De verbouw-topic!

Indien je de volledige premie wilt voor ramen, moet je dat idd wel doen. Zijn we echter niet van plan (roosters gebruiken, noch de premie aanvragen).
Kan je niet beter een systeem D steken terwijl je toch bezig bent?
Ik weet dat dat niet altijd gaat, maar afhankelijk van de grootte van de verbouwing kan je dat toch wel? Als je het enkel steekt voor de nieuwe ruimtes kan dat misschien heel klein en lokaal?
Ik denk bijvoorbeeld aan dit soort oplossingen:

Lijkt me vergeleken met de prijs van die roosters toch zeker te overwegen, niet?
 
Kan je niet beter een systeem D steken terwijl je toch bezig bent?
Ik weet dat dat niet altijd gaat, maar afhankelijk van de grootte van de verbouwing kan je dat toch wel? Als je het enkel steekt voor de nieuwe ruimtes kan dat misschien heel klein en lokaal?
Ik denk bijvoorbeeld aan dit soort oplossingen:

Lijkt me vergeleken met de prijs van die roosters toch zeker te overwegen, niet?

Zou inderdaad misschien nog een oplossing kunnen bieden (want de 'klassieke' D is veel te duur/niet te doen), maar om puur esthetische redenen zouden we het zo willen laten. Zou moeten komen aan onze schoonste muur met prachtig uitzicht/schoonste ramen (in klassiek herenhuis). Dat zou imo echt misstaan.
 
Dat van die roosters gaat tegenvallen - hier heb ik die zooi er ook moeten laten inzette. Kameraad zijn premie werd geweigerd om deze reden.

Achteraf bekeken had ik liever gewoon dat deel van de premie laten vallen en geen lawaai-binnentrekkende roosters geplaatst die voor een meerprijs zorgden en hier toch 80% van den tijd dichtstaan.
Same same. Hier niet geaccepteerd.
 
Wij hebben van die roosters gezet, inderdaad omwille van de hogere premie voor ramen. Roosters laten altijd wel lawaai door, ook als ze toe zijn. Had liever geen roosters gehad aan de straatkant...
 
Zou inderdaad misschien nog een oplossing kunnen bieden (want de 'klassieke' D is veel te duur/niet te doen), maar om puur esthetische redenen zouden we het zo willen laten. Zou moeten komen aan onze schoonste muur met prachtig uitzicht/schoonste ramen (in klassiek herenhuis). Dat zou imo echt misstaan.
Zo een ventilatiesysteem D plaatsen is onmogelijk in een bestaande situatie? We zitten hier met een vrij geïsoleerde schil maar 0,0 mogelijkheden voor ventilatie (buiten de ramen op kiep of de schuifraam openen). Aangezien we toch merken dat dit wat luchtdicht is zoeken we eigenlijk naar een oplossing.

Enkel zijn grote verbouwingen (als in alles afbreken) niet echt aan de orde. Het huis is 15-16 jaar oud en verder piekfijn in orde. Het zou zonde zijn om daarvoor een totaalrenovatie te doen. Ik was aan het denken om een soort van opbouw luchtkanaal te voorzien maar dat gaat esthetisch niet zo mooi zijn, maar vooral dan niet haalbaar?
 
Systeem D is perfect te realiseren in bestaande woning als je kan leven met spiraalbuizen in je interieur of als je groot vals plafond steekt.
De spiraalbuizen zijn vandaag de dag behoorlijk hip, je ziet ze in quasi elke horeca-aangelegenheid fier op het plafond hangen. Wij hebben toch geopteerd bij onze verbouwing om ze in de vloerisolatie te verwerken tussen de andere technieken.
 
Zo een ventilatiesysteem D plaatsen is onmogelijk in een bestaande situatie? We zitten hier met een vrij geïsoleerde schil maar 0,0 mogelijkheden voor ventilatie (buiten de ramen op kiep of de schuifraam openen). Aangezien we toch merken dat dit wat luchtdicht is zoeken we eigenlijk naar een oplossing.

