De verbouw-topic!

Wij hebben hier effectief een gashaard laten steken, en een TV meubel rond laten bouwen, de TV Hangt erboven, allemaal heel mooi, en al zeker 3x aan gezet, de haard dan :/
Ik zou het niet aanraden eerlijk gezegd.
 
Wij hebben hier effectief een gashaard laten steken, en een TV meubel rond laten bouwen, de TV Hangt erboven, allemaal heel mooi, en al zeker 3x aan gezet, de haard dan :/
Ik zou het niet aanraden eerlijk gezegd.
Juist hetzelfde verhaal als mijn schoonouders. In die 8 jaar dat ik die al ken heeft hun gashaard misschien 3 keer aan gestaan.
 
Juist hetzelfde verhaal als mijn schoonouders. In die 8 jaar dat ik die al ken heeft hun gashaard misschien 3 keer aan gestaan.
Ja niet de beste beslissing geweest van ons, we hebben vloerverwarming laten leggen, en dan die gaskachel erbij. Was uiteraard wel voor die stijgende gasprijzen
 
Iemand een idee of ervaring van prijzen voor vloerders?
Tegels leggen kostprijs per m2. Inclusief of exclusief benodigdheden zoals tegellijm , voegsel …
 
Iemand een idee of ervaring van prijzen voor vloerders?
Tegels leggen kostprijs per m2. Inclusief of exclusief benodigdheden zoals tegellijm , voegsel …
Speciallekes maar:
- Voor kleine afmetingen 10/10 & 10/30 (cm dus) vragen ze 55/m2
- Voor linoleum (dus een rol) vragen ze 33/m2
- Offerte van jaar geleden tegels 60/60 vroegen ze 40/m2
- Offerte van jaar geleden voor vinyl laminaat vroegen ze 20/m2

Dat is all-in vanaf een chape of osb vloer (materiaal, voorstrijk, egaliseren waar nodig, voegen, benodigdheden, etc)
Behalve aankoop tegels/vinyl/lino zelf dus.
Ex BTW

Is wel sleutel op de deur, dus kan me voorstellen dat als tijd wilt steken in zoeken je goedkoper kan uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
Kheb een offerte waar all in 95 per vierkante meter staat kdacht is da nie veel
Voor een 80m2
Keramische tegel in lange vorm (20x120 of zoiets)
 
Kheb een offerte waar all in 95 per vierkante meter staat kdacht is da nie veel
Voor een 80m2
Keramische tegel in lange vorm (20x120 of zoiets)
Is dat dan niet inclusief kosten van de tegel? (hoop ik :biglaugh: )
Mijn prijzen zijn zoder de tegel/laminaat zelf he, daar in kan je zo zot gaan als je wilt.

Bvb die 10/30 is een vrij speciale
- Aankoop 80/m2
- Plaatsing 55/m2
=> in totaal dus 135/m2 voor die vloer in ons huis.
 
@StruikGewas : voor de kostprijs van het gas moet je een gashaard in elk geval niet laten?

Het model dat ik heb heeft een vermogen van 1,9 tot 7,2 kW, op de hoogste stand zou dit 1m³ per uur verbruiken.
Indien ik dit uitreken met mijn huidige gasprijs is dat +/- 1 euro/uur.

Zowat alle moderne gashaarden hebben een Eco-stand waarbij de gastoevoer fluctueert zodat je ook mooi vlambeeld krijgt op lage stand.
Hierdoor staat de mijne meestal op stand 2 van 15, ik schat de kostprijs dus ergens tussen de 0,30-1 euro/uur, daarvoor moet je het niet laten :)
 
Is dat dan niet inclusief kosten van de tegel? (hoop ik :biglaugh: )
Mijn prijzen zijn zoder de tegel/laminaat zelf he, daar in kan je zo zot gaan als je wilt.

Bvb die 10/30 is een vrij speciale
- Aankoop 80/m2
- Plaatsing 55/m2
=> in totaal dus 135/m2 voor die vloer in ons huis.
Zonder de tegel maar inclusief de lijm en voeg en weetk veel wat er bij hoort. Mischien toch eens checken of er geen fout is hoor 😁
 
Iemand een idee of ervaring van prijzen voor vloerders?
Tegels leggen kostprijs per m2. Inclusief of exclusief benodigdheden zoals tegellijm , voegsel …
Hier 11400 euro incl btw voor 92m2. Dus een 124 euro /m2. Keramische tegels 90x90 + plinten
 
Zonder de tegel maar inclusief de lijm en voeg en weetk veel wat er bij hoort. Mischien toch eens checken of er geen fout is hoor 😁
Ontkoppelmar ook wss. Zit opkuis er in? Want dat is ook zo een postje waar er 150€ voor wordt aangerekend. Maar anders zit gij met een hoopje tegels in ue hof
 
Wij beginnen binnen enkele maanden met een totaalrenovatie waarbij we ook zelf redelijk wat gaan doen.
Voor de aankoop van elektrisch gereedschap, waar doen jullie dat?
Evt van faillisementen of eens naar Duitsland rijden? Aanraders?
 
