De verbouw-topic!

Ik vind niet direct iets terug van combinaties.
Bvb: deel van mijn buitenmuren reeds uitgevoerd, komt in aanmerking voor premie. Maar de rest moet ik nog uitvoeren en zou ik in lening willen steken. Premie wordt automatisch gecumuleerd?
 
Behalve dan als dat per categorie is , of ook gecombineerd in eenzelfde categorie uit werkzaamheden kan ...

Wat bedoel je precies?

Zolang je binnen de grenzen en voorwaarden blijft, kan je in principe alle werkzaamheden uitvoeren onder de lening en daarvoor een premie ontvangen (die dan verrekend wordt).

Of is vraag of een premie voor ramen wordt verrekend met je lening voor buitenmuren?
 
Van buitenmuren bvb is er al een deel gezet , met isolatie, die in aanmerking komt voor premie. Maar tegelijk moet ik topgevel nog doen, serieuze kost, en daarvoor wil ik lenen. Maar bedrag van lening zal niet maximale premie bedrag dekken, dus voor de premies is er reeds deel uitgevoerd, komt er nog een deel achter (dat via lening verloopt)
 
Ja praat wel chinees hoor. Zijn 2 losstaande zaken toch? Je hoeft die lening niet te gebruiken om kans te maken op een premie he
 
Snap er ook niets van.

De twee zaken staan in principe los van elkaar, maar wanneer je mijnverbouwpremie ontvangt, dan wordt dit verrekend met bedrag/duurtijd lening. Simple as that.
 
Gisteren alles getekend, goed nieuws dus.

Achteraf krijg ik dan plots een mail van 'ah ja vergeten melden, maar om in aanmerking te komen moeten uw vensters in de droge ruimten roosters hebben'. Komen ze ook op tijd mee, zeker aangezien we niet overal aan de ventilatienormen zouden voldoen.

Even de wetgeving en algemene voorwaarden nagekeken en volgens mij moet ge echter niet noodzakelijk voldoen aan de ventilatienormen/EPB-eisen. Het is namelijk één van de twee volgens mij:

De woning of het appartement
  • is gelegen in het Vlaamse Gewest.
  • moet minstens 15 jaar oud zijn op de aanvraagdatum. Het bouwjaar van de woning vindt u terug op het Kadastraal uittreksel. Dat kunt u online((opent in nieuw venster)) aanvragen of bij het lokale kantoor van het Kadaster((opent in nieuw venster)) voor de gemeente waar het onroerend goed gelegen is.
    Uitzondering: als Mijn VerbouwLening wordt aangevraagd voor investeringen in zonneboiler, (hybride) warmtepomp, warmtepompboiler, zonnepanelen, volstaat het dat de woning of het gebouw:
    • vóór 1 januari 2014 aangesloten op het elektriciteitsdistributienet
    • of de omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen is meer dan 5 jaar geleden verleend, de woning of het gebouw voldoet aan de op haar van toepassing zijnde EPB-eisen en de EPB-aangifte (open definitie) is ingediend binnen de decretaal voorziene termijn.

Aangezien mijn woning in vlaanderen ligt + ouder is dan 15 jaar, moet deze m.i.. niet voldoen aan de EPB-eisen (waaronder ventilatienormen). Ik zie nergens anders waar men zo'n verplichting oplegt.

Benieuwd naar het antwoord van de stad.
 
Snap er ook niets van.

De twee zaken staan in principe los van elkaar, maar wanneer je mijnverbouwpremie ontvangt, dan wordt dit verrekend met bedrag/duurtijd lening. Simple as that.

Net daarom dat het bij mij niet zo eenvoudig is en het dus ook niet meteen duidelijk is. Bij mij staan die zaken niet los van elkaar

bvb :

Max in te voeren premiebedrag 11500eur
Deel 1 werken reeds uitgevoerd, die in aanmerking komen, op factuur 3000eur.
Deel 2 werken via lening 9000eur, komen ook in aanmerking. Die worden normaal automatisch verrekend tijdens afkorten lening. (35% op 9000eur)

Maar van eerste deel werken zou ik dus ook nog premie moeten kunnen ontvangen, afzonderlijk van die lening maar wél in dezelfde categorie werken
 
Net daarom dat het bij mij niet zo eenvoudig is en het dus ook niet meteen duidelijk is. Bij mij staan die zaken niet los van elkaar

bvb :

Max in te voeren premiebedrag 11500eur
Deel 1 werken reeds uitgevoerd, die in aanmerking komen, op factuur 3000eur.
Deel 2 werken via lening 9000eur, komen ook in aanmerking.

totaal 12000eur

Dan kan je dus 9000 met lening betalen. Nadien ontvang je een premie van 11.500 wat verrekend wordt zodat uw lening waarschijnlijk op 0 EUR komt te staan en het saldo u cash wordt gestort.
 
We zijn naast elkaar aan het praten :laugh:
Dat is het ook nog niet hoe jij het beschrijft.
Maar geen nood, straks afspraak met bevoegde personen bij de gemeente
 
Ook hier eerste stap richting verbouwing gezet. We zouden graag ons zadeldak waar enkel een zolderruimte onder zit rechttrekken en een volwaardig verdiep opzetten met plat dak.
Architect is komen kijken en we hebben ontdekt dat er een dak boven ons dak gebouwd is indertijd... Geen idee waarom maar nu wel daar al extra kost want hoogstwaarschijnlijk ook 2x asbest.