Enkel zijn grote verbouwingen (als in alles afbreken) niet echt aan de orde. Het huis is 15-16 jaar oud en verder piekfijn in orde. Het zou zonde zijn om daarvoor een totaalrenovatie te doen. Ik was aan het denken om een soort van opbouw luchtkanaal te voorzien maar dat gaat esthetisch niet zo mooi zijn, maar vooral dan niet haalbaar?

Is die decentrale ventilatie D dan geen optie (zie link hierboven)?

Hier is het wel een vrij grote verbouwing, maar dan nog zou een volledig D systeem erg veel geld kosten. Een huis van 100 jaar oud is daar gewoon niet voor gemaakt.

Systeem D is perfect te realiseren in bestaande woning als je kan leven met spiraalbuizen in je interieur of als je groot vals plafond steekt.
De spiraalbuizen zijn vandaag de dag behoorlijk hip, je ziet ze in quasi elke horeca-aangelegenheid fier op het plafond hangen. Wij hebben toch geopteerd bij onze verbouwing om ze in de vloerisolatie te verwerken tussen de andere technieken.

Hangt natuurlijk wel wat af van de stijl van uw huis :p.

Die roosters vind ik vrijwel altijd mottig. Er bestaan wel al oplossingen door ze bv. in uw lamp te integreren (Prado van Renson) maar dat is dan wel zeer pittig van prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Is die decentrale ventilatie D dan geen optie (zie link hierboven)?

Hier is het wel een vrij grote verbouwing, maar dan nog zou een volledig D systeem erg veel geld kosten. Een huis van 100 jaar oud is daar gewoon niet voor gemaakt.
Ik wist niet dat zo een systeem bestond dat ook effectief werkte! Ik ga eens zoeken naar bedrijven in de buurt die dit kunnen plaatsen. Want zomaar door gevels boren ten grote van die systemen laat ik liever aan experten over. Merci!
 
Laatst bewerkt:
Je vensters moeten wel een ventilatiesysteem hebben als je geen normale verluchting hebt. Enkel droge ruimtes. Had het gezien in de detail pagina van de verschillende werken etc..
 
Is die decentrale ventilatie D dan geen optie (zie link hierboven)?

Hier is het wel een vrij grote verbouwing, maar dan nog zou een volledig D systeem erg veel geld kosten. Een huis van 100 jaar oud is daar gewoon niet voor gemaakt.
Mijn broer heeft net een D-systeem gezet in een huis van 1875...
 
Ik ga D systeem knallen in en huis van vermoedelijk 1930. Maar ja, schiet buiten 5 muren niets van over dus geeft me redelijk wat flexibiliteit :unsure:
Die roosters zijn afschuwelijk
 
Systeem D is perfect te realiseren in bestaande woning als je kan leven met spiraalbuizen in je interieur of als je groot vals plafond steekt.
De spiraalbuizen zijn vandaag de dag behoorlijk hip, je ziet ze in quasi elke horeca-aangelegenheid fier op het plafond hangen. Wij hebben toch geopteerd bij onze verbouwing om ze in de vloerisolatie te verwerken tussen de andere technieken.
Zo een ventilatiesysteem D plaatsen is onmogelijk in een bestaande situatie? We zitten hier met een vrij geïsoleerde schil maar 0,0 mogelijkheden voor ventilatie (buiten de ramen op kiep of de schuifraam openen). Aangezien we toch merken dat dit wat luchtdicht is zoeken we eigenlijk naar een oplossing.

Enkel zijn grote verbouwingen (als in alles afbreken) niet echt aan de orde. Het huis is 15-16 jaar oud en verder piekfijn in orde. Het zou zonde zijn om daarvoor een totaalrenovatie te doen. Ik was aan het denken om een soort van opbouw luchtkanaal te voorzien maar dat gaat esthetisch niet zo mooi zijn, maar vooral dan niet haalbaar?
Vorige eigenaars hebben in ons huis een systeem D na geplaatst. Op zolder de unit, buizen door plafond voor het 1e verdiep en voor het gelijkvloers la´gs de hoeken van het huis naar beneden.

Opzich proper gedaan en de buizen zijn overal mooi ingekast. Hier en daar heb je een stukje valse muur of vals plafond.

Kan dus perfect zonder van die lelijke buizen zichtbaar te hangen in je huis.
 
We zullen dit topic is beginnen volgen.

We willen grote verbouwingen doen.
Architect is onlangs langs geweest voor een kennismakingsgesprek en schat alles samen +-200k kosten.

Is uitzoeken hoe die renteloze lening werkt, en de overschot is al geregeld via de bank.

Als et iemand tips heeft altijd welkom
 
Vorige eigenaars hebben in ons huis een systeem D na geplaatst. Op zolder de unit, buizen door plafond voor het 1e verdiep en voor het gelijkvloers la´gs de hoeken van het huis naar beneden.

Opzich proper gedaan en de buizen zijn overal mooi ingekast. Hier en daar heb je een stukje valse muur of vals plafond.

Kan dus perfect zonder van die lelijke buizen zichtbaar te hangen in je huis.
Ik denk het ook zo te doen. Via de zolder kan ik aan alle ruimtes van het 1e verdiep, en aan beide kanten van het 1e heb ik een berging of dressing die ik kan gebruiken om inderdaad in de hoek naar de living, keuken etc te gaan. Omkasting rond en klaar!

Alez, in mijn hoofd is het voorlopig toch zo simpel 😁
 
We zullen dit topic is beginnen volgen.

We willen grote verbouwingen doen.
Architect is onlangs langs geweest voor een kennismakingsgesprek en schat alles samen +-200k kosten.

Is uitzoeken hoe die renteloze lening werkt, en de overschot is al geregeld via de bank.

Als et iemand tips heeft altijd welkom

Voor renteloze lening/mijn verbouwlening: dit wordt toegekend o.b.v. uw laatste beschikbare aanslagbiljet (op dit moment dus inkomsten 2020/aanslagbiljet 2021 wrs).

Indien uw inkomsten sterk zouden zijn toegenomen sindsdien, doe je er dus goed aan om nog asap de lening aan te vragen (voordat het nieuwe aanslagbiljet beschikbaar is waarop de hogere inkomsten staan).
 
Waar kopen jullie sanitair? (Spoelbak / toiletten / …)
Vandaag op bezoek geweest bij Facq, maar lijkt me toch allemaal (heel) duur?
 
Voor renteloze lening/mijn verbouwlening: dit wordt toegekend o.b.v. uw laatste beschikbare aanslagbiljet (op dit moment dus inkomsten 2020/aanslagbiljet 2021 wrs).

Indien uw inkomsten sterk zouden zijn toegenomen sindsdien, doe je er dus goed aan om nog asap de lening aan te vragen (voordat het nieuwe aanslagbiljet beschikbaar is waarop de hogere inkomsten staan).
Vrijdag naar architect gemailed, want zonder zijn meetstaten is offertes aanvragen moelijk zeker?

En dan dossier aanvragen online.

Ik verdien sinds april wel wat meer, maar gezin me 1 kind mocht 65k€ verdienen geloof ik?

Wanneer komt zo'n nieuw aanslagbiljet gewoonlijk beschikbaar?
 
Waar kopen jullie sanitair? (Spoelbak / toiletten / …)
Vandaag op bezoek geweest bij Facq, maar lijkt me toch allemaal (heel) duur?
Sanitairwinkels zijn pokkeduur. Wij konden kiezen tussen Facq en Sax (intussen is die deel van een grotere groep) omdat onze technieker daarmee samenwerkt.

Uiteindelijk de “goedkope” en blijkt ook degelijke huismerken van de Sax genomen voor kraanwerk e.d. Als je geen reden hebt om daar je spullen te kopen, blijf er dan gewoon weg.
Er hing ook veel plastieken brol (van aanvoelen toch) van douchekranen met een premium prijs.

Maar waar wel die dingen kopen? Geen idee. Discountzaken en online deals zeker?
 
Mijn sanitair telkens gekocht als er promo's waren bij doe-het-zelf-zaken waar ze ook gewoon de gekende merken verkopen en een deel bij een sanitairwinkel waar ik 30% korting kon lospeuteren omdat mijn pa zelfstandige was toen.
 
Terug
Bovenaan