Wij beginnen binnen enkele maanden met een totaalrenovatie waarbij we ook zelf redelijk wat gaan doen.
Voor de aankoop van elektrisch gereedschap, waar doen jullie dat?
Evt van faillisementen of eens naar Duitsland rijden? Aanraders?
Als je effectief veel zelf gaat doen (als in, maanden / jaren en niet eens een weekendje) koop u dan nieuw een bundel van pak een fixami / klium / webwinkel waar ze de beste promo hebben en je makkelijk kan laten herstellen. En neem dan ook een "degelijk" merk genre makita, milwaukee, etc. Geen stress over hoe lang uw tools gaan mee gaan, leven lang plezier van, goeie garanties, hopelijk een pak gratis batterijen, etc.

Faillisement / tweedehands heb je geen idee hoe die dingen behandeld zijn geweest. Niet erg voor een hobby projectje, maar heel frustrerend als je net wilt beginnen aan een lang weekend doorwerken en je boor het begeeft.
 
Als je effectief veel zelf gaat doen (als in, maanden / jaren en niet eens een weekendje) koop u dan nieuw een bundel van pak een fixami / klium / webwinkel waar ze de beste promo hebben en je makkelijk kan laten herstellen. En neem dan ook een "degelijk" merk genre makita, milwaukee, etc. Geen stress over hoe lang uw tools gaan mee gaan, leven lang plezier van, goeie garanties, hopelijk een pak gratis batterijen, etc.

Faillisement / tweedehands heb je geen idee hoe die dingen behandeld zijn geweest. Niet erg voor een hobby projectje, maar heel frustrerend als je net wilt beginnen aan een lang weekend doorwerken en je boor het begeeft.
En is fixami/klium/.. ook een aanrader voor handgereedschap, beschermingsmateriaal, kruiwagens,.. etc?
 
In theorie wel, al ken ik die nu vooral voor hun accu stuff, in paktijk heb je op zaterdagochtend nog rap handschoenen nodig en rij je naar de gamma :)
Okido.
Ik hoop nu net in de praktijk goed voorbereid te zijn haha. Er is nog enkele maanden tijd om alles voor te bereiden. We hebben een aparte garage voor al het materiaal overzichtelijk te kunnen leggen dus ik hoop dat we dat gestructureerd kunnen aanpakken. Het ideaalbeeld van een propere werf zonder de helft van de tijd te moeten zoeken naar materiaal heb ik momenteel nog..
Dus ben dan ook op zoek naar beste prijs/kwaliteit voor alle zaken die we nodig gaan hebben.
 
Okido.
Ik hoop nu net in de praktijk goed voorbereid te zijn haha. Er is nog enkele maanden tijd om alles voor te bereiden. We hebben een aparte garage voor al het materiaal overzichtelijk te kunnen leggen dus ik hoop dat we dat gestructureerd kunnen aanpakken. Het ideaalbeeld van een propere werf zonder de helft van de tijd te moeten zoeken naar materiaal heb ik momenteel nog..
Dus ben dan ook op zoek naar beste prijs/kwaliteit voor alle zaken die we nodig gaan hebben.
Zo begint ieder project toch! :biglaugh:
Online als je tijd hebt & zoek een goeie DHZ in de buurt (niet gamma, brico, etc eerder Andre Celis, familiezaken en consoorten)

In de bouw is er jammer genoeg niet veel dat je wint bij tweedehands kopen, je wint veel door zelf uren te kloppen.
Behalve pak PIR platen zou ik niet weten wat de moeite is om half vlaanderen voor rond te karren. Voor al de rest 3 offertes vragen en kiezen.
Eens je in afwerking zit is het een ander verhaal natuurlijk.
 
Toch weer een rare kronkel in de "verbouw lening" wet hé...

Wij vragen op het werk een verbouw lening aan, voor 4 zaken die moeten gebeuren: Nieuwe electriciteit, dan nieuwe keuken, dan nieuw plafond, en dan schilderen en behangen.
Geraamd bedrag: 75.000 euro.

We vragen die lening aan, en bank zegt "ok maar je moet meteen alle 4 de offerte's bezorgen".
Maar die offerte's zijn allemaal maar een paar weken geldig, gezien de constante stijgingen in grondstoffen...

Dus tegen dat we het laatste doen (schilderen en behangen), zijn we weer een jaar verder. Dus wat voor zin heeft het dat we nu al offerte's daar gaan opvragen....
 
Terug
Bovenaan