De verbouw-topic!

en toch klopt het wel.
Er dienen stellingen gezet te worden, De gevel dient ook afgewerkt te worden, afdekkapjes boven, aansluiting links en rechts.
Er moet idd een stelling gezet worden en idd, de afwerking vanboven. Toch blijft het naar mijn buikgevoel een vrij hoge prijs.
 
er tegen, of er vlakvoor?
Wat zit er momenteel op de bestaande wachtgevel?

Net even na gerekend, maar klopt wel ongeveer. Zou bij crepi wel indien mogelijk meteen voor 16cm EPS gaan ipv, 10cm. Prijsverschil is marginaal.
zit er tegen. De rest van de gevel muur dat bloot staat is gewoon baksteen.
 
Hier een offerte van 27k incl voor 140m² afgewerkt met crepi.
Dat is wel incl afwerking rond de ramen en blauwe steen onderaan. Voor een rechte blinde muur lijkt mij de offerte dan ook wel aan de hoge kant.
 
ffkes terug over onze wachtgevel: We zijn niet zeker of daar spouw tussenzit.
Op de plannen staat daar niets vermeld, tis een huis van 1980.

Ik heb de hele dikte gemeten (eerst binnen naar de ramen, en dan langs buiten van de ramen naar de gevel).
Het zou in totaal slechts 19~20 cm zijn. Ik lees dat er doorgaans 25 cm moet zijn voor muren met spouw.
Kan dat zijn dat het toch een volle muur is?
 
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om een draagmuur te verwijderen zonder zichtbare verdikking van een HEB profiel, en ik bedoel dan niet met een verlaagd plafond;)
 
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om een draagmuur te verwijderen zonder zichtbare verdikking van een HEB profiel, en ik bedoel dan niet met een verlaagd plafond;)

Ik heb een oude poutrel die op 2,00m hoogte zat uit de muur gehaald en de nieuwe op 2,80m (onderkant) gelegd, de vloer ligt nu op de onderflens, waardoor enkel uw onderflens -voorlopig nog- zichtbaar is. Ik vermoed dat je zoiets bedoelt?
 
Ik heb in mijn living een poutrel 20cm breed zitten op een muur van 16cm.
Stukadoor heeft dit uitgeplakt.
Dus de muur is bovenaan niet recht|recht maar visueel moet je echt zeer goed kijken om er iets van te zien.
 
Iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe ramen?
We willen er 10 vervangen, 7 in natte ruimtes en 3 in droge (de slaapkamers)
Omdat er in de droge ruimtes ventilatie roosters in moeten en we dit niet willen omwille van lawaai en isolatie kunnen we nu geen premie aanvragen. Die premie zou ons 5000€ besparen...

Ook geen enkel van de verkopers van 3 grote firma's zou die ventilatieroosters aanraden.
2 offertes aanmaken voor de 7 en de 3 ramen apart willen ze ook niet.
 
Ik zou persoonlijk die roosters ook niet steken. (Wij hebben ze en doen ze altijd dicht. Ik heb echt spijt dat ik die premie niet gewoon heb laten varen toen..)

Ventileren blijft wel belangrijk, maar hier doen we dat door de ramen gewoon regelmatig open te zetten.
 
Iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe ramen?
We willen er 10 vervangen, 7 in natte ruimtes en 3 in droge (de slaapkamers)
Omdat er in de droge ruimtes ventilatie roosters in moeten en we dit niet willen omwille van lawaai en isolatie kunnen we nu geen premie aanvragen. Die premie zou ons 5000€ besparen...