Ik kijk al uit naar het vervolg :wallbash::biglaugh:
 
Gisteren alles getekend, goed nieuws dus.

Achteraf krijg ik dan plots een mail van 'ah ja vergeten melden, maar om in aanmerking te komen moeten uw vensters in de droge ruimten roosters hebben'. Komen ze ook op tijd mee, zeker aangezien we niet overal aan de ventilatienormen zouden voldoen.

Even de wetgeving en algemene voorwaarden nagekeken en volgens mij moet ge echter niet noodzakelijk voldoen aan de ventilatienormen/EPB-eisen. Het is namelijk één van de twee volgens mij:



Aangezien mijn woning in vlaanderen ligt + ouder is dan 15 jaar, moet deze m.i.. niet voldoen aan de EPB-eisen (waaronder ventilatienormen). Ik zie nergens anders waar men zo'n verplichting oplegt.

Benieuwd naar het antwoord van de stad.
Dat van die roosters gaat tegenvallen - hier heb ik die zooi er ook moeten laten inzette. Kameraad zijn premie werd geweigerd om deze reden.

Achteraf bekeken had ik liever gewoon dat deel van de premie laten vallen en geen lawaai-binnentrekkende roosters geplaatst die voor een meerprijs zorgden en hier toch 80% van den tijd dichtstaan.
 
Dat van die roosters gaat tegenvallen - hier heb ik die zooi er ook moeten laten inzette. Kameraad zijn premie werd geweigerd om deze reden.

Achteraf bekeken had ik liever gewoon dat deel van de premie laten vallen en geen lawaai-binnentrekkende roosters geplaatst die voor een meerprijs zorgden en hier toch 80% van den tijd dichtstaan.

Ik had het over de MijnVerbouwLening: om in aanmerking te komen voor deze lening moet je volgens mij geen roosters steken.

Indien je de volledige premie wilt voor ramen, moet je dat idd wel doen. Zijn we echter niet van plan (roosters gebruiken, noch de premie aanvragen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ik had het over de MijnVerbouwLening: om in aanmerking te komen voor deze lening moet je volgens mij geen roosters steken.

Indien je de volledige premie wilt voor ramen, moet je dat idd wel doen. Zijn we echter niet van plan (roosters gebruiken, noch de premie aanvragen).

Ik had voor mijn buitenschrijnwerk per ongeluk een oude offerte opgestuurd zonder roosters en ik kreeg ook telefoon om te zeggen dat mijn offerte niet voldeed aan de voorwaarden.

Ik heb ook rolluiken dus ik vraag me sowieso al af of die roosters eigenlijk een nut hebben als ik mijn rolluiken dicht doe. Ik heb ook akoestische roosters genomen en op zich vind ik dat die best veel lawaai tegen houden (dat kan ook zijn omdat ik enkel glas gewoon was in de slaapkamer natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:
Ik had voor mijn buitenschrijnwerk per ongeluk een oude offerte opgestuurd zonder roosters en ik kreeg ook telefoon om te zeggen dat mijn offerte niet voldeed aan de voorwaarden.

Ik heb ook rolluiken dus ik vraag me sowieso al af of die roosters eigenlijk een nut hebben als ik mijn rolluiken dicht doe. Ik heb ook akoestische roosters genomen en op zich vind ik dat die best veel lawaai tegen houden (dat kan ook zijn omdat ik enkel glas gewoon was in de slaapkamer natuurlijk).

Vreemd want volgens de wet is dat geen voorwaarde..

En goede bedenking. Ik weet dat renson ook een ventilatiesysteem heeft voor rolluiken.

Iemand eigenlijk idee hoe/of id praktijk zo’n epb eisen/premievoorwaarden worden gecontroleerd?
 
Vreemd want volgens de wet is dat geen voorwaarde..

En goede bedenking. Ik weet dat renson ook een ventilatiesysteem heeft voor rolluiken.

Iemand eigenlijk idee hoe/of id praktijk zo’n epb eisen/premievoorwaarden worden gecontroleerd?
Renson heeft inderdaad een ventilatierooster (transivent) dat in de rolluikkast wordt ingebouwd. Daar zit echter niets van geluidsisolatie in. Dat spel lijkt me ook een grote koudebrug te zijn. Esthetisch vind ik dat rooster ook echt niet mooi, ik vind het veel opvallender dan die andere roosters. Hierdoor wou ik dat rooster absoluut niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier transivents in een rolluikkast. Dat is gewoon een plaatje in de kast, dus echt lelijk is dat niet. De kast zelf kan een koudebrug zijn, maar er zijn systemen op de markt die dat vermijden. Ja, als openstaat heb je geluid van buiten, maar niet te vergelijken met een raam op kiepstand bv. Als dat dicht is, hoor je bijna niets van de straat. Rolluik af is volledige stilte. Je mag zeker es komen kijken hier.

Ik heb ook invisivents: die was wel degelijk een vergissing in het raam richting straat. Voor de anderen ramen volstaat de akoestische isolatie wel.
 
Transivent.jpg


Is dat dit? @Tin_Cricket
 
Terug
Bovenaan