit er onder de beton? Moet dit ook uitegegraven en afgevoerd worden? Hoe diep (wat wil je planten)? Hoe hoog staat het grondwater? Moet je door de living? ...

Evt. eens een breekhamer huren en zien hoe ver je raakt. Als het meer dan een 10-tal cm is, vrees ik ervoor. 40m2 is ook geen kattenpis. Als de grond eronder verhard is, zit je met de volgende miserie.

Als er voldoende plaats is, zou ik het als volgt doen: minigraver en containers over het huis laten zetten, fundering/grond eronder uitgraven en in de containers, containers terug over het huis en tegelijk teelaarde over het huis laten zetten en leeg kiepen, evt. nog snel met de graver verdelen voor je deze terug over het huis zet, maar dat kan wel met de hand om te besparen op kraankosten. Je kraan zal veel geld kosten.

Als het echt geen geld mag kosten, kan je nog zien of je met de minigraver door het huis kan, maar al die beton en aarde moet er dan ook door, dus reken ook al maar wat schade.
 
Een lucht/lucht warmtepomp (airco) lijkt me de simpelste oplossing. In de winter ga je uw zonnepanelen wel niet veel kunnen gebruiken maar in de zomer kan je wel uw airco verbruik dekken ermee. Zorg alleszins voor een goede isolatie :)
Misschien een domme vraag maar kan je die ook zoals een thermostaat instellen?
 
Vraagje betreffende de plafond isolatie van onze aanbouw (HSB).

Het grootstedeel van de kepers is 24cm diep (daar bevinden zich 2 slaapkamers boven). Ik had hier al glaswol van 240mm voor aangekocht.

Nu blijkt dat een deel van het plafond kepers heeft die 30cm diep zijn (plat dak boven). Het plat dak is op zich al geïsoleerd, maar ik ga tussen de kepers uiteraard ook nog isolatie steken. Maar ik zit nu met een overschot van glaswol 240mm.

Mag ik gewoon nog 6cm glaswol bij de 24cm dikke glaswol steken? Er moet geen dampscherm voorzien worden
 
Vraagje betreffende de plafond isolatie van onze aanbouw (HSB).

Het grootstedeel van de kepers is 24cm diep (daar bevinden zich 2 slaapkamers boven). Ik had hier al glaswol van 240mm voor aangekocht.

Nu blijkt dat een deel van het plafond kepers heeft die 30cm diep zijn (plat dak boven). Het plat dak is op zich al geïsoleerd, maar ik ga tussen de kepers uiteraard ook nog isolatie steken. Maar ik zit nu met een overschot van glaswol 240mm.

Mag ik gewoon nog 6cm glaswol bij de 24cm dikke glaswol steken? Er moet geen dampscherm voorzien worden

Tussen uw roostering van het platte dak steek je best geen minerale wol meer, als dat platte dak al geïsoleerd is. Dit verhoogt het risico op condensatie daarin.

In theorie kan je daar isolatie insteken, daar bestaat een berekening voor om het risico te beperken, zal ongeveer maximaal 6cm glaswol zijn bij 16cm PUR of 14cm PIR op uw platte dak. Maar die 6cm gaan echt niet zo een groot verschil maken.

Maar meer steken is dus echt niet aan te raden, dus zeker geen 24cm of 30cm.
 
Terug
Bovenaan