Ook geen enkel van de verkopers van 3 grote firma's zou die ventilatieroosters aanraden.
2 offertes aanmaken voor de 7 en de 3 ramen apart willen ze ook niet.
raar, we hebben 3 verkopers over de vloer gehad en de suggestie om de roosters te steken kwam zelf van hun.
Nu komen onze ramen pas in maart ergens, dus ik kan nog niet spreken over het lawaai/isolatieverlies. Volgens de verkoper zou dit minimaal zijn :/
 
raar, we hebben 3 verkopers over de vloer gehad en de suggestie om de roosters te steken kwam zelf van hun.
Nu komen onze ramen pas in maart ergens, dus ik kan nog niet spreken over het lawaai/isolatieverlies. Volgens de verkoper zou dit minimaal zijn :/
Isoleren zonder enige vorm van ventilatie steken zou ik wel nooit riskeren.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe ramen?
We willen er 10 vervangen, 7 in natte ruimtes en 3 in droge (de slaapkamers)
Omdat er in de droge ruimtes ventilatie roosters in moeten en we dit niet willen omwille van lawaai en isolatie kunnen we nu geen premie aanvragen. Die premie zou ons 5000€ besparen...

Ook geen enkel van de verkopers van 3 grote firma's zou die ventilatieroosters aanraden.
2 offertes aanmaken voor de 7 en de 3 ramen apart willen ze ook niet.
Ik zou ze niet steken. Ik heb nog nooit enige goeie commentaar gehoord ivm die roosters. Is het geen optie om een systeem C of D te steken, dan uw ramen, en zo toch uw premie te trekken? Je gaat er u waarschijnlijk nog altijd profijt aan doen.
 
Ik zou ze niet steken. Ik heb nog nooit enige goeie commentaar gehoord ivm die roosters. Is het geen optie om een systeem C of D te steken, dan uw ramen, en zo toch uw premie te trekken? Je gaat er u waarschijnlijk nog altijd profijt aan doen.
Een systeem C is altijd in combinatie met roosters in de ramen.
Onze roosters staan altijd open in de zomer maar in de winter staan ze hier ook meer gesloten dan open, zeker als het veel waait dan voel je veel koude binnenkomen.
 
Een systeem C is altijd in combinatie met roosters in de ramen.
Onze roosters staan altijd open in de zomer maar in de winter staan ze hier ook meer gesloten dan open, zeker als het veel waait dan voel je veel koude binnenkomen.
Ja amai idd, niet goed wakker.
 
Ik zou ze niet steken. Ik heb nog nooit enige goeie commentaar gehoord ivm die roosters. Is het geen optie om een systeem C of D te steken, dan uw ramen, en zo toch uw premie te trekken? Je gaat er u waarschijnlijk nog altijd profijt aan doen.
Dat is ook een optie inderdaad, ik zal het eens verder opzoeken.
Onze roosters staan altijd open in de zomer maar in de winter staan ze hier ook meer gesloten dan open, zeker als het veel waait dan voel je veel koude binnenkomen.
Had je daarvoor ramen zonder roosters? Kan je dan ook het lawaai vergelijken?
We zitten met een aantal tuinen die op elkaar uitgeven en in de zomer kan je het lawaai van het aantal BBQ's wel inbeelden.
 
Beetje hierboven geef ik wat links naar lokale systeem D oplossingen. Eigenlijk gewoon geisoleerde "roosters" met een ventilator in.

Ik zou als ik in een verbouw situatie zou zitten zonder mogelijkheid voor een centraal systeem D altijd voor zo'n oplossing gaan boven de roosters in de ramen.
 
Had je daarvoor ramen zonder roosters? Kan je dan ook het lawaai vergelijken?
We zitten met een aantal tuinen die op elkaar uitgeven en in de zomer kan je het lawaai van het aantal BBQ's wel inbeelden.
Neen was nieuwbouw van ons dus ik kan niet vergelijken.
Maar als je in zit met geluid van BBQ's dan kan je gerust roosters steken. Het is eerder als je aan een straat woont met veel verkeer en aan de straatkant roosters hebt.
 
Neen was nieuwbouw van ons dus ik kan niet vergelijken.
Maar als je in zit met geluid van BBQ's dan kan je gerust roosters steken. Het is eerder als je aan een straat woont met veel verkeer en aan de straatkant roosters hebt.
Wel heerlijke geur van BBQ in het huis natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan