De verbouw-topic!

1 goeie raad. Wegblijven van online sanitairwinkels uit Nederland. Telkens miserie mee als je iets wil terugsturen. Wij hebben gekocht bij x20. Superservice daar. Hadden een douchebak gekocht en 6 maanden thuis gestockeerd. Toen we hem uitpakten toch niet zo tevreden mee want bak was te ruw aan onderkant. Mochten hem zonder problemen omruilen.
 
Emero.de

Pakken goedkoper als Belgische winkels (in 2016 toch)

Gemakkelijkste is eerst te zoeken wat je wil op een andere site en dan het artikelnummer ingeven op emero.
 
Wel uitkijken bij buitenlandse winkels: in principe moeten alle sanitaire kraanwerken etc. een certificaat hebben van wat is het Aquaflanders? Geen kat denk ik dat dat effectief nakijkt als keurder, maar het blijft wel dat een NL certificaat niet betekent dat je dat zomaar in Belgie mag aansluiten aan het drinkwaternet.
 
Wel uitkijken bij buitenlandse winkels: in principe moeten alle sanitaire kraanwerken etc. een certificaat hebben van wat is het Aquaflanders? Geen kat denk ik dat dat effectief nakijkt als keurder, maar het blijft wel dat een NL certificaat niet betekent dat je dat zomaar in Belgie mag aansluiten aan het drinkwaternet.
Als er een schell kraantje tussen steekt, is er geen probleem, zolang het schell kraantje maar Belgaqua gekeurd is.
 
Ik ga D systeem knallen in en huis van vermoedelijk 1930. Maar ja, schiet buiten 5 muren niets van over dus geeft me redelijk wat flexibiliteit :unsure:
Die roosters zijn afschuwelijk
Heb ik ook gedaan. Onderschat wel niet hoeveel ruimte die buizen innemen. Hier is dat Begetube van Ø 90 mm. Ik heb een technische koker moeten maken op onze slaapkamer anders geraakten we nooit in het plafond en op het 2e verdiep.
 
Ik wil mijn aanvraag indienen voor een verbouwpremie isolatie buitenmuur, maar er staat onder de voorwaarden dat de eindfactuur van voor juli 2022 moet zijn. Is er dan geen actuele premie meer voor dit type van werken? Dat vind ik wel gek, weet iemand meer hierover?.
 
Ik wil mijn aanvraag indienen voor een verbouwpremie isolatie buitenmuur, maar er staat onder de voorwaarden dat de eindfactuur van voor juli 2022 moet zijn. Is er dan geen actuele premie meer voor dit type van werken? Dat vind ik wel gek, weet iemand meer hierover?.
Enkel als je de materialen zélf hebt aangekocht. Als je de werken laat uitvoeren door aannemer maakt de datum niet uit
 
Ik ben aan het kijken om de plafond van onze kelder te isoleren. Betreft een oud huis waarbij geen isolatie in de vloer is voorzien. Onze kelder is relatief klein (+- 40 m²). Plafondhoogte is +- 180 cm. Ik kan er nu al niet in recht staan. Kelder wordt door mij dan ook amper gebruikt. Ik was aan het denken om te isoleren met PIR platen. Probleem is dat er in die kelder bijzonder veel leidingen hangen (water, elektriciteit, gas). Alternatief is (laten) spuiten met PUR. Ik zit dan alleen wat gewrongen met het feit dat ik dan nooit meer bij die leidingen geraak moest er zich eens iets voordoen. Iemand ervaring hiermee?
 
Ik ben aan het kijken om de plafond van onze kelder te isoleren. Betreft een oud huis waarbij geen isolatie in de vloer is voorzien. Onze kelder is relatief klein (+- 40 m²). Plafondhoogte is +- 180 cm. Ik kan er nu al niet in recht staan. Kelder wordt door mij dan ook amper gebruikt. Ik was aan het denken om te isoleren met PIR platen. Probleem is dat er in die kelder bijzonder veel leidingen hangen (water, elektriciteit, gas). Alternatief is (laten) spuiten met PUR. Ik zit dan alleen wat gewrongen met het feit dat ik dan nooit meer bij die leidingen geraak moest er zich eens iets voordoen. Iemand ervaring hiermee?
Dan pulk je die pur gewoon uit? Wat voor leidingen zijn dat? Kan je die niet eerst vernieuwen?
 
Hoe vlot kom je aan die 60k renteloze lening?
Of kan het goed zijn dat je maar 40k ofzo kan lenen?

Staat er toch gewoon bij? Voor sommige werken telt het factuurbedrag, voor anderen is er een maximum vastgesteld.
 

Staat er toch gewoon bij? Voor sommige werken telt het factuurbedrag, voor anderen is er een maximum vastgesteld.
Amai wauw, met men lompe kop dacht ik dat er stond tot maximum bedrag, ipv maximum bedrag van factuur.

Ik was dus aant denken "ahjah, maar wat is dan het maximum bedrag..."
Terwijl het dus gewoon de volledige factuur is eigenlijk
 
Iemand die voor die MijnVerbouwlening een SSV heeft afgesloten en weet hoe dat in zijn werk gaat met de verrekening van de premies?

Door het verkrijgen van de premies zakt immers ook de betalen hoofdsom van de lening (en dus in principe ook uw SSV).
 
Hallo,

Even wat sanitaire hulp nodig.
Wat voor stop kan hier op? Welk materiaal? Messing? Moet dichtingslint gebruikt worden?
Diameter is ongeveer 2.6cm. Is dit 3/4 duim?

IMG-20221108-114309.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Even wat sanitaire hulp nodig.
Wat voor stop kan hier op? Welk materiaal? Messing? Moet dichtingslint gebruikt worden?
Diameter is 2.55cm. Is dit 1 duim?

IMG-20221108-114309.jpg

Het ander stuk van je koppeling zit nog in de radiator. Ik heb zo een deel van die losse koppelingen met daar een muts op, dat is zeer handig voor als we eens ergens een radiator moeten afhalen om te schilderen.

Die losse koppelingen is eurokonus, 3/4. Je kan daar in jouw geval dus ook een muts van 3/4 opdraaien met een joint in van 3/4 of je doet er beetje vlas en vet aan, dat is toch maar tijdelijk.
 
Wij willen een renteloze energielening aangaan via de Vlaamse overheid (energiehuis).
De procedure is vrij duidelijk, op een ding na. Ik heb al gemaild, maar behalve een auto-reply dat het druk is geen antwoord dus ik hoop dat hier ook wat expertise aanwezig is.

De aanvraag gebeurt op offertes.
Moeten de facturen die later ingediend worden, van dezelfde aannemers komen die de offertes gemaakt hebben? Of kunnen we alvast op basis van offertes de aanvragen indienen en later, wanneer meerdere aannemers een betere offerte voorleggen, nog veranderen?
Mag er na aanvraag nog geschoven worden binnen de categorieën? Bijvoorbeeld elektriciteit is duurder dan voorzien terwijl de warmtepomp (om maar iets te zeggen) goedkoper is geworden?

@Waelvis ik heb onthouden dat jij dit ook aan het aanvragen bent?
 
Terug
Bovenaan