De verbouw-topic!

Nee dat was enkel de bovenverdieping die 7000€

de keuken was 0€ , die komt uit een geflopt serviceflatsproject waar we 10 kovera keukens van 2 jaar oud weggegooid hebben.
(minus 1 voor mezelf)

Het badkamermeubel + grote vrijstaande douche was ook gratis., kwam uit een villa die gesloopt werd om er 28 kmo units neer te planten. (Was de reserve badkamer die 1 jaar ervoor vernieuwd was) Hang wc wel nieuw uiteraard. (Betegeld met een overschotje die mijn schoonvader liggen had.
(ik had ook een badkamermeubel bij een doe het zelf.kunnen kopen, maar nu heb ik er 1 van 6000€ waar ik enkel 1 uurtje voor moeten demonteren heb.)

De dakisolatie was gratis, komt van een laag plat dak van een zeer recente industriebouw die verhoogt werd.

kostprijs nieuw pannendak + onderdak op bestaand houtwerk. (2 kepers vervangen) was 7500€. (Zeer goede kennis)

De vracht beton die ik nodig had 17m3, doorgegeven aan een kameraad op een betoncentrale. Die ging mij bellen zodra ze een volle mixer teveel hadden.(komt vaak voor) 3 weken later telefoon , over 15 minuten staat er een mixer met 9m3 op uw werf, hebben of niet?
50% aangerekend, en die is dan terug Gereden om de resterende 8m3 te halen die ik wel 100% heb betaald.

Loodgieterij en Cv installatie was wel 13K incl radiators. (Maand ervoor nog 100 vrijwel nieuwe radiators weggegooid,maar dat was ook de kost niet)

Laatst bewerkt:
Aannemer is hier bezig met onze aanbouw, waarvan een deel door het dak gaat. Het dak ligt op dit moment voor een stuk open.

De voorbije dagen werd het dak altijd dicht gemaakt met een zeil. Gisterenavond niet. Gevolg: door de harde regen is er heel wat regen door het plafond naar de benedenverdieping gekomen. De benedenverdieping was beschermd met een stoffen doek. Stof houdt echter geen water tegen. Er stond een laag water (echt om van te huilen) op onze meerlagige parket. Het doek kon ik niet meteen verwijderen aangezien er steunpalen staan.

De aannemer erkent de fout en wil nu eerst enkele maanden wachten om te kijken wat het effect is (de uiteindelijke schade). Zijn er bepaalde zaken die jullie mij aanraden?

Ik heb in ieder geval foto´s genomen gisterenavond..

De aannemer erkent de fout en wil nu eerst enkele maanden wachten om te kijken wat het effect is (de uiteindelijke schade). Zijn er bepaalde zaken die jullie mij aanraden?

Niet wachten, meteen verzekering(en) inschakelen.

Ik had een lekkage veroorzaakt voor de aannemer van mijn buurman pas na enkele maanden opgemerkt (was pas na verloop van tijd door het onderdak doorgebroken) en nu wijst de verzekering van die aannemer natuurlijk alle verantwoordelijkheid af. Dus ik zit met paar K aan schade waarnaar ik kan fluiten...

Nee dat was enkel de bovenverdieping die 7000€

de keuken was 0€ , die komt uit een geflopt serviceflatsproject waar we 10 kovera keukens van 2 jaar oud weggegooid hebben.
(minus 1 voor mezelf)

Het badkamermeubel + grote vrijstaande douche was ook gratis., kwam uit een villa die gesloopt werd om er 28 kmo units neer te planten. (Was de reserve badkamer die 1 jaar ervoor vernieuwd was) Hang wc wel nieuw uiteraard. (Betegeld met een overschotje die mijn schoonvader liggen had.
(ik had ook een badkamermeubel bij een doe het zelf.kunnen kopen, maar nu heb ik er 1 van 6000€ waar ik enkel 1 uurtje voor moeten demonteren heb.)

De dakisolatie was gratis, komt van een laag plat dak van een zeer recente industriebouw die verhoogt werd.

kostprijs nieuw pannendak + onderdak op bestaand houtwerk. (2 kepers vervangen) was 7500€. (Zeer goede kennis)

De vracht beton die ik nodig had 17m3, doorgegeven aan een kameraad op een betoncentrale. Die ging mij bellen zodra ze een volle mixer teveel hadden.(komt vaak voor) 3 weken later telefoon , over 15 minuten staat er een mixer met 9m3 op uw werf, hebben of niet?
50% aangerekend, en die is dan terug Gereden om de resterende 8m3 te halen die ik wel 100% heb betaald.

Loodgieterij en Cv installatie was wel 13K incl radiators. (Maand ervoor nog 100 vrijwel nieuwe radiators weggegooid,maar dat was ook de kost niet)
Als je natuurlijk zulke connecties hebt🥲 Ons dak van 140 m² kost ong. 41k incl. strippen en nieuw onderdak + isolatiemateriaal dat we wel zelf gaan plaatsen.

Dat verbouwlening gedoe is wel redelijk onduidelijk en verwarrend. De ene keer spreken ze over lening, de volgende keer over premies.
't is weer à la flamande precies

Dat verbouwlening gedoe is wel redelijk onduidelijk en verwarrend. De ene keer spreken ze over lening, de volgende keer over premies.
't is weer à la flamande precies

Is nochtans redelijk duidelijk:

- MijnVerbouwlening: renteloze lening tot 60K (met voorwaarden uiteraard).

- MijnVerbouwPremie: premies voor bepaalde werken (opnieuw met voorwaarden).

De ontvangen premies moeten wel verrekend worden met het uistaand bedrag of termijn van de lening.

Dat is het zowat :).

Bedoelde vooral dit: als je naar de werken die in aanmerking komen voor lening gaat, dan kom je plots bij premie terecht etc.
Maar in elk geval ,ik ga de ambtenaren van de gemeente eens goed in het werk steken.
Want in mijn geval :
- de vorige verbouwpremie volwaardig ontvangen
- sindsdien wel wat zaken uitgevoerd, onder andere door mezelf (aankoop isolatie) als uitgevoerd (onderdak)
- nog wat werken uit te voeren waarbij die lening goed van pas zou komen

Dus beetje mix van allerlei zaken

Bedoelde vooral dit: als je naar de werken die in aanmerking komen voor lening gaat, dan kom je plots bij premie terecht etc.
Maar in elk geval ,ik ga de ambtenaren van de gemeente eens goed in het werk steken.
Want in mijn geval :
- de vorige verbouwpremie volwaardig ontvangen
- sindsdien wel wat zaken uitgevoerd, onder andere door mezelf (aankoop isolatie) als uitgevoerd (onderdak)
- nog wat werken uit te voeren waarbij die lening goed van pas zou komen

Dus beetje mix van allerlei zaken

Ah, dus je bedoelt de website van de Vlaamse Overheid. Ik snap ergens de verwarring, maar dat is anderzijds ook logisch aangezien de werken die in aanmerking komen voor lening = alle categorieën van werken binnen Mijn VerbouwPremie (+ zonnepanelen).

Ik zie trouwens niet meteen in hoe jij die mannen in het werk zal steken, aangezien je nog aan te vragen premies zelf moet aanvragen + ook zelf moet instaan voor uw aanvraagdossier van de lening. Het lokale energiehuis verdrinkt hier trouwens in het werk door die nieuwe lening; ik vermoed dat dit in andere steden ook het geval zou zijn. Ik zou in uw plaats dus alles zo goed mogelijk voorbereiden, want dat gaat uw dossier alleen maar vooruithelpen. My 2 cents :).

Ah, dus je bedoelt de website van de Vlaamse Overheid. Ik snap ergens de verwarring, maar dat is anderzijds ook logisch aangezien de werken die in aanmerking komen voor lening = alle categorieën van werken binnen Mijn VerbouwPremie (+ zonnepanelen).

Ik zie trouwens niet meteen in hoe jij die mannen in het werk zal steken, aangezien je nog aan te vragen premies zelf moet aanvragen + ook zelf moet instaan voor uw aanvraagdossier van de lening. Het lokale energiehuis verdrinkt hier trouwens in het werk door die nieuwe lening; ik vermoed dat dit in andere steden ook het geval zou zijn. Ik zou in uw plaats dus alles zo goed mogelijk voorbereiden, want dat gaat uw dossier alleen maar vooruithelpen. My 2 cents :).
Kga het zelf aanvragen en alles invullen. Ik veronderstel dat dat geen probleem zal zijn? ( ipv via een energiehuis te passeren)

Er staat ergens op een van die formulieren , eigen budget. Bedoelen ze van ik wil x euro lenen zie offerte MINUS mn eigen budget ?

Of ik heb nog eigen budget voor de rest te bekostigen?

Kga het zelf aanvragen en alles invullen. Ik veronderstel dat dat geen probleem zal zijn? ( ipv via een energiehuis te passeren)

Er staat ergens op een van die formulieren , eigen budget. Bedoelen ze van ik wil x euro lenen zie offerte MINUS mn eigen budget ?

Of ik heb nog eigen budget voor de rest te bekostigen?

Zal misschien afhangen van uw gemeente, want hier verloopt alles van a tot z via het gemeentehuis.

En ik weet niet hoe uw aanvraagformulier eruit ziet, maar hier was dat +- zo

Geplande investering: 300K
Gewenst ontleend bedrag: 60K
Indien investering > lening, aangeven hoe je betaalt (andere lening, spaargeld,..).

Hier nog aan het wachten op de laatste offerte (komt morgenvroeg langs) en dan ga ik ook langs. Ik hoop nog voor 1/11 er te geraken, dan kan ik mijn factuur van de zonnepanelen er nog bijsteken en dat geld gebruiken voor andere verbouwingen...

Wel beu dat voor badkamer het max bedrag 7500€ (excl btw) is. Offerte voor onze badkamer is 22.800€. :unsure:
Dan moet ik toch nog naar een bank stappen voor de rest. (En een paar zaken die niet via MijnVerbouwLening kunnen zoals bv pelletkachel)

Kunt ge zo een verbouwlening gebruiken voor een badkamer ook? Ik heb waarschijnlijk iets anders gelezen dan, ik dacht enkel voor een warmtepomp, zonneboiler etc

Mij hebben ze letterlijk gezegd (loket van gemeente) : kom langs met alle info en wij stellen uw dossier samen.

okay thanks :)

Terug
Bovenaan